Błędy jakieś :| (początkujący)

Krzysiek

Witam

No uczę się i czytam, powinno działać, a nie działa. Prosto ze stronki z
jakimś tam kursem skopiowałem żywcem kod :

Program „HelloWorld“

class HelloWorld {

public static void main(String args[]) {

System.out.println("Hello World");

}

}

zapisałem ładnie do pliku HelloWorld.java i kompiluje :
javac HelloWorld.java
Zamiast się skompilować, pokazuje to:

HelloWorld.java:1: 'class' or 'interface' expected
Program
HelloWorld
^
HelloWorld.java:1: illegal character: \132
Program
HelloWorld
^
2 errors

O co chodzi z tym ?? Rozumiem, że On tam chce klase, albo coś :P ale na tej
stronie pisało, że to powinno działać :(

Kudlacz

Zegar atomowy wskazał: 2005-02-08 18:55:06, gdy Krzysiek napisał(a):

> No uczę się i czytam, powinno działać, a nie działa. Prosto ze stronki z
> jakimś tam kursem skopiowałem żywcem kod :
>
> Program „HelloWorld“

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Wywal ta linijke i bedzie dzialac ...

> class HelloWorld {
> public static void main(String args[]) {
> System.out.println("Hello World");
> }
> }

Pozdrawiam.
--
Kudlacz
pies_kudlacz_kot@chomik_hot.pl

zlosni...@buziaczek.pl

>  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> Wywal ta linijke i bedzie dzialac ...

Super zadziałało :) ale za to jak odpaliłem inny programik to hmm coś takiego
sie sypło :

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: simpleclient (wrong
ame: SimpleClient)
at java.lang.ClassLoader.defineClass0(Native Method)
at java.lang.ClassLoader.defineClass(ClassLoader.java:539)
at java.security.SecureClassLoader.defineClass
(SecureClassLoader.java:12
3)
at java.net.URLClassLoader.defineClass(URLClassLoader.java:251)
at java.net.URLClassLoader.access$100(URLClassLoader.java:55)
at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:194)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:187)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:289)
at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:274)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:235)
at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:302)

Poprostu zanim sam zaczne coś pisać chce sie dokładnie zaznajomić z
kompilowaniem i uruchamianiem gotowych kodów, chyba sie przeliczyłem bo to nie
pierwsze który taki bład wywala, może coś musze skonfigurować w SDK ? Co
powoduje tego typu błędy ?? Tak samo jak poprzedni przykład skompilowałem
sobie tym razem aplet który miał pokazywać napis Hello World na stronce i
aplet sie pojawia, błędów nie ma, ale napisu brak :(

o Co chodzi ? (a moze biore takie gotowce ze złych źródeł ? macie jakieś
lepsze ?)

mart

Użytkownik <zlosni...@buziaczek.pl> napisał w wiadomości
No na poczatek Krzysiu gratulacje - fantastyczny e-mial na super serverku
uhhh

Oj poczytaj wpierw
CLASSPATH - zmienna srodowiskowa
jak chcesz szybkko cos to sobie szukaj w googlach

zlosni...@buziaczek.pl

Z tego co wypatrzyłem w necie to może to być spowodowanie źle ustawioną (bądź
nie ustawioną) zmienną CLASSPATH i PATH (?) Czy dobrze zrozumiałem ? Jeśli tak
to co mają wskazywać te zmienne ? Bo widziałem, że pisali o katalogach z
klasami, czy bibliotekami jakie sie wykozystuje, ale skąd mam wiedziec jakie
to są i gdzie tego szukać ? :(

Pomocy prosze :(

zlosni...@buziaczek.pl

> No na poczatek Krzysiu gratulacje - fantastyczny e-mial na super serverku
> uhhh

Poczte mam na własnym serwerku, a ten adresik jest mojej dziewczyny (nie
uzywany juz :P). kozystam z grupy przez ONET wiec wymagany mail onetowski
był :P

A co do ClassPath to napisałem kolejny post, znalazłem troche tego w googlach,
ale nie wiem gdzie są ściezki docelowe rzeczy o które proszą, zeby tam wpisać :
( SDK mam zainstalowane na C:\j2sdk\ <== czy tam ma być kierowany Classpath ?
A gdzie Path ? no nie kumam tego :/

mart

Użytkownik <zlosni...@buziaczek.pl> napisał w wiadomości
Tam gdzie masz .jar
nomen omen classpath wiec class path, a w Javie class to b-kod jak i .jar
spakowane
class
classpath to .jar lub twoich class pakietow
bardziej JAVA_HOME to do C:\j2sdk
path - tam dodaj do C:\j2sdk\bin - tu sa binaria kompilator interpreter ....
C:\j2sdk\lib - tu sa jar

Wojciech Cieplak

zlosni...@buziaczek.pl wrote:

> [...]
> sie sypło :
>
> Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: simpleclient (wrong
[ciach]
Widzę , że masz problemy z dużymi/małymi literami (częsty przypadek pod
Windows).
Java nie lubi aby klasa np. SimpleClient była w pliku simpleclient.
Czasem może to być trudne do opanowania pod Windows , bo tam system ma
swoje
narowy w wielkościach liter i generalnie nie rozróżnia czy litera duża
czy mała.
Prościej jest pracować w systemie który tego pilnuje (linux).
--
woj...@post.pl
LC #60721

Bartlomiej Czardybon

In article <4209C663...@post.pl>, Wojciech Cieplak wrote:
> [...]

Wez se sciagnij Thinking In Java - w pierwszym rozdziale gosc pisze o
wszystkich sprawach, o ktorych tu piszesz.

Jak nie czytasz po angielsku to w helion.pl to sprzedaja za 95 pln.

zlosni...@buziaczek.pl

Witam ponownie

Już ustaliłem przyczyne tego, że applety mi się nie wyświetlały, ale do końca
nie wiem jak to naprawić :// otóż zainstalowałem SDK i na koniec instalacji
instalator wywalił tekst o kompatybilności z IE czyli, że tam będą wyświetlane
aplety, jednak ja z IE nie kożystam, a z MAXTON'a tyle że jego na liście do
wyboru nie było i dlatego nie działają mi w nim te apleciki, a w IE bez
problemu wszystko śmiga :| Jak moge przestawić to na moją przeglądareczke ??