Pokemon Go ?

Lina Bergstrom

to Open Space Aarhus
Hej hej

Jeg har et spørgsmål som jeg har prøvet at undersøge, uden heeeelt at kunne finde et entydigt svar omkring Pokemon Go som mine børn (og rigtigt mange andre børn og voksne) spiller rigtigt meget.

Jeg kan læse mig frem til at spillet er bygget op omkring data der er indsamlet af brugere i spillet Ingress, der var et start up ved Google. Og det brugerdrevene data der er akkumuleret af spillerene bliver brugt til at understøtte Googles andre aktiviteter. Pokemon Go er bygget op over det data fra Ingress og sådan, som jeg forstår spillet skal, man bruge sin GPS for at kunne spille.

Mit spørgsmål er nu; er der nogen der ved hvilken forbindelse/overførelse af data der sker mellem Pokemon Go og Google? (når man ikke er logget ind med en Google konto)

Er data der bliver indsendt af spillere åbent for alle - altså som "åben data", eller hvem ejer det? - kan alle lave en ny "Pokemon Go" ud fra det data der er indsamlet? Og hvor ligger det så?

Jeg håber der er nogle der sende mig i retningen af et link eller et eller andet, der kan afklare det en lille smugle for mig.

På forhånd tak

Hilsen Lina

Rune Haugaard

to Open Space Aarhus
Så vidt jeg ved er dataen ikke tilgængelig.

Men det de har brugt til at lave de fleste poke stops kommer fra: http://www.hmdb.org