Radio nørd assistance søges

Jacob Toft Pedersen

to Open Space Aarhus
Hejsa

Da datterens paw patrol walkie forsvandt i forældrenes varetægt skulle
de jo erstattes.

Derfor har jeg bestilt et sæt baofeng 888s fordi jeg tænkte at de ville
da virke og kunne bruges.

Men nu er jeg lidt i tvivl, jeg så en engelske anmeldelse hvor de skrev
at de som default sendte på frekvenser man skulle have sendetilladelse
til, mon også det gælder danmark og hvis det gør er der så nogen der kan
hjælpe med at omprogrammere dem?

http://www.baofengradio.com/enProShowcn.asp?ID=312

/pedersen

Anders Christensen

to Open Space Aarhus

Den onsdag den 15. november 2017 kl. 21.21.39 UTC+1 skrev Jacob:
Hejsa

[...]

Så vidt jeg kan se, arbejder den på licenskrævende frekvensbånd, og vist også delvist udenfor radioamatørbåndet?

Der er sikkert nogle folk der er klogere end mig til radio-sjov der kan sige noget om hvorvidt den kan kodes om, jeg tvivler på at den kan det.

--
Mvh Anders

Jacob Toft Pedersen

to openspa...@googlegroups.com, Anders Christensen
On 2017-11-16 13:34, Anders Christensen wrote:

> [...]
>

> Så vidt jeg kan se, arbejder den på licenskrævende frekvensbånd, og
> vist også delvist udenfor radioamatørbåndet?

Tak for at kigge på det!

ok, det lyder jo ikke helt skidt så, men muligvis til den trælse side.

> Der er sikkert nogle folk der er klogere end mig til radio-sjov der
> kan sige noget om hvorvidt den kan kodes om, jeg tvivler på at den kan
> det.

Hmm ok, ja den burde kunne kodes om, man skal "bare" have det rigtige
baofeng kable og software suite...

> [...]
> Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open
> Space Aarhus" i Google Grupper.
> Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere
> modtage e-mails fra den, skal du sende en e-mail til
> openspaceaarh...@googlegroups.com
> <mailto:openspaceaarh...@googlegroups.com>.
> Hvis du vil indsende et indlæg til denne gruppe, skal du sende en
> e-mail til openspa...@googlegroups.com
> <mailto:openspa...@googlegroups.com>.
> Besøg denne gruppe på https://groups.google.com/group/openspaceaarhus.
> Du kan se flere muligheder ved at besøge

Mark Moore

to Open Space Aarhus, Anders Christensen
Jeg har et kabel på vej med posten til min Baofeng. Hvis du er heldig virker det til din.

~Mark

> [...]

> Besøg denne gruppe på https://groups.google.com/group/openspaceaarhus.
> Du kan se flere muligheder ved at besøge

Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

ja...@rotand.dk

to openspa...@googlegroups.com, Anders Christensen
Topniveau, jeg krydser fingre
Pedersen
[...]

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Måske var det nemmere at tage licensprøven og få en sendetilladelse? Dog må din datter nok vente lidt, Jacob. Jeg mener man skal være 16 år for at få licens 😉

Paul M. Bendixen

to OSAA
Nej, der er ikke aldersgrænse på, vi har haft 11 årige igennem en D licens i JOTA
/Paul