Arbejdsdag i OSAA lørdag den 7. april 2018

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Lørdag den 7. april 2018 er der arbejdsdag i OSAA!

Vi starter kl. 10:00 med morgenmad til de fremmødte.

Når vi bliver sultne bestiller vi noget mad til frokost.
OSAA betaler for både morgenmad og frokost.

Vi slutter når vi ikke gider mere :-)

Opgaver:

Listen med opgaver er vokset lidt siden sidste arbejdsdag, lørdag den 18. marts 2017

o) Udsugning til 3D resin printer i laser room skal laves.

o) Hylder over dør ved T3 Timeren (Rune og Svend-ev har lavet custom made hyldeknægte!)

o) Fast hyldeplads til T-962A Loddeovn med udsugning (tilsluttes laserens udsugning).

o) Opsætning af hylder i elektronikrummet.

o) Sortering af elektronikkomponenter.

o) Udsugning i elektronikrummet skal laves.

o) Tømme ud i Limbo (Svend tager trailer med?).

o) Opsætning af DBAD kamera i CNC rummet (Flemming).

o) Reperation af Sommerhack skilt.

o) Har du mod på at dirke vores små skabe op, er du velkommen til at prøve!

o) … og hvad der nu ellers dukker op.

Kom og vær med til at gøre vores space endnu federe!
Der kræves ingen specielle forudsætninger :-)

Ses vi?

Be Sociable, Share!

http://osaa.dk/2018/02/arbejdsdag-i-osaa-lordag-den-7-april-2018/

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Jeg deltager, selvfølgelig!

Kommer du også med? :-)

Brian V. Jørgensen

to openspa...@googlegroups.com

Jeg er klar 😊 så skal vi have ryddet op på Limbo.

Jeg har ingen bil eller kørepap men jeg vil gerne hjælpe med at læsse og aflæsse på losseren.

ydermere vil jeg gerne hjælpe med at sortere elektronik komponenter og hvis $Nogen finder ud af hvad der skal skiftes på Sommerhack skiltet vil jeg gerne hjælpe med at lodde.

Mvh

Brian V. Jørgensen

Bredefeldsvej 2

8450 Hammel

Denmark

Tlf. 28301554

Visit OSAA.dk - Your local hacker space in Aarhus !! Join us every tuesday !!

to Open Space Aarhus
Fedt nok! Det skal nok blive en produktiv arbejdsdag i spacet!

Hvem ellers vil give en hånd med? :-)

Christoph Pisani

to openspa...@googlegroups.com
Jeg kommer også :-)

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Super godt, Christoph!

Jo fler', jo bedre :-)

Mark Moore

to Open Space Aarhus

ydermere vil jeg gerne hjælpe med at sortere elektronik komponenter og hvis $Nogen finder ud af hvad der skal skiftes på Sommerhack skiltet vil jeg gerne hjælpe med at lodde.

Der kom 12V ind på skiltet 5V rail, så der skal nok skiftes det hele :/

~Mark

Anders Christensen

to Open Space Aarhus
Hej Folkens!

Den onsdag den 7. februar 2018 kl. 07.53.25 UTC+1 skrev Zoltanox:

Jeg er klar 😊 så skal vi have ryddet op på Limbo.

Jeg har ingen bil eller kørepap men jeg vil gerne hjælpe med at læsse og aflæsse på losseren.

Hvis ikke kalenderen springer i luften inden 7. april, kommer jeg og medbringer stor påhængsvogn og tilhørende automobil til at trække den.

--
Mvh Anders

Jan Hinrichsen

On 06-02-2018 21:48, Jens Schou Rønnow Pedersen wrote:
> Lørdag den 7. april 2018 er der arbejdsdag i OSAA!
>
> Vi starter kl. 10:00 med morgenmad til de fremmødte.

Jeg er med.

/Hamsteren

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Super fedt at I vil give et nap med, Mark, Anders og Hamster Hauge!

Jeg er sikker på at vi får shinet OSAA op, så det bliver endnu mere lækker! :-)

Anders Christensen

to Open Space Aarhus
Hep!

Den torsdag den 8. februar 2018 kl. 19.10.09 UTC+1 skrev Jens Schou Rønnow Pedersen:
Super fedt at I vil give et nap med, Mark, Anders og Hamster Hauge!

Jeg er sikker på at vi får shinet OSAA op, så det bliver endnu mere lækker! :-)

Laver du en Doodle, evt når vi kommer nærmere?

Tænker det måske vil være smart at have en lidt mere bindende tilmelding i forhold til tovholderens indkøb af morgenbrød?

--
Mvh Anders

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Jeg regner med at bruge mailinglisten her til at se hvem der kommer 😊

Mark Moore

to Open Space Aarhus
Så vil jeg gerne lige klarlægge at jeg IKKE har meddelt at jeg kommer :)

~Mark

Jeg regner med at bruge mailinglisten her til at se hvem der kommer 😊

Jan Hinrichsen

to openspa...@googlegroups.com
Hejsa

On 06-02-2018 21:48, Jens Schou Rønnow Pedersen wrote:
> o) Har du mod på at dirke vores små skabe op, er du velkommen til at prøve!

Er der nogen der har styr over hvilke skabe der er nøgler til, som bare
er i brug (udlånt nøgle)?

Et par skabe har navne på, og så er der en flok der er låste uden navn
på, og så nogle der er åbnet uden nøgle.

Jeg har prøvet at bore en cylinder op, og det er ret nemt, så er ved at
lave en alternativ løsning, så alle skabene kan komme i brug. Det vil
koste 50-75 kr. pr. skab, incl. en ny cylinder. De blir dog ikke en
Ruko, men det er vist også ret ligegyldigt på de skabe.

/Hamster

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
Hvor har du fundet de cylindere?

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Flemming Frandsen - YAPH - http://osaa.dk - http://dren.dk/

Jan Hinrichsen

On 11-02-2018 13:55, Flemming Frandsen wrote:
> Hvor har du fundet de cylindere?

I kinesiensland, til møbellåger, minder om postkasselås.

Det kræver at den gamle lås smides helt ud.

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
Ah! Smart.

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
Ja, der er godt nok mange møbellåse i kinesien, f.eks. den er:
https://www.ebay.co.uk/itm/Desk-Drawer-Dead-Bolt-Cylinder-Lock-Box-Cabinet-Cupboards-Panel-With-Two-Keys-/292168524798

Problemet er bare at det svært at være sikker på at låsene bliver kodet forskelligt:)

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Lars Sørensen

to openspa...@googlegroups.com
Hvad med bare at lade folk selv komme med en hængelås?
Du har modtaget denne besked, fordi du abonnerer på gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.
Hvis du vil ophæve abonnementet på denne gruppe og ikke længere modtage e-mails fra den, skal du sende en e-mail til openspaceaarh...@googlegroups.com.
Hvis du vil indsende et indlæg til denne gruppe, skal du sende en e-mail til openspa...@googlegroups.com.
Du kan se flere muligheder ved at besøge https://groups.google.com/d/optout.

Flemming Frandsen

Anders Christensen

to Open Space Aarhus
Hep!

Den søndag den 11. februar 2018 kl. 13.56.53 UTC+1 skrev HamsterHauge:

On 11-02-2018 13:55, Flemming Frandsen wrote:
> Hvor har du fundet de cylindere?

I kinesiensland, til møbellåger, minder om postkasselås.

Gad vide om man kan regne med at få en stak låse med forskellige nøgler hvis man køber f.eks. 16 låse samtidig?

Eller mon vi får 16 låse og 4 forskellige sæt nøgler :D

Jan Hinrichsen

On 12-02-2018 14:08, Anders Christensen wrote:
> Gad vide om man kan regne med at få en stak låse med forskellige
> nøgler hvis man køber f.eks. 16 låse samtidig?
Jeg har for egen regning, bestilt nogle lidt andre låse til skabene, 4
USD pr. stk., med to nøgler til hver.

Valgte de dyrere, da de virkede en anelse mere "sikre", der ikke bare
lige kan åbnes med en fingernegl ;)

Hvis folk synes det er alt for dyrt, så tager jeg tabet på mig.

/Hamster

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
Det lyder ok.

Har du et link til dem du købte?

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Jan Hinrichsen

On 12-02-2018 14:55, Flemming Frandsen wrote:
> Det lyder ok.
>
> Har du et link til dem du købte?

Jada:
<https://www.aliexpress.com/item/10-pieces-30mm-keyed-differently-zinc-alloy-flat-key-distribution-box-cam-lock/32382596128.html>

/Hamster

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
De ser da helt ok ud, og så skriver de ligefrem at de er forskellige:)

/Hamster

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Jan Hinrichsen

On 12-02-2018 14:59, Flemming Frandsen wrote:
> De ser da helt ok ud, og så skriver de ligefrem at de er forskellige:)

Hehe, jæps.. Men der følger kun én nøgle med hver lås, men har fået
tilranet mig en ekstra ved sælger, så der er to med til hver, uden at
skulle betale ekstra ;)

Men har kun købt de 10 stk., selvom vi skal bruge flere, så køber vi
bare flere, hvis de er acceptable.

/Hamster

Anders Christensen

to Open Space Aarhus

ha...@smart-tech.dk

to openspa...@googlegroups.com
Som jeg skrev, så valgte jeg en lås, hele 14 kr. dyrere end den du
linker til, der lignede en der ikke lige kunne låses på med en negl.

Men hvis du skal bruge et skab, så må du selvfølgelig gerne købe den
billige.

/Hamster

Inger Stokkink

to openspa...@googlegroups.com
Jeg er også med den 6.4. i øvrigt.
Knus, i.

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Super godt, Inger!
Spacet bliver ikke til at kende igen 😄

Jan Hinrichsen

On 12-02-2018 15:02, Jan Hinrichsen wrote:
> Men har kun købt de 10 stk., selvom vi skal bruge flere, så køber vi
> bare flere, hvis de er acceptable.

Første skab er monteret med lås, og den virker fint, ser god ud.. Bla
bla bla..

Mvh Hamster

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Fedt nok! 👍
Det glæder jeg mig til at se 😊

ha...@smart-tech.dk

to openspa...@googlegroups.com
Hejsa

Så er der monteret i alt 5 skabe med nye låse, øverst til højre er til
bestyrelsen, efter ønske fra Jens.

Det vil være en god ting, hvis dem der har en nøgle til et skab lige
melder sig, for der er jo en del skabe der er låst men ingen nøgle, dem
borer vi op, og skifter lås på.
Bliver "dit" skab boret op, så er det ikke fordi vi vil låne dine ting,
men fordi vi ikke vidste at det var "dit".

/Hamster

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
Skal vi ikke vedtage at de skabe der har et navn på, som kan henføres til et betalende medlem forbliver med den gamle lås?

Der er vel ingen grund til at skifte en lås, som vi der allerede er en nøgle til, vel?

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Robin Overgaard

to Open Space Aarhus
Jeg har glemt at melde at jeg også deltager I arbejdsdagen

/Robin

Jan Hinrichsen

On 27-03-2018 14:25, Flemming Frandsen wrote:
> [...]
> til et betalende medlem forbliver med den gamle lås?
>
> Der er vel ingen grund til at skifte en lås, som vi der allerede er en

Selvfølgelig: "Der har nøgle til et skab, der IKKE er navn på".

Der er ikke mange låste skabe, der er navn på..

/Hamster

Jan Hinrichsen

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Godt at høre at du også vil hjælpe med at få OSAA shinet op på arbejdsdagen i OSAA, lørdag den 7. april 2018, Robin!

Er der andre der har lyst til at give et nap med, så skriv gerne her i tråden.
Så køber vi nemlig ekstra morgenmad.

Flemming Frandsen

to Open Space Aarhus
Jeg er på.

--
Du har modtaget denne besked, fordi du er tilmeldt gruppen "Open Space Aarhus" i Google Grupper.

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Super fedt, Flemming! 😄

Jo flere, jo bedre 👍

Inger Stokkink

to openspa...@googlegroups.com
Jeg er også med.

Inger Stokkink
@stokkink

Super fedt, Flemming! 😄

Jo flere, jo bedre 👍

Jens Schou Rønnow Pedersen

to Open Space Aarhus
Super godt, Inger!
Vi ses lørdag den 7. april 2018 i OSAA 😄