nuancie nazvov ulic

Jose Riha

ahojte,

pustil som sa zlahka do upratovania nazvov ulic. myslim si, ze nemusime
mat 4 varianty pre ulicu J. C. Hronskeho, teda napr. J.C. Hronskeho,
Jozefa Cigera Hronskeho, Jozefa C. Hronskeho a pod.

zamyslam sa vsak nad tym, ci napr. laca novomeskeho a ladislava
novomeskeho je ta ista ulica alebo ich treba odlisit. pripadne otagovat
rovnako a pridat ku kazdej alt_name.

podobne problemy vznikaju aj pri neslovenskych menach ako napr. lajosa
kossutha, ktory ma madarsky i slovensky variant.

aky je vas nazor?

co sa tyka skratiek tak aj som za ich expandovanie, ale pocul som ze na uradoch zvyknu evidovat oficialny nazov ulice so skratkami.

Jose Riha

zrejme je to pre nich jednoduchsie. kazdopadne nemam problem po vycisteni
tieto kratke nazvy doplnit do short_name. akurat dalsi problem je potom s
tym ci dat j. c. hronskeho alebo len hronskeho :-)

On Fri, 22 May 2015, Martin Ždila wrote:

> [...]
>
> ---
> Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom skupiny "Openstreetmap Slovakia".

Pavol Gombos

A bude Janka Matusku a Matuskova? Alebo Matusku...

Dňa 22. mája 2015, 13:09, Jose Riha <jose...@gmail.com> napísal(-a):

Jozef Riha

zrejme by bolo fer uviest nejakym sposobom vsetky moznosti.

Dňa 22.5.2015 13:19 používateľ "Pavol Gombos" <pavol....@gmail.com> napísal:

Milan Marguš

nebolo by lepsie do name uvadzat "realny" nazov (ci uz podla tabulky
alebo nejakeho oficialneho zdroja) a do alt_name davat potom
unifikovany tvar?

Dňa 22. mája 2015, 13:24, Jozef Riha <jose...@gmail.com> napísal/a:

Jose Riha

uz som sa stretol s tym, ze cast ulice mala na tabulke jeden nazov, druha
cast mierne odlisny. takze som zacal byt trochu skepticky. navyse
zozbierat nazvy tak ako su uvedene na tabulkach v nasom pocte moze byt
dost na dlhe lakte.

oficialne nazvy (teraz podla akeho zdroja, listy vlastnictva v katastri,
tabulky z obci/miest?) by som skor supal do offical_name.

aj preto sa radsej pri upravach nepustam dalej nez do expandovania
"bodiek". ale aby som sa vratil spat.

je podla vas laca novomeskeho a ladislava novomeskeho jedna a ta ista
ulica? ja myslim ze ano.

Milan Marguš

Dňa 22. mája 2015, 14:09, Jose Riha <jose...@gmail.com> napísal/a:
> uz som sa stretol s tym, ze cast ulice mala na tabulke jeden nazov, druha
> cast mierne odlisny. takze som zacal byt trochu skepticky.
suhlasim, ze je v tom bordel, tak v tomto pripade by to bolo tazke urcit

> navyse zozbierat nazvy tak ako su uvedene na tabulkach v nasom pocte moze byt dost na dlhe
> lakte.
nemyslel som to tak, ze aby sme realne obehali vsetky tabulky a davali
nazov podla nich, skor som to myslel, tak, ze do name by sa preferoval
ten "realny" nazov, lebo sa moze stat, ze by to neznali editori
vracali spat na nazov, ktory oni poznaju, druhy dovod je, ze ked sa
pozrem na mapu mesta ktore poznam a zrazu su tam ine nazvy ulic (ano
zaklad je stale rovnaky, akurat tvar moze byt a aj je vsade iny), tak
ma to moze "mierne sokovat" :)
este ked sa len zrusia skratky a napise sa napr. Milana Rastislava
Stefanika namiesto M. R. Stefanika tak to je myslim ok, ale ked uz tam
zrazu uvidim Stefanikova tak mi to evokuje na prvy pohlad nieco ine
(samozrejme mozno sa to tak zda iba mne)

> oficialne nazvy (teraz podla akeho zdroja, listy vlastnictva v katastri,
> tabulky z obci/miest?) by som skor supal do offical_name.
v LV z katastra je bohuzial bordel
oficialne nazvy by mali byt vo VZN miest a obci (tak je to myslim
definovane v zakone)

> [...]
> ale aby som sa vratil spat.
>
> je podla vas laca novomeskeho a ladislava novomeskeho jedna a ta ista ulica?
ano aj nie :) pokial chceme vytvorit zoznamy so vsetkymi moznymi
variantami, tak suhlasim, ze sa jedna o rovnaku ulicu

Pavol Gombos

Asi ano, ale v Kosiciach je Namestie Laca Novomeskeho (alebo Ladislava?)

Dňa 22. mája 2015, 14:09, Jose Riha <jose...@gmail.com> napísal(-a):

Juraj Majling

http://sk.wikiquote.org/wiki/Laco_Novomesk%C3%BD

http://www.spisovatele.cz/ladislav-novomeskyLadislav (Laco) Novomeský, slovenský básník...........

nezabudni hladat aj L. Novomesky :o) s medzerou aj bez medzery

Dňa 22. mája 2015, 14:09, Jose Riha <jose...@gmail.com> napísal(-a):

Jose Riha

obdobny problem.

f. urbanka je ferka urbanka, frantiska urbanka alebo je to jedno
b. nemcovej - bozeny/bozenky (nemcovej je s makcenom na e alebo nie)

Michal Palenik

mapujeme realitu.

prosim nemeniť, nechať tak ako je na tabulke na ulici. (ak je jeden
koniec s jednym nazvom a druhy s inym tak to bez gramatickej chyby alebo
hod mincou)

samozrejme problemy ze v jednom meste je sturova, ludovita sturu
a dionyza stura tri rozne ulice ani nejdem rozoberat. alebo ze jeden
clovek ma viacero mien...

takze este raz: nemenit.

na inspiraciu vsetkych moznych slov:
http://epsilon.sk/osobnosti/milan-rastislav-stefanik.html
http://epsilon.sk/osobnosti/laco-novomesky.html

michal

Jose Riha

On Fri, 22 May 2015, Michal Palenik wrote:

> mapujeme realitu.
>
> prosim nemeniť, nechať tak ako je na tabulke na ulici. (ak je jeden

kde mam istotu, ze aktualny nazov ulice v name = obsah tabulky? resp.
podla coho urcit ci menit alebo nemenit. tiez minca?

Jose Riha

k epsilonu a lacovi novomeskemu:

1. a 17. teda l. novomesky a laco novomesky v RS je dvakrat
8. l.novomeskeho - chyba medzera za bodkou

to "Ul." v Ul.Novomeskeho I/II by som takisto odstranil

preco? lebo si nemyslim, ze by v martine tuto ulicu bezne (common name)
rozoznavali ako ulicu "l. novomeskeho", no v presove zasa pod "ladislava
novomeskeho".

Aceman444

Dňa piatok, 22. mája 2015 17:05:50 UTC+2 jose1711 napísal(-a):

to "Ul." v Ul.Novomeskeho I/II by som takisto odstranil

To by som bol tiez za, ale co potom s tymto: http://levice.sme.sk/c/5965066/doklad-s-nespravnou-ulicou-moze-byt-podla-policie-neplatny.html ?
(Ze baziruju na skratke "Ul." v nazve).

Jozef Riha

to uz je trochu extrem, nie? a skoro sa ziada dodat, ze taketo nieco je mozne len u nas. :-)

mp sa uz - tak trochu podla mojho ocakavania - neozval, ale aby som to jeho nie velmi hovoriace "nic nemenit" rozpitval a uzavrel. pri rieseni ulic budem ctit nasledovne principy:

1. mapujeme realitu (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Good_practice#Map_what.27s_on_the_ground)
vychadzam z toho, ze aktualne data popisuju tabulku teda nebudem prepisovat sturovu na ludovita stura, vajanskeho na svetozara vajanskeho. pokial je vsak nazov vylozene nespravne (preklep, chybajuca diakritika, nespravne pouzitie), tento opravim. takisto budem rozvijat skratky (nasledujuci bod)
z nam. sa stane namestie, z snp alebo slov. nar. povst. bude slovenskeho narodneho povstania. priznam sa, ze do skratiek sv., gen., kpt., pplk. sa mi zatial pustat nechce.
3. short_name pre casto skracovane nazvy ulic
napadaju mi nasledovne: kvp, snp, snr. tie planujem pridat az na koniec

---

Jozef Riha

taktiez Bjørnstjerne(ho?) Bjørnsona je dobra chutovka. @kayle: vies prosim v prievidzi pozriet, ci je napisana s prehlasovanym o alebo s ø? dik.

Michal Palenik

On Sat, May 23, 2015 at 06:37:54AM +0200, Jozef Riha wrote:
> to uz je trochu extrem, nie? a skoro sa ziada dodat, ze taketo nieco je
> mozne len u nas. :-)
>
> mp sa uz - tak trochu podla mojho ocakavania - neozval,

h? kedy? ako?

> [...]
> vychadzam z toho, ze aktualne data popisuju tabulku teda nebudem prepisovat
> sturovu na ludovita stura, vajanskeho na svetozara vajanskeho.

dobre

> [...]
> z nam. sa stane namestie, z snp alebo slov. nar. povst. bude slovenskeho

ak to nie je v rozpore s tabulkou.
kludne dopln full_name alebo pod, ale name nechaj normalne.

niektore nazvy su "nam SNP". neprepisuj na "slovenskeho nar..."

> priznam sa, ze do skratiek sv., gen., kpt., pplk. sa
> mi zatial pustat nechce.
> 3. short_name pre casto skracovane nazvy ulic
> napadaju mi nasledovne: kvp, snp, snr. tie planujem pridat az na koniec

ok

Jozef Riha

> [...]
> mozne len u nas. :-)
>
> mp sa uz - tak trochu podla mojho ocakavania - neozval,

v minulosti? casto? nieco ako "vykrik doznel v ozvenach..". o to viac kvitujem, ze si si nasiel cas na revizitu.

> [...]

kludne dopln full_name alebo pod, ale name nechaj normalne.

niektore nazvy su "nam SNP". neprepisuj na "slovenskeho nar..."

ok, mozme sa dohodnut, ze veci "bez bodky" nie su skratky a teda ich netreba rozvijat

kayle

V PD to je ö
vid priloha alebo http://www.mapillary.com/map/im/7aTCpI4c7t8fFthx1bvScA

Na So 23. Máj 2015 08:49:55 Jozef Riha napísali:
bjornsona.jpg

Jozef Riha

dik, mimo pd asi ani nebude. takze podla priezviskoveho vzoru rozvijam na name = Björnstjerne Björnsona

[...]

Aceman444

Pre zaujimavost, pozeral som napr. Rim a tam maju ulice typu "Via della Stazione di San Pietro", t.j. je v nazve aj "ulica" a este niektory autor napise tie cleny "della" a "di" s velkym a niekto s malym. Potom im nepasuju adresy na nazvy ulic a maju na OSM Inspectore cervene more. A to by ma teda zaujimalo, ci sa im to cele vojde na tabulky alebo maju nejake skratky a potom tiez riesia tento nas problem.

Mimochodom, pokrytie adresami maju dost chabe. Blava je teda na tom nasobne lepsie. Dobra praca chapi :)

Dňa nedeľa, 24. mája 2015 21:05:50 UTC+2 jose1711 napísal(-a):

Jose Riha

este k tej PD. podla osm je ulica j. matusku (s mapillary neoverim -
nesiel si tade) - s kratkym u. lenze imho by sa mal janko matúška
sklonovat janka matúšku, pokial teda nejde o nejakeho ineho
umelca/buditela/politika.. poradi niekto?
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

> [...]

Juraj Majling

strana 3 priloha c. 1(proste strana 6) , cast obce Pily, polozka 12 = Ulica J. Matúšku

Dňa 25. mája 2015, 10:11, Jose Riha <jose...@gmail.com> napísal(-a):

Jose Riha

dakujem!

kroupa

Ešte pre zaujímavosť zaujímavosti :-)
Tam, kde my používame napr. ulica, námestie, cesta a pod. majú Taliani veľmi veľa možností… Tu (http://www.laputa.it/denominazioni-urbanistiche-generiche/) nájdete zoznam 331 výrazov a dalej aj vysvetlenia a príklady použitia :-) A musím povedať, že je to reálny zoznam.
Preto je potrebné uvádzať na tabuľkách aj to všeobecné slovko a za ním vlastný názov ulice. Aby to gramaticky sedelo, často sa používa predložka di (+ člen), čo predstavuje náš genitív. Ale v prípade názvov odvodených od mien ľudí sa píše priamo napr. "Viale Guglielmo Marconi".
Ešte je zaujímavé aj to, ako sú ulice značené. Teda aspoň v Ríme sú pomerne veľké (akoby) kamenné tabule na budovách (no i na stĺpiku, ak by na tej ulici žiadna budova nebola), kde je celý názov písaný majuskulami, akoby to bolo ešte z čias Rímskej ríše – určite to vyzerá estetickejšie, ako naše plechové biele tabule s čiernym písmom a červeným rámovaním :-) A dalej sú aj pomocné tabule (akoby rázcestníky), kde sú názvy na moderných bielych tabuľkách s čiernym písmom a všetko je tam napísané v minuskulách (teda bez veľkých začiatočných písmen)…

Dňa nedeľa, 24. mája 2015 22:15:20 UTC+2 Aceman444 napísal(-a):

Aceman444

Dakujem za info!

No tak vidiet, ze maju prachy aspon na poriadne tabule :) U nas nemame a preto musime riesit to, co tu riesime. Same skratky.

Dňa pondelok, 25. mája 2015 15:02:33 UTC+2 kroupa napísal(-a):

Michal Palenik

zrobil som kratky prehlad divnych nazvov (rozumej vedla je ulica s velmi
podobnym nazvom)
http://www.oma.sk/debug/divne-nazvy-ulic.html
zopar je chybjauca diakritika alebo diakritika navyse, prip velke a male
pismena
zopar je false pozitive (teda su to dve rozne ulice)

pokontrolujte pls svoje okolie.

este by som poukazal na
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Automated_Edits_code_of_conduct

michal

Jozef Riha

ja zatial (pomaly) postupujem s manualnym expandovanim skratenych (vacsinou krstnych) mien. su veci, kde ale absolutne netusim ako.

M. Šinského - ??
K. Novackého - ??
A. H. Gavloviča - ??
M. Zrínskeho - ??
M. Kišša - ??
A. Mišúta - ??
J. Simora - ??
M. Hunzadiho - ??
I. Hatvaniho - ??
J. Černáka - ??
I. Houdeka - ??

vdaka vopred za kazdu pomoc. j

Jozef Riha

rad by som tiez ziskal nejake komunitne hlasy pre doplnenie nasledovnych skratiek na http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Name_finder:Abbreviations#Slovensky_-_Slovak

gen., arm. gen., genplk., kpt., mjr., ing, ppor., plk., pplk., čs., dr., nábr., sídl.

Juraj Majling

možno by to chcelo aj mesto/obec

Dňa 27. mája 2015, 13:42, Jozef Riha <jose...@gmail.com> napísal(-a):

Jozef Riha

to som neriesil, kedze na tuto otazku odpovie nominatim.

http://www.openstreetmap.org/search?query=M. Šinského
http://www.openstreetmap.org/search?query=K. Novackého
..

Michal Palenik

treba na to ísť veľmi, veľmi opatrne. dosť som sa v tom hrabal a viac
menej som to vzdal.

tieto ešte zvládaš, ale potom prídeš na lahôdky typu: Ján Čajak vs.
Janko Čajak (ján je syn janka), plus fábryovci, Karol Andrej Kuzmány
vs. Karol Kuzmány, anton hlinka vs. andrej hlinka, ján smrek vs. jozef
smrek,...

púšťať sa do takýchto vecí bez znalostí regiónu a pomocných vied
historických. no neviem neviem.

a ešte exituje aj
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/NamedAfter

michal

Jozef Riha

snazim sa to robit s citom. tie priklady co si dal vyzeraju uzitocne. vedel by si to pripadne skompletizovat?

Michal Palenik

postupne doplnam na
http://epsilon.sk/osobnosti/

clovek sa aspon nieco nauci o historii

ma to velmi tazke konce, vela ludi ma iba jednu-dve-tri ulice (miesto
narodenia, miesto dlhsieho pobytu, Bratislava).

a plus na wikipedii jvela ludi chyba.

Miroslav Jurecka

U nas v Ruzomberku je ulica I.Houdeka - Ivana Houdeka
Ing. Ivan Houdek
V rokoch 1953 - 1957 pôsobil v Liptovskom múzeu ako správca knižnice, historických zbierok a archívu historik Ivan Houdek

Dňa 27. mája 2015, 13:42, Jozef Riha <jose...@gmail.com> napísal(-a):
ja zatial (pomaly) postupujem s manualnym expandovanim skratenych (vacsinou krstnych) mien. su veci, kde ale absolutne netusim ako.

Aceman444

Dakujem, dobra pomocka. Ten zoznam sa aj aktualizuje?
Blavu a Nitru som sa pokusil vycistit.

Dňa streda, 27. mája 2015 13:17:56 UTC+2 michal napísal(-a):

Michal Palenik

aktualizovane "raz za par dni".

len je tam fakt vela false positive (napr ulica 1. maja je ine ako nam
1. maja)

Jozef Riha

Jozef Riha

toto sa mi nejak nezda.. http://lucenec.oma.sk/u/j-vargu

Jose Riha

dalsia vec. vidite nejaky hlbsi zmysel v uvadzani slova "ulica" do nazvu
ulice? momentalne takto oznackovanych ulic mame v osm lahko nad 90 ks -
zoznam mozem niekam zavesit, ak treba.

Juraj Majling

Jose Riha

heh, pekne. ale nie, mal som na mysli:
abovska ulica, agatova ulica, bardejovska ulica, bernolakova ulica, ..
mlynska ulica, mytna ulica, nabrezna ulica, .., zeliarska ulica, zemanska
ulica, zlata ulica
> [...]

dalsia vec. vidite nejaky hlbsi zmysel v uvadzani slova "ulica" do nazvu ulice?

nie.

Tibor Jamečný

Zmysel ma pridavat iba "cesta", kedze vsetko ostatne je automaticky ulica.

--

---

Jose Riha

tiez bych to tak videl. inak okrem cesty je tu aj trieda, alej, pustatina,
rovina, dolina, stvrt (?), pazit, ulicka a podla mp snad aj skratka
(husakova skratka - way/130662605) - len ta si myslim ze by skor mala byt
loc_name alebo daco podobne, menej oficialne.

to sa mozeme rovno bavit aj dalej:

name="Gregorov pramen" alebo iba name="Gregorov"?

a dalej pre - skoly, potoky, krcmy/puby, ...

Isteho casu som napr. z nazvov hadam vsetkych kostolov odstranil retazec "kostol", aby nazvy boli typu "svateho Jozefa", "svatych Cyrila a Metoda".

Pavol Gombos

A preco nemoze byt kostol kostolom, ked moze byt katedrala, bazilika, dooooom a cerkev? :-D
Lebo kostol je implicitne?

Dňa 8. júna 2015, 16:00, Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(-a):

A preco nemoze byt kostol kostolom, ked moze byt katedrala, bazilika, dooooom a cerkev? :-D
Lebo kostol je implicitne?

nie. lebo na taketo rozlisenie existuju ine tagy (napr. building=cathedral, building=basilica...).

myslim si, ze ziadne vseobecne nazvy by do tagu name nemuseli ist.

Aceman444

to osm...@googlegroups.com, martin...@freemap.sk
Myslim, ze na oficialnych mapach sa "ulica" nikdy nepise (asi je to tak zauzivane). Ale "pramen", "potok" a ine sa podla mna zvyknu pisat. Napr. Madari pisu aj "utca". Asi je to o narodnych zvyklostiach.

O tych kostoloch nie som uplne presvedceny, ale ked sa vacsina tak dohodla, nemam s tym problem :)

Dňa pondelok, 8. júna 2015 16:00:47 UTC+2 Martin Ždila napísal(-a):

Jozef Vince(freemap.sk)

No v slovencine je to trochu zazrazne ...

Lebo mame cesty, a namestia ... co je ok,  ale s tymto   Ruzova ulica   vs.  Ulica pri trati ...

Dodi

Tomas Kovacik

je rozdiel medzi datami v osm a vyrendrovanou mapou

Sent from my Sony Xperia™ smartphone

---- Aceman444 wrote ----

Aceman444

Hej, ale ked to aj freemap bude mat dokonalo a vyrenderuje data aj s narodnymi zvyklostami, zvysku sveta to velmi nepomoze. Vid diskusia o OsmAnd.

Dňa pondelok, 8. júna 2015 16:48:46 UTC+2 Tomas Kovacik napísal(-a):

Jozef Riha

martin, neviem ci sme sa pochopili. okrem "ulica" som nechcel riesit nic ine :-)

ty nie, ale ja ano ;-)

ale uznavam, tym padom to bol offtopic

Jose Riha

s ruzovou ani pri trati nevidim problem. uz teraz mame v osm residential s
name = "Pri trati" a nie "Ulica pri trati". ci teraz mas na mysli len to,
ze stroj potom to ulica nevie spatne pridat bez implementovania nejakej
logiky?

Jozef Vince(freemap.sk)

> [...]
> ty teraz mas na mysli len to, ze stroj potom to ulica nevie spatne pridat bez implementovania nejakej logiky?

ANO ... cize vynechanim "ulica" a pisanim iba "namestie" a "cesta" vznikne problem, kde dat spravne tu ulicu...

Mozno nejaka na slovencinu orientovana logika by to dala... ale asi nemozeme predpokladat,
ze v juhoafrickej republike bude niekto implementovat logiku vychadzajucu z jazykovych pravidiel slovenciny...

opacny proces, z renderovania vynechavat slovo "ulica"... by bolo lepsie, inak dakedy bolo na wiki ,osm.org pisane ze sa ma pisat a"street" do nazvu ulice...

d.

Jose Riha

aky ma ale vyznam to slovicko "ulica" strojovo doplnovat? chapem napr.
strojove skracovanie mien - cize opak co teraz robim (Milana Rastislava
Stefanika - M. R. Stefanika), predovsetkym pri kratkych usekoch cesty to
vyzera opticky lepsie, ale aky ucel to ma tu, to neviem.

inak pre zaujimavost: teraz som pozeral do zoznamu psc od posty, maju tam
ulica janka kollara - pozri janka kollara, ulica bozeny nemcovej - pozri
bozeny nemcovej a pod.

> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

> [...]

kroupa

Pridám sa…
Nepísanie slova „ulica“ do názvu ulice má viacero dôvodov:
– mapuje sa tak realita;
– tak sú v drvivej väčšine oficiálne názvy v administratíve (napriek tomu, že nejaký jednotlivec/firma má celoživotnú potrebu uvádzať aj slovo ulica);
– nepotrebujeme ani strojovo dopĺňať toto slovo, lebo OSM nie je jazykový kurz pre cudzincov;
– názvy ulíc sa opticky dosť jednoznačne generujú v kresbe ciest, čiže nedochádza, myslím, k pomýleniu si (zvlášť pre cudzincov) napr. s názvom cukrárne;
– ak by niekto veľmi chcel, vedel by poloautomaticky vygenerovať alt_name (teraz si nepamätám, či Jose dáva názvy so skrátenými krstnými menami do short_name, alebo je alt_name už obsadené na tieto skrátené varianty);
– všetky ostatné všeobecné názvy ako „cesta“, „námestie“, „nábrežie“ a pod. musia byť v názve nepochybne uvedené (ale to je práve pre ten priepastný rozdiel medzi počom ulíc a ostatných „uličných útvarov“) :-)

Mal by som však aj otázku, ako je to s názvami ulíc, ktoré na mape presahujú hranice obce či mesta a ťahajú sa celé kilometre do polí. Asi nemáme staré rímske cesty, ktoré si aj niekoľko tisíc kilometrov od Ríma zachovávajú svoj názov – Via Cassia, Via Trionfale… :-)

Mrkol som trošku na wiki aj čo sa týka tých kostolov. Asi by to ešte stálo za diskusiu, nakoľko je to podobná téma s ulicami, ale mám pocit, že tu slovo „kostol“ je oveľa potrebnejšie, keďže patrí k mnohým oficiálnym názvom, a dokonca pod tým istým vlastným menom sa môže uvádzať nielen kostol, ale aj napr. farnosť. A tie dve budovy bývajú často blízko pri sebe, tak je užitočné ich odlíšiť.
No a ešte wiki hovorí jednu zaujímavú vec: building=church/cathedral/basilica/… nemajú vyjadrovať funkčné postavenie ale architektonický štýl.
Spomenul som si pri tom na kostol Klarisiek v Blave. A vidím, že nie je úplne správne označený: building=church je správne (architektonicky je to naozaj kostol), ale amenity=place_of_worship správne nie je (funkčne je to koncertná sála), lebo už od čias Jozefa II. prestal byť funkčne kostolom; preto aj religion=christian nie je potrebné, lebo to nevyjadruje súčasný stav.

Dňa utorok, 9. júna 2015 14:40:53 UTC+2 jose1711 napísal(-a):

Aceman444

Dňa utorok, 9. júna 2015 14:22:10 UTC+2 didoa napísal(-a):
Mozno nejaka na slovencinu orientovana logika by to dala... ale asi nemozeme predpokladat,
ze v juhoafrickej republike bude niekto implementovat logiku vychadzajucu z jazykovych pravidiel slovenciny...

Konecne nieco, co sa podoba na to, co hovorim aj ja :)

Jozef Riha

http://jazykovaporadna.sme.sk/q/8056/

Dňa 9.6.2015 21:03 používateľ "Aceman444" <acesha...@gmail.com> napísal:

Jozef Riha

snazim sa predstavit si, ako by taka mapa, kde kazda ulica ma v nazve "ulica" (teda snad okrem ulice, na ktoru upozornil durko) a obavam sa, ze by to bolo trochu fadne, resp. ze by ta mapa bola akasi preulicovana. ale vyzera to, ze sa opat zhodneme na tom, ze sa nezhodneme a tak to proste necham ako je.

celkovo sa pokusat o nejaky konsenzus je aj pri tom nevelkom pocte aktivnych diskutujucich v tomto fore pre mna velmi narocna a demotivujuca vec. bud sa totiz neozve nikto (co neviem ci znaci nezaujem alebo nesuhlas ignorovanim) alebo sa postupne zacnu ozyvat hlasy z oboch stran limitne sa bliziace k pomeru 1:1. no a najlepsie je, ze sa cela vec konecne uzavrie a po pol roku niekto napise, ze takto to nebude, lebo jemu sa to nepaci. a hned aj pride s novym napadom, ktory uvedie do praxe tak, ze zacne editovat "svojim" stylom ignorujuc nejake trapne diskusie.

ale asi je to dan za otvoreny pristup a v konecnom dosledku to predsalen "dajako" funguje.

Aceman444

Pockat pockat. Ja som si nevsimol, ze by bol niekto nejak za zachovanie "ulica".

Dňa utorok, 9. júna 2015 23:04:15 UTC+2 jose1711 napísal(-a):

Tomas Kovacik

Moj nazor:

Zrus tie ulice

Aj ostatne hluposti. Je tam toho dost v osm. Ak je raz tag tak je tag. Len to treba niekde napisat, a reci, ze najprv hento a tamto si nevsimaj. Lebo sa nic nespravi :)

A len tak: nazov so slovom ulica patri do name:sk

Sent from my Sony Xperia™ smartphone

---- Aceman444 wrote ----

Alexander Zatko

Jose, ak to vyzera tak, ze diskusia na tuto temu uz neprinasa ziadne nove idei, tak by sa malo pristupit k hlasovaniu o prezentovanych moznostiach. Myslim ze by sa viac ludi vyjadrilo.

V tejto suvislosti este pridam staznost na funkcionalitu google groups. Namiesto toho, aby v pate kazdej spravy bol odkaz na cele diskusne vlakno, aby si clovek mohol jednoducho a rychlo precitat historicke prispevky, su tam informacie ovela menej uzitocne. Ak by sa toto dalo zmenit, tak prinajmensom tomuto prispeivatelovi by to ulahcilo zivot.

Michal Palenik

jediny dovod co vidim je ak je v meste aj "ulica 1.maja" aj "namestie 1.
maja" tak ulicu nechat na zdoraznenie.
"mierova" vs "mierove namestie" imho netreba ulica (ina koncovka)

alebo "ulica c. 2" , samotne "c 2" by asi vyzeralo divne (ale neviem ci
take mame...)

Jozef Vince(freemap.sk)

> [...]

> su tam informacie ovela menej uzitocne. Ak by sa toto dalo zmenit, tak prinajmensom tomuto prispeivatelovi by to ulahcilo zivot.

Prva a posledna sa neda zrusit, zjavne je to poziadavka „zhora“ ...

--
Ak chcete zrušiť odber z tejto skupiny, pošlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com
Túto správu si zobrazíte na adrese https://groups.google.com/d/msg/osm_sk/topic-id/message-id

Tibor Jamečný

jediny dovod co vidim je ak je v meste aj "ulica 1.maja" aj "namestie 1.
maja" tak ulicu nechat na zdoraznenie.
"mierova" vs "mierove namestie" imho netreba ulica (ina koncovka)

"1. maja" - zjavne ulica, lebo nema uvedene cesta/nabrezie/skratka/neviem_co...
"Namestie 1. maja" - zjavne namestie, kedze je to tam vyslovne uvedene

Co je na tom take tazke pochopit?

Jose, navrhujem ukoncit tuto diskusiu, neboli dolozene ziadne rozumne argumenty "proti", preto mas volne pole posobnosti pri odstranovani nadbytocneho "ulica" z nazvov.

Jose Riha

michalovi zrejme islo o to, ze neuvedenie ulice moze v niektorych
pripadoch vyvolat nebezpecenstvo zameny. pokusim sa preverit v akych
mestach/obciach by k niecomu takemu mohlo dojst. ulica c. X je v
podkerepuskach a v kosiciach naproti wuppertalskej. dakujem za upozornenie
- tieto veci samozrejme budu bezo zmeny.

dakujem vsetkym, j
> --
> Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom skupiny "Openstreetmap Slovakia".
> [...]

ozDino

Jose Riha

najprv preverim potencialne problemy (podobne nazvy v ramci jedneho mesta)
po odstraneni ulica/Ulica z konca nazvu pre:

- bratislavska vs bratislavska cesta
- cintorinska vs cintorinska cesta
- hlavna vs hlavna cesta (wtf?)
- hviezdoslavova vs hviezdoslavova stvrt/trieda
- jantarova vs jantarova cesta
- kezmarska vs kezmarska cesta
- komenskeho vs komenskeho namestie vs park komenskeho
- kupelna vs kupelna cesta
- lesna vs lesna cesta
- mala vs mala dolinka vs mala ulicka
- mlynska vs mlynska dolina
- nova vs nova cesta vs nova stvrt
- novozamocka vs novozamocka cesta
- okruzna vs okruzna cesta
- revolucna vs revolucna stvrt
- ruzova vs ruzova dolina
- rybarska vs rybarska brana
- stara vs stara cesta
- uzka vs uzka ulicka
- zahradnicka vs zahradnicka cesta

On Wed, 10 Jun 2015, Tibor Jamečný wrote:

> --
> Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom skupiny "Openstreetmap Slovakia".
> [...]

Tomas Kovacik

Mozno by sa zislo pozerat, ci ma way patricne tagy aby sa dal jednoznacne rendrovat spravny nazov

Sent from my Sony Xperia™ smartphone

---- Jose Riha wrote ----

Tibor Jamečný

- hlavna vs hlavna cesta (wtf?)

Toto sice logicke nie je, ale realne to v Ziline existuje:
- "Hlavna" (ulica) je v mestskej casti Bytcica
- "Hlavna cesta" je v mestskej casti Povazsky Chlmec

Taktiez je aj "Skolska" (ulica) aj "Skolsky dvor", alebo "Zahradna" aj "Zahradnicka". Staci pozriet na http://www.zilina.sk/nazvy-ulic/

Jose Riha

ja som skor narazal na to, ze hlavna cesta je vsade tam, kde je aj
vedlajsia :-) ale dik za preverenie.
> --
> Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom skupiny "Openstreetmap Slovakia".
> [...]

Michal Palenik

Jose Riha

ten registrujem, ale do masoveho opravovania vsetkych problemov s ulicami
(diakritika, hu/sk/ru prepis mien) som sa nikdy nechcel pustat.

ked skoncim s expanziou krstnych mien a odstrelovanim ulic, tak tomu
planujem dat na dlhsi cas pokoj. pripadne upravy potom len individualne
pri velkych nesuladoch medzi datami z obecneho uradu a osm.

> [...]
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Michal Palenik

ked tam niektoru ulicu rozkliknes, vidis ci su to dve ulice v roznych
castiach mesta alebo jedna za sebou. to je hlavny prinos.

(su zgrupovane podla name taku bez diarktiky na lowercase a vyhodenie
veci typu ulica|namestie|cesta|... a danie do spravneho sklonovania typu
'hlavne namestie' => 'hlavna')

Jose Riha

aha, dik. to som nevedel. v takom pripade to vyuzijem.
> Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/20150612115829.GA14081%40tanicka.iz.sk.

Jozef Riha

obcas sa clovek dozvie aj nejake pikosky. odpoved z uradu:

Pekný deň, celé meno je Maximilián Viktor Miskovský. Meno je opísané z matriky, meno Maximilián Viktor dostal pán Miskovský pri krste. Bežne používal len meno Viktor Miskovský. Jeho celé meno je Maximilián Viktor Miskovský.

Pekný deň prajem

Bc. Edita Šoltýsová
Mestský úrad, oddelenie kultúry
Bardejov

Jozef Riha

a este jedna, lepsia:

Vašou otázkou ste ma poriadne potrápili :) V prípade Vami uvedenej ulice sa s najväčšou pravdepodobnosťou jedná o historickú osobnosť Magistra rytiera Donča. V minulosti to však bolo tak, že názov ulice mohol navrhovať ktokoľvek. Bola určená komisia, ktorá návrhy zhromažďovala a následne odporúčala prideliť názvy. Jediné vysvetlenie, ku ktorému som sa až doposiaľ dostal je také, že sa jedná o pochybenie práve tejto komisie. Pravdepodobne jej členovia poriadne nepreverili meno historickej osobnosti, po ktorej bola pomenovaná, a tak tu dnes máme ulicu J. Donča.

Mapper miguel111 hromadne premenuváva ulice v Michalovciach a udáva source=www.michalovce.sk/article.html?p=5d7c9fbf3df5ad0ed80e83102f5dfec3&m=b9b714a52361

Nezdá sa mi to košér a do jedného changesetu som mu to napísal: http://www.openstreetmap.org/changeset/47390870

Kľudne tam okomentujte aj ďalší ak máte na túto vec názor :-)