Problem z uruchomieniem tomcata (CoyoteConnector not found)

cromax

Od paru dni mam problem z Tomcatem. Do tamtej pory wszystko działało jak
należy, aż pewnego dnia, podczas uruchamiania tomcata pojawia się
nasępujący wyjątek:

SEVERE: Begin event threw exception
java.lang.ClassNotFoundException: org.apache.coyote.tomcat4.CoyoteConnector
at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:199)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:187)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:289)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:235)
(...)

mam tomcata 4.1.27, ale nawet po ściągnięciu 30-stki i zanistalowaniu
jej w osobnym katalogu i podmianie $CATALINA_HOME dalej dostaję ten
sam błąd. Żeby nie być gołosłownym, po odpaleniu takie mam ustawienia:

Using CATALINA_BASE: x:\net\tomcat\jakarta-tomcat-4.1.30
Using CATALINA_HOME: x:\net\tomcat\jakarta-tomcat-4.1.30
Using CATALINA_TMPDIR: x:\net\tomcat\jakarta-tomcat-4.1.30\temp
Using JAVA_HOME: x:\dev\java\j2sdk-1.4.2-03

a więc jak należy. Oczywiście tomcat-coyote.jar jak najbardziej
znajduje się w server/lib i zawiera klasę, której ClassLoader nie może
wczytać. Zresztą, tak jak pisałem, wszystko doskonale działało, potem
przez dłuższy czas nie używałem tomcata (ani żadnego innego kontenera)
i ostatnio, kiedy znowu potrzebowałem go uruchomić, taka siurprajza.

Na google'u można znaleźć parę postów z takim samym pytaniem, ale udało
mi się znaleźć tylko jedną odpowiedź, że pomogło przeinstalowanie OS-u
i JDK (mam win-xp pro). Nie chciałbym się uciekać jednak do tak drastycznych
rozwiązań.

Czy ktoś może wie w czym twki problem i byłby chętny do pomocy?

Damian Szczepanik

Sun, 18 Jul 2004 15:19:58 +0200, na pl.comp.lang.java, cromax napisał(a):

> Od paru dni mam problem z Tomcatem. Do tamtej pory wszystko działało jak
> należy, aż pewnego dnia, podczas uruchamiania tomcata pojawia się
> nasępujący wyjątek:

No coz, problem dziwny, ale ja bym sprobowal tak:
Skoro nie ruszales tomcat'a i v30 tez nic, to pewnie cos z SDK. Sprobuj
wstawic asercje do plikow rozruchowych, gdzies mozliwe daleko:
echo javap org.apache.coyote.tomcat4.CoyoteConnector

Wywal go z firewall'a i sprawdz, czy sie zglasza na scianie podczas
uruchamiania, tzw java powinna zglosic chec uzyskanai dostepu do serwera.
Na pierwszy rzut oka mozna podejrzewac siec, ze cos z nia nie tak ;-(

else siegnij po wersje 5.x - moze tam juz ten problem sie rozwiazal

Good luck!
Damian

cromax

Użytkownik "Damian Szczepanik" <octo...@beztego.polsl.gliwice.pl> napisał w
wiadomości news:8sfdoqnveuks.1v...@40tude.net...

> No coz, problem dziwny, ale ja bym sprobowal tak:

> Skoro nie ruszales tomcat'a i v30 tez nic, to pewnie cos z SDK. (...)

Też mi się tak wydawało, bo samo postawienie tomcata 5.0 nie pomogło
(chociaż teraz nie była widziana inna klasa, ale problem był tego
samego gatunku), dlatego wyrzuciłem 1.4.2-3 i postawiłem -5. Przy okazji
chciałem wyrzucić j2ee-beta, ale z jakichś dziwnych przyczyn nie można było
odinstalować tego pakietu uninstalerem, który po prostu uruchamiał się
i od razu kończył.

Na szczęście pomogło postawienie nowego jdk. Nie wiem dalej dlaczego taki
błąd występował i dlaczego nagle przestało to działać, ale gdyby komuś
zdarzyło się coś podobnego, to może to rozwiązanie się komuś przyda.

Dzięki za sugestie i pomoc 8)