Rigol DS1054Z

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Hej alle I osaa ninjaer.

BT og Jeg regner med at bestille en Rigol DS1054Z omkring starten af juni.

Vi mangler derfor en mere der vil være med, så vi kan få den til 2853kr.

En eller flere der vil være med ?

/Robin :)

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Yo!

Jeg er måske interesseret!
Jeg undersøger lige nærmere.

Sig til når i skal have et svar! 😊

Lars S

to Open Space Aarhus
Jeg synes på et tidspunkt, jeg hørte én snakke om, at spacet da burde have sådan én.
Jeg aner ikke, hvad man praktisk bruger dem til, men er der potentiale for en indsamling til den?

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
God idé med et ny og lækkert scop til spacet!

Det kan da være at vi skal starte en indsamling til sådan et?

Er der nogen der ved om dette scop kan hackes, så det kan gå højere op i frekvens?
Det skulle der være mulighed for på nogle nyere scoper har jeg hørt.

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
Jeg har sådan et scope og det er nemt at software-hacke til 100MHz, deep memory og alle options:
http://www.gotroot.ca/rigol/riglol/

Faktisk har bestyrelsen vedtaget indkøb af et DSO, men vi fik det aldrig gjort, så måske vi burde gen-stille det forslag og lade OSAA købe det?

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage e-mails fra den, skal du sende en e-mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.

--
Flemming Frandsen - YAPH - http://osaa.dk - http://dren.dk/

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
JA! Det skal vi da! 😄

Jeg tænkte også godt på at spørge dig, Flemming om det var præcis den model du har købt og om du kan anbefale det.

Jeg kigger ned i OSAA på tirsdag og så kan vi da lige tage en sludder om scopet 😊

Brian V. Jørgensen

to openspa...@googlegroups.com

Jeg er game har lige fået lidt ekstra gryn og jeg har faktisk ikke et scope i blandt alle mine ting og jeg kan jo næsten ikke leve uden :-)

Så jeg vil gerne være med :-)

Mvh

Brian V. Jørgensen

Dr. Holstsvej 26A st. tv

8230 Åbyhøj

Denmark

Tlf. 28301554

to Open Space Aarhus
Vi snakkede primært om DS1054Z, fordi CC lige har købt og de er jo dejligt rare med 4 kanaler og en fin opgraderings mulihed med nogle fancy kodenøgler i softwaren. :-)

Hvor mange er vi oppe på nu?

OSAA: 1 (måske, alt efter om det bliver bevilliget / samlet ind)
ZenDK: 1
BTDK: 1
Jens: 1?
Brian: 1?

Vi forventer ikke at bestille før Juni lønnen lander, og jeg ville foretrække at vi kunne bestille samlet, for at få mest muligt rabat ud af fx: batronix.de :-)

Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Jakob Kristensen

to openspa...@googlegroups.com
Hej,
Jeg har også et eksemplar, erhvervet hos Batronix.

Hyggeligt at det ser ud til at blive 'OSAA-standard'.
Så kan det også være, at jeg kommer lidt mere ud i hjørnerne af menuerne ;-)

Med venlig hilsen
Jakob

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Jacob, jeg er med på at købe et, så jeg er klar 😊
Det kan da være at vi kan få mere rabat hvis vi bliver flere der vil købe sammen?

Fedt at høre at der er så mange der har dette oscilloscop i OSAA.
Det kan da være at vi skal lave en brugergruppe i OSAA med erfaringsudveksling og andet godt 😊

Brian V. Jørgensen

to openspa...@googlegroups.com
Jamen som sagt så er jeg game og udgangen af juni passer mig fint.

Som Jens skriver så vil det være cool hvis vi er mange der bestiller både pga rabat og så har vi også nogen og støtte \ dele erfaringer med :-)

Så jeg vil gerne have 1 stk tak Rigol DS1054Z.

Så kan vi altid kigge på den smarte opgradering som Flemming nævnte :-)

Mvh
Brian

Jan Hinrichsen

to openspa...@googlegroups.com
Hejsa

On 28-04-2016 12:31, m...@zennet.dk wrote:
> En eller flere der vil være med ?

Skriv osse mig på et køb.

Mvh
Jan/HamsterHauge

--------

Thomas Røntved

to Open Space Aarhus
Hej

Jeg er også med på 1 stk.

/Thomas Røntved

Torben Fejr

to Open Space Aarhus

 Rigol DS1054Z :

Jeg bøjer mig i støvet, Den ser for fed ud, så én til mig også ;-)

/Torben Fejr

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus

Så ud fra alle indlægene har jeg talt sammen.

Fordelingen ser således ud

Mig,
Jacob (BT),
Brian (Zoltanox),
Jens
Jan (Hamsterhauge)
Thomas
Torben
OSAA

Ialt 8 scopes.

Vi sætter her med d. 30. Juni som deadline for tilmelding til købslisten.

Prisen er (8 styk) 2576.40€. => 19168.5dkk => 19168.5/8 => 2396 DKK

Ud fra hvad jeg kan se på batronix, er det incl. vat og forsendelse,

Mvh.
Robin

Rune Broberg

to openspaceaarhus
Hvis det er http://www.batronix.com/shop/oscilloscopes/Rigol-DS1054Z.html står der fint "Without VAT"; dvs. der skal 19% oveni i moms.

Med det antal ville jeg nok bede om at få et tilbud i stedet for at tage standardprisen - der kunne sagtens være lidt at spare :-)

--
Rune

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
 Der står total price 2576,40 enten skal der stå excl. vat eller også så skal total price inkluderer vat.

Og så vidt jeg kan se står der i ordre oversigten ikke excl. vat

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Men naturligvis tager vi direkte kontakt til dem inden vi bestiller, så vi måske kan få yderligere rabat.

Jan Hinrichsen

to openspa...@googlegroups.com

Hej

Når man lægger den i kurven og kikker deri, så står der:

_

unit price: 403.41 € incl. VAT
(339.00 € without VAT)

__

Mvh Jan

On 05-05-2016 13:52, m...@zennet.dk wrote:
[...]

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Men Okay, det kunne godt være man lige skulle klikke lidt videre,,,,,.

Sorry, der kommer vat på til sidst i flower..... kunne de nu godt ha skitseret lidt tidligere i flowet.

Så prisen INCL: vat er nu 2851.25 DKK

/Robin

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Ja jeg fandt godt ud af det, det kan bare ikke passe at de ikke viser det på den første oversigt.

Bo Holbo Rasmussen

to Open Space Aarhus
Hej folkens.
Jeg er også intresseret. (er igang med at grave skattekisten op af haven:-)

Jeg har bare det lille "problem" med at jeg ikke er et betalende medlem, og indtil videre kun har bidraget til OCAA med en pose Lenovo PSU'er.

Er det muligt at være med i puljen alligevel?

Det vil jo (trods alt) hjælpe med at nedsætte prisen for alle:-D

Vh.
Bo holbo Rasmussen
C. C. Proshop Kolding

Help a team of guys accomplish their dream of launching a one manned rocket into LEO! (Low Earth Orbit)
Funded by private donations, sponsors and expert guidance..

...and strong coffee by the bucketloads!!!
www.copenhagensuborbitals.com

Mark Moore

to Open Space Aarhus

Jeg kan ikke se nogen grund til at kræve medlemskab for at være med :)

~Mark

[...]

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Jeg kræver skam ingen medlemskab, kræver bare at de melder til mig inden den dato for at være med i købet :)

martin munk hansen

to Open Space Aarhus
Dammit, jeg har først hørt om dét her i dag! :(

Rune Broberg

martin munk hansen

to Open Space Aarhus
Nå for den, fik vidst læst 30/4!

Men jeg har regnet lidt på det, og hvis jeg køber det selv og så kan trække momsen fra ender det på 2550 ca. så det kan godt være jeg bare skal gøre dét.
(Det er til mit lille firma)

Vi har vel først en pris per styk for storkøbet når i er klar til at bestille?

Niels Ulrik Andersen

to Open Space Aarhus
Jeg vil også gerne have en.

Det analoge scop trænger alvorligt til en udskiftning. :-D

Mvh.
Niels Ulrik Andersen

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Halløj igen!

Jeg vil gerne skrives op til et oscilloskop mere til min gamle ven Søren Tønnesen 😊

Bo Holbo Rasmussen

to openspa...@googlegroups.com
Jeg vil også gerne skrives op til en enkelt.

Mvh. Bo Holbo Rasmussen

martin munk hansen

to openspa...@googlegroups.com
Nå, gmail fik ikke sendt mit svar.

Men i hvert fald havde jeg set fejl af dato. Da jeg så regnede lidt på det , var det billigere at bestille selv for at kunne trække moms fra i mit lille firma, så det har jeg gjort.

Ellers en fed idé!

- Martin

--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på et emne i gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

[...]

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Hej Robin!

Jeg vil høre om jeg kan nå at bestille endnu et oscilloskop?

Måske skal vi lave en samlet liste med alle bestillingerne? 😊

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Jeg skal lige ha kogt den her liste ned, og der er ingen scopes bestilt endnu, så jo mon ikke det er muligt du kan få en ekstra

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Jens er det så korrekt at du skal have 3 ?

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Hej Robin!

Ja, det er korrekt at jeg skal have 3 stk. oscilloskoper 😊
1 stk. til mig selv
1 stk. til Søren Tønnesen
1 stk. til Søren Tønnesens studiekammerat 😊

Hvis jeg kan hjælpe med at skabe et overblik eller noget andet så vil jeg gerne det!
Jeg kan desværre ikke komme i OSAA på tirsdag, men satser på at komme den følgende tirsdag.

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Hej alle

Så har jeg skabt overblik.

Det ser foreløbigt således ud:
1x Robin,
1x Jacob (BT),
1x Brian (Zoltanox),
3x Jens
1x Jan (Hamsterhauge)
1x Thomas
1x Torben
1x OSAA
1x Niels Ulrik
1x Bo
-------------------------------
12

Jeg vil bede jer betale via bankoverførelse til konto
Reg.:   5991
Konto: 8020955

Noterer venligst jeres navn samt email eller telefonnummer ved penge overførelsen

Beløbet lyder på :
4598.87euro / 12 = 383.24euro
383.24euro * 7,4382dkk/euro ~= 2851dkk.

Jeg forbeholder mig retten til at opkræve et eventuelt restbeløb, såfremt kursen ændre sig.
Ligeledes er sidste betalingsfrist den 01/07-2016, der bestilles kun oscilloskoper til dem der har betalt rettidigt.

Med venlig hilsen.
Robin Overgaard
21721502

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Super godt arbejde, Robin!

Jeg har lige overført pengene til dig for 1 oscilloskop.
De to andre skulle gerne sende penge til dig snart 😊

Vil du bekræfte modtagelsen af pengene? 😊

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Jeg kan bekræfte at både din Jens og Niels Ulrik's overførelse er modtaget :)

/Robin

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Jeg kan bekræfte at jeg har modtaget Bo Holbo's og Zoltanox's overføresel.

/Robin

Jan Hinrichsen

On 05-06-2016 22:59, m...@zennet.dk wrote:
> Jeg vil bede jer betale via bankoverførelse til konto

Regner med at du har modtaget fra mig.

Mvh HamsterHauge

--------

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Jep jeg bekræfter din overførelse :D

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Hej Robin!

Jeg vil lige høre om du har modtaget penge fra Søren Tønnesen og Henik Nordvang 😊

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Hej Jens

Ja jeg kan bekræfte at jeg har modtaget betaling fra begge

Mark Moore

to Open Space Aarhus

Det er måske ikke nødvendigt at sende mails om bekræftelse af betaling til hele listen. ;)

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Nu spurgte Jens jo på listen :)

Mark Moore

to Open Space Aarhus

Nemlig.

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Hej alle

Reminder: Sidste betalingsdag er imorgen (1/7-2016)

Overblik.

Det ser foreløbigt således ud:
1x Robin, (Betalt)
1x Brian (Zoltanox), (Betalt)
3x Jens (Betalt, Betalt, Betalt)
1x Jan (Hamsterhauge) (Betalt)
1x Thomas
1x Torben (Betalt)
1x OSAA (Betalt)
1x Niels Ulrik (Betalt)
1x Bo (Betalt)
-------------------------------
11

Jeg vil bede jer betale via bankoverførelse til konto

m...@zennet.dk

Torben Fejr

to Open Space Aarhus
Hvorfor køber du kun 10 når der er 11 der har betalt ?

--
/Torben

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
der er kun 10 der har betalt :)

det viser jeg også i oversigten.

Jeg har også taget kontakt til Thomas for at være sikker på at oversigten er korrekt.

/Robin

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Opdatering

[...]

3832.40euro / 10 = 383.24euro
383.24euro * 7,4382dkk/euro ~=
2851dkk.

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Jeg har nu overført pengene til Batronix, I den forbindelse har det kostet 76kr i overførelses omkostninger, dette afregner vi bare når I får scopene :)

/Robin

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Status

Batronix afsender scopene her til aften og med lidt held har jeg dem på fredag.

/Robin

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Første pakke er nu ankommet

Jeg har 5 Rigoler som jeg agter at køre ned i OSAA i dag, jeg vil naturligvis låse dem forsvarligt inde :)

Men Omkring kl 17:00 vil jeg være at finde i OSAA's lokaler, så Dem af jer der ikke kan vente til på tirsdag kan få deres Rigol

Vær opmærksom på at først til mølle princip gælder.... :)

Jeg har dog fået at vide af UPS at de faktisk også leverer om lørdagen, så der er faktisk en chance for at jeg modtager de resterende rigoler i morgen, (uden at love noget naturligvis)

/Robin

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Hej Robin!

Har du fået afsat de første oscilloskoper? Eller er der nogen tilbage? 😊

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Hej Jens, Jeg har fået dem alle :)

Kommer ned med dem imorgen I osaa :)

Bo Holbo Rasmussen

to openspa...@googlegroups.com
Hvad endte det forresten med i forhold til pengende vi har indbetalt kontra mérudgift?

Og hvordan kan "åbningstiden" forventes at være i OSAA imorgen?

Help 2 guys with their dream of launching themselves into suborbit!
[...]

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Jeg havde en mere udgift på 76 kr I forhold til transfer gebyr.

Jeg vil være i osaa hele aften fra omkring kl 16:30 imorgen. :)

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Mjello!

Vi er nogle stykker der har talt om at lave en brugergruppe for brugere af de hersens moderne oscilloskoper, som eksempelvis Rigol DS1054Z og andre tilsvarende oscilloskoper. Ideen er at vi kan udveksle erfaringer, tips og gode ideer.

Spørgsmålet er hvilket forum der vil være bedst til dette?
Jeg tænker at vi kan lave en seperat mailingliste lige som denne til OSAA.

Hvad synes du? 😊

Bo Holbo Rasmussen

to openspa...@googlegroups.com
Lyder som en fin idé:)

[...]

Du har modtaget denne besked, fordi du har abonneret på et emne i gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Jeg mener vi kan bruge en wiki eller et regulært forum til det.

Som en slags videns deling, og så eventuelt mødes og lære hinanden hvad vi har oplevet/lært, eller vise nogle ting vi undre os over og så måske finde ud af hvorfor...

/Robin