Parabol - Thai TV

Heidi

En venn av meg skulle gjerne ha tatt inn thailandsk TV på sin parabol. Er
det noen der ute som vet hvilke satelitter slike kanaler kan finnes på, og
evt. også hvilke frekvenser?

Heidi Grønnevik

Terje Tverås

På web-siden http://login.dknet.dk/~husted/satellit.html finnes en
oppdatert oversikt over alle satellitter og frekvenser på himmelveldet.
På 78.4 grader er det i hvert fall flere thai-kanaler, men om de kan
mottas her vet jeg ikke. Sjekk footprint (mottaker-området) til kanalene
og anbefalt størrelse på parabolen, via web-siden
http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Hall/3259/sizepgs/sizemainp.html

--Terje

Tom Christensen

In article <78ipmm$laq$1...@readme.online.no>, heidi...@hotmail.com
says...

> En venn av meg skulle gjerne ha tatt inn thailandsk TV på sin parabol. Er
> det noen der ute som vet hvilke satelitter slike kanaler kan finnes på, og
> evt. også hvilke frekvenser?

Etter hva jeg kjenner til så er det ingen Thai kanaler som sender til
europa enda.

Tom Christensen

In article <36AD9F4A...@uib.no>, te...@uib.no says...

> [...]
> mottas her vet jeg ikke. Sjekk footprint (mottaker-området) til kanalene
> og anbefalt størrelse på parabolen, via web-siden

:D

La meg ta et eksempel her for deg. PanAmSat på 45 West. Hvis du bor i
Oslo så vil denne ha en elivisjon på 6 grader så derfor 78 west eller
høst er helt UMULIG og motta.

Og dessuten så må jo satelliten ha en transponder rettet mot europa.

Sjekk www.satcodx.com for oppdaterte satellit lister.

--
Using Netscape 4.5 - ICQ:10197382 - Http://home.sol.no/~chrtom/

Eyvind Spangen

On Tue, 26 Jan 1999 11:56:10 +0100, Terje Tverås <te...@uib.no> wrote:

> [...]
>mottas her vet jeg ikke. Sjekk footprint (mottaker-området) til kanalene
>og anbefalt størrelse på parabolen, via web-siden

En grei tommelfingerregel er at man kan gå 60 grader øst og 50 grader
vest hvis det er helt fri sikt. Dette kan være forskjellig fra sted
til sted, men det er ikke langt unna sannheten. Min parabol har så
kort slaglengde på motoren at den ikke går lenger enn fra 22 grader
vest til 25 grader øst.. :-(

E. Spangen