Vinylskærer

Lars Sørensen

to Open Space Aarhus
Er der nogen der vil være med til at købe en vinylskærer til spacet?

Med en vinylskærer kan man lave kontourskårede klistermærker, skilte, grafik, strygevinyl (grafik til t-shirts osv.), skære i karton, papir, tyndt læder mv.

Men vi har jo en lasercutter?
Fordelen ved en vinylskærer frem en lasercutter er, at den kan skære i vinylen uden at skære i det nederste lag, som vinylen er klistret fast på.

Med en vinylskærer kan vi f.eks. selv lave OSAA-t-shirts samt printe klistermærker på vinyl, hvorefter vi kontourskærer dem som vi har lyst til. En idé til Mini Maker Faire, hvis vi skynder os?

Jeg ser mange muligheder for sådan et apparat til hackers/makers, og de seneste år er der kommet nogle hobbyvarianter, der kan tage 12" på det korteste led, der samtidig er til at betale.

Det kunne f.eks. være en Silhouette Cameo. En ny (version 2) koster 2.500 kr, men der er pt. også en (version 1) på DBA til 1.700, som måske kan tales lidt længere ned i pris. Den står dog i Værløse, så vidt jeg husker.

Se eksempler:
http://imgur.com/wE99O7i

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus

+1

--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage e-mails fra den, skal du sende en e-mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.

Inger Stokkink

to openspa...@googlegroups.com
+1
--
@stokkink

jacob toft pedersen

to openspa...@googlegroups.com
+1

Men hvor skal pengene komme fra?

/pedersen

Lars Sørensen

to Open Space Aarhus
Det var måske ikke tydeligt nok.
Er der nogen, der vil være med til at købe en vinylskærer til spacet?
Jeg foreslår indsamling á la lasercutter osv.

Meld gerne ud, hvis du vil være med til at spytte i kassen til købe en vinylskærer. Det kan være med beløb, eller at du bare er interesseret (og finder ud af beløbet senere alt afhængig af, hvor mange der er med).

Lars Sørensen

to Open Space Aarhus
Hvis der i øvrigt er nogen, som ved noget mere om emnet og foreslår en anden maskine, indkøb af forbrugsmaterialer, så giv endelig lyd.

Inger Stokkink

to openspa...@googlegroups.com
Jeg betaler gerne et par hundrede.

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage e-mails fra den, skal du sende en e-mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.
For at sende et indlæg til denne gruppe skal du sende en e-mail til openspa...@googlegroups.com.
Find flere valgmuligheder på https://groups.google.com/d/optout.

Mark Moore

to Open Space Aarhus
+100,- herfra
~Mark

[...]

Jan Hinrichsen

to openspa...@googlegroups.com
Hej

Jeg vil gerne spytte med 500 kr.

/HamsterHauge
--------

rhmoller

to Open Space Aarhus
God ide. Jeg vil gerne bidrage med 250,-

/Rene

Nizger

to Open Space Aarhus
Det skal vi ha' :)

Jeg vil godt smide 200,- i puljen.

/Nisker

Henrik Brix Andersen

to openspa...@googlegroups.com
Notér mig for DKK 100,-

Mvh
Brix
--
Henrik Brix Andersen

Jacob Toft Pedersen

to openspa...@googlegroups.com

Mads Baggesen

to openspa...@googlegroups.com
+100kr

[...]

Inger Stokkink

Lars Sørensen

to Open Space Aarhus
Det lader til, at der er opbakning til forslaget.

Jeg har tilladt mig at oprette en WIKI-side til formålet, hvor det er nemmere at holde styr på relevant info som f.eks. finansieringen. http://osaa.dk/wiki/index.php/Vinylskærer

Omtalte model Silhouette Cameo fåes hos f.eks. http://hobbyboden.dk, hvor jeg har forhandlet den lidt ned i pris (2.495). Hobbyboden er den forhandler i DK med størst udvalg af ekstraudstyr.
Jeg har skrevet rundt til flere forhandlere, men indtil videre kun fået svar fra Hobbyboden.

Personligt mener jeg, det ville være bedst med en helt ny maskine, hvor der er garanti - såfremt vi kan skrabe pengene sammen.

Jeg smider selv minimum 400 kr i puljen, så vi er nu oppe på 1.978 kr.

Niels Ulrik Andersen

to Open Space Aarhus
+200

> Personligt mener jeg, det ville være bedst med en helt ny maskine, hvor der er garanti - såfremt
> vi kan skrabe pengene sammen.

Jeg er enig.

Mvh.
Niels Ulrik Andersen

[...]

mik...@mikjaer.com

to openspa...@googlegroups.com
+200kr herfra også!
> [...]
> openspaceaarh...@googlegroups.com.
> For at sende et indlæg til denne gruppe skal du sende en e-mail til

Mikkel Mikjær Christensen
Sikkerhedskonsulent

Hovednummer: +45 4440 1337
Direkte Nummer: +45 4128 2808

Mikjaer ApS
Naverland 16
2600 Glostrup

Morten "boris" Bruhn

to Open Space Aarhus
Så vidt jeg kan regne ud, efterlader det et "gab" på 117kr for at nå målet.

Ligesom pedersen, giver jeg gerne 128kr. Det skulle gerne få os over målstregen :)

/boris

Lars Sørensen

to Open Space Aarhus
Super!
Lad os lade den stå åben lidt endnu.
Udover maskinen bør vi have lidt ekstra grej i form af vinyler, strygevinyl, spatel, skraber.
Jeg har ikke helt overblik over, hvad vi bør købe af forbrugsmaterialer - og dermed det samlede beløb. Kig gerne på ovenstående hjemmeside (link findes også på wiki-siden), og meld ud, hvis der er et produkt/farve, du er interesseret i.

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Skriv mig på for 100 kr. :-)
Mvh Bib-bib / Jens

Lars Sørensen

to Open Space Aarhus
Så fremt alle tilsagn om økonomisk støtte til dette projekt stadig gælder, lader det til, at vi er landet på ca. 2.600 kr.

Det er nok til en ny maskine uden forbrugsmaterialer.

Skal vi gennemføre købet?

Mark Moore

to Open Space Aarhus
do it.

mikkel

to Osaa
Evt send listen over donationer så vi hverisær kan bekræfte?

Sendt fra min Samsung-enhed

to openspa...@googlegroups.com
Hej

Jeg er stadig med på at gi' 500 kr.

Mvh
Jan (HamsterHauge)
--------

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
Jeg kan se at der er tilsagn du ikke har fået med på din wiki side, så vær lige lidt grundigere med din opsummering, så tror jeg du vil finde penge til lidt vinyl:)

Du havde blandt andre glemt at få mig med på listen:)

--
[...]

Flemming Frandsen - YAPH - http://osaa.dk - http://dren.dk/

Mark Moore

to Open Space Aarhus

Inger Stokkink

to openspa...@googlegroups.com
Er der en Mobilepay nummer, der kan bruges til overførsel?

Mvh
Inger

Jens Schou Rønnow Pedersen

to openspa...@googlegroups.com
Jeg kan se at jeg også mangler på listen på OSAAs side.

Jeg smider stadigvæk gerne en "hund" i retningen om cutteten så snart jeg får et kontonummer eller et Mobile Pay nummer eller noget andet sjovt 😊

- Jens / Bib-bib

Sendt fra min iPhone
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på et emne i gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og alle dens emner, skal du sende en e-mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.

rhmoller

Lars Sørensen

to Open Space Aarhus
Følgende har givet udsagn om økonomisk støtte.
Navn Beløb Betalt
Lars 400,00
Flemming 400,00
Inger S 200,00
Mark M 100,00
HamsterHauge 500,00
RHMoller 250,00
Nizger 200,00
Henrik B 100,00
Jacob P 128,00
Mads B 100,00
mikjaer 200,00
Niels Ulrik Andersen 200,00
Boris 128,00
Jens Schou 100,00
Total 3006,00

Lars Sørensen

to Open Space Aarhus
Hov, oven- eller nedenstående blev sendt lidt for hurtigt.
Vil folk på listen lige melde tilbage, om de stadig er med på at købe.
Vedhæftet er en liste over ting, vi sådan cirka kan få for beløbet, hvis alle melder positivt tilbage.
Der skal trækkes 195 kr fra, som vi kan få i rabat på maskinen.

Jan Hinrichsen

Niels Ulrik Andersen

to Open Space Aarhus

On Oct 19, 2015 7:40 PM, "Lars Sørensen" <ma...@lars-sorensen.com> wrote:
> Vil folk på listen lige melde tilbage, om de stadig er med på at købe.

Mine 200 kr gælder stadig.

/Niels

Mark Moore

to Open Space Aarhus
go.

Henrik Brix Andersen

On 19 Oct 2015, at 19:40, Lars Sørensen <ma...@lars-sorensen.com> wrote:
> Vil folk på listen lige melde tilbage, om de stadig er med på at købe.

Kunne vi ikke blot få et telefonnummer, som vi kan overføre til via MobilePay?

Lars Sørensen

to Open Space Aarhus, hen...@brixandersen.dk
Tjoh, det kan vi da godt gøre. Har bare været tilbageholdende med det, da jeg ikke bryder mig om at tage imod penge, inden projektet kan realiseres 100%

Men MobilePay på tlf.: "61 67 74 00" vil blive inkluderet i projektet.
Skriv noget med vinyl samt dit navn her på listen.

Hilsen Lars

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Super god initiativ, Lars!

Jeg har lige sendt 100 kr. til dig via Mobile Pay.

Anders Dyhrberg

Lars Sørensen

to Open Space Aarhus
Den venlige forhandler har udover at give os lidt rabat sendt et link til denne lille butik, der ligger lige om hjørnet nede på Silkeborgvej.
Den har et større udvalg af professionel folie i både mat og blank samt strygefolie. De sælger både pr. meter og pr. rulle á fem meter.

http://thelettershop.dk/da/53-stryge-skiltefolie

Morten "boris" Bruhn

to Open Space Aarhus
Jeg står stadig ved de 128 jeg har lovet, men jeg har ikke mulighed for MobilePay. Fang mig i spacet ;P

/boris

Jacob Toft Pedersen

to openspa...@googlegroups.com

Lars Sørensen

to Open Space Aarhus
Hej alle

Så er der lidt status på projektet.

Jeg har bestilt en Silhouette Cameo 2 hos Hobbyboden Scrapworld samt lidt småværktøj og noget transferfolie. Og så tager jeg ned på Silkeborgvej og køber sort, hvid og grøn folie for resten af pengene - hun har et stort udvalg og kan få mere hjem. Det er rigtig fedt at kunne gå ned og købe en meter ad gangen og ikke være nødt til at købe en rulle på mindst fem meter.

Betalingsoversigt:
NavnBeløbStadig medBetalt
Lars400JaJa
Flemming400JaJa
Inger S200Ja
Mark M100JaJa
HamsterHauge500JaJa
RHMoller250JaJa
Nizger200
Henrik B100JaJa
Jacob P128JaBetaler i OSAA
Mads B100JaJa
mikjaer200JaJa
Niels Ulrik Andersen200JaJa
Boris128JaBetaler i OSAA
Jens Schou100JaJa
Anders Dyhrberg100JaJa
Total3.106 kr2.450 kr

Faktura fra Hobbyboden Scrapworld:
AntalVarenr./VareStk. prisTotal pris

31-102014 - Silhouette CAMEO 2
SN: T503B121514
2.495,002.495,00
31-40002 - Silhouette Scraper
39,0039,00
31-40103 - Silhouette Spatula Tool
65,0065,00
31-40000 - Universal Hook
65,0065,00
31-50330 - Applikationsfolie til Skilefolie - 335 mm x 1000 mm (1 meter)
65,00195,00
PACSOFT_PUPOPT - Vælg evt. afhentningssted
Posthus Føtex
Finlandsgade 17
8200 ÅRHUS N
0,000,00
PACSOFT_NOTSMS - SMS-advisering
0,000,00

 Varetotal 2.859,00
 Gebyr 0,00
 Forsendelse 0,00

Total excl. moms
2.287,20 DKK
Moms udgør
571,80 DKK
Total incl. moms
2.859,00 DKK

Mark Moore

to Open Space Aarhus

Hvad med ekstra/forskellige knive?

~Mark

[...]

Inger Stokkink

Lars Sørensen

to Open Space Aarhus
Mht. ekstra knive er det ikke noget, jeg har bestilt. Jeg har selv gjort mig overvejelserne, men så vidt jeg har kunnet læse mig til, holder den sig rimelig skarp i et pænt stykke tid, hvis man ikke mishandler den, og så synes jeg, at det godt kunne vente med at betale de 109 kr for et ekstra blad til, det bliver nødvendigt.

Mht. forskellige knive er der ved danske forhandlere kun to at vælge imellem; den almindelige og en til tekstil (ej at forveksle med folie til tekstiltryk). Heller ikke her tænkte jeg, at det var noget, vi ville få brug for med det samme.
Jeg har ikke rigtigt hørt indsigelser mod forslaget nævnt tidligere i forhold til det bestilte.

@Inger
Tak. De er modtaget, og listen på wiki er opdateret.

Mark Moore

to Open Space Aarhus
Gode overvejelser. :)
~Mark

Nizger

to Open Space Aarhus
Funds transfered :(

/Nisker

Lars Sørensen

to Open Space Aarhus
Hov, ingen grund til "sad smiley" - vinylskæreren er på vej! :)
Penge modtaget og opdateret på listen på wiki.

Tak medinteressen alle sammen. Jeg er spændt på at se, hvad folk får den brugt til!

Nizger

to Open Space Aarhus
Nej det var også en fejl... :)

/Nisker

Lars Sørensen

to Open Space Aarhus
Så er der kommet udstyr!
Jeg er til fødselsdag det meste af weekenden, men prøver at få den smidt i spacet søndag eller mandag - og aller senest tirsdag :)

mikkel

to Osaa
Arranger du en demonstration tirsdag?

Sendt fra min Samsung-enhed

to Open Space Aarhus
Det kan du tro!
Jeg ankommer nok ca. kl 18.

Lars Sørensen

to Open Space Aarhus
Så er vores nye Silhouette Cameo på plads i spacet!

Wiki-siden er også opdateret med lidt info:
http://osaa.dk/wiki/index.php/Vinylskærer

Mark Moore

to Open Space Aarhus

Sejt! Og forbilledligt dokumenteret på wikien!! Kæmpe opad-tommel herfra!

~Mark