Kilka pytan z eclipsa i tomcata.

Rafal

Używam myEclipse 5.01 +Tomcat 5.5.
Probuje stworzyc jakas przykladowa aplikacje JSF (myFaces)
http://jlaskowski.blogspot.com/search/label/jsf

Niby działa, ale mam kilka pytań:

1. Jak to jest z tym deploy plikow? Jak coś zmieniam w pliku formularz.java
w Eclipsie to czasami zmiany są od razu widoczne (po przeładowaniu strony),
a czasami nie. Jak wybieram recznie redeployment projektu spod Eclipse, to
jest błąd bo Tomcat nie pozwala na nadpisanie plików. Musze go wtedy
recznie restartować.

2. Co zrobić by możliwie uprościc proceses deploy'owania projektu?
To moje pierwsze zetkniece z j2ee i chcialbym aby każda zmiana w pliku była
od razu widoczna i możliwa do przetestowania (bez restartu tomcata).
Jak sie wcześniej bawiłem w eclipsie z "new project->j2ee web aplication" i
po zmianie jakiegos *.jsp czy *.java w konsoli serwera było widać wpis:
"Context ..." - ze eclipse poinformował Tomcata o zmianach.
Teraz z jakichś powodów tego nie widzę.

3. Czasami po restarcie pojawia się bląd:
2007-03-14 13:20:08 org.apache.catalina.session.StandardManager doLoad
SEVERE: IOException while loading persisted sessions: java.io.EOFException
java.io.EOFException
at
java.io.ObjectInputStream$PeekInputStream.readFully(ObjectInputStream.java:2165)
at
java.io.ObjectInputStream$BlockDataInputStream.readShort(ObjectInputStream.java:2631)

2007-03-14 13:20:08 org.apache.catalina.session.StandardManager start
SEVERE: Exception loading sessions from persistent storage
[...]

O co tu chodzi?

Rafal

Rafal

I jeszcze kilka:

4. Jak sie kompiluje Serwlety (*.java)? Pewnie normalnie, tzn
javac ...
Tak tylko pytam, w celach poznawczych, bo wszystko za mnie robi eclipse.
Eclipse kompiluje do *.class i umieszcza w /WEB-INF/classes, a serwer
aplikacji korzysta tylko z tego *.class - nie ma dostepu do *.java, tak?
Natomiast pliki *.jsp to kontener konwertuje do serwletu a potem kompiluje
do class i umieszcza w katalogu /Catalina/work/nazwa_projektu/.
Tak sobie pisze, żeby uporządkować wiedzę i wiedzieć jak co działa.

5. Jak sie ma jdk do jee?
W projekcie j2ee w eclipsie widnieją u mnie biblioteki:
-jdk1.4 System Library
-j2ee 1.4 Library Container

Z tego co widze to te j2ee 1.4 to raptem 10 niewielkich plikow jar, z
czego polowa to cos dla jboss, czyli konkretnego serwera aplikacji, tak?

Ale wracając do pytania. Tomcat 5.5 obsługuje j2ee w wersji 1.4, czyli
mogę używac tylko tych metod, atrybutow, itp, ktore sa w klasach tej
biblioteki j2ee 1.4. Czy można zmusić tomcata 5.5 do pracy z biblioteka
j2ee 1.5? Czy kontener to jest odpowiednik maszyny wirtualnej dla platformy
j2ee, którą trzeba "od poczatku" napisać dla nowej specyfikacji?

Czy w serwletach, jsp na Tomcacie 5.5 z j2ee1.4 moge używać składni i
bibliotek z jdk5 czy jdk6, jeśli tylko mam je zainstalowane w systemie?

6. Do czego służy plik tcnative.dll? Ktoś kiedyś wspomniał, że jest on
bardzo pomocny, ale nie wiem do czego?

Przepraszam za, pewnie dla wielu z was, naiwne pytania, ale mnie nurtujące.
Proszę o nie odsyłanie mnie do książek, gdyż i tak czytam ile zdołam.
Poza tym mam jeszcze mnóstwo innych rzeczy do zrobienia poza sama Java.
Pytania starałem się formułować tak, aby odpowiedz była krótka i rzeczowa.

Rafal

Marcinus

Nie, no proszę panowie. Kolega ma pytania, które nie jednego interesują
(mnie napewno) i wysilcie sie kurde. Napiszcie coś.

Pozdr.
Marcin

Marcinus

Użytkownik "Marcinus" <ge...@neostrada.pl> napisał w wiadomości
Świnie!!
Niemyte!!

Rafal

Dnia Fri, 16 Mar 2007 12:41:01 +0100, Marcinus napisał(a):

> Nie, no proszę panowie. Kolega ma pytania, które nie jednego interesują
> (mnie napewno) i wysilcie sie kurde. Napiszcie coś.

Dzieki za Twoj post, bo już myślałem że jestem z jakiejś innej planety i
nikt mnie nie rozumie, albo me pytania sa tak banalne, że udzielanie na nie
odpowiedzi jest poniżej godności szacownych grupowiczów.
Podczas gdy wystarczyłyby odpowiedzi w stylu: tak, nie, nie wiem.

Ps. W ogóle zauważyłem, że ta grupa jest jakoś wyjątkowo mało pomocna.
Nie wiem skąd się to bierze. (JAVA - Duży obszar wiedzy, mała ilość
doświadczonych grupowiczów, "skąpstwo" w przekazywaniu wiedzy (obawa) :) )
?

Rafal

Jacek Laskowski

Rafal wrote:

> "skąpstwo" w przekazywaniu wiedzy (obawa) :) )

To jest najlepsze! Wspaniale! Ludzie się starają, a tu proszę - nagroda.
Wielu przestrzegają zasady "czasami lepiej się nie odzywać niż rozwiać
wszelkie wątpliwości", więc nie dziw się, że nie ma odpowiedzi. Jak
napisałeś - ludziska nadrabiają kiedy mogą braki w wiedzy, a pomoc na
grupie jest wolontariatem, na co nie wszystkich stać. Mówimy o czasie,
nieprawdaż? Teraz to na 100% trafiłeś na killfile ;-)

Jacek

--
Jacek Laskowski
http://www.JacekLaskowski.pl

Rafal

> To jest najlepsze! Wspaniale! Ludzie się starają, a tu proszę - nagroda.

Oj, do Ciebie nic nie mam. Z Twojego blogu uczyłem (uczę) sie raczkować w
JSF i Hibernate i jestem bardzo wdzięczny za taką, chyba jedyną w swoim
rodzaju bezinteresowną (?) :) misję propagowania JEE.

> [...]
> napisałeś - ludziska nadrabiają kiedy mogą braki w wiedzy, a pomoc na
> grupie jest wolontariatem, na co nie wszystkich stać.

Bo ja pamiętam czasy jak kilka dobrych lat temu siedziałem sobie na grupie
pl.comp.lang.pascal i tam żaden post nie umknął uwadze, nawet banalny czy
tez arcytrudny.
Ludzie dyskutowali. Były długie wątki, przemyślenia, porady.
A tutaj jest pytanie i raptem 1, 2 albo i wcale odpowiedzi, do tego bardzo
skąpych.
No po prostu skąpstwo. ;-)

> Teraz to na 100% trafiłeś na killfile ;-)

Ale ja chce dla tej grupy dobrze. Żeby była bardziej żywa i użyteczna dla
grupowiczów.

Rafal

Jacek Laskowski

Rafal wrote:

> Ale ja chce dla tej grupy dobrze. Żeby była bardziej żywa i użyteczna dla
> grupowiczów.

Przeprosiny przyjęte!

sed '/r...@NOSPAM.adrem.pl/d' killfile