T³ september

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
Tirsdag d. 6/9 skal der være T³ og jeg er blevet gjort opmærksom på at jeg er tovholder, hvilket er lidt uheldigt af to grunde:

* Jeg havde glemt alt om det.
* Jeg er på ferie d. 6/9.

Så:

* Hvem sidder og putter med en talk til T³ der vil snakke i 15-30 minutter til T³?
* Er der nogen der vil være tovholder til T³?

Anders Christensen

to Open Space Aarhus
Hep!

Den torsdag den 25. august 2016 kl. 11.46.24 UTC+2 skrev Flemming Frandsen:
Tirsdag d. 6/9 skal der være T³ og jeg er blevet gjort opmærksom på at jeg er tovholder, hvilket er lidt uheldigt af to grunde:

Er der nogen der har meldt sig på banen og har fået lavet et labert program til T3?

Ellers vil jeg, endnu engang, foreslå at man vælger at aflyse T3 i stedet for at gennemføre med "information fra bestyrelsen" fra en endnu ukendt tovholder og uden noget program indtil nu.

Næste driftsmøde kan så (ligesom det blev gjort i juni) passende bruges på at drøfte fremtiden for T3 konceptet, når der ikke er nogen der har lysten til at drive værket og afholde en T3 og det tilsyneladende heller ikke vælter ind med talere der ønsker at fortælle om noget de har lavet.

Måske skulle den der arbejdsgruppe der ville nedsætte sig efter driftsmødet i juni og stå for T3 fremadrettet, prøve at komme på banen hvis vi fortsat skal have T3 i OSAA?

--
Mvh Anders

Paul M. Bendixen

to openspa...@googlegroups.com
On mandag den 29. august 2016 02.58.45 CEST Anders Christensen wrote:
> Hep!

Hey

> Er der nogen der har meldt sig på banen og har fået lavet et labert program
> til T3?

Hvor der ikke er nogen der har mødtes F2F endnu? Næppe

> Ellers vil jeg, endnu engang, foreslå at man vælger at aflyse T3 i stedet
> for at gennemføre med "information fra bestyrelsen" fra en endnu ukendt
> tovholder og uden noget program indtil nu.

Jeg vil foreslå at man lader være med at benytte enhver mulighed for at få
aflivet T³, især når der ikke har været mulighed for at få sammensat et program
endnu.

> [...]
> til at drive værket og afholde en T3 og det tilsyneladende heller ikke
> vælter ind med talere der ønsker at fortælle om noget de har lavet.

Jeg tror aldrig det har "væltet ind med talere", men man kunne jo opfordre de
der læser listen og tænker "oh no, not again" til at komme med et bud på noget
der evt. ikke er helt færdigbagt endnu.

> Måske skulle den der arbejdsgruppe der ville nedsætte sig efter driftsmødet
> i juni og stå for T3 fremadrettet, prøve at komme på banen hvis vi fortsat
> skal have T3 i OSAA?
Det synes jeg faktisk er en glimragende idé, hvis der er nogen der har noget
de gerne vil fortælle om kunne de jo henvende sig til disse personer. Er der
nogen der kan huske hvem disse personer er?

MVH Paul

Jacob Toft Pedersen

> [...]

> de gerne vil fortælle om kunne de jo henvende sig til disse personer. Er der
> nogen der kan huske hvem disse personer er?

Jeg er en af dem og jeg ved at Brian også har meldt sig.

Jeg ville også ønske at jeg bare lige havde tid til at påtage mig den
næste T³, men det har jeg ikke.

-pedersen

Anders Christensen

to Open Space Aarhus
Hep Hey!

Den mandag den 29. august 2016 kl. 22.08.30 UTC+2 skrev Paul M. Bendixen:

> [...]

aflivet T³, især når der ikke har været mulighed for at få sammensat et program

Med en uge til T3-datoen så synes jeg da det er ganske rimeligt at man ved om der er T3 der fylder i lokalerne, eller om der er "fri hack" som på en vanlig tirsdag. :)

> [...]
der læser listen og tænker "oh no, not again" til at komme med et bud på noget

Heh, hvis ikke der er nogen der har meldt sig med noget de vil holde tale om, efter 3 måneder uden T3, er behovet for T3 måske ikke overvældende længere.

Vi står mere eller mindre og sparker til en død hest med T3, lad den da ligge og være død i fred.

Hvis man ikke skal aflive T3 kunne det være fint at indføre en eller anden deadline for et program og er der ikke et program på plads med f.eks. 2 talks udover info fra bestyrelsen og update om fremtiden, så ganske enkelt aflyse? At forstyrre de folk der hygger sig med tirsdagshack med et meget tyndt program T3 synes jeg er fjollet.

Det virker jo ikke just til T3 er noget der ligger medlemmerne ret meget på sinde, siden det er så svært at finde en tovholder og få stablet et program på benene. I de år jeg har været med har det nærmest været en sur tjans nogen skulle påduttes for at få tovholderen afsat.

> [...]
de gerne vil fortælle om kunne de jo henvende sig til disse personer. Er der
nogen der kan huske hvem disse personer er?

Det virker jo heller ikke rigtigt til at den arbejdsgruppe har haft sat sig sammen og snakket om T3 i fremtiden.

Min personlige holdning er at T3 er død i det nuværende koncept, men måske kunne fungere som kvartalsarrangement, hvis der er nogen der vil tage bolden op og ikke blot melde fra en uges tid før, som vi har set det så mange gange.

--
Mvh Anders

Jakob Kristensen

to openspa...@googlegroups.com
Måske vi kunne snakke om emner og rolleudfyldning ift. Mini Maker Faire?

Jeg vil meget gerne lægge flere kræfter i dette.

Vi har også snakket om Rigol-træf og udveksling af erfaringer.

Og måske er der også andre nybagte Sculpto-ejere. Jeg stiller gerne op med min, men er bestemt ikke power-user endnu.

Med venlig hilsen
Jakob
> --
> Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.
> Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage e-mails fra den, skal du sende en e-mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.
> For at sende et indlæg til denne gruppe skal du sende en e-mail til openspa...@googlegroups.com.
> Besøg denne gruppe på https://groups.google.com/group/openspaceaarhus.
> Find flere valgmuligheder på https://groups.google.com/d/optout.

Anders Christensen

to Open Space Aarhus

Den mandag den 29. august 2016 kl. 23.24.17 UTC+2 skrev Jakob Kristensen:
Måske vi kunne snakke om emner og rolleudfyldning ift. Mini Maker Faire?

Jeg vil meget gerne lægge flere kræfter i dette.

Vi har også snakket om Rigol-træf og udveksling af erfaringer.

Det lyder spændende, men det er jo ikke T3 materiale at folk skal koordinere ting.

--
Mvh Anders

Paul M. Bendixen

On 29. aug. 2016 23.24.14 CEST, Jakob Kristensen <jak...@gmail.com> wrote:
>Måske vi kunne snakke om emner og rolleudfyldning ift. Mini Maker
>Faire?
>
>Jeg vil meget gerne lægge flere kræfter i dette.

Der kommer sandsynligvis en update om mmf, et oplæg om hvad det er for nytilkommere kunne vække godt.

>Vi har også snakket om Rigol-træf og udveksling af erfaringer.

Erfaringer og billeder/målinger afde nye vidundermaskiner og opgradering ag den er det godt emne.

>Og måske er der også andre nybagte Sculpto-ejere. Jeg stiller gerne op
>med min, men er bestemt ikke power-user endnu.

Det ville være virkelig godt, hvis du ikke har det vilde endnu kunne vi måske få nogle af sculpto-folkene til at komme og fortælle om maskinen, de kommer nok til at skulle levere semi-teknisk salgsgas alligevel, så måske de kunne tænke sig at øve sig?

>Med venlig hilsen
>Jakob

/Paul