Reparation Rotel forstærker

Mikael Vn

to Open Space Aarhus
Hej OSAA!

Jeg ved ikke om det er vaneligt med oplæg som dette, men jeg håber at i kan være behjælpelige.

Jeg har en Rotel forstærker, som er begyndt at volde lidt problemer. Selvfølgelig kunne jeg sende den til en dyr reparation og ikke lære en dyt om hvad der var galt med den.
Dog vil jeg forfærdelig gerne i fremtiden kunne fikse problemer som dette. I øjeblikket har jeg ingen baggrund eller viden omkring Hi-Fi, men håbede på at der måske var en af jer, som kunne have lyst til at lære fra sig og være en god mentor?

Alternativt, kender i måske én som kan fikse den i personens hjem.

Med venlig hilsen
Mikael Vester Nielsen

25124303

Anders Christensen

to Open Space Aarhus
Hej Mikael

Den onsdag den 7. december 2016 kl. 12.58.42 UTC+1 skrev Mikael Vn:
[...]

Hvis du tager den med i OSAA en tilfældig tirsdag aften, så kan det være der er en godhjertet nørd der har lyst til at hjælpe dig ad med at skille bæstet ad og se om fejlkilden kan findes.

Ofte er det en eller anden lille snoldet komponent til en femmer der er blevet træt og har givet op efter mange års tro tjeneste.

Jeg kan dog ikke love at der er nogen der kan eller vil trylle for dig.

Hvis du søger professionel hjælp til menneskepenge, så kan jeg anbefale PJ Electronic på Hasselager Centervej 17, 1. sal, 8260 Viby J, tlf 86 28 81 91 - Det er min tidligere "kontornabo" Palle der sidder der og fikser elektronik, på alt lige fra kameraudstyr til computere og alt der i mellem.

--
Mvh Anders

Mikael Vn

to Open Space Aarhus
Tak for hjælpen Anders!

Jacob V. Rasmussen

to openspa...@googlegroups.com
Måske vi kan lave et event ud af det?
Jeg har også en Philips forstærker stående, der er blevet træt i lytterne.

Jeg så jo på facebook at både Robin og Jens er blevet udlært i at finde og
skifte trætte lyttere ud ;-)

Jacob V. Rasmussen
aka: BlackThorneDK

On Thu, 8 Dec 2016 03:27:09 -0800 (PST), Mikael Vn <mika...@gmail.com>

Mark Moore

to Open Space Aarhus
Hehehe.. Jeg ved godt det var en stavefejl, men forstærkere der skal have skiftet lyttere ud. Det er genialt. :D

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Jakob Kristensen

to openspa...@googlegroups.com
Jeg kender også et par dårlige lyttere der trænger til udskiftning, primært fordi de foretrækker Seebach ;-p

Og jeg erhvervede mig forleden en defekt NAD forstærker for en flad 50,-er, som jeg også har lyst til at se lidt nærmere på.
Tror måske at det er trafoen, der har det skidt, men er (i fald den er færdig) villig til at slagte den.

Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Hvis du vil indsende et indlæg til denne gruppe, skal du sende en e-mail til openspaceaarhus@googlegroups.com.
Du kan se flere muligheder ved at besøge https://groups.google.com/d/optout.

--
Jakob Kristensen
Tingvej 11

Tlf: +45 86785220
Mob: +45 25188793

m...@zennet.dk

to Open Space Aarhus
Vi må da give det et forsøg :)

Jens vil sikkert gerne se om det er muligt at finde en "ensretter lytter" som den vi fandt i skærmen :p

:D

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Jeg vil da gerne hjælpe lidt, men ensretter-lytter, dem har jeg sgu ikke set før 😜

Robin og mig fixede i torsdags en fed Samsung SyncMaster skærm hvor fejlen var at to elektrolytkondensatorer (lytter) hver på 820 uF/25V 105 graders lytter var tørret ud og derfor defekte. I kom to nye 1000 uF/35V 105 graders lytter og så kørte skærmen igen 😊

Jeg har faktisk en skærm mere som jeg skal se på til næste Tirsdagshack 😊

Mikael Vn

to Open Space Aarhus
Det lyder fedt! (og teknisk...)

Jeg satser på at få tid til at komme i morgen, tirsdag den 13. Så må vi se om der er nogle som kan give en hånd / give lidt venlig guiding ;)