Problem z Cocoon 2

1 view

Robert Zak/Waw/ComputerLand/PL

Witam !

Mam problem z Cocoonem 2. Napisałem prosty servlet, zdfiniowałem go w pliku
sitemap, ale przy wywołaniu go w przeglądarce
wywala się wyjątek , że dokument nie jest well formed. Kłopot w tym, że on
jest well formed. Identyczna sytuacja jest w przypadku jsp.
Oto wycinek kodu servleta:

PrintWriter out;
response.setContentType("text/xml");
out = response.getWriter();

out.println("<?xml version=\"1.0\" encoding=\"UTF-8\"?>");
out.println("<Dokument>");
out.println("</Dokument>");
out.close();

A to wyjątek:

org.xml.sax.SAXParseException: The markup in the document preceding the root element must be well-formed.
at org.apache.xerces.framework.XMLParser.reportError(XMLParser.java:1196)
at org.apache.xerces.framework.XMLDocumentScanner.reportFatalXMLError(XMLDocumentScanner.java:570) ...

Heeeelp !

Pozdrawiam,
Robert

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.comp.lang.java

Michał Mosiewicz

Robert Zak/Waw/ComputerLand/PL wrote:

> [...]
> wywala się wyjątek , że dokument nie jest well formed. Kłopot w tym, że on
> jest well formed. Identyczna sytuacja jest w przypadku jsp.

A pewny jesteś, że wypluwasz UTF-8? Być może parser oczekuje ciągu 0xfeff
bądź -xfffe do ustalenia kolejności bajtów, a nie dostaje go. A to dlatego,
że tak naprawdę wypluwasz ISO-8859-1, a nie UTF-8.

-- Michał

Robert Zak/Waw/ComputerLand/PL

Dzięki, ale jak temu zapobiec ? Jak ustawic kodowanie ?
W dokumentacji nie znalazłem setEncoding lub cos podobnego.

Michał Mosiewicz

Robert Zak/Waw/ComputerLand/PL wrote:

> Dzięki, ale jak temu zapobiec ? Jak ustawic kodowanie ?
> W dokumentacji nie znalazłem setEncoding lub cos podobnego.

W JSDK 2.3 jest setCharacterEncoding w HttpServletResponse. Wcześniejsze
specyfikacje były w tym względzie cokolwiek wybrakowane. Można sprawdzić,
czy nie zadziała podanie charsetu w content-type, w większości przypadków
powinno działać. A jeśli nie, to trzeba otworzyć binarnie outputStream, a
na nim skonstruować Writera w UTF-8.

-- Michał