-->Concursul Fără Premii CFP Întrebări și discuții

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Având în vedere că topic-ul deschis de Csaba va rămâne dedicat problemelor generale de organizare de jocuri și concursuri iată acest topic pentru Întrebări și discuții legate de CFP. Aveți acolo totuși, pe acel topic, istoria apariției acestei competiții (în primele 4 pagini sau așa ceva). Poate fi o lectură înteresantă.

Nu postați aici întrebări, discuții și texte despre altceva decât CFP!
Pentru orice alte probleme vă rugăm accesați topic-urile sau forumurile relevante!

Înainte de a pune o întrebare asigurați-vă că ați citit Regulamentul și postarea de început a fiecărui concurs!
Este posibil ca acolo să aveți deja răspunsul.

Așadar, poftiți! :)

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Felicitări Csaba pentru punctualitate!

Atenție:
- Link-ul corect către regulile CFP este Regulament Oficial al CFP

- codul ”small” va fi folosit de la raportul laturilor cuprins între 1:2 și 1:6 respectiv între 6:1 și 2:1

gabi@vram

to panoramio...@googlegroups.com
Poate ca trebuia mentionat si o alta categorie de poze valabile la aceasta tema: imagini cu noi(titularii galeriilor) din perioada copilariei intr-un anumit decor, toti au asa ceva chiar si eu care sunt mai trecut.
Eu ca bucurestean , e cam greu sa aleg o imagine cu Bucurestiul din sutele pe care le am , sau poate e usor sa scriu orasul copilariei mele sub oricare din ele , doar traiesc aici si il cunosc ft bine.

Oricum e bine ca exista un inceput si se poate perfectiona in timp, eu am incercat sa dau cateva mesaje la userii romani pe care ai stiu mai activi pentru atragerea lor la concurs

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Din acest motiv, Gabi, era prevăzut în regulament un interval de timp între afișarea rezultatelor și lansarea noii teme... Tema era lansată, pe cât posibil cu două - trei zile înainte de ultima zi a lunii și se puneau întrebări despre temă, se făceau sugestii, astfel încât eventualele chestiuni neclare sau extinderi ale temei să fie făcute înainte de declanșarea concursului.

Poți lansa un ”chestionar”, în acest topic, pentru corectarea intervalelor de timp din regulament - te susțin! Fă o sugestie.

©christake

to panoramio...@googlegroups.com
Salutare tuturor!

Gabi are dreptate, si eu as putea pune o sumedenie de fotografii din Bucuresti. Chiar si de pe la munte avand in vedere ca mai toate vacantele mi le petreceam hoinarind pe munti. Pacat ca tema se refera numai la "locuri" nu si la oameni. "Amintiri din copilarie"...numai din copilaria noastra?

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
E drept... Mergea inclusă și mețiunea ”puteți înscrie imagini care vă amintesc de copilărie” de oriunde. Dar emoția primului concurs CFP l-a copleșit pe Csaba iar pe mine m-a făcut să mă uit mai degrabă la chestiunile tehnice ale concursului decât la formularea temei. Și-apoi, poate că Csaba chiar asta și-a dorit - ”locuri ale copilăriei”. În fine. Sunt sigur Cristi că vei găsi două poze care să se încadreze în temă așa cium este ea formulată (subt sigur că orașul are resurse pentru asta)... Putem însă evita pe viitor formularea de către moderator a unei teme insuficient de cuprinzătoare sauinsuficient de clare. Cum? Hai să vedem:

Regulamentul l-am făcut prin traducerea regulamentului NPC pe care am ”aplicat” rezultatele chestionarului la care unii au participat... Urmărind discuția asta îmi este clar că va trebui să modificăm capitolul

Quote Sandy065:

1. Intervalul de desfășurare
Intervalul de timp în care se desfășoară competiția est bazat pe ora Bucureștilor – UTC+2
Ziua începe și se sfârșete la ora 12am (noaptea adică) iar intervalul de desfășurare include prima și ultima zi afișată
a. Intervalul de înscriere (postare de poze) – între data de 1 și 15 ale fiecărei luni
b. Intervalul pentru vot – între data de 16 și 22 ale fiecărei luni
c. Rezultate preliminare și verificări – între 23 și 27 ale fiecărei luni
d. Afișarea rezultatelor finale și determinarea următorului moderator – între 28 și ultima zi a lunii (pentru februarie 28 )
e. Anunțarea temei pentru luna următoare de către noul moderator și deschidearea topicului pentru concursul lunii următoare – în ultima zi a lunii

Notă: Topicul poate fi deschis înainte de data de 1 a lunii următoare cu condiția ca toate etapele anterioare să fie parcurse – înscrierea pozelor se va face doar începând cu data de 1.

După această formulare tema este anunțată în ultima zi a lunii și nu prea e timp de observații și discuții. În februarie situația este chiar critică - rezultatele finale se afișează în aceeași zi cu deschiderea noului topic.
Pentru că este incorect să modifici regulile în timpul jocului - odată tema formulată și topicul de concurs deschis ”e piua” - ar trebui să modificăm puctele c, d și e în așa fel încât să avem oleacă de timp între anunțarea temei și deschiderea topicului. În acest timp toată lumea poate vedea cum este formulată tema viitorului concurs și poate pune întrebări sau face sugestii întru completarea temei.

Așadar aștept să faceți sugestii în acest sens sau să lansați un chestionar pe acest topic pe modelul acesta

Așadar?...

©christake

to panoramio...@googlegroups.com
Raspund in ceea ce ma priveste:

Asadar...o sa particip incepand cu luna viitoare, bineinteles, daca o sa am fotografii in tema concursului.

Bafta tuturor!

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Păcat Christake!... :cry: Sper să te răzgândești.

Poate, totuși, ne ajuți cu o idee în legătură cu intervalul de desfășurare...

©christake

to panoramio...@googlegroups.com
Crede-ma ca nu am, Sandy, asta e... Dealtfel te poti uita si tu.

Cat despre interval eu as merge pe regulile NPC: 1-10 inscriere, 11-20 vot, 21-25 afișarea rezultatelor finale și determinarea următorului moderator si din 26 pana in ultima zi a lunii anuntarea temei (poate si discutarea ei aici).

Tot pe regulile NPC as merge si al numarul de fotografii inscrise in concurs. Ma gandesc ca n-ar fi bine sa avem (doar) 5 premianti si o lista mai lunga ar impulsiona jocul. Dar e doar o parere.

La toti de bine!

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Christake dragă,

Având în vedere că am fost la început și că toată lumea era precipitată să deschidă prima ediție a CFP, câteva greșeli au apărut... Inițial Csaba a dat un link către ”Regulile NPC traduse și adaptate” în loc să dea link-ul către ”Regulamentul oficial al CFP” care cuprinde și rezultatul chestionarului. Apoi, a fost o mică bâlbă legată de dimensiunea afișării pozelor din concurs - thumbnail sau small (deși regulile de postare de fotografii în forumurile Panoramio sunt clare).

Prietenul Csaba a postat în exces (zic eu) reguli pentru prima ediție, unele contrazicând Regulamentul
- de ex. Regulamentul nu interzice fotografii scanate - dar dacă asta așteaptă cel ce propune tema - OK (e rezonabil)
- Csaba ne spune să modificăm titlul fotografiei în galerie într-un anumit fel - cu tot regretul eu n-am s-o fac pentru că ideea de a introduce ceva special în titlul din galerie, anume țara, a apărut în NPC pentru a ușura culegerea de date pentru statisticile făcute de 4ullas
- chestia cu top 5 n-am văzut-o dar am agreat regulamentul împreună și acolo zice Top10. 10 nu e 5. Încă.

Așa că ai scuzele mele și hai să vedem ce putem face pentru ediția următoare!

Punctul 1 din capitolul Intervalul de desfășurare din Regulament ne creează probleme. Într-adevăr nu avem timp pentru a pune întrebări legate de temă (ex. e voie cu poze d-alea, de celelalte, tema include și..., ?? etc.) ceea ce nu-i bine.
În legătură cu numărul de poze, poporul a votat dar asta nu înseamnă că nu se poate suci (poporul) pentru ediția următoare.

Așa că, dacă ești amabil, fă bine și lansează pe acest topic un chestionar de genul

Quote:

Chestionar
Argumentație.............

Sunteți de acord să modificăm Regulamentul CFP după cum urmează:

1. Intervalul de desfășurare așa, așa sau așa
2. Chestiunea lu pește așa, așa sau așa
3. etc.

Eu zic că pentru ianuarie datele de votare/afișare/etc. trebuie modificate dar am rezerve cu intervalul de înscriere între 1 și 10. În fine, așteptăm opinii.

PS Dacă ai copilărit în București nu ai tu poze faine de aici? Știu eu una cu Dâmbovița. :wink:

©christake

to panoramio...@googlegroups.com
Quote Sandy065:
Christake dragă,
[...]

- chestia cu top 5 n-am văzut-o dar am agreat regulamentul împreună și acolo zice Top10. 10 nu e 5. Încă.

Așa că ai scuzele mele și hai să vedem ce putem face pentru ediția următoare!
[..]

Sandy, ma refeream la faptul ca pot fi numai 5 castigatori in Top 10 (2 fotografii x 5 fotografi).

:)

Despe celelalte... sa vad cum stau cu timpul...
O sa te sun maine.

Toate cele bune!

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Ești pesimist Christake :)

Pot fi și 10 fotografii de 10 fotografi diferiți. Nu votăm participanții - votăm poze.

PS: Avem 20 de participanți până acum și 38 de poze.

Update 22 de participanți și 42 de poze 8)

©christake

to panoramio...@googlegroups.com
Era doar un scenariu, Sandy, trebuie sa ne gandim la toate posibilitatile. :D

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Bun Cristi...

Umblăm la intervale au ba?

©christake

to panoramio...@googlegroups.com
Clar DA! Ca la NPC...

cristal1995

to panoramio...@googlegroups.com
Quote ©christake:
Clar DA! Ca la NPC...

Eu nu am inteles cum incarc poze la NPC :)))

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
La CFP...

Mergi pe pagina concursului

Scroll până jos de tot în pagină...

Apasă link-ul reply to topic din stânga jos

Introdu în căsuța albă - fără cuvântul ”Code:”

În loc de xxxx introdu ID-ul pozei pe care dorești să o înscrii.

Înainte de codul de mai sus scrie numărul de ordine din concurs #60 (sau care urmează) și titlul pozei tale

Apasă butonul preview de sub fereastra albă ca să vezi cum se vede.

Dacă se vede poza ta
și dacă apăsând pe ea ești direcționat la pagina din galeria ta cu poza
și dacă formatul postării este precum al celorlalți

Atunci apasă butonul Submit...

Gata, ai poză în concurs.

Citește și Regulamentul CFP și secțiunea Întrebări frecvente - aveai totul acolo și mai ai în Regulament ce trebuie să faci în contiunuare - tag-ul și titlul din galerie...

La NPC - similar... Acolo dacă nu citești regulamentul e bai mare. :lol:

cristal1995

to panoramio...@googlegroups.com
Multumesc Sandy
Poate cand ai timp imi spui si cum se voteaza :))

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
E simplu... O să vezi. :wink:

cristian andrei

to panoramio...@googlegroups.com
Salut Sandy !
Am facut pas cu pas operatiile de introducere a pozelor de PATRU ori si nu a mers ! Apare un link de fiecare data care zice NOT FOUND ! Mi se pare foarte unfriendly modul de introducere ! Sunt frustrat ca am poze care as vrea sa le postez , dar nu am timp sa apas pe clape ad nauseam ! Nu stiu de ce nu intra !

Quote Sandy065:

D. Alexandru Ioan

to panoramio...@googlegroups.com
Cristian, lasă un comentariu (sau două dacă dorești să înscri două poze) pe topicul dedicat CFP-ului de luna aceasta în care să specifici titlul pozei și ce poză ai dori să fie acolo (fie îmi oferi un link către ea, fie îmi spui id-ul ei) , iar eu am să fac corecturile de rigoare astfel încât să apară un thumbnail.

Cele bune!

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Quote cristian andrei:
[...]

Ascultă-l pe D. Alexandru Ioan - este moderatorul nostru (al Forumului în Limba Română) și te poate ajuta direct - creează el postările tale (vezi postarea lui de mai sus).
Lasă, așadar, pe topicul concursului un mesaj cu link-uri către cele două poze pe care vrei să le introduci. Link-urile le găsești sus în caseta de navigare a browser-ului în momentul în care te afli pe pagina de comment-uri a pozei. De exemplu - link-ul către cea mai recentă poză a ta este
http://www.panoramio.com/photo/44789158

Totuși, asta va fi o rezolvare provizorie (nu va fi dispus, bănuiesc, să facă asta de fiecare dată) așa că fii bun și spune-mi care este momentul în care îți apare mesajul NOT FOUND? Dacă poți să-mi descrii pe pași ce ai făcut și care este pasul la care apare mesajul, te pot, eventual, ajuta mai mult...

Reiau simplificat și băbește ce ai de făcut (pentru că pe forum este evident că știi să comunici)

- Pe topicul concursului deschide un reply fără quote ca și cum ai face o postare obișnuită.
- În loc să scrii un text (așa cum ai scris în mesajul tău anterior în care semnalezi problema) copiază codul indicat cu copy/paste. Evident că va trebui să ai deschisă o a doua fereastră (sau browser tab) cu postarea care conține codul. Copy din acea fereastră - Paste în fereastra deschisă pentru postare în spațiul în care scriai mesajul.

Fereastra ta trebuie să arate așa în această etapă (dă click pe imagine):

- În acea fereastră de pe topicul concursului șterge ”xxxx” din ambele locuri în care se află scris în cod și tastează ID-ul pozei tale (același ID în ambele locuri). Dacă poza ta este (de exemplu) cea mai recentă poză postată (cea din exemplul de mai sus) mesajul tău de înscriere va arăta așa, după e vei fi scris deasupra numărul de ordine din concurs și titlul pe care vrei să-l dai pozei tale ----> (dă click pe imaginea de mai jos)

- asigură-te că între cod-ul ID al pozei tale din cod și slash-ul de dinainte și/sau punctul de dinainte de ”jpg” nu sunt spații goale - ca în imagine!!
- apasă butonul ”Preview” ca să vezi cum se vede (pas opțional)
- apasă butonul ”Submit”

Gata - ai o poză (în acest exemplu cea mai recentă a ta) în concurs!

Repetă procedura pentru o a doua poză...

Dacă nu reușești, postează doar link-urile pentru mod (așa cum am ”vorbit” la început) și spune-mi care este pasul la care te poticnești! Dacă reușești - nu mai posta link-urile, evident...

Ține-mă la curent! Scuze pentru întârziere... :oops:

D. Alexandru Ioan

to panoramio...@googlegroups.com
Mai există o idee, una chiar simplistă și care ar avea darul să ne facă să realizăm în ce anume constă problema. Poți lăsa același mesaj ca mai înainte, când nu ți-a mers, însă de data această fără să mai pui prima paranteză din cod.

Cât despre moderare... dacă n-ar apărea anumite dificultăți n-aș mai avea ce să moderez. Sandy face o treabă de minune (și țin să-i mulțumesc pe această cale) explicând regulile utilizatorilor. Poți introduce pe viitor fără nicio grijă poze la NPC sau în orice alte locuri de pe forum, însă să mă anunți unde anume, ca să le pot edita. Îmi păstrez totuși speranța că se va rezolva. Sunt sigur că eroarea are legătură cu modul de introducere al id-ului pozei în codul de thumbnail.

cristian andrei

to panoramio...@googlegroups.com
Salut Alexandru ,
Multumesc pentru ajutor ! Mai incerc o data sa le introduc si daca nu merge , incerc sa-ti le trimit ! Totusi softul asta este foarte slab si neterminat ! Multumesc inca o data , Cristi

Quote D. Alexandru Ioan:

cristian andrei

to panoramio...@googlegroups.com
S-a facut Sandy ! Va multumesc tuturor care ati sarit in ajutor unui confrate "in distress" :) ! Cele bune si acum sa vedem cum votam !
In orice caz , e "ruginit" tare softul asta ! Poate intentionat , sa nu se faca competitie concursului Pano :)!

Quote Sandy065:

Alexandru C. Ene

to panoramio...@googlegroups.com
Mai sunt doar 2 ore si incepe votarea :)

gabi@vram

to panoramio...@googlegroups.com
Dupa ce am pus votul meu, m-am uitat de curiozitate cum s-a votat pana atunci, si am observat ca preferintele mele nu prea se potrivesc cu celelalte si aici vin cu o justificare: am tinut foarte mult cont de tema propusa si am cautat sa aleg imaginile care intr-adevar exprima ceea ce s-a cerut, dar observ cu parere de rau ca au succes imagini foarte bune, dar care nu au nimic comun cu tema lunii , le-as fi votat si eu, dar la alta categorie.
Sugerez castigatorului sa se gandeasca bine inainte de a propune tema urmatoaare pentru a nu pune in dificultate pe cei care vor sa posteze.

cristian andrei

to panoramio...@googlegroups.com
Salut Gabi , Am vazut ca ai votat ! Deci ma agatz de tine sa -mi spui unde trebuie votat ?
Am inteles ca trebuie votate 10 fotografii in ordine descrescatoare , dar unde este casuta cu pricina ? Iti multumesc anticipat ! Multe salutari , Cristi
Quote gabi@vram:

D. Alexandru Ioan

to panoramio...@googlegroups.com
Gabi, subscriu. Tema a fost una foarte dificilă pentru că nu ne cere să apreciem calitatea pozei ci valoarea ei pentru cel care a făcut-o...

Cristian, pe topicul de concurs (2010 Decembrie CFP), printr-un răspuns care să includă maxim 10 numere (fiecare dintre acestea desemnând o poză care vă place).

cristian andrei

to panoramio...@googlegroups.com
Multumesc Alexandru ! S-a facut !
In alta ordine de idei subscriu 100% la observatiile lui Gabi Avram ! Temele alese nu trebuie sa puna in dificultate de deplasare pe cei care , desi romani , traim pe alte meleaguri ! E greu sa cauti prin cutie poze care sa se lipeasca temei , pentru ca nu putem sari balta sa ne ducem prin locurile copilariei sa fotografiem ! Asta este primo ! Secundo , multi bucuresteni de varsta mea , nu mai au fizic locurile copilariei , pentru ca au fost canibalizate de Daramaru' in anii negrii '80 ! Cartierul unde m-am nascut si am trait pana la 24 de ani , Rahova , nu mai exista ! Deci atentie la urmatoarele teme , sa aiba caracter mai general , ca sa poata participa , cu placere , cat mai multi romani , de pretutindeni ! Sper ca asta este scopul CFP ! Sa auzim numai de bine !

Quote D. Alexandru Ioan:

Alexandru C. Ene

[...]

Cristi, orice tema se va propune, vor fi oameni favorizati de tema respectiva si oameni ce nu vor gasi cu ce sa participe in luna respectiva. Moderatorul fiecarei editii a CFP are libertatea de a propune o tema cu acces mai facil sau nu.

Primul concurs a pornit foarte bine si, daca revii la descrierea temei data de Szente Cs. Janos, cei plecati din tara pot intra in exceptia de la punctul 4.

Consider ca tema nu este grea, pentru ca fiecare dintre noi se simte legat in mod special de anumite locuri si, cel mai probabil, le-a si fotografiat. Iar votarea fotografiilor normal ca este subiectiva, votam ce ne place. Nu se cere sa estimam valoarea pentru cel ce a facut-o (daca imi aratati unde spune asta imi prezint anticipat scuze).

Cele bune, Aalecs.

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Prima mea constatare este că lumea nu prea a citit Regulamentul și nici nu a urmărit discuțiile legate de formularea temei sau cele legate de problemele regulamentului sesizate deja.

Tema trebuie să fie suficient de generală pentru a da posibilitatea oricui de a participa dar suficient de restrictivă pentru a avea fotografii care să poată fi comparate - zice foarte simplu la ”Carte”...

Cred că tema de deschidere a CFP se înscrie în această specificație din ”nota” de dinainte de punctul 7 din Regulament. Poate sună puțin ”ca la Miliție” - :lol: - dar cred că nu ar fi mers niciun concurs fără de reguli.

2. Fotografia poate avea ca temă aproapeorice simbolizeaza locul unde am copilărit ( o casa, o strada, un cartier, un deal, un teren de joaca, malul unui rau sau unui lac, o vale ). Important e sa fie prezentat un loc special. ne spune clar Csaba în formularea temei. Este evident (zic eu) că locul este ”special” pentru cel ce a făcut poza - așa că Aalecs, deși cererea lui Csaba nu e explicită ci implicită în acest sens, cred că mod-ul are dreptate... pe de o parte.
Apoi, Cristian Andrei, când Csaba folosește cuvântul simbolizează cred că oferă o deschidere uriașă - pot fotografia o casă din Vladivostok (e doar un exemplu) care îmi stârnește o amintire din copilărie și care, într-un fel sau altul simbolizează locul (sau unul din locurile) în care am copilărit. Deși eu n-am călcat în Vladivostok în timpul copilăriei mele...

Toate problemele apărute pot fi corectate pentru viitor. Datorită faptului că acest concurs a fost rezultatul inițiativei mai multor utilizatori și nu a unuia singur, Regulamentul poate fi modificat în urma unui sondaj.
De ce pomenesc iar de Regulament? - Foarte simplu: dacă între anunțarea temei lunii viitoare și deschiderea efectivă a concursului lunii viitoare ar exista un interval de câteva zile. În acest interval am putea, asemeni celor de pe forumul internațional care sunt sursa inspirației acestei competiții, am putea așadar să punem întrebări sau să facem sugestii în legătură cu tema.
Pentru această primă ediție eu unul cred că Csaba a făcut o treabă excelentă. Mă apropii aici de Aalecs când spune că

Quote:

Cristi, orice tema se va propune, vor fi exista oameni favorizati de tema respectiva si oameni ce nu vor gasi cu ce sa participe in luna respectiva. Moderatorul fiecarei editii a CFP are libertatea de a propune o tema cu acces mai facil sau nu.

Există limite de bun simț, însă, în stabilirea unei teme. O temă de genul ”Poblaca, strada Dezbinării nr. 13” ar fi absurdă.

Legat de on-topic și of-topic, dragă GabiAvram - nu cred că există luna aceasta poze of-topic. E drept, nimeni nu își propune să verifice dacă copilăria unuia sau altuia dintre concurenți are sau nu legătură cu poza înscrisă, dar problema nici nu se pune așa...
Poate exista doar senzația de of-topic, luna aceasta, la o poză intitulată simplu (de ex.) ”Poblaca”. Dacă aceeași poză are titlul ”Ulița copilăriei mele din Poblaca” este ea, brusc, mai on-topic?! Nu cred!
Poate ar trebui completat Regulamentul - Nu votăm nici autori nici titluri - votăm fotografii.

Închei cu ideea că orice critică este binevenită câtă vreme este însoțită și de o soluție sau de o sugestie concretă. Această competiție este în egală măsură a tuturor în limitele convenite de inițiatori (toți participanții la prima ediție). Fiecare va decide cât de mult și când se va implica.

Distracție plăcută în continuare, Sandy

Alexandru C. Ene

to panoramio...@googlegroups.com
Am venit cu o propunere concreta! Avem acum la dispozitie un sondaj cu privire la modificarea perioadelor de inscriere/vot/finalizare...

Referitor la numarul maxim de fotografii cu care putem participa, vrea cineva vreo modificare? Sau ramanem cu 2?

Cele bune, Aalecs.

szenteworks

to panoramio...@googlegroups.com
E primul concurs. De aceea am hotarat sa fie 15 zile de inscriere.

In al doilea concurs propun sa mergem pe regulile oficiale NPC adica 10 zile.

Nr. Foto ? Recomand ca pana cand nr. participantilor nu depaseste 6o de persoane sa ramanem cu 2 fotografii.

Salut

©christake

to panoramio...@googlegroups.com
De acord!

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Mergeți fraților pe topicul cu sondajul!!

Aalecs a deschis un topic special pentru asta
---> http://www.panoramio.com/forum/viewtopic.php?t=32308

©christake

to panoramio...@googlegroups.com
Quote Sandy065:
Mergeți fraților pe topicul cu sondajul!!

Aalecs a deschis un topic special pentru asta
---> http://www.panoramio.com/forum/viewtopic.php?t=32308

Am dat cu votul si pe acolo, dar nu am scris, Sandy!

:D

szenteworks

to panoramio...@googlegroups.com
Buna.

A inceput perioada de vot in CFP Romania.

Va invit la vot.

Doresc sa va reamintesc ca nu se voteaza prieteni, se voteaza poza de calitate.

Va multumesc !

K.Csaba

to panoramio...@googlegroups.com
Buna.

Ieri nu am reusit sa votez ca a durat prea mult sa trec toate pozele sub lupa si am decis sa votez astazi dar nu am reusit desi eu asa am stiut ca termenul de votare este pina la 22 decembrie cum scrie in regulament. Mentionez ca am citit si regulamentul editat de Csaba dar am crezut ca el a gresit neavind timp necesar pentrua a intreba acum o fac; unde este gresit la regulamentul scris de sandy sau regulamentul scris de Csaba? Mai mentionez ca am vrut sa votez in jurul orei 12 dar fara succes! Mare lucru nu s-ar fi schimbat in topul cistigatorilor ca si eu am votat cu cei ce au cistigat, dar totus am dorit sa semnalizez nedumerimea fata de un regulament care a fost scris ca si constitutia acestui joc deci va rog sa o corectati ca se poate intimpla si cu altii ca unii o vor lua ca drept de pornire regulamentul altii ce a ce a scris moderatorul. Parerea mea este ca regulamentul trebuie sa primeze in fata oricarui alte lucruri scrise pe site, pina atunci cind regulamentul va fi schimbat in consens cu utilizatori! Daca se va decide scimbarea regulamentului atunci va rog sa revizuiti si alte topicuri unde se face referire la regulament in scris! Am scris aceste rinduri numai pentru a corecta ce a ce a trecut neobservat! Va doresc Sarbatori Fericite si un La Multi Ani!

Va multumesc !

Alexandru C. Ene

to panoramio...@googlegroups.com
Quote K.Csaba:
Buna.
Ieri nu am reusit sa votez ca a durat prea mult sa trec toate pozele sub lupa si am decis sa votez astazi dar nu am reusit desi eu asa am stiut ca termenul de votare este pina la 22 decembrie cum scrie in regulament. [...] Am scris aceste rinduri numai pentru a corecta ce a ce a trecut neobservat! Va doresc Sarbatori Fericite si un La Multi Ani!
Va multumesc!

K. Csaba, ai dreptate, regulamentul pentru CFP Decembrie specifica ca pana pe data de 22 se poate vota. Pool-ul pentru modificarea datelor de participare specifica ca este pentru 2011, deci incepand cu editia CFP Ianuarie.

Imi pare rau pentru situatia aparuta, rog moderatorul concursului sa ia in considerare si voturile tale.

Cele bune, Aalecs.

szenteworks

to panoramio...@googlegroups.com
Salut !

Uite că am ajuns să inchidem primul concurs CFP pe Forum Romania.

Doresc să mulţumesc tuturor participanţilor pentru spiritul de echipă de care aţi dat dovadă.
Fiind primul NPC in limba romănă pot să spun că este o realizare mare. Nu am fi crezut că va fi un număr aşa de mare de participanţi. Acum este foarte important, de aici incolo să participe căţi mai mulţi.
Vreau să mulţumesc acelora care m-au ajutat in delurarea concursului, pentru cuvintele spuse şi atenţia acordată.Vă mulţumesc din suflet !.
Sper ca acest concurs să ajungă să fie unul respectat de către participanţi in viitor. Cred că prin acest concurs Forumul Romania va ajunge să fie unul puternic şi unit şi foarte important : iubit de catre cei care il vor folosi. Dacă vom arăta lumii intregi că in acest concurs numit CFP postează oameni pasionaţi de fotografie, nu este ură sau «concurenţă neloială », dacă vor vedea cei care vin că aici se respectă anumite reguli nescrise privind voturile … ştiu că concursul va fi unul mare şi cunostut în toată lumea, lume pe care Panoramio o reprezintă prin fotografiile expuse.
Acest concurs NU este unul in care să participi « în grupuri ». Acest concurs trebuie să fie unul unde se reflectă atmosfera si viaţa unei comunităţi virtuale, care de zi cu zi … creează, publică, comunică, discută, se laudă, glumeşte dar în general se prezintă lumii intregi.

Avem mulţi fotografi romăni care sunt respectaţi pe plan internaţional. Prin participare pe CFP, NPC, DNV ; CSP, SPC etc avem şansa să ne prezentăm. Contează imaginea şi atmosfera pe care o creăm in concurs. Atăt am dorit să vă spun.

Eu sunt măndru că am pornit acest joc.
Să ai viaţă lungă CFP Romania
!

--- BRAVO ---

-------------------------------- ------------------------------------

Căteva menţiuni :

1. In procesarea voturilor in Excell se văd multe şi se văd mai ales daca sunt clickuri formate. Să sperăm că in viitor nu vom avea astfel de neconformităţi.
2. Atentie la aspect ! Atenţie la regulile cele mai importante pe care un moderator de joc le menţionează cănd dă startul unui concurs.
3. 22 % din postări am avut probleme cu titlul fotografiei.
4. 18 % am avut probleme cu eticheta.
5. Din cei atenţionaţi doar 72 % au efectuat modificările cerute.
6. Ei…e primul concurs ce naiba. Le-am trecut cu vederea  dar cerere mea este către noul moderator de concurs, să elimine dacă nu se respectă măcar regulile de postare.
7. La procesarea voturilor am avut căteva probleme In ultimele minute din cauza nerespectării modului in care trebuiau introduse voturile. Să sperăm că viitorul moderator nu se va intălni cu aceste probleme deoarece poate afecta ordinea.
8. Am incercat totusi să expun rezultatele in primele minute după pedioada de vot.

szenteworks

to panoramio...@googlegroups.com
Quote K.Csaba:
Ieri nu am reusit sa votez

Buna Csaba.

Eu am greşit.Nu am fost atent in exprimare. Am dorit ca in primul concurs sa lungm perioada de "entry" si să scurtăm perioada de vot pentru ca să ne rămănă timp 1o zile să clarificăm problemele aparute in primul concurs. De aceea am şi menţionat perioadele de participare atăt pe 1 căt şi pe 2o Decembrie. Dar nu am fost atent că in Regulamet scrie 22. E vina mea.

Mulţumesc.

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
În primul rând felicitări tuturor și în mod special felicitări Argenna!

După încheierea acestei ediții, așa cum Csaba a decis să o încheie, în afară de concluziile trase de el trag și eu câteva concluzii pentru viitor...

1. Moderatorul concursului este primul care trebuie să respecte Regulamentul jocului. Perioadele, regulile de postare de fotografii, regulile de votare, regulile de afișare a rezultatelor și toate celelalte prezente în Regulament (click aici) sunt obligatorii!

2. Postarea de inițiere a unei ediții a concursului NU poate conține abateri sau abdicări de la reguli care nu sunt rezulatul unui poll și nici reguli în exces față de regulament! Ea trebuie să cuprindă doar tema detaliată, o enumerare simplă a perioadelor de înscriere, vot și afișare, numărul de fotografii ce pot fi înscrise cf. regulamentului, îndemnul la fair-play conform cu Spiritul competiției din regulament și link-uri către Regulament și către topicul de discuții.

3. Tema concursului este la discreția învingătorului din ediția precedentă în limitele respectării Notei de la punctul 6 din Regulament și cu condiția ca acesta să accepte moderarea ediției următoare.

4. Intervenția moderatorului Forumului (D. Alexandru Ioan) în topic-urile și postările legate de concurs, poate avea loc în limitele Regulamentului Concursului:
- fără solicitarea moderatorului concursului
- ca urmare a solicitării moderatorului concursului
Așadar, pe viitor nu ezitați să-i cereți ajutorul ori de câte ori apar abateri de la regulament.

5. Ultima îndatorire a moderatorului unei ediții a concursului este accea de a posta Top 10 după modelul (de exemplu) acesta - eventual fără ”înrămarea” primei fotografii...

6. Mesajele moderatorului pe pozele înscrise în concurs nu sunt obligatorii (Csaba a făcut această muncă suplimentară pentru ajuta lansarea concursului) - fiecare participant este responsabil de înscrierea corectă a fotografiei/fotografiilor sale în competiție.

7. Este util ca moderatorul concursului să verifice atât topicul concursului cât și topicul de discuții despre concurs (acesta pe care ne aflăm)

8. Nu știi - te învățăm
Nu poți - te ajutăm
Nu vrei - treaba ta, da' nu-i frumos...
Nu vă sfiiți să cereți ajutorul celorlalți ori de câte ori aveți probleme - a nu ști nu este o rușine (experientia docet)

Închei prin a-mi scoate pălăria în fața lui Csaba szente@works atât pentru entuziasmul și dedicația alocate inițierii acestui concurs cât și pentru sensibilitatea de care a dat dovadă în alegerea temei primei ediții CFP. Bravo Csaba!

Adriana Popa

to panoramio...@googlegroups.com
Bravo Janos ! consider o reusita acest prim concurs CFP ... si cand te gandesti ca voiai sa amani prima editie pana se aduna mai multi participanti. pana la urma a iesit foarte bine . E adevarat , gandindu-ne ca numarul de panoramisti romani e totusi mare , momentan ne-am adunat relativ putini participanti la primul NPC romanesc. Ceea ce din punctul meu de vedere inseamna doar ca e inca mic numarul celor care freventeaza forumul. Eu am initiat o informare a panoramistilor inainte de acesta prima editie , o voi face si in continuare , dar sugerez ca si voi cei care ati participat acum si deci cunoasteti deja despre ce e vorba , sa mai faceti un pic de popularizare ... ca doar sunt sute de romani care participa la Geotagged Photo Contest in fiecare luna ...sunt convinsa ca daca ar sti , s-ar inscrie si la CFP .
Pana la urmatoarea editie urez tuturor : CRACIUN FERICIT! SI UN REVELION VESEL INDIFERENT UNDE IL PETRECETI !!!
Nu in ultimul rand : Felicitari Argennei pentru obtinerea locului 1 !

vterezia

to panoramio...@googlegroups.com
Dragi colegi,
vă mulţumesc din suflet pentru că m-aţi susţinut in NPC decembrie cu voturi, cel mai important însă nu este locul întâi ci atenţia pe care aţi acordat acestei fotografii şi dincolo de acesta mesajul pe care-l poartă.Sunt fericită că fac parte integrantă a unei culturi, care este cea est-europeană, cultură,care are simţul umorului ţărănesc-sănătos, dar totodată si empatia unică, pe care nu am sesizat la nici o altă cultură.
Când am făcut această fotografie plin de "haz", am râs şi eu, dar când m-am uitat cu mai multă profunzire, mi-am dat seama că acestă fotografie are un mare mesaj şi anume să fim mai atenţi la Planeta noastră.
Suntem răspunzători de soarta acestei Planete.
Doresc să-i mulţumesc lui someGuynmasset pentru această temă, pentru această competiţie veselă. Am încheiat senin ultima competiţie NPC al anului 2010, aveam ocazia să vedem fotografii măiestruoase şi puteam să zâmbim de multe ori.Râsul are efect benefic, vindecător.În creier se eliberează substanţe chimice care ameliorează durerea şi întregul organism este pătruns de o furnicătură plăcută, ajută la buna funcţionare a inimii, dilată vasele sanguine, iar acesta în timp scurt echilibrează tensiunea.

"Să nu aşteptăm cu râsul până vom fi fericiţi, căci s-ar putea să murim fără să râdem."(La Bruyere)

Felicitări tuturori participanţilor, pentru mine toate fotografiile sunt câştigătoare.!!!!!!!!!
Din păcate din cauza necunoaşterii îndeajuns a limbii engleze, renunţ pe favoarea câştigătorului locului 2. pentru a modera prima competiţie din anul viitor.Mulţumesc pentru înţelegere.

BRAVO SZENTE CSABA!!!!!!!!!!! , FELICITĂRI ARGENNA pt primul loc şi pentru tema aleasă pt 2011 ianuarie CFP

_vă mulţumesc din suflet pentru că m-aţi susţinut şi în CFP decembrie cu voturi,____________________________________________________________

Vă doresc Crăciun binecuvântat şi An Nou fericit.... vterezia

Argenna

to panoramio...@googlegroups.com
Felicitări organizatorilor , felicitări şi participanţilor ! Mulţumesc şi eu din nou cu această ocazie pentru voturile acordate şi pentru felictările transmise din nou pe acest topic .

Din discuţiile de pe acest forum şi de pe celelalte topicuri , am înţeles că încă nu s-a ajuns la un consens cu privire la numărul de fotografii ce se vor posta în ediţia următoare şi la perioadele de înscriere şi vot . Va trebui să ne hotărâm rapid deoarece sfârşitul de an e aproape şi aproape toată lumea e prinsă în diverse programe speciale , iar aceste lucruri trebuie să fie clare .

Eu aş opta pentru perioadele de la NPC , 1-10 ale lunii următoare pentru înscriere şi 11-20 ale lunii pentru votare . Intervalul 20-24 sau poate 25 (pentru cazul că vom ajunge să avem multe poze participante)ar fi suficient pentru numărătoare , iar ziua de 25(sau 26) ar fi pentru anunţarea rezultatelor . Bineînţeles că dacă numărătoarea se termină mai repede , rezultatele pot fi anunţate mai rapid . Mă gândesc dacă nu am putea lua legătura cu Bob Stamp pentru a include şi concursul nostru în cadrul maşinii lui de vot , aşa cum este CSP-ul italian .Tema ar trebui anunţată cu trei zile mai devreme de sfârşitul lunii pentru a fi timp pentru întrebări şi clarificări . Bineînţeles că ar putea anunţată şi mai devreme de data de 27-28 ale lunii , dacă moderatorul ediţiei doreşte aceasta .

Dacă am putea stabili rapid cîte poze se vor înscrie la ediţia viitoare şi intervalul de înscriere a acestora , aş putea merge şi eu " cu colinda" la diverşi useri români pentru popularizarea acestuia .

Pe ultima pagină a concursului lunii decembrie 2010 am anunţat şi tema pentru viitorul concurs , cel din luna ianuarie 2011 . Profit de acest forum , pentru a o prezenta şi aici : " Aceasta va fi Reflexii . Acestea pot fi de orice natură , ca reflectare a ceva într-o suprafaţă care reflectă . Pot fi reflexii în apa râurilor , lacurilor sau în apă pur şi simplu , în oglinzi , geamuri sau în orice altă suprafaţă reflectorizantă" . M-am gândit că tema este suficient de vastă pentru a permite înscrierea a cât mai mulţi participanţi şi suficient de frumoasă pentru a prilejui înscrieerea unor imagini deosebite . Nu cred că exisă user care să nu aibă nişte reflexii frumoase în galeria sa , sau dacă nu le are , imaginea care să se încadreze în temă poate fi obţinută rapid . Mulţumesc pe această cale vtereziei pentru felicitările exprimate pentru tema aleasă .

Alexandru C. Ene

to panoramio...@googlegroups.com
Argenna, felicitari pentru fotografia castigatoare!
Imi place noua tema si cred ca o sa avem multe postari interesante.

Referitor la pool-urile deschise, ambele se inchid automat pe 30 Decembrie. Cel cu privire la modificarea perioadelor are toate voturile pentru si nici un vot impotriva. Asta inseamna ca, incepand cu CFP Ianuarie, se va putea posta doar in perioada 1-10, vota intre 11-20, restul lunii fiind rezervat anuntarii castigatorului si discutarii temei.

Referitor la numarul de poze, Crina Stanciu si-a modificat alegerea si asta inseamna ca avem sub 50% voturi pentru varianta cu maxim o fotografie, incepand din Ianuarie. Tema aleasa de tine va pastra exceptia de a posta maxim 2 fotografii. Pentru o modificare ulterioara, vom face alt pool.

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Quote Aalecs:

Referitor la pool-urile deschise, ambele se inchid automat pe 30 Decembrie.

Voi face pe data de 31 modificările cerute de rezultatele celor două sondaje în așa fel încât .Regulamentul să fie OK înainte de începerea noii ediții. :)

Mi-ar fi plăcut mai mulți ”repondenți” care să citească și discuțiile pe tema întrebărilor înainte de a bifa o opțiune... Parcă nu aș face o modificare pentru șapte repondenți ”pentru” (dacă va fi cazul) și șase ”împotrivă” din peste 40 de participanți, când e vorba de o schimbare.
Poll-ul poate fi și retras din lipsă de reprezentativitate. Ca idee.

Chestionarul referitor la perioade are, măcar, 14 voturi exprimate în același fel și vine să corecteze o eroare. Deși nu reprezintă nici acesta un acord majoritar al participanților la acest concurs la data introducerii modificării, acord exprimat printr-un ”poll” explicit...

:idea:
O rezolvare (regulamentară) a situației ar fi aceea ca noul moderator (Argenna în cazul de față) să ceară explicit participanților la această ediție să exprime o opțiune într-un chestionar cu trei răspunsuri ---> Da, Nu, Nu știu (mă abțin). Acel chestionar poate fi inițiat odată cu deschiderea topicului de concurs și poate fi închis în ultima zi de participare (de exemplu). În felul acesta participanții pot fi anunțați în momentul în care introduc poze în concurs în legătură cu problema supusă chestionarului și cu conținutul discuțiilor până în acel moment.

Crăciun fericit tuturor!

Alexandru C. Ene

to panoramio...@googlegroups.com
Sandy, iti dau dreptate. Ar fi bine sa avem parte de mai multe pareri exprimate.

Este clar ca primul chestionar a fost mai mult o formalitate in privinta schimbarii datelor, toti participantii votand pentru.

Al doilea chestionar este mult mai interesant dupa parerea mea tocmai pentru ca exista un "conflict de interese". Pe de o parte sustin ideea de a avea o singura fotografie participanta pentru ca trezeste si o atitudine responsabila din partea participantilor (sa capete incredere in alegerea fotografiei). Pe de alta parte, la anuntarea noii teme, am selectat cateva fotografii si simt ca posibilitatea de a avea 2 posibilitati creste entuziasmul participantilor.

Este vorba de un echilibru spre care tindem iar acest echilibru tine si de numarul inscrierilor.

Argenna, tinand cont ca poll-ul nu a reusit decat sa fie un inceput de discutare a problemei, te incurajez si eu sa ceri exprimarea parerii, in momentul votului.

Craciun fericit tuturor!!!

Argenna

to panoramio...@googlegroups.com
Sandy şi Aalecs , mă bucur că s-a rezolvat problema cu perioadele. De la postarea din 23 decembrie , cu privire la îscrierea a uneia sau două fotografii , situaţia s-a mai schimbat , rezultatul fiind de 56 % , pentru varianta cu o singură imagine , dintr-un total de 16 voturi . Aş propune s-o aplicăm , având în vedere că este un rezultat democratic , peste 50 % din voturi , iar în final tot la această variantă se va ajunge . Ce rost are să mai lungim boala , aşa amânăm la calende rezolvarea problemei .

Forumul a fost deschis , variantele propuse şi a votat cine a fost interesat de problemă . Şi la următorul vot , situaţia cred că o să fie aceeaşi , vor citi puţini şi vor vota şi mai puţini . Nu e greu să deschid un topic pe problemă , dar nu cred că îşi are rostul , având în vedere că se va ajunge la aceaşi soluţie în viitor . Numărul , mai mare sau mai mic de participanţi nu este o problemă , se va mări încetul cu încetul . Concursul ungar din luna decembrie a avut 112 participanţi , câţiva şi din afară (e adevărat , este mai vechi , dar şi acesta va intra cu timpul în normalitate).

Aş putea solicita celor care vor să participe la concurs exprimarea unei opţiuni în acelaşi poll , deoarece nu are rost să mai deschidem altul , cu rugămintea de a-şi exprima voturile până în data de 30 decembrie , ora 12 p.m. pentru a se putea lua decizia în timp util .

Argenna

to panoramio...@googlegroups.com
Această postare reanunţă tema pentru CFP ianuarie 2011 , care este „ REFLEXII” .

După definiţia din DEX reflexie este : Fenomen de reîntoarcere parțială a luminii, a sunetului, a radiațiilor în mediul din care au venit atunci când întâlnesc o suprafață de separare a două medii . Având în vedere că este vorba de un concurs de imagini , va fi vorba binenînţeles de fenomenul de reîntoarcere a luminii .

În finalul concursului CFP decembrie anunţasem tema astfel : Acestea pot fi de orice natură , ca reflectarea a ceva într-o suprafaţă care reflectă . Pot fi reflexii în apa râurilor , lacurilor sau în apă pur şi simplu , în oglinzi , geamuri sau în orice altă suprafaţă reflectorizantă .

Reflexia trebuie să fie clară şi uşor de identificat ce reprezintă . În cazul în care oglinda apei este tulburată de efectele vântului , imaginea nu este considerată a se încadra în tematică . Nu sunt acceptate reflexiile neclare , difuze , ceţoase. Subiectul acestor reflexii poate fi :

1 . părţi componente ale unui peisaj care se reflectă într-un mediu reflectorizant cum ar fi apa , sticla , oglinda , etc. Referitor la părţile componente ale unui peisaj acestea pot fi munţi , copaci , maluri , iarbă , flori , cer , soare , nori , clădiri , etc .
Voi exemplifica cu imagini întâlnite de mine de-a lungul timpului :
[munte]( http://www.panoramio.com/photo/23066564)
[copaci]( http://www.panoramio.com/photo/9578949)
[mal]( http://www.panoramio.com/photo/12797437)
[iarbă]( http://www.panoramio.com/photo/39710573)
[cer, nori]( http://www.panoramio.com/photo/26366761)
[soare]( http://www.panoramio.com/photo/14467311)
sau
[2]( http://www.panoramio.com/photo/44258834)
[clădire reflectată în apă]( http://www.panoramio.com/photo/43444601)
[reflexii în sticlă]( http://www.panoramio.com/photo/10725565)

2 . Un obiect sau fiinţă reflectate într-o suprafaţă reflectorizantă . O astfel de situaţie poate apărea la reflexia unei nave , bărci în apă , unei fiinţe sau unui obiect într-o sticlă reflectorizantă sau oglindă , etc.
Exemple :
[fiinţă]( http://www.panoramio.com/photo/4661886)

Si aceste exemple sunt reflexii , mai neobişnuite , dar tot reflexii :
[1]( http://www.panoramio.com/photo/8229081)
[2]( http://www.panoramio.com/photo/28188731)
[3]( http://www.panoramio.com/photo/15718987)

Exemplele nu au fost alese pentru a face reclamă vreunei imagini sau unui user anume , ci doar pentru clarificare .

Există şi o a treia categorie , reflexiile de lumină . Acestea consider că nu se încadrează în tematică , deoarece nu reprezintă ceva tangibil şi uşor de identificat în imagine . În plus din definiţie ne refeream la reflexia luminii care conduce la formarea imaginii obiectului iar reflexia luminii aferente unui fenomen care este tot lumina se contrazice puţin cu definiţia .

Pentru cei care citesc această postare cu tematica concursului pentru luna ianuarie 2011 , am marea rugăminte de a vizita şi topicul cu
:arrow: Chestionar CFP - Pastrarea exceptiei de a posta 2 fotografii
şi de a-şi exprima opţiunea pentru înscriere o fotografie sau două în concursul lunii ianuarie 2011 , până la data de 30.12.2010 , ora 12 p.m.

Pentru cei care vor să participe am rugăminte de a citi
:arrow: Concursul Fără Premii - CFP - Regulament Oficial

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Quote Argenna:
[...]

Dragă Argenna,
Trebuie să ții cont de faptul că Crina și-a modificat opțiunea - fără ca această schimbare să fie reflectată în rezultatul afișat al poll-ului, așa că în acest moment avem 8 voturi pentru 1 poză în Ianuarie și 8 voturi pentru două poze în Ianuarie indiferent de felul în care arată rezultatul poll-ului.
Am propus un chestionar care să fie derulat în interiorul acestui topic pe modelul chestionarului inițial pentru două motive:
- să putem verifica faptul că votul este exprimat de un participant la CFP
- să ne putem schimba opțiunea vizibil prin editarea mesajului de vot, în urma discuțiilor pe marginea chestionarului

Aalecs a înțeles ”efectul” nedorit al unui poll derulat separat prin mecanismul de poll al forumului abia după deschiderea topicului.

În situația în care apar noi voturi la punctul 1. (”o poză în Ianuarie”) voi cere asumarea explicită a fiecărui vot în așa fel încât să putem verifica faptul că fiecare vot a fost exprimat de câte un participant la prima ediție. În cazul în care vor rămâne voturi neasumate voi contesta rezultatul poll-ului și vom deschide (eu, tu, Aalecs, oricine) un chestionar transparent pe această temă în acest topic începând cu data de 31, astfel încât să poți face o notiță cu link în topicul ediției din Ianuarie. În felul acesta cei ce vor înscrie poze în concurs vor vedea explicit faptul că se desfășoară o inițiativă de modificare a Regulamentului și pot exprima o opțiune...

Nu e greu - hai să o facem ca lumea!

Argenna

to panoramio...@googlegroups.com
Mulţumesc Sandy de răspuns şi de aducerea cu picioarele la pământ , că zburam frumuşel prin aer. Sorin a exprimat şi el o opţiune clară şi pertinentă cu privire la acest subiect pe topicul cu privire la păstrarea exceţiei privind postarea a două fotografii (precum şi alţii dinainte ).

Gîndindu-mă mai bine , a apărut ideea că pot exista ediţii la care să participe doar 10 concurenţi şi vom avea de exprimat doar un vot ! :cry: Şi nu va putea fi respectată regula cu minim 5 voturi , că nu va fi de unde !

Prezint aici propunerea postată şi pe topicul mai sus menţionat , că e bine să lungim perioada de postare cu două fotografii pînă în momentul în care vom avea alte date , adică un număr mare de participanţi şi un număr suficient de voturi de exprimat pentru a putea aplica regula postării unei singure fotografii în concurs . Cred că trebuie să pornim în chestionar nu de la numărul ediţiei în care vom posta o singură imagine (a doua , a treia ) ci de la numărul de participanţi existent la două (sau trei ediţii) consecutiv , aşa cum bine a sesizat Swente&works în propunerea sa . Dar m-am gâdit că numărul de 60 participanţi este prea mic deoarece în acest caz , minima(5 ) şi maxima (6) sunt prea apropiate . M-am gândit că acest chestionar ar putea arăta aşa :

ÎNTREBARE :
Până când doriti să pastrăm excepţia postării a două fotografii în concursul CFP ?

1. Până când vom avea 80 de participanţi la două ediţii consecutiv ?
2. Până când vom avea 80 de participanţi la trei ediţii consecutiv ?

3. Până când vom avea 100 de participanţi la două ediţii consecutiv ?
4. Până când vom avea 100 de participanţi la trei ediţii consecutiv ?

Ar trebui pus şi un termen limită de răspuns , dar acesta nu trebuie să se limiteze doar la o singură lună având în vedere că forumul este deschis recent şi îl vizitează încă puţini utlizatori , ci ar trebui un orizont mai larg . Aş propune data de 28 februarie , dar acest orizont poate fi mărit până avem un număr suficient de răspunsuri pentru a trage o concluzie .

L-aş deschide eu , dar nu ştiu decît să creez topicul prin punerea întrebărilor , urmând apoi să numărăm voturile după citirea tuturor răspunsurilor . Nu ştiu să creez acea maşină de numărătoare a voturilor pe care a creat-o Aalecs în poll-ul cu privire la păstrarea exceţiei privind postarea a două fotografii . Eu mă descurc doar în situaţia în care văd spatele postării (aşa am creat trimiterile la regulament şi chestionar din postarea cu tematica de mai sus). Aş avea marea rugăminte să creaţi voi (tu , Aalecs sau oricine altceva) acest topic cu chestionarul (dacă sunteţi de acord cu el), pentru a-l putea folosi în intervenţiile mele legate de concursul lunii ianuarie 2011 . Mulţumesc .

P.S.Voi corecta şi postarea cu tematica prin renunţarea la punctul 1
Quote:
:arrow: Chestionar CFP - Pastrarea exceptiei de a posta 2 fotografii
şi de a-şi exprima opţiunea pentru înscriere o fotografie sau două în concursul lunii ianuarie 2011 , până la data de 30.12.2010 , ora 12 p.m.
( deoarece întradevăr , momentan nu işi are rostul ) , după crearea noului topic .

Sandy065

[...]

Nu ai de ce să-mi mulțumești Argenna... :)

Regula spune că sunt obligatorii minimum 5 voturi indiferent de numărul de poze. Așadar în cazul a 10 poze postate se vor vota 5 poze... Regula formulată mai stufos ar suna cam așa - 10% din numărul de poze postate, rotunjit în sus, dar nu mai puțin de 5 voturi
Probleme ar putea să apară de la 4 poze sau mai puțin, înscrise în concurs. Asta ar însemna, Doamne ferește, că acest concurs e îngropat...

Quote Argenna:

L-aş deschide eu (poll-ul n.m.) , dar nu ştiu decît să creez topicul prin punerea întrebărilor , urmând apoi să numărăm voturile după citirea tuturor răspunsurilor . Nu ştiu să creez acea maşină de numărătoare a voturilor pe care a creat-o Aalecs în poll-ul cu privire la păstrarea exceţiei privind postarea a două fotografii . Eu mă descurc doar în situaţia în care văd spatele postării (aşa am creat trimiterile la regulament şi chestionar din postarea cu tematica de mai sus). Aş avea marea rugăminte să creaţi voi (tu , Aalecs sau oricine altceva) acest topic cu chestionarul (dacă sunteţi de acord cu el), pentru a-l putea folosi în intervenţiile mele legate de concursul lunii ianuarie 2011 . Mulţumesc .

Am promis cuiva ( :wink: ) un tutorial legat de folosirea forumului (un ajutor cu exemple)... Am scăpat de vizitele finilor și ale prietenilor așa că am să mă apuc de treabă. În acel tutorial vei vedea cât este de simplu să creezi un poll la un topic nou.
Totuși insist ca poll-urile să fie derulate prin chestionare pe modelul acesta și să cuprindă întrebări la care răspunsurile să aibă variante clare...
De ce așa?
1. Părerile se mai schimbă pe parcursul derulării chestionarului. La un poll atașat unui topic nu mai poți să-ți schimbi opțiunea și ceea ce era un avantaj (ușurința de a număra voturile) se transformă în dezavantaj - poll-ul nu mai afișează opțiunile finale ci doar pe cele inițiale... Într-un chestionar pe modelul celui în care am decis denumirea jocului și chestiunile inițiale, votul se desfășoară prin postări pe acest topic, postări ce pot fi editate pe toată perioada de desfășurare a chestionarului.
2. La un chestionar pe topicul de discuții pe modelul inițial voturile sunt transparente spre deosebire de modelul poll-ului atașat. Nu sunt alegeri prezidențiale, așadar votul nu este secret.

Un model de chestionar pe care îl poți iniția chiar pe acest topic odată cu ediția din ianuarie a concursului este:

Quote:

Doriți să schimbăm regula referitoare la numărul de fotografii înscrise în concurs, de la două fotografii la una?

1. Da, după două ediții consecutive cu mai mult de 80 de participanți.
2. Da, după trei ediții consecutive cu mai mult de 80 de participanți.
3. Da, după două ediții consecutive cu mai mult de 100 de participanți.
4. Da, după trei ediții consecutive cu mai mult de 100 de participanți.
5. Da, în alte condiții decât cele de la punctele 1. - 4. Specificați care sunt acele condiții.
6. Nu. (Doresc meținerea numărului de două fotografii)

Chestionarul trebuie (zic eu) să acopere toate opțiunile posibile, chiar dacă inițiatorul are o opțiune sau alta.
Formulat ca și în acest exemplu cred că dă posibilitatea nuanțării răspunsurilor.

Numărarea voturilor este mai complicată dar merită deranjul. Dacă dorești inițierea unui astfel de chestionar promit să te asist până la sfârșit (inclusiv cu numărarea voturilor).

Răspunsurile la chestionar vor fi făcute prin postări succesive pe acest topic, postări care pot conține în afară de vot și argumente pentru acest vot. Participanții la ediția din ianuarie pot fi rugați să-și exprime opțiunea în chestionar pe una din pozele înscrise în concurs. Dacă toți participanții la concurs (sau cei mai mulți dintre ei) își exprimă opțiunea chestionarul devine relevant și schimbarea regulamentului obligatorie, în limitele stabilite deja. Așadar nu ar mai fi nevoie de menținerea activă a chestionarului două luni sau cine știe cât... Totul se poate încheia în perioada de înscriere + perioada de vot a unei singure ediții.

E mai eficace (zic eu) și mai flexibil.

În final, îi rog și pe ceilalți inițiatori ai CFP să-și facă vocea auzită în această chestiune, precum și pe prezumptivii participanți la ediția din Ianuarie 2011.

O seară excelentă!

Alexandru C. Ene

to panoramio...@googlegroups.com
Quote Argenna:

Fiecare concurent are obligaţia să participe cu căte 2 fotografii, postate SEPARAT, fiecare cu număr de participare DIFERIT.

Argenna, cred ca ar trebui modificat acest paragraf incat sa nu impuna o obligatie de a participa cu 2 fotografii, ci sa specifice o optiune de a putea participa cu maxim 2.

Din cate am inteles eu, se poate participa si cu una singura daca se doreste...

Cele bune, Aalecs.

Argenna

[...]

Da , Aalecs , ai dreptate . Am fost sfătuită să îl deschid îninte de 31 decembrie , pentru a se familiariza lumea cu el . Mie mi-a surâs ideea , adevărul ca ziua de 31 e încărcată . L-am creat aseară târziu , eram cam obosită şi după ce l-am terminat nu l-am citit integral , ci doar pe fragmente . Aveam intenţia să modific fraza
Quote:
Fiecare concurent are obligaţia să participe cu căte 2 forografii, postate SEPARAT , fiecare cu număr de participare DIFERITĂ .
cu
Quote:
Fiecare concurent are posibilitatea să participe cu căte 2 forografii, postate SEPARAT , fiecare cu număr de participare DIFERITĂ

deoarece se contrazice cu :
Quote:
Reguli de participare la acest concurs :
2. Numărul de fotografi ce se pot înscrie este de două .

dar am scăpat asta din vedere .
Dar voi face această corecţie , mulţumesc de atenţionare .

P.S. Referitor la poll-ul cu privire la păstrarea exceţiei privind postarea a două fotografii
Quote Sandy:
[...]

...L-aş deschide eu ...

L-am deschis aici: CHESTIONAR PRIVIND EXCEPŢIA DE POSTARE A DOUĂ FOTOGRAFII . Aşteptăm acum dragi colegi , părerile voastre.

Argenna

to panoramio...@googlegroups.com
Imi cer scuze pentru postarea târzie a inchiderii concursului , dar mi s-a dat peste cap toolbarul, nu îl mai găseam ! Am avut emotii că nu am să reuşesc să scriu comentariul de inchidere ! Noroc că s-a terminat cu bine ! :))

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Pentru o experiență mai plăcută în timpul votului puteți folosi
Mașina de vot a lui Rob Stamp pentru această ediție...

:)

Dacă folosiți această mașină de vot adăugați textul ”voted with Rob's VM” dedesubtul voturilor voastre pentru a oferi oleacă de feedback lui Rob pe tema asta.

Mesajul de vot va arăta cam așa:

Quote:

1, 2, 3, 4, 5, 6

gigi, gicu, ticu, licu, cucu, ducu

voted with Rob's VM

Alexandru C. Ene

to panoramio...@googlegroups.com
Am observat ceva ciudat si in acelasi timp in spiritul jocului de a vota fotografiile si nu oamenii...

Sa ma explic: votand cu ajutorul masinii de vot a lui Rob, fotografiile sunt aranjate aleator si nu se afiseaza direct nici o informatie cu privire la autorul acestelor. Asa ca am avut surpriza, la postarea voturilor pe forum, sa vad ca am votat 2 persoane de doua ori, adica pentru ambele inscrieri. Nu cred ca as fi facut acest lucru daca as fi deschis fiecare fotografie din topicul de concurs pentru ca as fi vrut sa ofer cat mai multe sanse tuturor...

Totusi, regulamentul precizeaza sa votam fotografiile, iar metoda lui Rob cred ca ofera cele mai bune conditii de a ne alege preferatele...

Cele bune, Aalecs.

©christake

to panoramio...@googlegroups.com
Quote Sandy065:

Poate fi cumva facut sa apara asta automat? ;)

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Quote ©christake:

Poate fi cumva facut sa apara asta automat? ;)

Rob putea să o facă... Altfel nu merge...

Pentru o experiență mai plăcută în timpul votului puteți folosi
Mașina de vot a lui Rob Stamp pentru această ediție...
Aruncați o privire și aici

gabiavram

to panoramio...@googlegroups.com
Quote Aalecs:

Te contrazic , sub fiecare poza langa numarul de ordine se afla si un buton albastru cu i = informatii despre fotografie:autor si titlu
Fa si tu selectia in ordinea normala!

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Quote gabiavram:

Remarca ta este corectă Gabi...
Cu toate acestea mașina de vot îți dă posibilitatea de a fi fair-play - setările implicite sunt așa cum le descrie Aalecs, nu este obligatoriu să accesezi informațiile despre autor (autori) până nu termini selecția fotografiilor ce dorești să le votezi...

Alexandru C. Ene

[...]

Cum am zis, nu le afiseaza direct dar, intr-adevar, pot fi aflate cu butonul i. Dar nu asta e scopul procesului de votare, ci de a vota fotografiile care iti plac mai mult, indiferent de autorii acestora...

Oricum, de luna viitoare, se pare, nu vom mai avea cate 2 inscrieri maxime... Eram insa curios daca au si alti votanti experienta mea sau daca elimina voturile duble date unei persoane?! Eu am ales sa votez fotografiile, si nu oamenii!

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Atenție!

Votați conform Regulamentului fără a folosi alte numere sau cifre în afara voturilor și fără comentarii ample în postarea de vot.
Datele din aceste postări sunt folosite de un softuleț de numărare de voturi - orice cifre sau numere suplimentare pot duce la distorsiuni în ceea ce privește numărarea voturilor.
Puteți folosi acest topic penttru comentarii legate de orice problemă în CFP.

Probleme în acest sens aici și aici.

Vokrug Sveta

to panoramio...@googlegroups.com
Maine dimineata, adica peste vreo 5 ore ma duc la prima agentie loto cu lista de vreo 37 de poze selectate si pun in miscare roata norocului! Prea multe poze bune ati pus, dragii mei! Nu vreau sa fac comotie cerebrala, asa ca o las pe Fortuna sa decida in continuare, ca eu nu mai pot! ma duc la culcare, ca e trei jumate! :? :cry:

Este frustrant pentru mine să văd câte poze foarte bune a lăsat pe dinafară Fortuna... Dar şi cele pe care le-a ales cu ochii inchisi nu puteau fi eliminate!

Tare greu să fii în juriu! Asta e!

_Monica__

to panoramio...@googlegroups.com
Am remediat eroarea. Chiar ma intrebam cum se va face numararea. Precizarea ca am folosit sau nu masina de vot e pentru verificarea eficientei ei, banuiesc.

In privinta votarii ambelor fotgrafii ale unei persoane, opinia mea (pe care am si pus-o in practica) a fost sa votez in ordinea valorica - asa cum am perceput-o eu, indiferent daca 13 voturi au insemnat mai putin de 13 persoane.

Salutari tuturor!

Neat.Monster

to panoramio...@googlegroups.com
Ma intreb daca s-ar putea face un sistem de joc in care sa nu stii utilizatorul, sa nu stii pe cine ai votat decat dupa aflarea castigatorului. Asta ar fi un concurs corect pt ca toti stim ca se voteaza in echipa si pe cunostinte ;)
bafta tuturor! salut!

D. Alexandru Ioan

to panoramio...@googlegroups.com
Pe forumul în engleză există un asemenea concurs, intitulat SPC, însă ți se solicită, printre altele, să ștergi și datele exif, ceea ce mi se pare puțin cam mult. În fine...

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Quote red_bubulina:
[...]

Destul de neplăcut să fie așa sau să nu fie așa dar să credem asta...

Avem o singură ediție încheiată în urmă și - sper - multe altele înaintea noastră. Discuțiile similare referitoare la NPC - concursul de pe forumul internațional ce a inspirat CFP-ul nostru - s-au încheiat sistematic cu concluzia că primii zece din fiecare ediție și-au meritat locurile.
Nu pot decât să-mi doresc ca, pe măsură ce edițiile se vor succeda și ne vom uita în urmă, să ajungem la aceeași concluzie.

D. Alexandru Ioan

to panoramio...@googlegroups.com
Cred că ar trebui să se întocmească și niște statistici legate de voturi, ceva de genul: topul celor mai buni/slabi votanți (comparând voturile acordate cu clasamentul final); topul celor care-și votează prietenii (în funcție de voturile acordate celor care l-au votat) etc. Mă gândesc că ar mai determina lumea să ia în considerare în primul rând valoarea pozei.

Ce spuneți?

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Greu de pus în practică...
Nu putem presupune a priori că voturile sunt date musai pe criteriul ”prieteniei”. Spiritul competiției cere fair-play - depinde de fiecare cum înțelege asta. Nu cred că un ”insectar” sau o gazetă de perete unde anumiți inculpați ar fi expuși, ar fi corecte.
Cine și pe ce criterii ar putea decide care voturi sunt ”pe bune” și care altfel?

Poate o discuție despre ”ce votez la o poză” ar fi utilă.

Sincer, eu mă gândeam la un ”winner's choice” - alegerea învingătorului. Ar fi mai puțin caustică și interesant de văzut. Pe acea bază pot fi făcute statistici - abaterea medie, etc. :)

Alături de (mă rog, sub) top 10 putem publica și alegerea învingătorului. După un chestionar în acest sens...

bszattila

to panoramio...@googlegroups.com
Idea lui Alex n-ar fi rea daca am putea sa o punem in practica. Dupa inchiderea sectiunii de vot, eu voi incerca sa intocmesc niste liste si statistici cu voturile date, cu clasamentul final, si am putea face un "6din49", deci cine a votat exact-sau cat mai exact topul 10...

In legatura cu votul prietenilor, toata lumea sa se uite in sine si sa voteze dupa suflet... la mine nu a contat niciodata prietenia la vot..nici la NPC...daca facem statistici, cine pe cine voteaza, stricam jocul...poate ca cineva va vota pe voi sau pe mine sau pe altcineva mai multe editii la rand...de unde putem stii, ca e din prietenie? poate chiar ii place poza aleasa... sa vedem...oricum..castigatorul - de obicei - nu poate avea atatia prieteni sa ia cele mai multe voturi,....trebuie sa aiba si voturi "indiferente"...

bszattila

[...]

Exista concursul "Secret Photographer Challange", care cat de cat functioneaza...

Alexandru C. Ene

to panoramio...@googlegroups.com
Felicitari si participantilor la NPC, in mod special celor ce reprezinta Romania in Top 10 luna aceasta! Bravo kariklea si vterezia!!!

Celor ce au experienta concursurilor CFP, le recomand sa arunce un ochi si in ograda internationala si sa participe si acolo.

Cele bune, Aalecs.

Argenna

to panoramio...@googlegroups.com
SCURTĂ...ISTORIE STATISTICĂ A CONCURSULUI CFP ROMÂNIA

CFP IANUARIE 2011 comparativ cu CFP DECEMBRIE 2010

______CFP DECEMBRIE____CFP IANUARIE___CFP.01.2011/CFP.12.2010
__________ 2010_________ 2011_________________%

Fotografii_____97___________126________________ 129,90
înscrise

Număr_______49___________69__________________140,88
participanţi

CFP ROMÂNIA comparativ cu celelalte NCP din ţările Europei

IANUARIE 2011

___________CFP ROMÂNIA___CSP ITALIA___DNV UNGARIA___ КБН BULGARIA

fotografii________126__________114__________100___________58
înscrise

număr___________69__________114__________100___________22
participanţi

Nota: la concursul bulgar se participa cu un numar maxim de trei imagini.

Deci la concursul CFP Romania din Ianuarie 2011 au fost cele mai multe imagini inscrise .

Iar în încheiere , doresc să mai felicit încă o dată pe caştigător , Sandy , a cărui imagine a câştigat pe drept , să felicit pe cei doi clasaţi pe următoarele locuri , Diana Ullman şi Gabi Avram precum şi pe ceilalţi din Top 10. La fel , calde felicitari şi pentru restul participanţilor , a căror imagini au fost foarte frumoase , ar fi meritat cu prisosinţă mai mult , toate imaginile înscrise s-au remarcat prin frumuseţe , originalitate si calitate , dar ce sa ii faci , nu pot fi toate câştigătoare .

Şi parafrazându-l pe Hemingway ,, Câştigătorul nu ia nimic" la CFP , dar totuşi căştigătorul se alege cu ceva ! Cu munca de organizare a următoarei edţtii a CFP ! :)

Argenna

to panoramio...@googlegroups.com
Referitor la ce a spus Vokrug Sveta pe topicul CFP IANUARIE 2011 "REFLEXIIi":
Quote Vokrug Sveta:

Desigur, Argenna, că sunt de acord cu tine!(Nici nu se poate altfel!) Exemplele pe care le-am dat nu sunt TEME, ci o încercare de categorisire a fotografiilor ce urmează a fi incluse spre comparate în cadrul unui concurs.

În acest sens zic, că ar trebui o delimitare ab initio, făcută tot de MODERATOR - ca premiu mai consistent, evident :lol: .

Ca să nu comparăm mere cu pere cu struguri cu banane şi cu kivi, căci fiecare din ele are exemplare de nota 10, ceea ce duce la o disipare a voturilor şi o clasare a mai multor concurenţi pe acelaşi loc (după cum ai şi constatat!)

Unele teme sunt vaste si ar trebui limitate un pic. Asa a fost cazul si cu REFLEXII. Aici sunt 2 mari categorii , reflexii in apa , care si aceste se separa in peisaje sau alte situatii si reflexii in sticla care si ele sunt de mai multe feluri.
Dar era abia al doilea concurs CFP si daca tema era foarte limitata, nu stiu daca participau multi . Era iarna , unii nu aveau nici o reflexie, sunt cazuri cand unii din participanti atunci au descarcat prima oara imagini cu reflexii si in acest caz reflexia in sticla sau in apa bazinelor a unor cladiri , a fost de mare ajutor. Fiind iarna , greu gaseai reflexii de peisaje la acea ora. Dar pe viitor , temele pot fi strict delimitate . Si sa stii ca ceea ce spuneai tu cu fotografii alb negru, alb albastru, anotimpuri, fotografii nocturne, diurne, peisaje citadine, montane, arhitectura, pot fi foarte bine teme nu numai conditii la o anumita tema . De exemplu la un concurs NPC , tema a fost fotografii sepia , iar la un NPC bulgar tema lunii noiembrie a fost fotografii in care tema era reprezentarea a orice doresc participantii dar in 3 culori , rosu, verde, albastru , tema fiind intitulata Green , red, blue.De aceea spuneam ca pot fi sugestii la care unii din moderatorii viitori s-ar putea sa apeleze .

Vokrug Sveta

to panoramio...@googlegroups.com
Aşa este Argenna, de aceea am pus în discuţie acest subiect, pentru că am vazut cât este de greu să elimini o poză fără să ai sentimentul că o nedreptăţeşti... am selectat 38... până la urmă am decis să aleg orbeşte pe cele 13 - am băgat mâna în sac şi am scos numerele câştigătoare... m-am întors acasă şi am dat mutarea în plic. Abia apoi am văzut pe cine nu am votat... Despre disiparea voturilor am vorbit deja, cand am motivat opţiunea participarii cu o singură poză în concurs.

Si apropos de votatul prietenilor - nu cred ca este o problemă să jucăm fair play dar şi fără procese de intenţie! Fiecare are anumite gusturi proprii! Se poate întâmpla foarte bine ca cei cu gusturi asemănătoare să fie şi "prieteni de grup".

M-a deranjat tare comentariul care sugera ca o poză ar fi trucată - eu o consideram de podium. Fără a fi mai prieten cu autorul ei, decât cu toţi ceilalţi participanţi (încă n-am apucat să particip la nici o întâlnire a panoramiştilor). Să fim prieteni şi să ne respectăm reciproc. Când ai îndoieli întreabă prin mesageria privată şi cere lămuriri şi doar apoi - dacă e cazul - pune în discuţie publică...

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Bună tuturor! :)

Pentru a nu mări ”suspansul” și pentru că încă este weekend doresc să vă anunț că primesc cu plăcere și oarecare emoție onoarea de a modera ediția a 3-a a concursului nostru CFP. Tema pe care o am în minte este:

~~Altare, Temple, Biserici~~

- Aștept fotografii care să arate altare, temple, sinagogi, moschei, biserici, catedrale.
- Locurile de cult pot aparține oricărei religii, existente sau trecute.
- Fotografiile pot fi făcute oriunde în lume și pot fi exterioare sau interioare.
- Detalii sunt acceptate în măsura în care acestea apar într-un context larg care să le plaseze fără urmă de îndoială într-un loc de cult așa cum au fost acestea enumerate mai sus.
- Voi admite fotografii mapate (puse pe hartă) indiferent că ele sunt sau nu sunt acceptate de Google Earth.
- Personaje pot figura în fotografie atâta vreme cât ele nu sunt subiectul central al fotografiei.
- Orice prelucrări ale fotografiilor sunt admise până la limita transformării fotografiei în desen (desenele nu sunt acceptate). În acest sens diferența o va face votul.
- Sunt admise fotografii color, alb-negru, sepia, etc.
- Sunt admise panorame

Excluderi
- Monumentele istorice care nu au legătură directă cu practica religioasă, indiferent de interpretările la modul figurat, nu vor fi considerate altare, deci nu vor fi on-topic.
- Detalii separate - icoane, statui, elemente de arhitectură - nu vor fi acceptate decât dacă din fotografie va rezulta într-un mod evident apartenența lor la un loc de cult religios.
- Potretele nu sunt admise.
- Fotografii făcute după desene, picturi, poze, schițe ce înfățișează altare, temple sau biserici vor fi considerate off-topic, cu excepția celor ce sunt plasate într-un cadru mai larg într-unul din locașurile de cult enumerate la început.
exemplu - o fotografie ”tip pașaport” a unei icoane este off-topic... O fotografie în care aceeași icoană se vede într-un cadru din care reiese că este amplasată în interiorul unei biserici este OK.
- nu sunt admise colaje sau fotografii 3D

În legătură cu participarea internațională, am în intenție ca această ediție să fie ”Open”.

O noutate va fi aceea că eu nu voi înscrie la această ediție nicio fotografie în concurs pentru a mări factorul de obiectivitate în legătură cu moderarea, și pentru a încuraja participanții mai suspicioși să capete încredere. Acest demers al meu poate fi urmat și de viitorii câștigători-moderatori sau poate să nu fie urmat. Nu voi fi de acord cu vreo prevedere explicită în regulamentul CFP în acest sens.

Aștept întrebări suplimentare,
Sandy

PS Aruncați o privire și la Chestionar

[edit] - adăugat exemplul + mențiuni legate de panorame, colaje și 3D
Pentru o experiență plăcută pe timpul perioadei de vot încercați Mașinile de Vot ale lui Rob și Wim.
Acest Ghid de Utilizare în limba Română al Mașinilor de Vot vă poate fi de mare folos.

D. Alexandru Ioan

to panoramio...@googlegroups.com
Sandy, decizia de a nu participa la această ediție nu își are rostul, mai ales dacă survine ca urmare a motivelor expuse de tine. Cele două ediții de până acum, precum și voturile primite de mine, ca moderator al forumului, demontează spusele tale, așa că te rog să revi asupra acestei alegeri. Nu ajută pe nimeni, ba dimpotrivă, crează discomfort.

În altă ordine de idei, dacă dorești să deschizi topicul o poți face oricând dorești, eu am să-l țin închis până pe 1 febr.

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Dragă Alexandru,

Acest demers nu are rolul de a face referiri la trecut ci acela de a aduce un plus de fair-play pe viitor și acela de a căpăta o perspectivă ne-angajată asupra concursului nostru. Așa că rog pe toată lumea să nu interpreteze greșit asta.

Deasemenea, demersul meu se referă exclusiv la câștigătorii-moderatori ai CFP și nicidecum la moderatorul forumului nostru, în speță la tine. Ar fi aberant și nedrept!
Deasemenea la primele două ediții această problemă nu cred că putea fi pusă corect în condițiile în care participarea nu era încă un lucru cunoscut sau în condițiile în care Csaba își asumase munca de a modera ediția inaugurală, iar Argenna avea răspunderea grea a confirmării succesului ediției inițiale.

”O tură pe margine” în condițiile în care concursul se maturizează nu mă deranjează, dimpotrivă, sper să-mi ofere o perspectivă nouă asupra competiției, acest demers rămânând exclusiv opțional pe viitor.
Dealtfel, unul din moderatorii NPC a procedat la fel, demersul acesta al meu fiind inspirat de acolo.

Mizez în continuare pe ajutorul tău în moderarea acestei ediții.

Dar de temă ce părere ai? :lol:

Alexandru C. Ene

[...]

Si eu ma gandisem la asta acum o luna si ceva si, desi cred ca nu poate sa treaca de caracterul optional, incurajez un astfel de mod de a participa la CFP. Asa as reactiona si eu si nu pot decat sa te felicit Sandy pentru alegere!

Cele bune!

Vokrug Sveta

[...]

Bună Sandy şi încă o dată felicitări de la Leo!

Expunerea temei viitorului concurs este din start, adica din titlu, extrem de largă şi ambiguă în acelaşi timp.
Este vorba doar de fotografii de ALTARE sau şi de CLĂDIRI (temple, sinagogi, moschei, biserici, catedrale) în care se află altarele (în bisericile ortodoxe dincolo de iconostas, respectiv inaccesibile)?

Deci comparam altarul (propriu zis, iconostasul) cu clădiri (temple, sinagogi, moschei, biserici, catedrale) adica fotografii de exterior! Atunci PE CE CRITERIU vom putea face o apreciere OBIECTIVĂ şi UNITARĂ ?

Excepţia privind on/off topic „contextul” şi „un cadru mai larg” este iaraşi ambiguă.

La fel şi „orice prelucrări sunt admise” ridica întrebarea
-Bine şi atunci ce comparăm, arta fotografică sau arta grafică şi unde este limita aceea de separare?

Aşadar, consider că este necesară
1. o delimitare mai exactă şi mai strictă a obiectului concursului, şi
2. stabilirea unor criterii clare de departajare a fotografiilor de care să ţină seama fiecare votant cu drept de vot.
3. Ca să fie OPEN, a nu se uita că este necesară apoi şi traducerea formei finale în engleză!

Argenna

to panoramio...@googlegroups.com
Da , Leo , au fost multe imagini superbe si foarte greu de departajat. Nu mai vorbesc ca uneori un singur participant avea ambele imagini superbe .
Dar fiind la inceput acest concurs, temele trebuie sa fie mai generale , iar moderatorii ingaduitori pentru a nu speria participantii !:)
Quote Vokrug Sveta:
[...]

Referitor la cele spuse mai sus , nu prea cred ca s-a votat in grup , pe prietenii , toate imaginile au fost frumoase si fiecare a apreciat altceva in cadrul temei . Unii reflexiile minunate ale peisajelor in apa , altii o conceptie originala asupra reflexiei , altii jocuri frumoase de lumini in sticla cladirilor ... Si apoi majoritatea suntem prieteni , ne vizitam galeriile , iar grupul de prieteni e mai mare decat totalul voturilor de exprimat...

Vis-a-vis de comentariul cu poza trucata , eu nu am dat de el , asa ca nu imi pot exprima o opinie . Totusi , pentru ca am trecut peste fiecare imagine inscrisa in concurs, pot spune ca nu a existat o asemenea imagine (desi nu sunt o mare experta) . In general imaginile prea trucate nici nu prea sunt votate , fiecare voteaza sentimentul pe care il degaja fotografia nu tehnica.

Referitor la hotararea lui Sandy de a nu participa , pot spune ca si eu ma gandisem la varianta aceasta in luna ianuarie , hotarandu-ma sa inscriu doar cand am observat ca ritmul inscrierilor scazuse (prima zi -45 inscrieri , ziua a doua - 18 inscrieri , ziua a treia 20 inscrieri , iar in ziua a patra pana la 22,20 , 5 inscrieri ) , atunci am inscris , m-am gandit sa nu iesim sub nivelul inscrierilor la editia precedenta). Ramane la latitudinea lui sa sa revina sau nu asupra hotararii . Oricum moderatori la NPC care participau cu fotografii inscrise in editia moderata de ei sunt mai multi decat cei care nu inscriau (se pare ca este doar unul , acela care l-a inspirat ) .

Referitor la tema , daca acesta se numeste "Altare , Temple , Biserici " , eu consider ca merg bine interioare (dar in care sa se vada altarul , atunci este on topic ) sau diverse cladiri de cult (biserici , moschei , temple , case de rugaciuni... Oricum Sandy va mai reveni cu explicatii si mai detaliate cu privire la tema , iar orice nelamuriri pe care le are cineva e bine sa le exprime , pentru a se elimina orice confuzie .

bszattila

to panoramio...@googlegroups.com
Sandy, felicitari pentru locul I bine meritat, si felicitari pentru curajul de a modera aceasta editie -zic eu- inca in faza de cunoastere a concursului.

In legatura cu tema, e clar.Nu cred ca ar trebui schimbat...In legatura cu comentariul de mai inainte, ca nu se pot pune pe aceasi pozitie fotografii din interior, despre altar, si fotografii despre temple sau alte cladiri a unui cult religios, nu are dreptate. In ambele contexte se pot face fotografii de o calitate si de o arta care sa creeze un castigator si pentru aceasta editie, dar se pot face si fotografii slabe in oricare perspectiva. Iar cei nelamuriti sa aleaga varianta care -cred ei- atrage mai multe voturi...

Si inca un lucru: sunt altare exterioare, care -zic eu- sunt cele mai frumoase si naturale... caci credinta si religia nu se inchide intre patru pereti.. In fine...

Despre prelucrarea pozelor...va rog sa cititi discutia deschisaa in forumul romanesc pe aceasta tema - si fiecarer in parte sa decida daca fotografia a fost prelucrata cu gust, pentru a reda imaginea cat mai originala, sau daca aparatul foto cu setarile si optiunile sale a creat acea minunatie de fotografie sau pur si simplu este o modificare a fotografiei grosolane - care oricum nu cred ca va strange voturi..

La NPC aceste probleme de ce nu apar? Si acolo oameni se joaca... Va rog sa va ganditi la asta, si jucati cum va dicteaza mintea si inima...totusi..este un Concurs Fara Premii...

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Quote Aalecs:

Mulțumesc mult Aalecs! Mă bucur să văd demersul meu apreciat corect.
Mulțumesc deasemenea și pentru felicitări (scuze pentru întârziere)!

Te aștept în competiție! :D

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Quote Vokrug Sveta:

Bună Sandy şi încă o dată felicitări de la Leo!

Mulțumesc mult Leo!...

Quote Vokrug Sveta:

[...]

După cum spuneam...

Altare și/sau temple și/sau biserici.

De ce așa?
NU LIMITEZ TEMA la o religie sau alta... Există religii apuse din care nu au rămas decât altarele... Există religii care au clădiri (noi le spunem biserici) dar nu au altare, există temple care nu au altare și care nu pot fi numite biserici... etc. etc. etc. Orice abordare este on-topic!
Un pic de gândire out-of-the-box și tema va fi clară.

Referirea la iconostas nu are legătură neapărat cu altarul în sensul larg al cuvântului. Oamenii au făurit altare mult înainte ca problema să poată fi pusă cum o pui tu.

Unul dintre criterii poate fi gustul estetic (extrem de subiectiv - dar asta ne și diferențiază)! Altul poate fi unicitatea. Altul originalitatea abordării... Altul calitatea tehnică... etc. etc. etc.
Nu cred că am suficient timp pentru a înșira ce ar putea fi votat la o fotografie on-topic. Pot încuraja doar penalizarea celor off-topic.

Quote Vokrug Sveta:

Excepţia privind on/off topic „contextul” şi „un cadru mai larg” este iaraşi ambiguă.

Nu cred! Încerc totuși un exemplu - o fotografie ”tip pașaport” a unei icoane este off-topic... O fotografie în care aceeași icoană se vede într-un cadru din care reiese că este amplasată în interiorul unei biserici este OK.

Quote Vokrug Sveta:

[...]

Despre prelucrări ai opinia mea dezvoltată pe larg aici, nu am să reiau discuția.

1. Ce urmăresc este respectarea notei din Regulament care ne spune că Tema trebuie să fie suficient de generală pentru a da posibilitatea oricui de a participa dar suficient de restrictivă pentru a avea fotografii care să poată fi comparate.
2. Un astfel de demers ar echivala cu a alege direct poza câștigătoare - regret dar nu voi stabili eu criteriile de departajare sau de alegere a fotografiilor votate. Asta este treaba fiecăruia în parte.
3. Mulțumesc Leo! Nicio problemă.

Te aștept în competiție! :D

Pentru o experiență plăcută pe timpul perioadei de vot încercați Mașinile de Vot ale lui Rob și Wim.
Acest Ghid de Utilizare în limba Română al Mașinilor de Vot vă poate fi de mare folos.

Tema CFP 2011 Februarie este expusă schematic AICI

Sandy065

[...]

Așa cum explicam și lui Leo, titlul temei este o enumerare... Oricare dintre cele trei este on-topic. Nu vreau să se înțeleagă că subiectul este despre altarele ortodoxe din biserici - NU.

Vă rog citiți cu atenție felul în care am formulat subiectul - cred că asta va ajuta mult.
Deasemenea răspunsurile date la întrebările lui Leo clarifică, cred, o mulțime de chestiuni.

Mulțumesc pentru înțelegerea corectă a demersului meu de a nu participa ca și competitor la ediția moderată de mine.

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Quote bszattila:
Sandy, felicitari pentru locul I bine meritat, si felicitari pentru curajul de a modera aceasta editie -zic eu- inca in faza de cunoastere a concursului.

Mulțumesc mult Attila! Se pare că era necesar curajul... :)

Quote bszattila:

Și încă un lucru: sunt altare exterioare, care -zic eu- sunt cele mai frumoase și naturale...
căci credința și religia nu se închide între patru pereți.. In fine...

Jos pălăria Attila, nu putea fi spus mai frumos! Mulțumesc mult!

Quote bszattila:

[...]

Se pare că măcar unul dintre viitorii competitori a înțeles perfect conținutul temei, formularea ei și spiritul acestei competiții. O simplă lectură atentă a condițiilor enumerate de mine și a Regulamentului nostru a fost suficientă pentru asta.

Te aștept în competiție Attila! :D

szenteworks

[...]

Nu doresc sa ma implic foarte mult desi din primele momente de cand a fost deschis acest forum in limba Romana mi-am dorit dar din pacate comentariile unora mi a luat cheful complet pe parcursul si dupa primul CFP.

Doresc sa scriu de fapt ca este o tema foarte frumoasa si totodata vreau sa-l felicit pe Sandy pentru munca pe care o face pentru forum.

Cat despre "noutate"... chiar din primul CFP gandit de mine m-am gandit ca ar fi o chestie ca moderatorul sa nu participe la concurs deoarece ca si moderator poate avea sanse mai mari la castig fiind in centrul atentiei. Citind "noutatea" am fost cu totul de acord cu tine cu privire la aceasta optiune dar acum nu mai sunt.

Un moderator daca propune o tema inseamna ca e o tema preferata de el insusi deci ar fi o chestie de suflet sa nu participe la CFP. Deci eu te rog sa pariticipi.Este parerea mea.

Spor la treaba.

Argenna

[...]

De fapt paragraful prezentat de tine in deschidere care incepe cu "Referitor la tema , daca acesta se numeste "Altare , Temple , Biserici " , eu consider ca merg bine interioare..." era un raspuns pentru Leo , nu o intrebare pentru tine . Trebuia sa mentionez "Referitor la tema , Leo , ...."

Liviu Chirilă

to panoramio...@googlegroups.com
Sandy, inca o data te felicit pentru castigarea CFP Ianuarie si pentru implicarea in tot ceea ce tine de acest concurs. Nu mai lungesc vorba si ma declar de-a dreptul incantat de tema hotarata de tine pentru luna viitoare. Nu mi se pare corect insa ca tema aleasa de castigatorul CFP sa mai fie pusa in discutie in vreun fel. Asa cum spunea Argenna intr-o discutie anterioara, este singura recompensa a castigatorului si ar trebui sa beneficieze din plin macar de acest privilegiu. Cam asta ar fi tot in privinta temei. In legatura cu participarea castigatorului la concursul pe care il modereaza, din nou, respect alegerea lui Sandy, desi nu cred ca perpetuarea acestei hotarari ar fi necesara sau ca ar avea un efect pozitiv vizibil sau macar determinabil. Gata. Sa aveti spor, toti. Toate cele bune!

D. Alexandru Ioan

to panoramio...@googlegroups.com
Quote Sandy065:

Dar de temă ce părere ai?

Cuprinzătoare și cât se poate de bine definită. Nimeni nu are de ce să se plângă, decât, eventual, de lipsa participării moderatorului :lol:

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
@ Csaba (szente@works)
Mulțumesc pentru sprijin și pentru gândurile bune!
Știi părerea mea - încearcă să iei doar ce e bun dintr-un comentariu... Dacă e ceva bun. :wink:

@ Argenna
Oops! Scuze! Precizarea poate ajuta totuși pe cei ce mai au nedumeriri...

@ Liviu Chirilă
Mulțumesc mult Liviu! Dacă, totuși, formularea temei ar fi echivocă sau ambiguă, ori dacă din orice motiv unul dintre interesați nu înțelege ceva, o discuție este binevenită... Cred că observația lui Leo referitoare la a patra liniuță de la excluderi este temeinică... Un exemplu era necesar pentru a descrie mai clar ce urmăresc, așa că am luat ceva bun din observațiile lui.

@ D. Alexandru Ioan
:lol: Nicio problemă... Voi participa la ediția următoare. Și-apoi moderarea tot un fel de participare e.

Vă aștept pe toți în competiție! :D

Pentru o experiență plăcută pe timpul perioadei de vot încercați Mașinile de Vot ale lui Rob și Wim.
Acest Ghid de Utilizare în limba Română al Mașinilor de Vot vă poate fi de mare folos.

gabi@vram

to panoramio...@googlegroups.com
Sandy nu mentionezi la conditiile pozei de concurs daca accepti colaje!

©christake

to panoramio...@googlegroups.com
...sau panorame! ;)

gabiavram

to panoramio...@googlegroups.com
Ma tenteaza sa vin cu unul din numeroasele colaje pe care le am , dar ar fi cazul sa refuzi colajele (cu toate ca ai mentionat ca pot participa si foto mapate doar pe panoramio) pentru ca daca vin cu o imagine de acest tip ma tem ca sparg piata , nu stiu care poza ar mai putea rivaliza cu una ca asta
Poate doar ceva asemenator!:-)

Manastirea Putna

Bubu-Pescar™

to panoramio...@googlegroups.com
Sau 3D?...ori :P

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Panorame - da,
colaje - nu,
3D - nu

Totuși... my prerogative 8) :lol:

Sandy065

to panoramio...@googlegroups.com
Tag-ul corect este 2011FebruarieCFP. Până în acest moment (67 de intrări) NU există poze off-topic.

The correct tag is 2011FebruarieCFP. Until now (67 entries) there are NO off-topic photos.

Pentru o experiență plăcută pe timpul perioadei de vot încercați Mașina de Vot a lui Rob și Wim.

Acest Ghid de Utilizare în limba Română al Mașinilor de Vot vă poate fi de mare folos.

For a pleasent experience during the voting period try Wim and Rob's Voting machine.
This English Tutorial for the Voting Machines might be very helpful.
It is loading more messages.