Hvem kender

Bertho Stultiens

to Open Space Aarhus
Hej,

Jeg blev gjort opmærksom på:
https://www.linux-aarhus.dk/

Det påstås at være "Aarhus Linux Bruger Gruppe", men AALUG er jo gået i
opløsning, ik'? Kalenderen er fra Ubuntu bruger gruppen, og der er en
"online shop" på siden også. Derudover siger "om" linket ikke så meget
om dem, synes jeg.

Er der nogen der kender mere til dette?

--
Greetings Bertho

(disclaimers are disclaimed)

Jacob Bang

to openspa...@googlegroups.com
Hej,

Nej, men da jeg flyttede til byen for lidt over 3 år siden ledte jeg netop efter et Linux fællesskab i byen og blev lidt skuffet over ikke at finde noget (det nærmeste blev OSAA). Jeg er da glad for at se det lader til Linux Aarhus er genoplivet (hvis jeg ser deres kalender) og jeg kunne da godt finde på at møde op til et af deres møder bare for at se det hele an.

Jeg kan se de har en Discord kanal som jeg lige vil join:

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Jacob Bang / julemand101

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Jeg har sammen med Robin været til et par Ubuntu Aarhus møder på DOKK1 i januar og februar i år.
De mødes dog oftere på Aaby bibliotek, men der har jeg ikke deltaget.

Der er møde på DOKK1 igen den 9. maj og derefter den 6. juni.
Møderne starter kl. 16:00og ikke kl. 13:00, som der står på DOKK1s Facebookevent!

Se mere her:
https://www.linux-aarhus.dk/

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
Tilbyd lige OSAA, jeg synes det ville være oplagt at holde den slags møder hos os.

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Flemming Frandsen - YAPH - http://osaa.dk - http://dren.dk/

Carsten Agger

to openspaceaarhus
Tilbyd lige OSAA, jeg synes det ville være oplagt at holde den slags møder hos os.

Jeg tænker, at det for Ubuntu Aarhus (som jeg, disclaimer, ikke selv har haft noget at gøre med, siden det genopstod efter at jeg begyndte at lave FSFE-møder i stedet) kan være et problem, at det kræver mindst ét betalende OSAA-medlem.

Jeg tror nemlig, at det er gratis at låne kommunens lokaler, og at de kører uden udgifter/budget.

vh Carsten

Mark Moore

to Open Space Aarhus
Måske kan de lave en aftale med et nuværende medlem?

~Mark

--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Henrik Brix Andersen

On 1 May 2018, at 17.54, Mark Moore <ma...@moore.dk> wrote:

> Måske kan de lave en aftale med et nuværende medlem?

Det overlever vi ikke af.

Brix
--
Henrik Brix Andersen <hen...@brixandersen.dk>

Mark Moore

to Open Space Aarhus
hm.. nej, du har nok ret. Det er usmart at begynde at give "gratis" tag til folk.

Men man /kunne/ forestille sig at flere mennesker i spacet kunne medføre flere medlemmer af spacet.

Men altså.. det er jo i grunden op til det enkelte medlem om de vil lukke dem ind...  ;)
~Mark

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Anders Christensen

to Open Space Aarhus

tirsdag den 1. maj 2018 kl. 19.12.46 UTC+2 skrev Mark 'Robotto' Moore:
[...]

Det kunne jo være praktisk med flere betalende medlemmer så vi ikke ligger og balancere lige omkring nulpunktet hele tiden.

Måske en form for begrænsning af adgangen for ikke-betalende medlemmer kunne konvertere flere til betalende medlemmer? Jeg ved godt at vi hedder Open Space Aarhus, men det virker lidt for filantropisk for mig, hvis vi skal betale for at andre foreninger kan have gratis lokaler til rådighed.

--
Mvh Anders

Rune Broberg

to openspaceaarhus
Jeg er klart af den holdning, at organisationer, der vil bruge Open Space Aarhus til jævnlige møder, som minimum bør kunne mønstre eet betalende medlem.

Personer, der jævnligt benytter spacet og dets faciliteter, bør være betalende medlemmer.

--
Rune

--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Lars Sørensen

to openspa...@googlegroups.com
Helt enig.

Thomas Flummer

to openspa...@googlegroups.com
Hejsa,

On 02/05/2018 11.29, Anders Christensen wrote:
> Jeg ved godt at vi hedder Open Space Aarhus, men det virker lidt for
> filantropisk for mig, hvis vi skal betale for at andre foreninger kan
> have gratis lokaler til rådighed.
I Labitat har vi i efterhånden mange år kørt den "filanrtopiske" model,
og har fra tid til anden lagt lokaler til forskellige ting, og jeg tror
ikke vi har taget betaling nogle af gangene, men vi har efterfølgende
fået nogle donationer, også nogle lidt større nogle, der i en eller
anden grad har været knyttet til et arrangement.

Jeg ved godt at vi i Labitat kører med en noget anden model end i OSAA,
og at ikke alle de forskellige modeller passer sammen, men min erfaring
med Labitat og den måde det kører hos os er, at hvis man er flink og
hjælpsom overfor sine omgivelser, og nogle gange gør lidt mere end hvad
man behøver og bliver "betalt" for, så kommer det tilbage senere, og
ofte mere end hvad man ellers ville have fået.

I skal selvf. gøre som I syntes er rigtigt, jeg ville bare lige
kommentere lidt fra et fellow hackerspace i det Københavnske ;-)

/Thomas

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
Jeg tror du har ret, vi har også lagt lokaler til et par gratis workshops hvor der bagefter faldt medlemmer eller kr af til spacet, så jeg tror ikke det en god ide at lukke i for gratister og arrangementer.

Det er rigtigt at det er svært at tjene penge på at være flinke og kendte, men det er endnu sværere at tjene penge på at være afvisende og obskure.

Jeg synes vi skal lave flere arrangementer af dem vi synes rammer vores målgruppe og lægge lokaler til så mange besøgende af den slags som muligt.

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.