Socket Permission ... connect, resolve

1 view

#aciaty

Witam!

Pisze serwerek do komunikacji w sieci lokalnej. Przy uruchomieniu klienta na
kompie z serwerem wszystko dziala, natomiast jezeli uruchomi sie klienta na
innym komputerku dostaje takie informacje:
java.security.AccessControlException: access denied
(java.net.SocketPermission 192.168.0.1:8080 connect,resolve) at
java.security.AccessControlContext.checkPermission(Unknown Source) at
java.security.AccessController.checkPermission(Unknown Source) at
java.lang.SecurityManager.checkPermission(Unknown Source) at
java.lang.SecurityManager.checkConnect(Unknown Source)
... itd.

Co i gdzie musze poustawiac aby miec dostep do tego portu przez gniazdko z
innego komputera?

Pozdrawiam
#aciaty

dariuszb

> Jezeli klientem jest program javy to wszystko mi dziala. Brak dostepu
> wystepuje tylko gdy klient jest w postaci appletu.

Poniewarz applety mają wiele rózniastych zabezpieczeń co dodostępu.

#aciaty

Dodam jeszcze ze w java.policy ustawilem dostep do portow:
permission java.net.SocketPermission "*:1024-65535",
"connect,accept,listen,resolve";

#aciaty

User "dariuszb" <dariu...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> Poniewarz applety mają wiele rózniastych zabezpieczeń co dodostępu.

Z oczywistych wzgledow applety musza byc bardziej pilnowane, jednak jakis
sposob musi byc aby aplikacja klient-serwer dziala rowniez wtedy gdy po
stronie klienta jest applet.

Pozdrawiam
#aciaty

Andrzej Żywiczyński

Użytkownik "#aciaty" <aci...@alpha.net.pl> napisał w wiadomości

Zasada jest prosta...
Aplet może nawiązywać połączenia jedynie z hostem z którego został
pobrany - zatem tylko z serwerem (www)
Jeśli istnieje konieczność połączeń z innymi hostami, wówczas
trzeba stworzyć program-serwer, który pracuje na hoście z którego
pobieramy aplet.
Aplet łączy się z serwerem (bo mu wolno), a serwer łączy się z kim chce
(bo jest programem, a nie apletem)

pozdrawiam...

--
Andrzej Żywiczyński [ mibaz.republika.pl ]
[00:00:7A:79:77:79\7...@poczta.fm ]

In the beginning was chaos...

Jacek Laskowski

Tutaj znajdziesz odpowiedź -
http://www.suitable.com/Doc_CodeSigning.shtml. Generalnie musisz
poprosić klienta (przeglądarkę) o odpowiednie prawa - jeśli klient
(użytkownik) wyrazi na to zgodę wtedy hulaj dusza możesz łączyć się z
każdym komputerem.

Aha i jeszcze jedno, kod dla Netscape i IE będzie różny - będziesz
musiał przygotować i jara i caba.

> #aciaty

Jacek Laskowski

twist

Jacek Laskowski napisał

> Tutaj znajdziesz odpowiedź -
> http://www.suitable.com/Doc_CodeSigning.shtml.

A tu troche po naszemu:
http://www.javasoft.pl/java/m_burza1.html

> [...]
> każdym komputerem.
>
> Aha i jeszcze jedno, kod dla Netscape i IE będzie różny - będziesz

na dole artykulu, ktory podałem, jest rozwiązanie, jak ominąć tworzenie cab.
Może do Twoich zastosowań wystarczy.

#aciaty

Bardzo dziekuje za linki.

Pozdrawiam.