Brand i OZ2EDRs lokaler i Brabrand / Skjoldhøj - må de låne OSAA lokaler i en periode?

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Hej medlemmer i OSAA!

Jeg har lige læst på EDRs (Eksperimenterende Danske Radioamatører) nyhedsside at spejderhytten i Brabrand / Skjoldhøj, hvor Aarhus's lokalafdeling af EDR (OZ2EDR) holder til, brændte i lørdags den 29/7 2017.

De leder derfor efter et midlertidigt lokale og så var det jo lige at jeg kom i tanke om vores lokaler. De har aflyst deres klubaften på torsdag den 3/8 2017, så det ser ud til at de mødes om torsdagen.

Jeg vil gerne høre jeres kommentarer og hvis der er stemning for det vil jeg så skrive til dem at de gerne må låne OSAAs lokaler de kommende torsdage.

Måske er der nogen der får lyst til at blive medlem af OSAA også? :-)

Her er et link til nyhedsopslaget:

https://www.edr.dk/node/2529

Lad mig høre fra jer! :-)

Mikkel Christensen

to Osaa
Såfremt de overholder gældende regler (primært den med at der som minimum skal være ét betalende medlem til stede) og ellers ikke forventer eksklusivitet på lokalerne ser jeg ikke noget problem i det :-)
--
Mikkel Mikjær Christensen
Sikkerhedskonsulent

Hovednummer: +45 4440 1337
Direkte Nummer: +45 4128 2808

Mikjaer Hosting ApS
Birk Centerpark 40
7400 Herning

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage e-mails fra den, skal du sende en e-mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.

signature.asc

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Det er jeg enig i.

Man jo være medlem i både korte og lange perioder efter behov.

Er der andre kommentarer / input fra dig eller andre? :-)

Paul M. Bendixen

to OSAA
Jeg er også for at vi låner ud.
Vi må jo hjælpe hinanden hvor vi kan.
/Paul
OZ6PMB

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Ups! Jeg glemte helt mit kaldesignal!
OZ2ACU :-)

Mark Moore

to Open Space Aarhus
De skal da være velkomne!

Altså.. Nogen skal kunne låse sig ind, men jeg forestiller mig at der er et overlap i medlemskab mellem vores to foreninger, så mon ikke det kan lade sig gøre.. Ellers må en eller flere af dem jo melde sig ind.

Jeg er ikke selv aktiv i torsdagsgruppen, men jeg fornemmer at der sker en del torsdag aften i OSAA, så de skal nok forvente at dele spacet med nogen :)

~Mark

On 1 Aug 2017 20.10, "Jens Schou Rønnow Pedersen" <1975...@gmail.com> wrote:
Ups! Jeg glemte helt mit kaldesignal!
OZ2ACU :-)

BlackThorne

to Open Space Aarhus
Self skal vi da hjælpe hvor vi kan.

Jeg dukker gerne op Torsdag og låser op, hvis ikke der er andre :-)

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Den tirsdag den 1. august 2017 kl. 20.35.04 UTC+2 skrev Mark 'Robotto' Moore:
[...]

Robin Overgaard

to Open Space Aarhus
Vi skal naturligvis hjælpe

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Så er der gået 48+ timer siden mit opslag og jeg har derfor nu skreve nedenstående som kommentar til OZ2EDRs opslag:

Kære OZ2EDR!

Jeg har skrevet på den åbne mailingliste i OSAA (Open Space AArhus) - OZ0SSA om jeres situation.

Vi vil gerne hjælpe Jer med lån af lokaler til Jeres klubaftener, som jeg kan se er på torsdage.
Vi holder til på Katrinebjergvej 105, 8200 Aarhus N. med indkørsel fra Åbogade.

Jeg vil foreslå at I kigger forbi os på tirsdag hvor vi holder Tirsdagshack.
Så kan vi vise Jer vores lokaler, vores radiorum og værksteder og selfølgelig tale om hvordan vi griber det an hvis I er interesserede.

Der er som regel nogen i spacet efter kl. 15:30 og vi lukker typisk ved 22-tiden igen.

På vegne af OSAA
Vy 73 de OZ2ACU - Jens Schou Rønnow Pedersen

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Så har jeg fået et svar fra OZ1ISY (Søren) på vegne af OZ2EDR:

Hej Jens.
Tak for det fine tilbud. Vi drøfter det i bestyrelsen og vender tilbage.
73
Søren
OZ1ISY, Aarhus-afd

Søren fivePSixE

to Open Space Aarhus
Hej!

Tak for de mange positive svar! :-)

Jeg er netop kommet tilbage fra sommerferie og vi har i aften holdt klubaften hos foreningens formand. Der er helt sikkert stemning for at tage imod tilbudet,
måske blot hver anden torsdag, nu må vi se.

Jeg er jo også medlem af OSAA, og har min egen nøglebrik, så det med at komme ind bliver ikke et problem. Vi er self. indforståede med, at vi deler aftenen
med andre brugere - det er kun positivt :-)

Jeg kigger forbi på tirsdag, så kan vi snakke om det.

Søren (næstformand, OZ2EDR).

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Så er der lidt nyt på EDRs forum:

Midlertidige lokaler - breaking news. Afdelingsnyt by oz1isy

By oz1isy
August 15, 2017
Lokalafdeling:
Aarhus OZ2EDR
Vi har fået en hjælpende hånd mht midlertidige lokaler.
OSAA (Open Space AArhus) har tilbudt os at vi kan benytte deres lokaler til klubaftener indtil videre.
Vi skal lige have det praktiske på plads med nøgler osv. Så snart vi har klaret det kommer der yderligere info ud.
I mellemtiden kan du orientere dig lidt her: www.osaa.dk

OZ1ISY -Søren

Læs opslaget her:
http://www.edr.dk/node/2578

Morten "boris" Bruhn

to Open Space Aarhus
Positivt, at vi kan være med til at lægge lokaler til :)

Jeg ved ikke om det er 2EDR eller andre torsdagshackere der har sovet i timen, men Nogen^TM havde ikke tømt skraldepandene i spacet inden de gik hjem torsdag - enten det eller også har Nogen^TM spist store mængder fastfood i løbet af fredag formiddag, for derefter at fylde emballagen i 3 skraldespande uden at tømme dem inden de gik.

Jeg har skiftet dem fredag (og vores nye betalende medlem reynir båret dem ud), så andre ikke blev mødt med den samme lugt og irritation som jeg gjorde.

Husk skraldespandene, drenge - de bliver ret klamme ret hurtigt :)

/boris

PS: Dette er som sagt IKKE specifikt rettet imod 2EDR - jeg forestiller mig, at de ikke var de sidste til at forlade lokalerne.

Mikkel Christensen

to openspa...@googlegroups.com
Tusind tak for indsatsen!
> --
> Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open
> Space Aarhus" i Google Grupper.
> Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere
> modtage e-mails fra den, skal du sende en e-mail til openspaceaarhus
> +unsub...@googlegroups.com.
> Hvis du vil indsende et indlæg til denne gruppe, skal du sende en
> Du kan se flere muligheder ved at besøge
> [...]

Mikjaer Consulting SMBA

Søren fivePSixE

to Open Space Aarhus

Hej,

Vi var ude omkring kl 21:30-22 og var således ikke de sidste der forlod stedet. Vi holder møde igen i torsdag aften (28/9) og jeg skal nok sikre at vi ikke efterlader noget der kan blive levende.
(det gjorde vi nu heller ikke sidste gang :-))

Ses i aften,
Søren