Problemy z uruchomieniem aplikacji JSF na serwerze JBoss

mario

Witam
Chciałbym zintegrować frameworki JSF(implementacja Sun-owska) i Spring.
Jako serwer aplikacji chciałbym wykorzystać JBoss 4.0.5. Czy ktoś z Was
używa takiego połączenia, a jeśli tak to w jaki sposób zintegrował te
dwie technologie (bo na różnych forach widziałem różne propozycje).
Znalazłem ciekawą bibliotekę JSF-Spring, która wydaje się być tym czego
szukałem. Zrobiłem wszystko co było napisane w QuickStart
http://jsf-spring.sourceforge.net/quickstart.shtml i jak to zwykle
bywa... po deployu dostaję wyjątek :

11:28:54,870 ERROR [STDERR] 2007-05-12 11:28:54
com.sun.faces.config.ConfigureListener registerELResolverAndListenerWithJsp
SEVERE: Error Instantiating ExpressionFactory
java.lang.ClassNotFoundException: com.sun.el.ExpressionFactoryImpl
at
org.apache.catalina.loader.WebappClassLoader.loadClass(WebappClassLoader.java:1355)

Niby mówi wszystko ale nie do końca bo w standardowej dystrybucji JSF
1.2 pobranej ze strony Sun-a nie ma Jar-a, w którym znalazłaby się ta
klasa. Pozatym zauważyłem że przy próbie odświeżenia strony na konsole
wyrzucany jest taki błąd (co pewnie jest konsekwencją tego pierwszego):

INFO: JSF1027: [springjsfsample] The ELResolvers for JSF were not
registered with the JSP container.
11:30:52,139 ERROR [[Faces Servlet]] Servlet.service() for servlet Faces
Servlet threw exception
java.util.ConcurrentModificationException
at java.util.AbstractList$Itr.checkForComodification(AbstractList.java:372)
at java.util.AbstractList$Itr.next(AbstractList.java:343)
at
de.mindmatters.faces.lifecycle.LifecycleImpl.executePhase(LifecycleImpl.java:171)
at
de.mindmatters.faces.lifecycle.LifecycleImpl.execute(LifecycleImpl.java:211)
at javax.faces.webapp.FacesServlet.service(FacesServlet.java:244)

Pomyślałem że przyczyną może być kompletny brak doświadczenia z JSF,
dlatego spróbowałem zrobić deploy najprosszego przykładu dostarczanego z
dystrybucją JSF-a: jsf-guessNumber. Wrzuciłem wara do katalogu deploy i
dostałem wyjątki:

11:35:09,489 ERROR [[/jsf-guessNumber]] StandardWrapper.Throwable
java.lang.IllegalStateException: No Factories configured for this
Application. This happens if the faces-initialization does not work at
all - make sure that you properly include all configuration settings
necessary for a basic faces application and that all the necessary libs
are included. Also check the logging output of your web application and
your container for any exceptions!
If you did that and find nothing, the mistake might be due to the fact
that you use some special web-containers which do not support
registering context-listeners via TLD files and a context listener is
not setup in your web.xml.
A typical config looks like this;
<listener>

<listener-class>org.apache.myfaces.webapp.StartupServletContextListener</listener-class>
</listener>

Trochę nie wiem czego się złapać - czy macie jakieś pomysły ?

Pozdrawiam i z góry wielkie dzięki
Mariusz
--
Mariusz Wojcik - http://www.mariuszwojcik.blogspot.com/

mario

Chyba rozwiązałem te problemy - być może są one banalne,ale dopiero
zaczynam przygodę z JSP dlatego proszę o wyrozumiałość. Istota
rozwiązania zawarta jest w tym wątku forum:

http://forum.java.sun.com/thread.jspa?threadID=780619&messageID=4463090

Zapraszam też do zajrzenia na mojego bloga
(http://mariuszwojcik.blogspot.com/search/label/jsf) - próbuję
zintegrować SiteMesh-a, JSF, Springa i Hibernate - zamieszczam tam
trochę informacji - może coś komuś się przyda to oszczędzi nerwów i czasu.

Pozdrawiam
mariusz