Tøm bilen inden tyven gør det

Lars S

to Open Space Aarhus
Sørg for at fjerne alt af værdi samt andet, der kunne se spændende ud, når I parkerer ved eller i nærheden af spacet.
Jeg spottede her til aften en sortklædt mand på en sort knallert uden lys køre og kigge ind ad bilruderne ved Datalogilokalerne.
Manden var uden for pædagogisk rækkevidde og nåede at få affyret alverdens trusler inden, jeg fortrak og fik ringet til politiet.
Han var meget skruppelløs og fortsatte sit foretagende og kørte herefter over mod OSAA og så sig omkring og derfra videre op til Katrinebjergvej.
Politiet fandt ham ikke umiddelbart, men havde jagtet én med tilsvarende signalement og interesser i området nogle dage.
Lad være med at antaste ham, hvis I ser ham. Han virkede bestemt ikke venligsindet. Ring i stedet til politiet.

- Lars

Mikkel Christensen

to openspa...@googlegroups.com
Interesant ... det lyder som samme fremgangsmåde da mit kamera og laptop blev stjålet ... intet ville fryde mig mere end at fange den idiot på fersk gerning!
--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage e-mails fra den, skal du sende en e-mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.

--
Mikkel Mikjær Christensen
Sikkerhedskonsulent

Hovednummer: +45 4440 1337
Direkte Nummer: +45 4128 2808

Mikjaer Hosting ApS
Langvadbjergvej 7
7400 Herning

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
Ærgerligt at skulle døje med den slags problemer.

Flemming Frandsen - YAPH - http://osaa.dk - http://dren.dk/

BlackThorne

to Open Space Aarhus
Jeg har tidligere set, formentlig den samme skovl, futte rundt uden lys på parkeringspladsen.
Han tændte dog lyset da han så mig, og skyndte sig at køre op imellem AU IT og Intern post...

Kan vi producere partisansøm i dirty room?

Mark Moore

to Open Space Aarhus

Kan vi producere partisansøm i dirty room?

Sagtens. Men selvtægt er ulovligt. Så du må kun bruge dem til pynt. :)

Lars Sørensen

to openspa...@googlegroups.com
De pynter skam også på jorden omkring OSAA... Kald det installationskunst!

Den 23. dec. 2015 kl. 12.17 skrev Mark Moore <ma...@moore.dk>:

Kan vi producere partisansøm i dirty room?

Sagtens. Men selvtægt er ulovligt. Så du må kun bruge dem til pynt. :)

--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på et emne i gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Bertho Stultiens

On 12/23/2015 12:53 PM, Lars Sørensen wrote:
> De pynter skam også på jorden omkring OSAA... Kald det installationskunst!

Kunst; kun hvis der er (blinkende) lys i...

Men det er en, lille smule, dead giveaway, og, kinda defeats the purpose.

--
Greetings Bertho

(disclaimers are disclaimed)

Runi Poulsen

to Open Space Aarhus
Vil lysprojektører der er knyttet til en bevægelsessensor afskrække sådan nogle slyngler eller er det bare til hjælp for dem så de bedre kan se hvad de laver?
...og vil sådan en anordning skræmme osaa gæster?

vh
Rúni Poulsen

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage e-mails fra den, skal du sende en e-mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.
For at sende et indlæg til denne gruppe skal du sende en e-mail til openspa...@googlegroups.com.
Find flere valgmuligheder på https://groups.google.com/d/optout.

Mads Baggesen

to openspa...@googlegroups.com
På uni Ny Munkegade hvor det også er et problem bliver de ikke skræmt af det.

[...]

Inger Stokkink

to openspa...@googlegroups.com
Måske hvis vi tilføjer noget klassisk musik? Klassisk musik er kendt for at være slyngelafvisende.
Denne e-mail blev send fra en virusfri computer beskyttet af Avast.
@stokkink

Tim Engel

to Open Space Aarhus
Det sker pretty much hele byen over pt.
Ved skytternes hus er der indbrud i biler næsten hver uge.

Mark Moore

to Open Space Aarhus
Det sker pretty much hele byen over pt.
Ved skytternes hus er der indbrud i biler næsten hver uge.

Jamen så har vi i det mindste fået afklaret at det ikke hjælper at fylde spacet med våben.
Det er jeg glad for at høre! :)

~Mark

Anders Christensen

to Open Space Aarhus
Hep!

Den 5. januar 2016 kl. 09.10 skrev Runi Poulsen <poulse...@gmail.com>:
Vil lysprojektører der er knyttet til en bevægelsessensor afskrække sådan nogle slyngler eller er det bare til hjælp for dem så de bedre kan se hvad de laver?
...og vil sådan en anordning skræmme osaa gæster?

Da jeg havde kontor i Incuba på Åbogade for et par år siden var det et evigt tilbagevendende problem. Hvis der holdt firmabiler på p-pladserne hen over en weekend eller bare en mørk nat, så var der ret stor risiko for at der var knust ruder og bilen gennemrodet.

Jeg mindes en uge hvor der var indbrud i tre biler på tre forskellige nætter.. Så er det er til tider lidt op ad bakke at have biler parkeret i området.

Til jer andre med stationcars, så kan det varmt anbefales ikke at have noget liggende i bilen og at man UNDLADER at rulle "gardinet" for over bagagerummet, ellers smadrer møgungerne gerne bagruden for blot at konstatere at der ikke ligger noget af værdi. Selv samme fremgangsmåde har jeg set på Bilka's parkeringsplads ved højlys dag, men de var over alle bjerge da politiet nåede frem. To mand på en knallert, en "bushammer" mod bagruden, en hånd ned, haps og så afsted på knallerten med byttet.

- Politiet har svært ved at fange dem da de tøffer rundt på tunede knallerter og lynhurtigt kan forsvinde i villakvarterene... Og politiet er for blødsødne til at jorde dem når de kører rundt på knallert uden hjelm, for de kunne jo ske at falde og slå sig, de stakkels svumpulker!