kinesiske navn

Haakon Larsen

De fleste har vel hoert hva man kaller den kinesiske finansministeren?

- Tom Peng Pung

Men hva kaller man man en et Jehovas vitne pa kinesisk?

- Ding Dong

Thomas Berg

Hva kalles fiskeriministeren i Kina?

- Fang Tung Hai

Og Jordbruksministeren?

- Ku Ru Ka

Hva heter 'korridor' paa kinesisk?

- lang trang gang

Hva heter 'spett' paa kinesisk?

- lang tung ting

Thomas

Trond Bjorshol

haa...@kari.fm.unit.no (Haakon Larsen) writes:

> De fleste har vel hoert hva man kaller den kinesiske finansministeren?
>
> - Tom Peng Pung
>
> Men hva kaller man man en et Jehovas vitne pa kinesisk?
>
> - Ding Dong

Hærlig! Endelig en god unnskyldning til å pøse på med mine kineser-
"vitser" fra barndommen:

!! Hva heter kona til finansministeren?

-> Få-mær-pæng

?? Hva heter landbruksministeren i Kina?

!! Ku-sjit-ru (ru = ruke på nordmørsk)

!! Hva er "spett" på kinesisk?

-> lang-tung-ting

Husker ikke fler i farta men de var jo ganske dårlige, så...

--
/
/
| / + |\___,----|==| BMW R100 G/S Paris-Dakar, 1992
____//\_\_,====_.________|-/| ==============================
/ ___/ \ / _ \ // ____\\P Trond Bjørshol
/ \ | (_) |__ / \ Ericsson AS, Norway
\____/ \____/ eto...@etn.ericsson.se

Christina Dahl

eto...@etn.ericsson.se (Trond Bjorshol ) wrote:

>Hærlig! Endelig en god unnskyldning til å pøse på med mine kineser-
>"vitser" fra barndommen:

>!! Hva heter kona til finansministeren?

>-> Få-mær-pæng

Træng-mer-pæng!!

Ihvertfall her i Trøndelag...:-)

Så var det vel kanonkule:
Rund-tung-ting

-tina

roge...@idgonline.no

<haa...@kari.fm.unit.no> wrote:

> De fleste har vel hoert hva man kaller den kinesiske finansministeren?
>
> - Tom Peng Pung
>
> Men hva kaller man man en et Jehovas vitne pa kinesisk?
>
> - Ding Dong

Yes! Ser vi en ny vår for gamle kinesiske blødmer?
Her er noen andre som jeg kommer på i farten:

Hva heter ferieministeren i Kina?
- Camp Ping

Hva heter familieministeren i Kina?
- Kjing Kjong Hull I Dong

Hva heter kulturministeren i Kina?
- Syng Lang Sang

Hva heter idrettsministeren i Kina?
- Ping Pong

Roger
PS. Det finnes tilsvarende bøldmer for bl.a. franske og finske ministere. Noen
bidrag?
--
_
(_)
| || || || || |
\ / /
\ /
ROGER LID <tryllekunstner> <stand up komiker>

Elektriske brev: roge...@idgonline.no
Tikkende brev: Solåsveien 27, 4016 STAVANGER
Uskrevne brev: 51 88 20 80 / 90 75 57 02
Kjærlighetsbrev: leveres personlig (avtal time)
===========to=know=me=is=to=love=me============
| |

Sverre Klov

roge...@idgonline.no wrote:
:
: Roger

: PS. Det finnes tilsvarende bøldmer for bl.a. franske og finske ministere. Noen
: bidrag?
: --

: ===============================================

: ROGER LID <tryllekunstner> <stand up komiker>

:
Jassaa, saa det er paa no.vitser at komikerene her
i landet henter stoffet sitt. Ikke rart norsk oppstansdelseskomikk suger
stein.

--
I'm mad as hell, and I'm not gonna take it anymore!!
sve...@idb.hist.no

Terje Krogstad

In article <ETOTRB.96May8163345@eto_oroville.ericsson.se>,
eto...@etn.ericsson.se (Trond Bjorshol ) writes:

> [...]
>
>!! Hva heter kona til finansministeren?
>
>-> Få-mær-pæng
>

>?? Hva heter landbruksministeren i Kina?

John Holmes på kinesisk
--> lang-tung-ting

Jan M Sørensen

There I was minding my own business when tho...@ifi.uio.no (Thomas
Berg) wrote:

> [...]

En liten avsporing:

Hva heter ministeren for seksuell opplysning i Sverige ?

Sädström......

>Hva kalles fiskeriministeren i Kina?

> [...]

"Who is this General Failure and why is he reading drive c: ?"

Roland Astrand

haa...@kari.fm.unit.no (Haakon Larsen) wrote:

>De fleste har vel hoert hva man kaller den kinesiske finansministeren?
>
>- Tom Peng Pung
>

>Men hva kaller man man en et Jehovas vitne pa kinesisk?
>
>- Ding Dong

Datteren til en av ministrene (Prime minister ?): Done Wrong (uttal)

-Roland

Frode Aarstad

Roland Astrand (rol...@okstind.monet.no) wrote:

Q : Hva heter idrettsministeren ?