Poczatkujacy - JSF pytanko

Zalek...@hotmail.com

Witam,

Wdzieram sie w tajemnice JSF na stronach
http://exadel.com/tutorial/jsf/jsftutorial-kickstart.html

Jest tam przyklad takiego progamu:
<%@ taglib uri="http://java.sun.com/jsf/html" prefix="h" %>
<%@ taglib uri="http://java.sun.com/jsf/core" prefix="f" %>
<f:loadBundle basename="jsfks.bundle.messages" var="msg"/>

<head>
<title>enter your name page</title>
</head>
<f:view>
<h1>
<h:outputText value="#{msg.inputname_header}"/>
</h1>
<h:form id="helloForm">
<h:outputText value="#{msg.prompt}"/>
<h:inputText value="#{personBean.personName}" />
<h:commandButton action="greeting" value="#{msg.button_text}" />
</h:form>
</f:view>

Gdy probuje ten program zastartowac otrzymuje:
exception
org.apache.jasper.JasperException: This absolute uri
(http://java.sun.com/jsf/html) cannot be resolved in either web.xml or
the jar files deployed with this application
at
org.apache.jasper.compiler.DefaultErrorHandler.jspError(DefaultErrorHandler.java:105)

A w web.xml nie ma zadnej dodatkowej definicji tego
http://java.sun.com/jsf/html

Jak rozwiazac ten problem?

Dziekuje,

Zalek

cypo

Witam!

On 28 Lip, 03:11, ZalekBl...@hotmail.com wrote:
> [...]

> at
> org.apache.jasper.compiler.DefaultErrorHandler.jspError(DefaultErrorHandler.java:105)

Jeżeli w web.xml nie ma, to pozostaje zapewnić drugi warunek w OR,
czyli dodać jary z implementacją jsf do projektu ;)

--
Cyprian

Jacek Laskowski

Zalek...@hotmail.com wrote:

> Gdy probuje ten program zastartowac otrzymuje:

> Jak rozwiazac ten problem?

Zapewne nie korzystasz z serwera aplikacji zgodnego z Korporacyjną 5-tką
(= Java EE 5), która wymaga, aby wymagane biblioteki (jary) dla JSF były
dostarczane przez sam serwer zdejmując ten obowiązek z samej aplikacji.
Jeśli jest to Tomcat, to będziesz musiał dograć bibioteki JSF
samodzielnie do aplikacji (WEB-INF/lib). Jakie? Zajrzyj na
http://www.horstmann.com/bigj2/tomcat-jsf.html (właśnie natrafiłem na
niego googlując z "jsf tomcat jars" - Brzezi byłby zachwycony :P)

Opisz swoje środowisko, a będzie prościej doradzić coś trafniejszego.

Jacek

--
Jacek Laskowski
Notatnik Projektanta Java EE - http://www.JacekLaskowski.pl

Brzezi

czw, 31 lip 2008 o 21:37 GMT, Jacek Laskowski napisał(a):

> samodzielnie do aplikacji (WEB-INF/lib). Jakie? Zajrzyj na
> http://www.horstmann.com/bigj2/tomcat-jsf.html (właśnie natrafiłem na
> niego googlując z "jsf tomcat jars" - Brzezi byłby zachwycony :P)

Czym bylbym zachwycony? :)

Zeby nie pisac calkiem OT, to kiedys probowalem uruchamiac JSF na tomcacie,
ale to bylo razem z Seamem, i seam-gen albo pluginy np. do Eclipse juz sie
wszystkim zajmuja, aby zapewnic wszystkie bilbioteki w odpowiednim
miejscu...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[ E-mail: brz...@enter.net.pl ][ brzezi:~# uptime ]
[ Ekg: #3781111 ][ 21:54:56 up 8 days, 1:07, 3 users, ]

Jacek Laskowski

Brzezi wrote:

> Czym bylbym zachwycony? :)

O proszę, wyłapał ;-) Sądziłem, że pochwalisz, że skorzystałem z Google
do odszukania odpowiedzi.