spaceapi?

Morten "boris" Bruhn

to openspa...@googlegroups.com
Hej folkens

Jeg husker, at det ikke er voldsomt længe siden, at der var et fungerende spaceapi i OSAA. Nu hænger der et breadboard og en masse ledninger på søjlen i stedet for den arduino der var tidligere, og hjemmesiden melder "undefined".

Jeg forstår godt lysten til at hacke/opgradere på en ting som spaceapi og vil ikke som sådan modsætte mig, at nogen piller ved det. Jeg forstår dog ikke hvorfor vi ikke må have en fungererende løsning indtil den anden rulles ud?

Er der nogen der kan kaste lidt lys over sagen?

/boris

Mark Moore

to Open Space Aarhus

Ja, det er ret dårlig planlægning fra min side..  Jeg troede jeg kunne klemme lidt hacking ind mellem eksamenerne og få det hele til at gå op, så jeg sagde til Tim at det var okay at pille det gamle ned..  Men ak.  Tiden løb fra mig..

Du har ret i at den kloge hacker ville have ladet den gamle løsning sidde,  men udlånet på ethernet sheild'et udløber om lidt,  så det var alligevel et spørgsmål om dage før det blev som det er nu...

Tl;dr: sorry,  my bad, fixer det asap.

~Mark

--
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage e-mails fra den, skal du sende en e-mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.

Morten "boris" Bruhn

to openspa...@googlegroups.com
Ah - jeg vidste ikke at det shield var lånt. Det ændrer jo naturligvis på ting.

Svend siger, at han har et ethernet-shield liggende, og at spacet må låne det på ubestemt tid. Det kunne måske være en redning indtil den nye og snedige løsning er på plads?

/boris

Mark Moore

to Open Space Aarhus
Jeg har faktisk også et wiznet board liggende i skabet.. Det kræver bare at nogen har tid til at sætte det op.... :/

~Mark

Emil 'Skeen' Madsen

to openspa...@googlegroups.com

Hej liste :)

Jeg har sammen med Mark leget med at lave det nye spaceapi.
- Dengang vi startede var planen jo at lave det trådløst.

Jeg har lavet en del af koden, der køre på ESP modulet :).

Det der har hængt i spacet var jo en midlertidig løsning, som blev permanent.
- Den måde det har fungeret på, inklusiv den mængde logs, som det har givet på Bo, har ikke været holdbart.

Jeg tror godt at jeg kan få laver systemet færdig på tirsdag, mig og Mark har snakket sammen om, at debugge det sidste lille problem.

Det handler om enten elektrisk eller radio støj fra relæerne, så vidt jeg kan forstå.

Jeg ville egentlig have været fordi de sidste par tirsdage, og prøve forskellige ting, men har ligget syg desværre.
- Mark har haft travlt med eksamen, så hvad der skulle have været en 3dags udskiftning, blev til en lang down time.

Men når det er sagt, så får det nye spaceapi også til at få nogle improvements;
* En fin IRC announcer, som fortæller når spacet ændre tilstand (wow!).
* Det kommer ikke til at skifte spaceapi tilstanden tilfældigt, som den nuværende løsning (wow!).
* Det laver mindre end 10-100requests til Bo i sekundet (wow!).
* Der er mulighed for at reprogrammere og fikse issues over telnet (wow!), til når det hele er indeni kassen.
* Med tiden, ikke flere løse ledninger (wow!).

Såfremt jeg er frisk tirsdag, vil jeg gerne se på det :), som sagt koden er på plads, installationen gav vidst lidt uforudsete problemer :).

Morten "boris" Bruhn

to openspa...@googlegroups.com
Det var da i hvert fald en uddybende forklaring - så blev der vidst kastet lys over den sag ;)

Keep up the good work - jeg vil afvente den nye og forbedrede version af space-api med en nær-barnlig forventningens glæde :)

/boris

Emil 'Skeen' Madsen

to openspa...@googlegroups.com
Jeg vil gerne lige knytte en undskyldning forresten.

Jeg skulle nok have remonteret det gamle spaceapi, da der var problemer med det nye.
Efter at have snakket med Mark, debugget og fundet frem til at det nok bare er støj,
ville jeg hente optokoblere hjemme hos mig selv, og installere det tirsdagen efter,
men har desværre ligget syg længe nu, så det er ikke sket... :(

Det er ikke excellent.

Når det er sagt, så regner jeg med at kunne få det op og køre på tirsdag :)

Vi regner med at hole os til breadboard løsningen i første omgang, og se det fungere.
Når vi tror på kredsløbet, og løsningen generelt lægger jeg nok et print ud, og får det produceret.
Så hele løsningen kan gemmes væk i en pæn kasse :)

// Yours faithfully
// Emil 'Skeen' Madsen