Hjælp med måling af kAmpere puls

Nad

to Open Space Aarhus

Kære clubmates,

Så er min DIY Capacitive Discharge (aka Battery-tab) svejser køreklar!

Jeg kan desværre ikke se pulseffekten.
Er der nogen her der har adgang til en Rogowski Coil eller andre måleudstyr der kan måle 500-1500amp? :)

mvh,
Nad

PS: maskinen fik et fancy navn "YACD Welder"

Mark Moore

to Open Space Aarhus

Så er min DIY Capacitive Discharge (aka Battery-tab) svejser køreklar!

Damn.. den ser vild ud! jeg glæder mig til at høre om den til næse T³!

Jeg kan desværre ikke se pulseffekten.
Er der nogen her der har adgang til en Rogowski Coil eller andre måleudstyr der kan måle 500-1500amp? :)

Ikke jeg.

PS: maskinen fik et fancy navn "YACD Welder"

Hvad står det for? :)

~Mark

Jacob Toft Pedersen

to openspa...@googlegroups.com
On 2016-01-20 21:20, Mark Moore wrote:

> Så er min DIY Capacitive Discharge (aka Battery-tab) svejser køreklar!
>
> Damn.. den ser vild ud! jeg glæder mig til at høre om den til næse T³!

+1 * mange :D

> [...]
> måleudstyr der kan måle 500-1500amp? :)
>
> Ikke jeg.
>

> PS: maskinen fik et fancy navn "YACD Welder"

"Yet Another Capacitive Discharge Welder" ?

> [...]
> Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open
> Space Aarhus" i Google Grupper.
> Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere
> modtage e-mails fra den, skal du sende en e-mail til
> openspaceaarh...@googlegroups.com
> <mailto:openspaceaarh...@googlegroups.com>.
> Hvis du vil indsende et indlæg til denne gruppe, skal du sende en
> e-mail til openspa...@googlegroups.com
> <mailto:openspa...@googlegroups.com>.
> Besøg denne gruppe på https://groups.google.com/group/openspaceaarhus.
> Du kan se flere muligheder ved at besøge

signature.asc

Nad

to Open Space Aarhus

On Wednesday, 20 January 2016 21:35:20 UTC+1, Jacob wrote:
> Hvad står det for? :)

"Yet Another Capacitive Discharge Welder" ?

+1 Jeps!

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Wow! Super flot arbejde, NAD!

Den glæder jeg mig til at se og høre om på næste T3 😊

Jeg var for noget tid siden på besøg ved Global Lightning Protection Services, der er et meget spændende firma, der har specialiceret sig i at lave lyn og andet godt med høje spændinger og / eller høje strømme.

De kan lave lyn med en meget høj spænding på mange kV, men de laver også tests med høje strømme, alså i kA området.
Jeg så blandt andet en demo af hvad der sker hvis man bruger en dårlig krimpetang til krimpning af en kabelsko på et kabel når der sendes en stor strøm gennem den. KABOOM! 😊

Prøv at kontakte dem og fortæl hvad det er du gerne vil lave.
Måske vil de gerne hjælpe dig 😊

Se mere om dem her: Http://global-lightning.com/

Nad

to Open Space Aarhus
Tak for tippet :)

On Thursday, 21 January 2016 21:25:57 UTC+1, Jens Schou Rønnow Pedersen wrote:
Jeg var for noget tid siden på besøg ved Global Lightning Protection Services, der er et meget spændende firma, der har specialiceret sig i at lave lyn og andet godt med høje spændinger og / eller høje strømme.

Nad

to Open Space Aarhus

Med en lille smulle held, har jeg skaffet to 5000-6000Amper AC Flex sensorer.
Der er nu målet at, svejsepulsen når 1700 ampere.

Sige til, når I får brug for at måle pulser i denne slags! Nu har vi værktøjer til det, i hvert fald :D

mvh,
Nad

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Cool! Godt at du fandt en løsning på målingen af de store strømme :-)