Java - wyszukiwanie w googlach

Maciej

Czy ktoś z Was może wie jak z poziomu javy odczytać wynik wyszukiwanie w googlach ?

Gdy robię tak:

url = new URL("http://www.google.pl/");
URLConnection uc = url.openConnection();
BufferedReader d = new BufferedReader(new InputStreamReader(uc.getInputStream()));

wszystko jest ok, ale gdy zmienię na

url = new URL("http://www.google.pl/search?&q=szukana+fraza");
URLConnection uc = url.openConnection();
BufferedReader d = new BufferedReader(new InputStreamReader(uc.getInputStream()));

to niestety dostają błąd:

java.io.IOException: Server returned HTTP response code: 403 for URL:
http://www.google.pl/search?q=szukana+fraza
at
sun.net.www.protocol.http.HttpURLConnection.getInputStream(HttpURLConnection.java:1174)

Pomóżcie, proszę

Brzezi

wto, 10 kwi 2007 o 14:18 GMT, Maciej napisał(a):

> Pomóżcie, proszę

Wyjatek pojawia sie dopiero po dodaniu parametru "q=...", wiec mysle ze
jest to jakies zabezpieczenie, aby tego nie robic, aby nie robic "wlasnej"
wyszukiwarki ktora pod spodem ma googla...

Jezeli chcesz odpytywac googla ze swojego programu, mozesz uzyc
webserwisowego google api

Pozdrawiam
Brzezi
--
[ E-mail: brz...@enter.net.pl ][ ]
[ Ekg: #3781111 ][ ]

Maciej

Tyle też się domyśliłem. Niestety google api raczej odpada, bo potrzebuję to
zrobić z aplikacji desktopowej napisanej w Swingu a nie z aplikacji webowej

Mateusz Ludwin

pl.comp.lang.java.getSenderByName("*Maciej*").quote();

> Tyle też się domyśliłem. Niestety google api raczej odpada, bo potrzebuję to
> zrobić z aplikacji desktopowej napisanej w Swingu a nie z aplikacji webowej

W czym problem? :>

Jeżeli nic nie wiesz o WS to po prostu zainstaluj NetBeans, możesz wszystko
wyklikać, łącznie z wklejeniem kodu wołającego WS.

Mateusz Ludwin matl [at] megapolis [dot] pl

Brzezi

wto, 10 kwi 2007 o 14:49 GMT, Maciej napisał(a):

> Tyle też się domyśliłem. Niestety google api raczej odpada, bo potrzebuję to
> zrobić z aplikacji desktopowej napisanej w Swingu a nie z aplikacji webowej

to ma taki sens, jakbys napisal ze uzycie bazy danych w twojej aplikacji
tez odpada, bo nie bedzie to aplikacja webowa, czyli zadny :)

Pozdrawiam
Brzezi
--
[ E-mail: brz...@enter.net.pl ][ Never underestimate the power of human ]
[ Ekg: #3781111 ][ stupidity. ]

maci...@poczta.onet.pl

Zgadza się to co napisałem, nie ma sensu.
Ale chyba google api tak czy inaczej mi nie pomoże w tym co chcę uzyskać.

Leonard Milcin Jr.

maci...@poczta.onet.pl wrote:
> Zgadza się to co napisałem, nie ma sensu.
> Ale chyba google api tak czy inaczej mi nie pomoże w tym co chcę uzyskać.

Śmiałbym stwierdzić, że google api właśnie do tego celu służy.

L.

przemek tomczyk

Maciej wrote:

> [...]

> to niestety dostają błąd:
>
> java.io.IOException: Server returned HTTP response code: 403 for URL:

gdy robię tak:
wget "http://www.google.pl/"
wszystko jest ok, ale gdy zmienię na:
wget "http://www.google.pl/search?&q=szukana+fraza"
to niestety dostają błąd:
BŁĄD 403: Forbidden.
hmm...
więc parametry...

wpisuję z przeglądarki w gógle:
szukana fraza
i obserwuję url wyniku:
http://www.google.com/search?q=szukana+fraza&ie=utf-8&oe=utf-8
hmm... czyżby to ten wredny '&' ?

sajdnołt:
może cię zainteresować klasa java.net.URLEncoder

pozdrawiam,
--
przemek tomczyk

Konrad

Akta nr <567f.000000...@newsgate.onet.pl>
Tuesday 10 of April 2007 14:18,

TW o kryptonimie "Maciej",
wyraził zgodę na współpracę z agentami grupy "pl.comp.lang.java":

Musisz oszukać Google ;)

System.setProperty(
"http.agent",
"Mozilla/5.0 (compatible; Aplikacja/Wersja)"
);

Jak to nie zadziała, to możesz spróbować innego agenta
(np. identyfikator Firefoksa)

--
Pozdrowienia,
Konrad

Konrad

Akta nr <slrn.pl.f1n0vk.q...@localhost.localdomain>
Tuesday 10 of April 2007 14:32,

TW o kryptonimie "Brzezi",

> [...]

> wyszukiwarki ktora pod spodem ma googla...
>
> Jezeli chcesz odpytywac googla ze swojego programu, mozesz uzyc

AFAIK to chyba nie jest już wpierane.
Chciałem niedawno pobrać klucz do API,
to strona powiedzieła "spadaj, deprecated" ;)

--
Pozdrowienia,
Konrad

Maciej

Witam
Wielkie dzięki, to jest to o co mi chodziło.