Képek a Google Earth-on

Gungadin (Attila-HU)

to panoramio...@googlegroups.com
Szervusztok!
Megmondaná nekem valaki, hogy mi szerint látható valakinek a fényképe akár már 15-20km "magasságból" a GE-ön és mi szerint jön elő csak akkor, ha már szinte a földbe "csapódtam"? Talán az eltelt idő, vagy a nézettség számít?
Köszönöm: Attila

Bacsó Balázs

to panoramio...@googlegroups.com
Quote Gungadin (Attila-HU):
[...]

A nézettség a húzó. Minél többen nézik meg annál "magasabbról" látod.

Üdv!

Gungadin (Attila-HU)

to panoramio...@googlegroups.com
Quote Bacsó Balázs:
[...]

Köszönöm szépen: Attila

Kovács /Kari/ Károly

to panoramio...@googlegroups.com
Hahóóó!

Szerintem még a képhez írt kommentek száma is jelentőséggel bír ebben a dologban!

Kari

Bacsó Balázs

to panoramio...@googlegroups.com
Így igaz, ez meg a segítségből idézve:

"
Miért van az, hogy egyes fotók csak nagy ráközelítésnél jelennek meg?

Az, hogy egy fotó milyen magasról látszik, a népszerűségétől függ. A népszerűbb fotók magasabbról is látszanak, a kevésbé népszerűek csak akkor jelennek meg, ha jobban ráközelítünk az adott területre. A népszerűség többek közt olyan faktoroktól függ, mint a látogatottság, a kapott hozzászólások száma, ill. hogy hányan jelölték meg a fotót kedvencükként.

Az a nagyítási szint, ahol a fotók megjelennek változhat idővel, mert ahogy egyre több kép kerül fel a Panoramio-ra, egyre nagyobb nagyítási szinten férnek csak el a műholdképen.
"

:D

Horváth Ernő

to panoramio...@googlegroups.com
Kedves korc.piroska ! Miért nem látható a feltett képeid ami 20 db. felett van? Bárhogyan próbálom megnézni újra a képeidet nem sikerül .egy korábbi tisztelőd. H:Ernő.

Michael K

to panoramio...@googlegroups.com
viszont az is érdekes, hogy némely fotó, ami nagyobb magasságból látható, zoomolva eltűnik. Ezt a jelenséget régebben nem vettem észre, vagy talán elkerülte figyelmemet? Üdv, M

Racz (Shaman) Peter

to panoramio...@googlegroups.com
Érdekes, hogy pl. a 2008 dec. versenyen indult képemnek 2009. februárban olyan 3000 körüli látogatója volt. Idén októberben - novemberben még csak 2,5 km-ről látszódott (és 2 km magasan helyen készült), pedig addigra már sokkal több megtekintés is volt (kb 8000 - 9000). Viszont most pár hete feltűnt, hogy már 900 km -ről is látszik. Vagyis a képem hirtelen pár nap alatt ugrott előre. Ez több képemre is igaz. Viszont van olyan ami szépen lassan mozdul előre. Ez mitől lehet?

A fotók eltűnése (nagy ráközelítésnél) nekem is csak pár hete tűnt fel, eddig nem volt szerintem se.

Üdv, Shaman

NightHunter

to panoramio...@googlegroups.com
Quote Racz (Shaman) Peter:
[...]

Az átállás után a csapatnak jutott ideje az ilyen típusú, régebbi panaszoknak is utánanézni, és ki is derült, hogy a népszerűségi faktor számításába valahol hiba csúszott, ezért haladtak nagyon lassan felfelé a népszerű képek. Pár hete viszont kijavították a hibát, azóta többen is jelezték, hogy a népszerű fotók elfoglalták méltán megérdemelt helyüket...

Racz (Shaman) Peter

to panoramio...@googlegroups.com
Akkor most már minden tiszta! Köszi szépen az infót!

Szabotázs

to panoramio...@googlegroups.com
Sziasztok!

Korábban a Google Föld programot elindítva egyből megjelentek a
Panoramio-ra feltöltött képeim. Egy formattálás után viszont ezt nem tudom ismét beállítani. Meg tudja nekem mondani valaki, hogyan varázsolhatom elő ismét a képeimet a programban?

NightHunter

to panoramio...@googlegroups.com
Quote Szabotázs:
[...]

A programban baloldalt lent van egy olyan kis ablak, hogy Rétegek. Azon belül, ha kinyitod a Földrajzi webet (az előtte levő + jelre kattintva), megjelenik a Panoramio felirat, az előtte levő négyzetet kell bepipálni!

H. Prell Márta

to panoramio...@googlegroups.com
Bocsi, hogy belekotyogok... :wink:

A Gábor által leírt bejelölés csak azt a célt szolgálja, hogy megjelenjenek a Panra feltöltött képek kék kockácskái. (Esetünkben nyugodtan ki lehet kapcsolni)

A saját panos fotók automatikus, indításkori elérése:

Kattintás a felhasználói oldalunk, vagy fotónk tetején "szerző fotói a G.E.-ben"(KML) ---> fájl megnyitása ---> lehetőségek közül a G.E. kiválasztása ---> a megjelent G.E. bal oldalán: ("saját helyek" alatt) az "ideiglenes helyeknél" megjelenik az XY's photos . Egyúttal a földgömbön a fotók ---> G.E. bezárásakor mentés ---> ekkor átkerül a mappa a "saját helyekhez" ahonnan minden indításkor automatikusan betöltődnek a képek.

Elnézést a szájbarágós módért; lehet, hogy lesz olyan kezdő, akinek ez esetleg majd jól jön...

Üdv. Márti

Balázs fotói

to panoramio...@googlegroups.com
Quote H. Prell Márta:

Bocsi! Én is belekotyogok, de Én nem menteném el a végén mert a G.E. az aktuális állapotot rögzitené és a késöbb feltöltött képeket nem látnám benne.

A Gábor által leirtakkal viszont mindenki képeit látom nem csak a sajátjaim.

H. Prell Márta

to panoramio...@googlegroups.com
Szia Balázs!

Quote:
Bocsi! Én is belekotyogok, de Én nem menteném el a végén mert a G.E. az aktuális állapotot rögzitené és a késöbb feltöltött képeket nem látnám benne.

Hát nem tudom...
Ha nem mentjük el, akkor nem lesz minek betöltődnie a következő indításnál...
Én így használtam korábban, hogy ott volt a "saját hely"-nél a PM's fotos... Most raktam fel újra, mert pár hónapja gépcserém volt. Mindig feljöttek az új képek is. Úgy gondoltam a G.E.indításakor mindig az aktuális KLM tartalma jön ki..

Most viszont nem stimmel valami, mert a most próbaként feltöltött képemet nem találom. De gépre letöltve a KLM fájlt, úgy sem...

Quote:
A Gábor által leirtakkal viszont mindenki képeit látom nem csak a sajátjaim.
A kettő nem zárja ki egymást. Független egymástól. A Pan.-t szabadon kapcsolhatod ki, be.

Ha saját képet keresel egy agyonfotózott helyen, könnyebben megtalálod, ha a Pan. rétege ki van kapcsolva.

Balázs fotói

to panoramio...@googlegroups.com
Quote H. Prell Márta:

Nem kell elmenteni, hanem minden alkalommal / ha új kép kerül fel /
újra és újra le kell tölteni a saját kml fájl-t és avval indítani a G.E.-t.

H. Prell Márta

to panoramio...@googlegroups.com
Kedves Balázs! Mondanám, hogy "jáccuk el..." :wink: :D

Lehet, hogy nálad másképp működik a dolog.

Amit megcáfolhatatlanul tudok állítani: Ha nem mentek, akkor a "PM's fotos" nálam bizony kámforrá válik. Többször kipróbáltam most.

A másik: Nekem kezdetektől ott volt a G.E.-ben a "PM's fotos", ami megmutatta az új fotóimat is anélkül, hogy a KML-t töltögettem volna.

Elképzelhető, hogy létezik egy a vitánkon kívüli módszer is. Nem tudom.

Én egy pár nap tűzszünetet ajánlanék... :D

A napokban készülök feltölteni pár fotót a Pan.-ra. Meglátjuk, hogy mi történik. Betöltődnek, vagy pedig ahogyan mondtad újra le kell tölteni a KML-t.

Addig pedig lehet, hogy valaki el is dönti a vitát. :D

U.i.:
A ma feltöltött "kísérleti képem" még nem került be a KML-be akárhogyan is nézem, keresem, töltöttem le a KML-t újra. Ezek szerint, arra is várni kell.

H. Prell Márta

to panoramio...@googlegroups.com
Szia Balázs!

Eltelt pár nap. Ígéretemhez híven jelentkezem, hogy tájékoztassalak, hogyan alakult a frissen feltöltött fotó sorsa "kml fájl ügyileg". :)

Sehogy.... A kép már másnap kiválasztásra került, de a mai napig sem érhető el a kml fájlban. Minden áldott nap újra és újra megnyitom a fájlt a Te általad ismertetett módszerrel, de eredmény semmi. Azóta újabb 11 fotót töltöttem fel, tizet fogadtak el, de egyik sem található meg. A Pan. Segítsége szerint azok a fotók is láthatóak a fájlban, amik még nem lettek feltöltve a G.E.-re. Már csak az a kérdés, hogy a "saját oldalra" történt feltöltés után mennyi idővel...? :?

Balázs fotói

[...]

Kedves Márta!

Én még mindig úgy értelmezem, hogy csak a G.E-re felkerült képeket lehet megnézni KML fájl-ben és azt minden alkalommal / ha új képem kerül fel /akkor frissiteni. Ezért nem mentem el. A régi KML fájl honnan tudná, hogy új képem került fel?

H. Prell Márta

to panoramio...@googlegroups.com
A kérdés logikusan hangzik... :D , de akkor sem emlékszem, hogy töltögettem volna a fájlt! :D Nincs más hátra, várjunk tovább, egyszer csak megtudjuk a tutit... :lol:

Quote:
Pan.--->"Segítség": ....keresd meg azt a helyet, ahol a képeid vannak. Látni fogod a képeidet kis képekként, míg a többi fotó csak ikonként lesz jelezve.
Megnézheted az összes fotódat a Google Earth-ben. Ilyen előnézet esetén az összes Panoramio fotódat látni fogod, azokat is, amelyek még nem lettek átküldve a Google Earth-nek.
Hát nem látom.... a friss KML-ben sem.... :(

NightHunter

to panoramio...@googlegroups.com
Ha a kml file úgynevezett network linket tartalmaz, tehát a netről szedi le az információit, akkor frissülhet automatikusan. Elvileg ennél is ez lenne a helyzet, nem tudom most mi a baja.

zsamboki

to panoramio...@googlegroups.com
Sziasztok!
Az mivel magyarázható, hogy a GE-re nem kiválasztott fotóim rajta vannak a GE-n? Pl. a 24354915 számú fotóm Hejőkeresztúrban!
Üdv: Pali

H. Prell Márta

to panoramio...@googlegroups.com
Szia Pali!

Én bizony egyik elutasított fotódat sem látom. A Szarvasbogár megadott koordinátáit beírva sem találtam meg a képet.

Szerintem a Te G.E.-re is le van töltve a saját fotók mappája:
Nézd meg bal oldalon, helyek---> saját helyek..., ott van-e, hogy zsamboki's photos.
Ha ott van, akkor a kérdésedre ez a magyarázat. Vagyis minden egyes Pan.-ra feltöltött (pozícionált) fotódat láthatod.

Ha nincs ott, akkor a kérdést passzolom... :)

Üdv. Márti

U.i.: Ha a saját helyek előtti kis kockában + jel van, akkor kattints rá, hogy megnyíljon!

zsamboki

to panoramio...@googlegroups.com
Szia Márti!
Köszönöm a gyors választ, most már értem (ott van a zsamboki' photos)!
Üdv: Pali

GyurIca

to panoramio...@googlegroups.com
Íme egy nagyszerű példa két fotón bemutatva, hogy a nézettségszám és a hozzászólások száma itt nálam fordítva
befolyásolja a fotó láthatóságot a G.E-n. Aki nem hiszi kattintson rá.

10380m magasságnál tűnik fel!

5190m magasságnál tűnik fel!

Szekér

to panoramio...@googlegroups.com
Quote GyurIca:

Hali Gyuri és Ica,

ugye tudjátok, hogy a magasság erősen függ a monitorotok felbontásától?

Egyébként van olyan képem, ami fele akkora magasságban jelenik meg, mint az ugyanott készült másik magyar fotós (kedvencem) fele akkora nézettségű képe!
Se rá fütty!

Ettől még remekül tudok aludni!

Gyula

GyurIca

to panoramio...@googlegroups.com
Erre nem gondoltam. A G.E. kép részletezettsége és a monitor beállítás közötti kapcsolat logikus, ez már kevésbé. Emiatt azért én sem fogom állítgatni a monitort. Szerencsére jó alvók vagyunk mi is. Van még több a Pan által titokban tartott tényező is ami miatt ez lehet a sorrend, én inkább arra tippelek.

adler77

to panoramio...@googlegroups.com
Sziasztok!

Van egy képem amit elfogattak, és be is van pozicionálva. Ha elindítom a GE-t akkor ott nem jelenik meg a kép pedig elfogadva. a kérdéses képet április 26-án töltöttem fel és másnapra el is fogadták. A kép címe: 424.365-ös mozdony arányai az emberhez.

Akkor miért nem jelenik meg?

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Viktor

NightHunter

to panoramio...@googlegroups.com
Szervusz Viktor!

Valóban nem jelenik meg ez a képed GE-n. Sajnos kialakulnak bizonyos lyukak, amik valamiért nem kerülnek át a GE-hez. Az ilyen jelzések nagyban megkönnyítik a hiba lokalizálását, szóval jó, hogy szóltál! Jeleztem a csapatnak, meg fogják vizsgálni, és hamarosan felkerül a többi közé.

Szekér

to panoramio...@googlegroups.com
Szia Viktor,

ezek a legújabb változtatások után már abszolút értelmezhetetlen, mi látszik a GE-n mi nem. Van olyan képem, ami 6000 feletti nézettséggel 2 km magasból nem látszik, van, ami 1500 feletti nézettséggel már 500 méterről sem látható és van, ami 1500 alatti nézettséggel 160 km magasságból látható. Na erre köss masnit!
:cry: Gyula

mosolygósgyilkos

to panoramio...@googlegroups.com
Üdv!

GE.-böngészés közben merült fel a kérdés, hogy mekkora hibánál érdemes újrapozícionálásra ajánlani egy képet? Ha a tér/rét másik pontjáról készült, vagy csak ha messzebbre került (másik utca, stb...)?

(Egyébként hogy működik ez? A kép tulajdonosa kapja meg a javaslatot, és neki okozok ezzel plusz melót?...)

Petya

NightHunter

to panoramio...@googlegroups.com
Szia Petya!

Hát ez érdekes kérdés... Van, aki pár 10 méter miatt is új pozíciót javasol, van aki csak a nagyobb hibánál. Ahogy jónak látod, ez egyéni döntés.

Nagyon sok plusz melót nem okozol neki, kap egy e-mailt, hogy javaslata érkezett, belép az oldalra, megnézi a javasolt új pozíciót és a magyarázatot, ezek után egy gombnyomással vagy elfogadja, vagy visszautasítja.

mosolygósgyilkos

to panoramio...@googlegroups.com
Ok, akkor eszerint járok majd el :)
Kösz, Hunter!

zolipress

to panoramio...@googlegroups.com
Quote mosolygósgyilkos:

Szia Petya!

Azért csak körültekintően. A rét végéről is lehet olyan közeli képet készíteni, amit más csak sokkal közelebbről tud...

További szép fényeket!

Zoli

babosfilm

to panoramio...@googlegroups.com
sziasztok hogyan kerülhet a GE-re fel képem?
előre is kösz

Schein István

to panoramio...@googlegroups.com
Quote babosfilm:
sziasztok hogyan kerülhet a GE-re fel képem?
előre is kösz

Szia

Üdv közöttünk, érezd jól magad és legyen sok szép képed.

A kérdésedre a válasz:

Ha a kép arra érdemesnek találtatik akkor a jó esetben egykét napon belül kikerül a ge-re.

http://www.panoramio.com/help/photos_google_earth

Itt bővebb felvilágosítást találsz.

István

Bacsó Balázs

to panoramio...@googlegroups.com
Quote babosfilm:
sziasztok hogyan kerülhet a GE-re fel képem?
előre is kösz

A térképen a kép készítésének a helyét is jelöld be. Nélküle nem kerül fel.

Ferox

to panoramio...@googlegroups.com
Sziasztok...

Mint itt látom másoknak is akadt hasonló jellegű problémájuk, szóval nekem sem jelenik meg 6 db képem (Utcakép / StreetView - Brüsszel / Bruxelles , Regentlaan - Bruxelles - Brüsszel , Let's Play - Brüsszel / Bruxelles , Rural feeling - Lack of Colors - Balmazújváros , Érmelléki táj - Landscape from Érmellék - 2 , Érmelléki táj - Landscape from Érmellék) a GE-ben annak ellenére, hogy mindegyik megkapta a kis kék panoramios ikont...

Egy darabig vártam, hátha helyre áll a Világ rendje, de csak nem akar magától elmúlni az áldatlan állapot... 8-(

Ha valaki tud ebben segíteni azt nagyonszépenmegköszönöm... 8-)

Minden jót!

NightHunter

to panoramio...@googlegroups.com
Szia Ferox!

Mikor kapták meg a kis kék ikont a fotóid? Onnantól érdemes várni legalább egy hetet.

rrbmirgamid

to panoramio...@googlegroups.com
Quote NightHunter:
Szia Ferox!

Mikor kapták meg a kis kék ikont a fotóid? Onnantól érdemes várni legalább egy hetet.

Ilyen problémám nekem is van. Például ez:
http://www.panoramio.com/photo/42158629

Közel egy hónapja került feltöltésre, és jó ideje már ki is van választva. De pl. Google Earth-n vagy Google Maps-n nem látszódik sehonnan.

És lehet, hogy van még ilyen kép. Nem tudom ellenőrizni mindet. :-(

Ferox

to panoramio...@googlegroups.com
Quote NightHunter:
Szia Ferox!

Mikor kapták meg a kis kék ikont a fotóid? Onnantól érdemes várni legalább egy hetet.

Hunter: sac/kb 2-3 hete vannak fent a képek, és ha jól emlékszem igen hamar "el is vámolták" őket... - úgy érzem - itt meg kell jegyezzem, hogy korábban ilyen jelenséggel nem találkoztam...

NightHunter

to panoramio...@googlegroups.com
Amondó vagyok, hogy várjunk még egy hetet. Ha addig sem jelenik meg, akkor jelentkezz megint. Ha most szólnék ezügyben a csapatnak, akkor ők is csak türelemre tudnának inteni. Egy hét múlva megnézzük mi a szitu, és tisztább lesz a kép!

NightHunter

to panoramio...@googlegroups.com
Quote rrbmirgamid:
[...]

Látom a pozíció javaslatra módosítva lett? Ez mikor történt? Ugyanis, amikor téves pozíciót sejtve új pozíciót javasolnak, akkor lekerül a kép a GE-ről. A javaslat elfogadása/elutasítása után visszakerül, de csak a következő frissítéskor. Mikor volt ez a pozíciójavítás?

rrbmirgamid

to panoramio...@googlegroups.com
Pontosan nem tudom megmondani, mert a levelekben nincs benne, hogy melyik képre vonatkozik a javaslat, de az utolsó ilyen "Corrections to your photos in Panoramio" tárgyú levelet 10.24-én kaptam. Tehát a legkésőbb ekkor lehetett.

És mi van akkor, ha nem fogadom el a javaslatot? Ennek ellenére is lekerül, majd vissza? Vagy hogyan működik ez?

NightHunter

to panoramio...@googlegroups.com
Akár elfogadod, akár elutasítod visszakerül. Csak a kérdéses időszakra szedik le. 10.24 óta viszont vissza kellett volna kerülnie, ha azóta volt GE frissítés. Lehet ez hiányzik azóta. Rákérdezek, mi a helyzet ezen a téren.

Ferox

to panoramio...@googlegroups.com
NightHunter!

Üdv, megint én... ugyanazzal problémával mint korábban: kicsinyke képeim feltöltöm hipp-hopp megkapják a kiválasztottakat megillető panoramios ikonjukat... de utána "síri csend és hullaszag", nem jelennek meg a GE-ben... 8-(

A Vista from the Big Hill of NewGarden-től (ez 3-4 hete lett feltöltve) felfele mindegyikkel ez a helyzet... a legutóbbiakat pedig tegnap raktam fel.

Ha tudsz segíteni nagyon köszönöm...

NightHunter

to panoramio...@googlegroups.com
Ha megnyugtat, akkor ez most általános probléma. Az október 25. utáni fotók nem kerültek még fel a GE-re. A csapat azt mondja, hogy a GE oldalán van valami hiba, így ők is csak várnak a hiba megoldására.

Ferox

[...]

Ahha, így már sokkal jobb... thx 8-)