Kontokig hos Nordea går i stykker snart

Flemming Frandsen

to openspa...@googlegroups.com
Det lader til at Kontokig hos Nordea snart går i stykker, de er
begyndt at advare om at man skal til at bruge NemID, så når det sker
kan vi ikke længere nemt logge ind og exportere konto-udtoget.

Er der nogen der ved om Nordea kan finde ud af at sende en email med
konto udtog eller en anden måde at få kontobevægelserne elektronisk?

--
Flemming Frandsen - YAPH - http://dren.dk/

jacob toft pedersen

On Tue, 2010-10-26 at 10:47 +0200, Flemming Frandsen wrote:
> Det lader til at Kontokig hos Nordea snart går i stykker, de er
> begyndt at advare om at man skal til at bruge NemID, så når det sker
> kan vi ikke længere nemt logge ind og exportere konto-udtoget.

NemID er det ikke _kun_ til netbanks delen, det smarte ved kontokik
forsvinder jo hvis det bliver andet et et simpel login.

Det var det ikke....

Jeg ringede til dem - og brugte lang tid i en telefonkø.

Nå men, nemid erintersseant.

Mark er "ejer" og det vil sige at det er ham der kan trække
informationerne ud.

Vi kan fjerne mark og kun bruge vores CVR nummer som ejer - hvordan i et
eller andet det så vil virke med nemid for vores forening er jeg ganske
usikker på. (og det virkedede som jeg kunne gøre det
telefonisk..........)

> Er der nogen der ved om Nordea kan finde ud af at sende en email med
> konto udtog eller en anden måde at få kontobevægelserne elektronisk?

Jeg sagde det til "manden" om vi ikke kunne få csv filerne på en anden
måde. Han ville ringe tilbage.

> --
> Flemming Frandsen - YAPH - http://dren.dk/

--
Med venlige hilsner
Jacob Toft Pedersen

http://rotand.dk/blog

signature.asc

jacob toft pedersen

On Tue, 2010-10-26 at 11:57 +0200, jacob toft pedersen wrote:

> Jeg sagde det til "manden" om vi ikke kunne få csv filerne på en anden
> måde. Han ville ringe tilbage.

Der er ikke andre måder.

Vi kan bruge det som der er nu frem til 1. januar hvorefter alt bliver
nemid.

Vi kan til den tid stadigt bruge konto-kik, meeen:
Vi skal anvende nemid nummer OG marks personlige kode. Som der ikke er
noget problem i af vi får, fordi vi jo ikke har hans nøglekort????

Det korte af det lange - fremover er det mark og kun mark der kan trække
csv ud.

signature.asc

Flemming Frandsen

2010/10/26 jacob toft pedersen <ja...@rotand.dk>:

> Vi kan bruge det som der er nu frem til 1. januar hvorefter alt bliver
> nemid.

Fåårk!

> Vi kan til den tid stadigt bruge konto-kik, meeen:
> Vi skal anvende nemid nummer OG marks personlige kode. Som der ikke er
> noget problem i af vi får, fordi vi jo ikke har hans nøglekort????

Gad vide om det er inden for NemID's brugsvilkår:)

Trælst at skulle trækkes med BøvletID i netbanken, det er så meget
mere besværligt at jeg krampagtigt holder fast i min gamle login til
min egen netbank, men til konto-kig er det da helt tåbeligt at skulle
rode med det skidt.

Mark Moore

to openspa...@googlegroups.com
Så må jeg jo huske at gøre det ofte :)

jeg ved ikke om der er en mulighed for at lave multibruger-login baseret på nem-id.. altså, simpelthen at tilknytte flere ejere til kontoen...

Dette ville jo så bare give fuld adgang.. i dunno...