Pris for innlegging av strøm i hytte?

Lars C. Krogenæs

Er det noen som kan gi meg et annslag på hva det vil koste å legge inn strøm
i en liten vinter-hytte (60m2) i Gudbrandsdalen?
Fordellingsskap ligger 15 unna hytta, som jeg tidligere har betalt et
annleggsbidrag på 11.000 kr for å få være med på.
Vil dette komme på 20, 30, 40 - tusen? eller mer?

Lars

Oddvar Demmo

36.000 NOK er siste pris jeg vet inkl. fremføring av strøm. Men du må få en
pris uansett så hva det hjelper deg, si det.
Oddvar

Jon Haugsand

* Lars C. Krogenæs

> Fordellingsskap ligger 15 unna hytta,

Tipper at prisen er en omtrentlig eksponensiell funskjon av manglende
benevning...

--
Jon Haugsand
Dept. of Informatics, Univ. of Oslo, Norway, mailto:jon...@ifi.uio.no

Lars C. Krogenæs

Jon Haugsand wrote:
> * Lars C. Krogenæs
>
> Tipper at prisen er en omtrentlig eksponensiell funskjon av manglende
> benevning...

Og med 15 meter blir det ? :-)

Lars

Lars C. Krogenæs

Oddvar Demmo wrote:

et

> 36.000 NOK er siste pris jeg vet inkl. fremføring av strøm. Men du må
> få en pris uansett så hva det hjelper deg, si det.
> Oddvar

Cluet er at jeg ikke vet om jeg skal legge inn strøm nå, eller vente i
overskuelig fremtid. Med et annslag på ca. 40.000 kr har jeg en viss peiling
på hva det evt. vil koste. Hadde det vært over 100.000 hadde jeg ikke sett
noe poeng i å undersøke, så det hjelper jo litt :-)

Lars

Oddvar Demmo

Tilfellet her med 36.000 hadde jeg tenkt å antyde nermere 100.000 Tenkte da
ikke på at det var på et tettsted med trafo i nerheten (100 M) Annet
eksempel er i ødemarken med noen Km luftstrekk som blir 60.000 + 8 år
prisstigning. Fremdeles må du få noen til å regne priss, det skal holde å
oppgi antall punkt og kjøreavstand.
Oddvar

Kjetil Bull

Lars C. Krogenæs skreiv:

Om vi forutsetter at du med 15 mener "15 meter", er nok 30-40
tusenlapper sannsynlig. Foreldra mine fikk nylig bytta ut hele
anlegget på hytta si, inkludert å legge et par utendørskurser, og det
kom på rundt 25' - men da var strøm fram til hytta alt på plass, og
det er snakk om et relativt beskjedent anlegg (sommerhytte med ditto
lite oppvarmingsbehov), med noe sånt som 3 x 16A + 1 x 20A kurser.

Dersom du skal ha "boligstandard" på mengden strøm, snakker vi vel om
et sted mellom 50 og 80.

Kjetil

--
1992 Kawasaki Zephyr 1100 * 1972 Puch VZ50V Dakota
1993 Izh Jupiter-5, 350ccm * DoD #2206 * Squid 12.691

John Nelvik Lie

"Lars C. Krogenæs" <ne...@kare.krogenaes.com.INVALID> skrev i melding
Dersom det er selve installasjonsjobben inne i hytta du lurer på, var
kostnaden i høst da vi la inn strøm på hytta kr (5000 for sikringsskap +
antall punkter x 500)+ mva. I Setesdalen, ikke Gudbrandsdalen, aner jo ikke
om prissettingen er anneledes hos dine mulige leverandører da....

John N. Lie