Studiomill?

Mark Moore

to Open Space Aarhus
Hey!

Instituttet har en studiomill (5 akset cnc maskine i en fin lukket kasse) som bare står og samler støv, så jeg har fået lov til at stille den i OSAA til låns på ubestemt tid, no strings attached. Har nogen har lyst til at lege med sådan en?

Jeg tror de gav 95.000,- for den dengang i tidernes morgen, så noget bør den kunne.

Thoughts?

~Mark

Kasper Tulstrup

to openspa...@googlegroups.com
Den ser nice ud 😃 kunne da godt give mig i kast med den henover weekenden 😃

--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage mails fra den, skal du sende en mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.

Mark Moore

to Open Space Aarhus
Jeg når nok ikke over med den i dag.. :/

Kasper Tulstrup

to openspa...@googlegroups.com
Fair nok :)

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
Wow! Den ser godt nok fin ud, mon ikke vi kan finde et lille rullebord den kan bo på?

--
[...]

Flemming Frandsen - YAPH - http://osaa.dk - http://dren.dk/

Kasper Tulstrup

Brian V. Jørgensen

to openspa...@googlegroups.com
Den er godt nok fin!!

Som Flemming skriver den skulle vi da kunne finde en lille plads til 😊

Gad vide om vi kan lave pcb på den også ?

Kasper sover du aldrig 😁😁

Kasper Tulstrup

to openspa...@googlegroups.com
Hvis den tager omdrejninger nok, hvilket den nok gør, så skulle det ikke være et problem :-D

Brian, sove.. Du må hellere uddybe xD

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Hvor er det da super fedt!
Godt at du lige kunne anbefale et ophold i OSAA for denne maskine, Mark 👍

Den glæder jeg mig til at se nærmere på 😊

BlackThorne

to Open Space Aarhus
Nice!

Hvis jeg må komme med et forslat til placering, kunne den evt. overtage pladsen fra de 3D-printer stumper, der står på hjørnebordet i radiorummet?
Vi kan vidst godt lige overkomme, at koordinere radio udsendelser med fræsningen.
Skal der udsugning til den?

Paul M. Bendixen

to OSAA

søn. 3. jun. 2018 16.15 skrev BlackThorne <bl...@blackthorne.dk>:
[...]

Alternativt kunne den måske stå i stedet for den 3D printer der står i laserrummet?
Er der forresten nogen der har et bud på hvor langt den er fra at være klar til brug?
/Paul

fredag den 1. juni 2018 kl. 15.40.53 UTC+2 skrev Jens Schou Rønnow Pedersen:
Hvor er det da super fedt!
Godt at du lige kunne anbefale et ophold i OSAA for denne maskine, Mark 👍

Den glæder jeg mig til at se nærmere på 😊

Jacob

to Open Space Aarhus
Topniveau!!

Kasper Tulstrup

to openspa...@googlegroups.com
Paul, mine kammerater og jeg var i gang med at lave et hjørne til resin printeren til venstre for laserskæreren pga udsugning, hvor ideen var også at slutte loddeovnen til.
Vi nåede bare ikke særlig langt med det 😊 mht. Udsug så burde det ikke være nødvendigt på fræsere, der er det nok mere nice to have 😊

Mark Moore

to Open Space Aarhus
Den står i spacet nu og har fået et gearbook sticker:

Jeg har lidt mere info som kommer på når jeg får tid, men fyld gerne selv mere på!

~Mark

Kasper Tulstrup

to openspa...@googlegroups.com
Nice, den må jeg lige se nærmere på :-D

Tim Engel

to Open Space Aarhus
Et sted i mit kontors infernalske rod ligger der også noget manual-agtigt papirs-stads.
Det får jeg scannet, når jeg har overlevet eksamenshysteriet...

Kasper Tulstrup

to openspa...@googlegroups.com
Lækkert, jeg har lige kigget på den. Er der noget opspændingsværktøj så som skruestik og centrerpatron til den et eller andet sted?
Kunne nemlig se at der var billeder af det på deres hjemmeside?

On Tue, 19 Jun 2018, 16:14 Tim Engel, <jege...@gmail.com> wrote:
Et sted i mit kontors infernalske rod ligger der også noget manual-agtigt papirs-stads.
Det får jeg scannet, når jeg har overlevet eksamenshysteriet...

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage mails fra den, skal du sende en mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.
For at sende et indlæg til denne gruppe skal du sende en mail til openspa...@googlegroups.com.
Find flere valgmuligheder på https://groups.google.com/d/optout.

Mark Moore

to Open Space Aarhus
Der lå ikke noget obvious i nærheden af den da jeg flyttede den...
Jeg roder lige nogle skabe igennem når jeg får chancen...

~Mark

[...]

Kasper Tulstrup

to openspa...@googlegroups.com
Cool, no hurry :-)

Lars Sørensen

to openspa...@googlegroups.com
Jo da, hurry hurry hurry! 😃

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Jeg så den godt i spacet i går. Den ser super cool ud!

Den har et USB stik i den ene ende, så gad vide om der bare skal et USB kabel til plus en PC med LinuxCNC + 230 V for at komme igang med at fræse og dreje? 🤔

Kasper Tulstrup

to openspa...@googlegroups.com
Desværre understøtter linuxcnc ikke usb da det ikke kan drive et realtime system som en cnc jo er.
Men det kan være at den kan kommunikere via grbl som mange diy cnc systemer og 3d printere er baseret på :-)

On Wed, 20 Jun 2018, 18:53 Jens Schou Rønnow Pedersen, <1975...@gmail.com> wrote:
Jeg så den godt i spacet i går. Den ser super cool ud!

Den har et USB stik i den ene ende, så gad vide om der bare skal et USB kabel til plus en PC med LinuxCNC + 230 V for at komme igang med at fræse og dreje? 🤔

Svend Erik Venstrup-Nielsen

to Open Space Aarhus
Hejsa

Jeg har oprettet en side på  wikien:      http://osaa.dk/wiki/index.php/Studiomill_5_axis_CNC_mill

Hvor jeg hen over Week-end'en vil suplerer med yderligere  informationer om amskinen.

I ØVRIGT:    Hvor er den "sivet" hen, den er ikke i spacet P.T.

svend-ev

Mark Moore

to Open Space Aarhus
Det burde den være.. Jeg flyttede den I tirsdags så jeg kunne sidde ved et bord.. Er den ikke i det første indhak ved døren?

[...]

Tim Engel

to Open Space Aarhus
Hurtig tandføling:
Er der stadig brug for papirerne jeg nævnte?

On Sunday, August 12, 2018 at 11:32:59 PM UTC+2, Tim Engel wrote:
Hurtig tandføling:
Er der stadig brug for papirerne jeg nævnte?

Jep Tim   Alle papirer er velkommen. Gern også software, hvis du har/finder det.

Svend Erik Venstrup-Nielsen

to Open Space Aarhus

Jeg har skrevet noget på wikien  http://osaa.dk/wiki/index.php/Studiomill_5_axis_CNC_mill
Jeg vil gerne have nogle kommentarer,  tilføjelser,  rettelser,  andre måder at løse problemerne på.
Det vil egentlig også være smart hvis vi lavede en eller anden form for handlingsplan.
Samt muligvis lavede en arbejds-gruppe.
Samt til slut, undersøge med "Uni"  om deres holdning til modeficering af maskinen?  (Mark)

Kasper Tulstrup

to openspa...@googlegroups.com
Jeg snakkede med Svend-Ev her til aften.
Ifht. konvertering til linuxcnc på studio mill'en.
Efter et hurtigt kig i styringen, ser det ud til at vi bare skal sætte et ganske simpelt breakout board med parallel DB25 port til maskinen.
Så jeg kiggede lige hurtigt ved kina manden og fandt et til 7.62 USD inkl. forsendelse.
https://www.aliexpress.com/item/Mach3-5-Axis-CNC-Interface-Adapter-Breakout-Board-controller-board-For-Stepper-Motor-Driver-with-no/32946581342.html

Er det noget vi skal have bestilt?

Jeg har forresten fornyligt stilt en pc på osaa, som virker og har en DB25 port, så det er måske lige til højrebenet?

Mark Moore

to openspa...@googlegroups.com
Såfremt den ender i et funktionelt stadie er der go fra ejerens side.

Jeg ser meget nødigt at den ender i et mellemstadie af nuværende og parallel konvertering. Men prøv. :)

Kasper Tulstrup

to openspa...@googlegroups.com
Heldigvis er den ret simpelt opbygget, så hvis det endelig skulle gå i vasken kan den nemt reverteres til original stadie :-)

Mark Moore

to openspa...@googlegroups.com
Perfekt! Så bare gå til den!

Kasper Tulstrup

to openspa...@googlegroups.com
Breakout boardet er bestilt, bare så der ikke er andre der begynder at bestille :)