[tomcat4] pojawia sie i znika

soovack

Witam,
Nie moge poradzic sobie z uruchomieniem Tomcata (wersja 4.1.24)
na moim PLD. Ze strony domowej projektu sciagnalem sobie najnowsza
wersje pakietu rpm (wraz z pakietami webapps i admin) i wszystko
zainstalowalo sie bez najmniejszych problemow. W momencie kiedy
uruchamiam serwer poleceniem "/etc/rc.d/init.d/tomcat4 start" nie dostaje
zadnego komunikatu o bledzie. W chwile po wystartowaniu serwera
polcenie "ps aux" pokazuje chyba ze 4 procesy tomcata - czyli niby OK.
Ale juz po jakiejs minucie wszystkie procesy gina - nie ma po nich sladu.
Kiedy probuje polaczyc sie z tomcatem dostaje komunikat:
"connection refused". Dodam jeszcze ze wszystkie polecenia wydaje z konta
root'a. Nie mam pojecia co zle robie - zmienna systemowa CATALINA_HOME
ustawialem poprawnie (/var/tomcat4) a w /etc utworzylem katalog "java"
i w nim plik "java.conf" ze siezka do jdk (wersja javy to j2sdk-1.4.1_01).
W dokumentacji tomcata (ktora tak swoja droga jest beznadziejna) nie
pisze o jakis dodatkowych ustawieniach ktore nalezy zrobic czy o podobnym
problemie do mojego - i stad moja prosba od Was o pomoc w odpaleniu
serwera (jest mi potrzebny jak rybie woda). Ponizej zamiescilem caly
log z cataliny ktory moze bedzie pomocny - bo mi on nic nie mowi.
Z gory serdecznie dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam,
soovack

Zawartosc plilu "catalina.out":
May 28, 2003 2:23:19 PM org.apache.coyote.http11.Http11Protocol init
INFO: Initializing Coyote HTTP/1.1 on port 8080
java.io.FileNotFoundException: /var/tomcat4/conf/jk2.properties (Permission
denied)
at java.io.FileInputStream.open(Native Method)
at java.io.FileInputStream.<init>(FileInputStream.java:103)
at java.io.FileInputStream.<init>(FileInputStream.java:66)
at org.apache.jk.server.JkMain.setPropertiesFile(JkMain.java:162)
at org.apache.jk.server.JkMain.init(JkMain.java:279)
at org.apache.jk.server.JkCoyoteHandler.init(JkCoyoteHandler.java:153)
at
org.apache.coyote.tomcat4.CoyoteConnector.initialize(CoyoteConnector.java:11
17)
at org.apache.catalina.core.StandardService.initialize(Unknown Source)
at org.apache.catalina.core.StandardServer.initialize(Unknown Source)
at org.apache.catalina.startup.Catalina.start(Unknown Source)
at org.apache.catalina.startup.Catalina.execute(Unknown Source)
at org.apache.catalina.startup.Catalina.process(Unknown Source)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
at
sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:39
)
at
sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl
.java:25)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:324)
at org.apache.catalina.startup.Bootstrap.main(Unknown Source)
GlobalResourcesLifecycleListener: Exception processing Global JNDI Resources
javax.naming.NamingException: /var/tomcat4/conf/tomcat-users.xml (Permission
denied)
at org.apache.naming.NamingContext.lookup(Unknown Source)
at org.apache.naming.NamingContext.lookup(Unknown Source)
at
org.apache.catalina.mbeans.GlobalResourcesLifecycleListener.createMBeans(Unk
[...]
org.apache.catalina.mbeans.GlobalResourcesLifecycleListener.lifecycleEvent(U
nknown Source)
at org.apache.catalina.util.LifecycleSupport.fireLifecycleEvent(Unknown
Source)
at org.apache.catalina.core.StandardServer.start(Unknown Source)
[...]
Starting service Tomcat-Standalone
Apache Tomcat/4.1
[...]
at org.apache.catalina.realm.UserDatabaseRealm.start(Unknown Source)
at org.apache.catalina.core.ContainerBase.start(Unknown Source)
at org.apache.catalina.core.StandardEngine.start(Unknown Source)
at org.apache.catalina.core.StandardService.start(Unknown Source)
[...]
Catalina.start: LifecycleException: No UserDatabase component found under
key UserDatabase
[...]
Stopping service Tomcat-Standalone
Catalina.stop: LifecycleException: Coyote connector has not been started
LifecycleException: Coyote connector has not been started
at
org.apache.coyote.tomcat4.CoyoteConnector.stop(CoyoteConnector.java:1160)
at org.apache.catalina.core.StandardService.stop(Unknown Source)
at org.apache.catalina.core.StandardServer.stop(Unknown Source)

Gupi Kaowiec

Użytkownik "soovack" <soo...@gazeta.pl> napisał

> Ponizej zamiescilem caly
> log z cataliny ktory moze bedzie pomocny - bo mi on nic nie mowi.

[...]
> Zawartosc plilu "catalina.out":
[...]
> java.io.FileNotFoundException: /var/tomcat4/conf/jk2.properties
(Permission
> denied)

Jeżeli to Ci nic nie mówi, to słownik w garść i tłumacz.

--
pzdr.
Michał

Henryka Stolarz

Cześć.

masz chyba ustawione w parametrach,
że Tomcat jest dodatkiem do Apache (jk2).
Na początek spróbuj uruchomić 'standalone'.
Kiedyś próbowałem zintegrować Tomcat+Apache i też miałem duże problemy.

Piotr Maj

Dnia czw, 29 maj 2003 o 08:08 GMT soovack rzekł/-a:

> [...]
> INFO: Initializing Coyote HTTP/1.1 on port 8080
> java.io.FileNotFoundException: /var/tomcat4/conf/jk2.properties (Permission

[...]

> GlobalResourcesLifecycleListener: Exception processing Global JNDI Resources
> javax.naming.NamingException: /var/tomcat4/conf/tomcat-users.xml (Permission
> denied)

[...]

> javax.naming.NamingException: /var/tomcat4/conf/tomcat-users.xml (Permission
> denied)

Przeciez napisal co mu nie pasi. Ustaw poprawnie uprawnienia do
/var/tomcat4.conf i powinno pojsc bez problemu.

Alternatwa jest wyszyszczenie spliku server.xml, coby sie do tych plikow
nie odwolywal.

--
pozdrawiam . . . . . . . . . . .
Piotr Maj .:. kernelpanic.pl .:.

Michal Sitkowski

"soovack" <soo...@gazeta.pl>

Czesc,

Moze tomcat zainstalował Ci sie na innym uzytkowniku ? (Np. tomcat4 ?)

Michał

--
Serwery wirtualne - http://www.komrel.net - fachowa samoobsluga!

soovack

Użytkownik "soovack" <soo...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Witam,
Przeczytalem uwaznie Wasze odpowiedzi i powoli zaczalem kombinowac.
Nie wiem czy znalazlem wlasciwe rozwiazanie mojego problemu ale
w koncu udalo mi sie odpalic serwer i wszystko pieknie smiga.
A sprawa okazala sie banalna - w pliku tomcat4.conf wystarczylo zmienic
jeden wpis - uzytkownika jaki jest wlascicielem serwera. Domyslnie byl
wpisany tomcat4 - ja zmienilem na root i teraz jest OK.
Sprawdzilem takze wszystkie pliki nalezace do pakietu i okazlo sie
ze wlascicielem ich byl root a nie tomcat4 - i stad zapewne te komunikaty
"permission denied".
Na koniec mam jeszcze tylko male pytanko - czy w plikach konfiguracyjnych
tomcata nalezy cos zmienic czy tez mozna polegac na ustawieniech domyslnych?
Serdecznie dziekuje za pomoc i pozdrawiam,
soovack

Piotr Maj

Dnia czw, 29 maj 2003 o 21:50 GMT soovack rzekł/-a:

> [...]
> Sprawdzilem takze wszystkie pliki nalezace do pakietu i okazlo sie
> ze wlascicielem ich byl root a nie tomcat4 - i stad zapewne te komunikaty

Z zasady nie odpala sie serwerow z konta administratora (chyba ze musza
sie zbindowac na port < 1024). To bardzo niebezpieczne. Lepiej zmien z
powrotem usera na tomcat4 i zwieksz mu uprawnienia do plikow.

Radoslaw Jocz

> [...]
> tomcata nalezy cos zmienic czy tez mozna polegac na ustawieniech domyslnych?
> Serdecznie dziekuje za pomoc i pozdrawiam,
zeby odpalic example tak,
ale zeby cos zrobic wiecej trzeba poznac tomcata i budowe aplikacji
webowych.

soovack

Użytkownik "Piotr Maj" <piot...@CUT-IT-OFF.kernelpanic.pl> napisał w
wiadomości news:bb6qjt$37t$1...@nemesis.news.tpi.pl...

> Z zasady nie odpala sie serwerow z konta administratora (chyba ze musza
> sie zbindowac na port < 1024). To bardzo niebezpieczne. Lepiej zmien z
> powrotem usera na tomcat4 i zwieksz mu uprawnienia do plikow.

OK - skoro tak mowisz sprobuje zmienic uprawnienia do plikow - mam nadzieje
ze to wystarczy.
Jak wszystko bedzie w porzadku to dam znac.
Pozdrawiam,
soovack

soovack

Użytkownik "Radoslaw Jocz" <rmj...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Sek w tym ze nic chce jedynie odpalac przykladowych plikow jsp czy serwletow
ktore sa dolaczone do tomcata. Tomcata zainstalowalem poniewaz musze
napisac projekt w ktorym bedzie realizowana obsluga bazy danych poprzez
strone
internetowa a konkretnie mam do wyboru albo jsp albo serwlety.
Baze trzymam na serwerze mySQL. WIem ze do obslugi bazy potrzebowac
bede sterownika - i w zasadzie juz takowy mam zainstalowany - nie wiem tylko
czy dziala.
I w zwiazku z tym projektem mialbym do Was goraca prosbe - w czym lepiej
(czytaj
latwiej) bedzie to napisac - czy wybrac serwlety cz tez jsp?
Dodam moze jeszcze tyle ze w zadaniu chodzi o umozliwienie uzytkownikowi
przegladanie (wyszukiwanie) bazy danych, dodawanie nowych elementow,
usuwanie
i edycje juz istniejacych.
Jezeli znacie jakis dobry tutorial omawiajacy powyzsze zagadnienie to bede
bardzo wdzieczny za link do niego.
No i na koniec wracajac jeszcze do sedna sprawy czyli konfiguracji tomcata -
co nalezy
zmienic w taki wypadku jak tu opisalem?
Serdecznie dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam,
soovack

mm

"soovack" <soo...@gazeta.pl> wrote in message

Zrob to z wykorzystaniem Servletow i/lub JSP. (uzylem >>i/lub<<, a nie
> [...]

Servlety i JSP sa jak woda i powietrze. Albo piszesz bardziej "rybie"
aplikacje i uzywasz wiecej servletow,
albo piszesz bardziej "ssacze" (to od ssakow) i uzywasz wiecej JSP. Sam
znajdz balans.
IMHO: druga droga jest sluszniejsza przy twoich potrzebach.

mm

no...@poczta.onet.pl

> Witam,
[...]

> [...]
> Ale juz po jakiejs minucie wszystkie procesy gina - nie ma po nich sladu.
> Kiedy probuje polaczyc sie z tomcatem dostaje komunikat:

Tez coś takiego miałem tylko że na windzie...
A to dlatego ze Drugi apache był uruchomiony.
Po zabiciu apacha jest wszystko ok

soovack

Użytkownik <no...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Tez coś takiego miałem tylko że na windzie...
> A to dlatego ze Drugi apache był uruchomiony.
> Po zabiciu apacha jest wszystko ok

Czy to znaczy ze jak mam tomcata to nie potrzebuje juz apache'a?
Bo wydawalo mi sie ze to sa dwa rozne serwery i jeden z drugim
nie powinny sie grysc - a raczej uzupelniac.
Z gory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam,
soovack

soovack

> [...]
> sie zbindowac na port < 1024). To bardzo niebezpieczne. Lepiej zmien z
> powrotem usera na tomcat4 i zwieksz mu uprawnienia do plikow.

Zrobilem tak jak piszesz tzn zmienilem usera na tomcat4 i wszystkim
plikom w katalogu /var/tomcat4 nadalem prawa wlasnosci dla usera tomcat4.
I niestety po tych zabiegach serwer zachowuje sie tak jak wczesniej -
dostaje
dokladnie te same komunikaty i zapisy w logach.
I szczerze mowiac to juz nie wiem o co tu chodzi?
Pozdrawiam serdecznie,
soovack

soovack

Użytkownik "mm" <mac...@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> znajdz balans.
> IMHO: druga droga jest sluszniejsza przy twoich potrzebach.

Cz chcesz przez to powiedziec ze powinienem w tym projekcie korzystac
zarowno z jsp (w wiekszym stopniu) jak i z servletow?
Czy nie mozna napisac tego przy pomocy tylko jednej techniki - jak rozumiem
wlasciwsze bedzie tu zastosowanie jsp?
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam,
soovack

mm

"soovack" <soo...@gazeta.pl> wrote in message

JSP i Servlete sa to technologie komplemntarne i np przy pomocy JSP nie da
sie
generowac danych binarnych. Jest wiele dobrych powodow by uzywac obu
rownolegle.
W pierwszej lepszej ksiazce dotyczacej tych techologi powinny byc te powody
przynajmniej wzmiankowane.
Tym niemniej prosty projekt mozna z powodzeniem zrobic tylko w JSP.
Dowodem na to sa tysiace istniejacych websitow napisanych w PHP czy ASP.

Gupi Kaowiec

Użytkownik "mm" <mma...@gazeta.pl> napisał

> przy pomocy JSP nie da sie generowac danych binarnych.

Da się, tylko po co?

--
pzdr.
Michał

mm

"Gupi Kaowiec" <gupi_k...@o2.pl> wrote in message

> Użytkownik "mm" <mma...@gazeta.pl> napisał

> Da się, tylko po co?

ASFAIK to ogolnie rzeczbiorac to sie sie nie da. Np. wiem, ze w Tomcacie to
sie da (ale to chyba bug albo feature Tomcata).
W przypadku innych servlet -containerow nie zawsze chyba tak jest.
Ale glowy za to nie daje :D.

Jozef Zbrodel

Pewnego pięknego dnia: niedziela 01 czerwiec 2003 12:11, soovack napisał
był:

> [...]
> Czy nie mozna napisac tego przy pomocy tylko jednej techniki - jak
> rozumiem wlasciwsze bedzie tu zastosowanie jsp?

Witam.
JSP to w zasadzie też serwlet - strona JSP tłumaczona jest na kod Javy, ten
z kolei kompilowany do serwleta - tyle że dzieje się to "w tle", na ogół
przy pierwszym uruchomieniu strony JSP.

Zatem w zasadzie wszystko to, co możesz zrealizować serwletami, można
zrealizować przez JSP, tylko czasami nie warto, bo niekiedy trzeba by
stosować dosyć karkołomne rozwiązania, gdyż serwelet wygenerowany przez JSP
domyślnie robi pewne rzeczy, które akurat w danym przypadku są niepotrzebne
albo wręcz błędne.

Generalnie, jeśli chcesz generować "normalne" strony www, to JSP jest dobrym
rozwiązaniem. Do tworzenie w locie grafiki (generalnie danych
nietekstowych) lepszy będzie serwlet. Oczywiście, jeśli masz stronę na
której jest jakiś tekst i np. generowany w locie wykres, strona może być
generowana przez JSP, a grafika przez specjalizowany do tego serwlet.

To tak w skrócie

Pzdr.
(sygnaturka poszła na wódkę...)

soovack

Użytkownik "Jozef Zbrodel" <jzbr...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> której jest jakiś tekst i np. generowany w locie wykres, strona może być
> generowana przez JSP, a grafika przez specjalizowany do tego serwlet.

Serdecznie dziekuje za wyjasnienie tematu.
Postaram sie zrobic caly projekt w JSP tym bardziej
ze zadnej grafiki (czy innych multimediow) nie przewiduje na swoich stronach
- ma byc sam tekst - w zadaniu chodzi o czysta idee a nie o wyglad.

Jezuch

Użytkownik Jozef Zbrodel napisał:

> Zatem w zasadzie wszystko to, co możesz zrealizować serwletami, można
> zrealizować przez JSP(...)

Chyba raczej odwrotnie - jeśli coś możesz zrobić w JSP to możesz w
servlecie. Wysyłania danych binarnych jest przykładem, że nie zawsze JSP
zrobi to, co servlet bez trudu potrafi.
No a poza tym JSP jest ograniczone do HTTP (chyba?) a servlety mogą
używać właściwie dowolnego protokołu typu żądanie-odpowiedź.
--
Ecce Jezuch
"And it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel

Jozef Zbrodel

Pewnego pięknego dnia: środa 04 czerwiec 2003 00:00, Jezuch napisał był:

> Chyba raczej odwrotnie - jeśli coś możesz zrobić w JSP to możesz w
> servlecie. Wysyłania danych binarnych jest przykładem, że nie zawsze JSP
> zrobi to, co servlet bez trudu potrafi.

Napisałem "w zasadzie" ;-)). Z danymi binarnymi jest problem bo serwlet JSP
otwira od razu strumień wyjściowy dla transferu tekstowego, ale gdzieś
widziałem obejście tego problemu, z tym że nie wiem czy jest przenośne,
zdaje się że było to dla Tomcata. Niemniej przypomina to drapanie się plecy
nogą przez lewe ramię. Zresztą napisałem dalej:

"Do tworzenie w locie grafiki (generalnie danych
nietekstowych) lepszy będzie serwlet. "

> No a poza tym JSP jest ograniczone do HTTP (chyba?) a servlety mogą

> używać właściwie dowolnego protokołu typu żądanie-odpowiedź.

Ok, ale wydawało mi się że o chodzi o HTTP. Pewnie że generalnie serwlety są
bardziej ogólnym narzędziem.

Pzdr
J. (sygnaturka poszła sie kochać)

Jozef Zbrodel

Pewnego pięknego dnia: wtorek 03 czerwiec 2003 20:16, soovack napisał był:

> Postaram sie zrobic caly projekt w JSP tym bardziej
> ze zadnej grafiki (czy innych multimediow) nie przewiduje na swoich
> stronach
> - ma byc sam tekst

Pamiętaj też, żeby nie pakować zbyt dużo logiki w strony JSP. Podejście
"purytańskie" jest takie, że w ogóle na stronie JSP nie powinno być kodu
Javy, a jedynie tagi odwołujące sie do JavaBeansów. No ale nie warto z tym
przesadzać, zwłaszcza w małym projekcie. Po to twórcy technologii JSP dali
nam mozliwość osadzania kodu na stronie, żeby z tego korzystać - ale z
umiarem!! Zasadniczo całą "logikę biznesową" należy wyrzucić do osobnych
klas. Pomijając wszystko inne, strona JSP z dużą ilością kodu jest bardzo
źle czytelna, np coś takiego:

<% if(jakis_warunek){ %>
...tu "zwykły" HTML...
<%}else{%>
...tu jakis inny "zwykły" HTML...
<%}%>

nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem, ale jeśli faktycznie "zwykłego"
HTML-u jest po jednej linijce, to jeszcze jest to do zniesienia. Ale
wyobraź sobie teraz bardziej skomplikowaną logikę zakodowaną w taki sposób
- przemieszana Java z HTML-emm - nikt poza autorem tego nie zrozumie, a
autor po miesiącu zapomni o co mu chodziło i też nie będzie rozumiał!!

Pzdr.J
(sygnaturkę przepiłem)

no...@poczta.onet.pl

> [...]
> Bo wydawalo mi sie ze to sa dwa rozne serwery i jeden z drugim
> nie powinny sie grysc - a raczej uzupelniac.

hymm... nie wiem ale moze ty chodzi o konflikt IP localhosta...

soovack

> hymm... nie wiem ale moze ty chodzi o konflikt IP localhosta...

Ja tez juz nie bardzo rozumiem o co tu chodzi. Kiedy jako wlasciciela
tomcata
podaje roota to wszystko smiga pieknie (razem z apachem). A kiedy
zmieniam na ustawienia domyslne (i jak wspominal kolega Piotr Maj - sa
to jak najbardziej poprawne ustawienia) tzn wlascicielem jest tomcat4 to
serwer odmawia wspolpracy ze mna.
Dziwie sie tylko ze nikt inny nie mial podobnego problemu - widac takie
mam parszywe szczescie.
Ale poki co ciesze sie ze serwer chodzi i moge sobie pisac moj maly projekt.

soovack

> [...]
> klas. Pomijając wszystko inne, strona JSP z dużą ilością kodu jest bardzo

[ciach]
Raz jeszcze dziekuje Ci za cenne wskazowki - na pewno przydadza mi sie
one w przyszlosci bo teraz to nawet nie wiem co to JavaBeans.
I musze przyznac ze w chwili obecnej moje JSP wygladaja troche tak
jak nie powinny - wiecej tam htmla (i sqla) niz javy. No ale czas mnie nagli
i niejako jestem zmuszony do takiego dzialania.
Ale postaram sie na przyszlosc pamietac o Twoich uwagach.
Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc.
Pozdrawiam,
soovack