Fwd: om "Call to arms" ...

Jakob Kristensen

to openspa...@googlegroups.com, stor...@datalogforeningen.dk, besty...@datalogforeningen.dk, Henning Espersen, Louise Thomsen, Tommy Byskov Lund, rt...@tdm.au.dk, tgi...@tdm.au.dk, breckling
Hej igen.

Efter at have hvilet lidt rigeligt på laurbærrene her i sommerferien, kommer hér det lovede (mini-)referat af vores første møde d. 12/7  i Kulturby Aarhus - STEM (ScienceTechnologyEngineeringMathematics) - idé-genereringsgruppen.

Først vil jeg hermed anmode alle de interesserede parter om at se efter i kalenderen, om ikke vi kan samles igen torsdag d. 18 august fra kl. 1700.
Denne dato passede alle de tilstedeværende ved sidste møde.

Og I er selvfølgelig velkomne til at invitere alle de andre, I kan komme i tanke om, der kunne have lyst til at bidrage !

Vi snakkede sidst om enten at mødes hos OSAA igen, eller alternativt hos undertegnede. (Jakob Kristensen, Tingvej 11, 8210 Aarhus V)
Der var lidt delte meninger om, om der var for meget 'om ørerne' i OSAA til at holde næste møde her, men omvendt er der jo flere OSAA'anere ;-) Tilkendegivelser modtages gerne,

Vi (deltagere var primært fra IDA Østjylland samt Datalogforeningen) drøftede på mødet forskellige ´former og lokationer for udstilling/workshops' samt om vi mon kunne få lavet noget 'spektakulært', som man ville kunne få øje på under (hele/dele af) Kulturåret. Vi tænker at DOKK1, samt måske i større udstrækning Navitas, vil kunne lægge lokaler til. Om ikke andet kunne der formentlig laves en 'pointer' fra DOKK1 til Navitas, hvis vi ikke kan få 'gulvplads' i DOKK1.

Vi håber, at vi på næste møde kan komme op på en lidt større kritisk masse, da vi (hvis vi ser bort fra undertegnede) 'manglede' repræsentanter for både Coding Pirates og OSAA, men den positive tilkendegivelse fra flere medlemmer i begge organisationer gør mig fortrøstningsfuld ift. et frugtbart samarbejde os alle imellem.

(I øvrigt har jeg lige smidt en ansøgning/proposal til vores/CGI's interne CSR-aktion, hvis ansøgningsfrist udløber i morgen. Jeg kender ikke andre kolleger her i Danmark der har 'skudt' efter dette, så måske er der mere funding at hente her? )

Som jeg ser det, er dette lige 'up our alley':

Billede indsat i tekst 1

På forhåbentlig gensyn i næste uge :)
Mvh Jakob

Inger Stokkink

to openspa...@googlegroups.com
Jeg har interesse og har sat kryds i kalenderen.

Mvh Inger

--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Mark Moore

to Open Space Aarhus
Det lyder spændende. Jeg har stadig ikke tid :/

Overvej om der måske er mere plads og ro i OSAA om torsdagen end der var den tirsdag hvor i sad der sidst :)

~Mark

Jakob Kristensen

to Tommy Byskov Lund, Peder Chr. Nørgaard, Tom Gislev Kjærsgaard, openspa...@googlegroups.com, stor...@datalogforeningen.dk, besty...@datalogforeningen.dk, Henning Espersen, Louise Thomsen, Rikke Toft Nørgård, breckling
Hej.

Jeg kan se, at vi nok ikke bliver så mange flere / andre end sidst. Inger, det vil være rigtig fint, hvis du også har tid og lyst til at være med :-)

Vi kan for min skyld godt holde fast ved mødet og mødes hos mig kl. 1700.
Jeg foreslår i så fald at vi bestiller pizzaer fra vores lokale 'pizza-pusher' på Hasle Torv, hvis vi skal blive og se, hvor langt vi kan komme med videre planlægning.

Alternativt skulle vi prøve at se, om ikke vi kunne ramme en dag, hvor vi også kunne få en eller et par repræsentanter for Coding Pirates med?

Hvad synes I, der har planer om og mulighed for at komme på torsdag?

Mvh Jakob

Den 10. august 2016 kl. 20.46 skrev Tommy Byskov Lund <t...@astra.dk>:
Jeg sidder i et tog på vej fra Kbh mod Aarhus på det tidspunkt :(  - men vil også rigtig gerne stadig være informeret...det er en god idé, Jakob!

mvh Tommy

Tommy Byskov Lund
Strategisk IT-konsulent

Astra Logo

P. E. Eriksensvej 1
8850 Bjerringbro

*Astras københavnerkontor er nu permanent flyttet til Dampfærgevej 27-29, 2100 København. Alle vores øvrige kontorer i de andre regioner - i Aalborg, Bjerringbro, Vejle og Sorø - har alle stadig samme adresser. Kontakt os og se mere på www.astra.dk

Den 9. august 2016 kl. 18.07 skrev Peder Chr. Nørgaard <p...@pogt.dk>:

Jeg kommer gerne torsdag d. 18. - støtter, at det bliver på Tingvej, synes der var meget postyr på og meget

lidt input fra OSAA...

venlig hilsen

--peder chr/datalogforeningens bestyrelse.

--

Peder Chr. Nørgaard e-mail: p...@pogt.dk

Gefionsvej 19

DK-8230 Åbyhøj tel: +45 87 44 11 99

Denmark mob: +45 30 91 84 31

--
Jakob Kristensen
Tingvej 11

Tlf: +45 86785220
Mob: +45 25188793

Inger Stokkink

to openspa...@googlegroups.com
Hej Jakob,

Jeg fortrækker, af adskillige grunde, at mødes med flere mennesker på et andet tidspunkt end torsdag! Men ellers er jeg med.

Med venlig hilsen
Inger

--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Jakob Kristensen

to Louise Thomsen, Henning Espersen, Tommy Byskov Lund, Tom Gislev Kjærsgaard, breckling, besty...@datalogforeningen.dk, "Peder Chr. Nørgaard", stor...@datalogforeningen.dk, openspa...@googlegroups.com, Rikke Toft Nørgård
Helt i orden Louise :-)

Du går så desværre også glip af 'unboxingen' af denne her ;-)

Husstandens nyerhvervede Aarhus-udviklede Kickstarter-financierede Sculpto 3d-printer.

image1.JPG

Nå, men vi må se om vi når lidt videre i aften og ellers lave et snarligt google hangout eller lignende. I hører nærmere.

Med venlig hilsen
Jakob

Den 18. aug. 2016 kl. 16.33 skrev Louise Thomsen <louise.l...@gmail.com>:

Jeg kan se at jeg har taget munden for fuld, da jeg sagde at det passede fint med i eftermiddag. Jeg har nogle arbejdsrelatere opgaver jeg bliver nødt til at prioritere, så jeg har ikke mulighed for at deltage i  mødet.

Hvis det er ok for jer vil jeg gerne arbejde videre med ideen om et lyd- og/eller lys event, gerne ud fra præmisserne at det er low budget, men hvis der skal søges midler og laves budgetter kan det indgå med 5000 kr. Det er et tal grebet ud af den tynde luft, men jeg tænker at det bør være muligt at lave noget om spændende og ingeniørdet inden for den ramme eller mindre.

Beklager det sene afbud.

Mvh
Louise