ResultSet bez nazwy kolumny

kucol

Witam,
jak moge odczytac wartosc resultset'a dla zapytania typu:

select current_date;

gdzie nie ma wartosci kolumn w zapytaniu.

Probowalem na rozne sposoby:

select current_date as a;
<%=rset2.getString("a")%>
error - javax.servlet.ServletException at
org.apache.jasper.runtime.PageContextImpl.handlePageException(PageContextImp
l.java:459)

select current_date;
<%=rset2.getString("current_date")%>
error - javax.servlet.ServletException: The column name current_date not
found.

select current_date as a;
<%=rset2.getString(1)%>
error - javax.servlet.ServletException
at
org.apache.jasper.runtime.PageContextImpl.handlePageException(PageContextImp
l.java:459)

Jak to zrobic?

Kucol

Damian

W Oracle'u to się robi mniej więcej tak (uwaga: nie testowane):

select sysdate dzisiaj
from dual;

czyli korzysta się z funkcji sysdate i selektuje się ją ze specjalnej
tablicy systemowej dual.
Jako aliasa dla kolumny uzylem identyfikatora 'dzisiaj'

<%=rset2.getString("dzisiaj")%>

Damian

kucol

Samo zapytanie dziala mi poprawnie tzn. w konsoli otrzymuje wynik, a nie
umiem pobrac tego wyniku z resultseta. Nadalem rowniez dla smiechu alias tej
kolumnie ale nie moge pobrac wyniku z resultseta - oto przyklad:

select current_date as a;
to jest odpowiednik mniej wiecej
select to_char(sysdate, 'Dy DD-Mon-YYYY HH24:MI:SS') as "a"
from dual;
dla Oracle'a

i jesli teraz pytam o:
<%=rset2.getString("a")%>
to dostaje sliczny error:

error - javax.servlet.ServletException at
org.apache.jasper.runtime.PageContextImpl.handlePageException(PageContextImp
l.java:459)

Jak wyjac te date z resultseta?

Kucol

Artur Biesiadowski

kucol wrote:

> Samo zapytanie dziala mi poprawnie tzn. w konsoli otrzymuje wynik, a nie
> umiem pobrac tego wyniku z resultseta. Nadalem rowniez dla smiechu alias tej
> kolumnie ale nie moge pobrac wyniku z resultseta - oto przyklad:

A sprobuj z glupia frant dac rset.getString(1)

Artur

kucol

Probowalem.
Dostaje blad typu:

at org.postgresql.jdbc2.ResultSet.getString(Unknown Source)

Tak jakbym odwolywal sie do kolumny 'null'.
Probowalem wynik pobrac w formacie daty i formatowac na string ale to daje
daki sam rezultat.
Slabo to rozumiem.
Pomocy!

Kucol