Java Bean :(

Ghost

Witam.

Gdy nie korzystam z komponentów JAVA Bean podczas tworzenia strony w JSP
wszystko jest ok
a kiedy chcem skorzystać z nich jedyne co widze to raport o błędach min:

A Servlet Exception Has Occurred
org.apache.jasper.JasperException: Unable to compile class for JSPNote:
sun.tools.javac.Main has been deprecated.

An error occurred at line: 9 in the jsp file: /me.jsp

Generated servlet error:
C:\jakarta-tomcat-4.0\work\localhost\_\me$jsp.java:60: Class
org.apache.jsp.Hello not found.
Hello hello = null;
^

An error occurred at line: 9 in the jsp file: /me.jsp

Generated servlet error:
C:\jakarta-tomcat-4.0\work\localhost\_\me$jsp.java:63: Class
org.apache.jsp.Hello not found.
hello= (Hello)
^

An error occurred at line: 9 in the jsp file: /me.jsp

Generated servlet error:
C:\jakarta-tomcat-4.0\work\localhost\_\me$jsp.java:68: Class
org.apache.jsp.Hello not found.
hello = (Hello)
java.beans.Beans.instantiate(this.getClass().getClassLoader(), "Hello");
^
3 errors, 1 warning

Co sie dzieje ??. Gdzie mam umieścić skompliowane pliki .class ?? żeby
wszystko nareszcie zaczeło chodzić poprawnie.

Będe wdzięczny za wszelki sugestie :)

Pozdrawiam.
Ghost

Andrzej Dmoch

Zdaje sie, ze musisz miec te beany zdeklarowane w pliku MANIFEST. Sciagnij
sobie BDK i przeczytaj, tam jest to dokladnie opisane.

niew...@wp.pl

> Co sie dzieje ??. Gdzie mam umieścić skompliowane pliki .class ?? żeby
> wszystko nareszcie zaczeło chodzić poprawnie.
>
> Będe wdzięczny za wszelki sugestie :)

Jesli korzystasz z Tomcata, to musisz te beany miec w katalogu:
..tomcat/webapps/twoja_aplikacja/Web-inf/classes/
i po kolei katalogi takie jak nazwa pakietu czyli np:
../org/apache/jsp/Hello.class
a klase trzeba zarejestrowac w pliku ../Web-inf/web.xml
(zobacz w przykladach Tomcata i dokumentacji)

Evka

Ghost

dziękuje wszystkim za pomoc, zastosowałem się do waszych instrukcji i teraz
przynajmniej już widzi klase chociaż pojawił się i tak nowy bł±d

A Servlet Exception Has Occurred

Exception Report:

org.apache.jasper.JasperException: Unable to compile class for JSP

at org.apache.jasper.servlet.JspServlet.loadJSP(Unknown Source)
at
org.
apache.jasper.servlet.JspServlet$JspServletWrapper.loadIfNecessary(Unknown
Source)
itd...

I znowu nie wiem co mam robić. Mam jdk 4.0 beta 2 i nie wiem czy to
przypadkiem nie z jego przyczyny jest ten bł±d.

Best Greetings
Ghost

Ghost

No już działa :)))