Steinslipemaskin

Hanne Sofie Røed

Har en stein-gal mor som ønsker seg steinslipemaskin. Noen som vet hvor
jeg kan få tak i en sånn?

--
Hanne - nå uten XNAY for de som newser med Google

Kjell

Clas Ohlson selger slike tromler for sliping av bl.a. smykkestener...hvis
det er en slik du tenker på da. Hvis det er store stener hun skal slipe kan
hun bruke vinkelsliper med et blad for skjæring/sliping av sten.
MvH
Kjell
"Hanne Sofie Røed" <news-...@ringnett.no.invalid> skrev i melding

Hanne Sofie Røed

Kjell <kra...@tiscali.no> wrote:

> Clas Ohlson selger slike tromler for sliping av bl.a. smykkestener...hvis
> det er en slik du tenker på da.

Ja, det var en sånn jeg tenkte på. Har rota rundt på CO opptil flere
ganger uten å finne noen. Hvis noen vet under hvilken kategori jeg
finner den, så er det fint om jeg får et hint!

Ellers så hadde også Fybikon i Kristiansand en slik i varespekteret
sitt, og det blir sannsynligvis bestilling av den, med mindre CO har noe
større, bedre og billigere. :o)

Erik Prestmo

Hanne Sofie Røed <news-...@ringnett.no.invalid> skrev i

Jeg *tror* du kan kjøpe en billigere og like god trommel fra
våpenforretninger som selger ladeutstyr for patroner.

De selger noe som heter hylsetromler, som egentlig er lett ombygde
steinslipings-tromler.

SVJH kostet den hos CO et par lapper.

Det finnes amerikanske hylsetromler for rundt en lapp.

Det selges også hylsevibratorer, som kan brukes, men som ikke er like
effektive... for ca en halv lapp.

Det merket jeg øyeblikkelig tenkte på er RCBS, let etter Midway Norge på
Kvasir og spør der, de har det meste. Om ikke de har RCBS, så leter du etter
Parabellum, house of reloading. De har den i allefall, om enn noen kroner
dyrere.....

--

ErikP

- Tradition sometimes carries us along on obsolete wings. -

Jack F

Rune Nesset

Prøv Grenland steinhobby i porsgrunn. Tlf 35550472. Spør etter katalogen
deres. Den er full av maskiner og smykkeinnfatninger.
Samme gjelder Norsk Steinsenter i Risør. Tlf 37150096.

Mvh Rune

"Hanne Sofie Røed" <news-...@ringnett.no.invalid> skrev i melding

Kjell

Hei igjen! Hvis du sjekker artikkelnr.: 30-6486 hos Clas O. vil du finne det
du leter etter...håper jeg :)

Hanne Sofie Røed

Rune Nesset <tr...@online.no> wrote:

> Prøv Grenland steinhobby i porsgrunn. Tlf 35550472. Spør etter katalogen
> deres. Den er full av maskiner og smykkeinnfatninger.
> Samme gjelder Norsk Steinsenter i Risør. Tlf 37150096.

Takk til deg og alle andre som har svart!

John Hilt

G'day all!

On Mon, 6 May 2002 13:52:57 +0200 Hanne Sofie Røed wrote:

>Har en stein-gal mor som ønsker seg steinslipemaskin. Noen som vet hvor
>jeg kan få tak i en sånn?

Prøv den lokale geologiske foreningen, eller butikker som selger
slipte steiner.

--

_/_/_/ -= jh =- www.taglinesgalore.com/

- Den vor Herre giver et embede fratar han ogsaa forstanden.

Kai Magne Mauseth

Erik Prestmo skrev i meldingen ...

Erik, du er en knupp! Det er nemlig svigermora mi som skal få den, og dette
skal jeg nok sørge for at går i orden!

Kai Magne - aktiv hjemmelader

Rune Nesset

Vær obs på at vibrasjonstrommel ikke kan brukes til førstegangstromling av
stein. Den er ikke effektiv før steinene er blir grovslipt i roterende
trommel først. Dette fordi kantete steiner ikke vil bevege seg/roterer som
de skal i en vibrasjonstrommel..

mvh Rune

"Kai Magne Mauseth" <kai....@c2i.net> skrev i melding