İlk okunmamış mesaja atla

Mikkel Christensen

okunmadı,
18 Eyl 2016 14:39:5318.09.2016
alıcı Osaa
Jeg overvejer om ikke man kan lave søvn-cyclus detection med en PIR
Sensor? Altså bruge en PIR Sensor til at måle hvor uroligt man ligger i
sengen?

Nogen der har hørt / læst noget om det?

Min tanke er at rette sensoren mod sengen og så et tal ud mellem f.eks.
1 og 100 der fortæller hvor meget bevægelse der er ? og så bruge det til
at afgøre, a(primært): hvornår jeg står vågner og falder i søvn,
b:(sekundært): detektere rem-søvn.

--

Mikkel Mikjær Christensen
Sikkerhedskonsulent

Hovednummer: +45 4440 1337
Direkte Nummer: +45 4128 2808

Mikjaer Hosting ApS
Toldboden 3, 2D
8800 Viborg

Jacob Toft Pedersen

okunmadı,
18 Eyl 2016 15:17:5518.09.2016
alıcı openspa...@googlegroups.com
Et af de tynde selvopusteligeliggeunderlag under madrassen. tilsæt en
mikrofon (dc +koblet?) på ventilen.

Mirkonenen måler i principippet tryk forskellen, det skulle være godt
nok til at detekterer åndedræt.

/pedersen

Mikkel Christensen

okunmadı,
18 Eyl 2016 15:43:0618.09.2016
alıcı openspa...@googlegroups.com
Jeg har faktisk købt presure-gauges til at installere under sengen men
jeg har ikke lyst til at ændre konstruktionen af sengen, og jeg er lidt
bange for at det kommer til at forstyrre min søvn for meget at tilføje
en luftmadress.

Jeg har lige undersøgt mit pir modul til raspberryen, så vidt jeg kan se
giver den en digital udlæsning og så kan jeg stille følsomheden med et
potmeter, så den ide er ude.

Men det slog mig lige at et infrarødt kamera måske var det rigtige? Og
så lave noget motion-detection på output fra kameraet?

Jeg har ikke brug for at genkende hvad der sker ... bare at der sker
noget, så kan jeg plotte en graf ud fra det, evt. tage et par billeder
så jeg kan se hvad der skete når jeg skal analysere talene.

Evt. kombinere det med den her :
http://www.aicbt.com/raspberry-pi-sleep-monitor/

/ Mike
Tümünü yanıtla