Sculpto 3D-printer - Dejlig nem, eller for simpel?

Niels Ulrik Andersen

to Open Space Aarhus

Jeg har længe ønsket mig en 3D-printer, men dem jeg har råd til, er for tidskrævende. Kalibrering, justering, eksperimentere med parametre, slicing... Jeg ønsker et værktøj, ikke et projekt.

Men så opdagede jeg Sculpto (på GOTO Cph). Prisen er OK, og den er meget nem at bruge. Men er den så god som den ser ud til? Er den for simpel?

For eksempel kan jeg læse mig til, at hvis jeg vil skære gevind, bør jeg have en wall thickness på mindst 3 lag. Men jeg kan vist ikke justere hverken wall thickness eller infill.

Hvad siger i, er den for simpel?

Jeg tænker at jeg vil bruge den til project-enclosures, værktøjsholdere, erstatte små plastik-dimser som har det med at gå i stykker eller blive væk, og nok også lave sjove ting til min 4-årige datter.

Niels Andersen

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
Jeg tror Sculpto er meget låst fast i deres infrastruktur, så måske er den her kina-maskine også et godt bud:
http://hackaday.com/2016/06/13/review-monoprice-mp-select-mini-3d-printer/

Niels Andersen

--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Flemming Frandsen - YAPH - http://osaa.dk - http://dren.dk/

Jakob Kristensen

to openspa...@googlegroups.com
Har beta-testet Sculpto de sidste 3 ugers tid. Er meget godt tilfreds, og tror at børnevenligheden er en ting, de kan få succes med.

Men jeg har også fået lyst til at se mere på 'the inner workings', slicing etc., så skal vist også have set på Flemmings link :-)

Men som sagt virker Sculpto gedigen og med stor WAF ;-)

Med venlig hilsen
Jakob

Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage e-mails fra den, skal du sende en e-mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.
Hvis du vil indsende et indlæg til denne gruppe, skal du sende en e-mail til openspa...@googlegroups.com.

Niels Ulrik Andersen

to Open Space Aarhus
> Jeg tror Sculpto er meget låst fast i deres infrastruktur, så måske er den
> [...]

Meget interessant printer!

I hans review skriver han fx: "While not perfect, out of the box and
with the recommended Cura settings, this printer produced a Benchy
that is at least equal in quality from any other uncalibrated printer.
With a little work in getting the right settings, I can see this
printer producing Benchys that are at least equal to those produced by
any other mid-range printer."

Det er præcist hvad jeg ville have haft lyst til, hvis jeg havde mere tid.

Det må blive til en Sculpto så. Jeg tror den kan næsten at hvad jeg
forventer, af en FDM-printer i min prisklasse. De få undtagelser må
jeg så klare med Shapeways eller jeg må "ringe til en ven". Hvis jeg
ikke kan skære gevind, må jeg jo indlægge en møtrik i stedet.

Tak, Flemming og Jakob. Den store WAF er også afgørende, dette er et
af de få tilfælde hvor jeg er helt enig med W'en. :-D

(Og så har jeg lige opdaget at der er Lego Duplo-kompatible
tog-skinner på Thingiverse, hvilket i sig selv næsten afgør om jeg
overhovedet skal have en 3D-printer.)

Niels Andersen

Mark Moore

to Open Space Aarhus

Er sculptoen stor nok til at printe duplo-kompatible skinner?

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Jakob Kristensen

to openspa...@googlegroups.com
20 cm i diameter. Jeg regner ikke med at højden er et problem ;-)

Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Hvis du vil indsende et indlæg til denne gruppe, skal du sende en e-mail til openspaceaarhus@googlegroups.com.
Du kan se flere muligheder ved at besøge https://groups.google.com/d/optout.

--
Jakob Kristensen
Tingvej 11

Tlf: +45 86785220
Mob: +45 25188793

Jakob Kristensen

to openspa...@googlegroups.com
Men på den anden side. Hvis man printer dem vertikalt, kan man selvfølgelig lave en ordentlig røvfuld på en gang :-b

Mark Moore

to Open Space Aarhus
hahaha.. ja!