java z wiersza polecen winxp

1 view

AnTyCh

Mam problem, nie moge odpalic zadnego programu z wiersza polecen,
robie jakis banalny programik np. w NetBeans albo nawet samym javac
i potem nie moge go odpalic uzywajac java.exe (w NetBeans dziala).
Jeszcze pare dni temu jak zaczynalem sie tym bawic i sciagnalem SDK
to dzialalo, ale pozniej instalowalem JBuildera9 i chyba sie zepsulo.
Probowalem odinstalowac wszystko co mialo jakis zwiazek z Java
i zainstalowalem od nowa SDK + NetBeans ale problem pozostal.

Wpisuje - D:\JAVA\Projects\Test>java Hello.class - pojawia sie:
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: Hello/class

Prosze o jakies sugestie.

btw. nie moge odpalic zadnego programu, nie tylko tych co sam napisalem.

--
Karol, ICQ# 75033121 GG# 5133378 | ircnet #prgk

gam...@onet.pl

> Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: Hello/class

musisz wpisac:

java Hello

a nie
java Hello.class

Pozdrawiam!

Gambit

AnTyCh

gam...@onet.pl wrote:

> musisz wpisac:
>
> java Hello
>
> a nie
> java Hello.class

To nic nie zmienia, tzn prawie nic bo komunikat jest minimalnie inny:

gam...@onet.pl

> To nic nie zmienia, tzn prawie nic bo komunikat jest minimalnie inny:
> D:\JAVA\Projects\Test>java Hello
> Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: Hello

A masz w classpath'cie 'kropke'? (tzn. set classpath=.)

Qnik

Użytkownik "AnTyCh" <ant...@irc.n0spam.pl> napisał w wiadomości

> To nic nie zmienia, tzn prawie nic bo komunikat jest minimalnie inny:
> D:\JAVA\Projects\Test>java Hello
> Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: Hello
Moze cos mam namotane ze zmienna CLASSPATH pewnie nie wskazuje ci
na biezacy katalog w ktorym jest Hello.class. Wiez ja wogole usun albo dodaj
biezacy katalog do niej w ktorym jest Hello.class.
Pozdrawiam,
-=QNIK=-

AnTyCh

gam...@onet.pl wrote:

> A masz w classpath'cie 'kropke'? (tzn. set classpath=.)

Nie wiem czy to o to chodzi ale w Environment Vriables znalazlem
Variable name: CLASSPATH
Variable value: "i\QTJava.zip"

gam...@onet.pl

> Nie wiem czy to o to chodzi ale w Environment Vriables znalazlem
> Variable name: CLASSPATH
> Variable value: "i\QTJava.zip"

Musisz dodac do value: ;. (srednik i kropke :))

Jak nie wiesz jak to zrobic to napisz jaki masz os a ja sprobuje Ci pomoc.

AnTyCh

gam...@onet.pl wrote:

> Musisz dodac do value: ;. (srednik i kropke :))

Nie pomoglo, ale sprobowalem jeszcze usunac calkowicie ta zmienna
albo dodac D:\JAVA\j2sdk1.4.2\src.zip i teraz pojawia mi dodatkowo:

D:\JAVA\Projects\Test>java Hello

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: Hello (wrong name:
Test/Hello)
at java.lang.ClassLoader.defineClass0(Native Method)
at java.lang.ClassLoader.defineClass(Unknown Source)
at java.security.SecureClassLoader.defineClass(Unknown Source)
at java.net.URLClassLoader.defineClass(Unknown Source)
at java.net.URLClassLoader.access$100(Unknown Source)
at java.net.URLClassLoader$1.run(Unknown Source)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(Unknown Source)

a OS to WinXP

Qnik

Użytkownik "AnTyCh" <ant...@irc.n0spam.pl> napisał w wiadomości
co namieszales, czy klasa Hello jest w jakims pakiecie?? (slowo package)
zobacz sobie na
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/getStarted/cupojava/win32.html
tam jest pokazane krok po kroku jak zrobic prosty przyklad
Pozdrawiam,
-=QNIK=-

Qnik

Użytkownik "AnTyCh" <ant...@irc.n0spam.pl> napisał w wiadomości
zrob tak "set CLASSPATH= " i zobacz czy dziala

AnTyCh

Qnik wrote:
> co namieszales, czy klasa Hello jest w jakims pakiecie?? (slowo
> package)

Bylo w pakiecie, usunalem i teraz dziala.

Chcialbym tylko zrobic porzadek z tym CLASSPATH, co tam powinno
byc w koncu wpisane, po co bylo "i\QTJava.zip", wywalic to?
Zostawic sama kropke? Czy moza usunac w ogole i uzywac zawsze
java -classpath filename? (widzialem to zalecane na jakiejs stronie).

Qnik

> [...]
> Zostawic sama kropke? Czy moza usunac w ogole i uzywac zawsze
> java -classpath filename? (widzialem to zalecane na jakiejs stronie).
lepiej usunac wogole