Spikerpistol fra Biltema / Clas Ohlson

Elling

Er det noen som har noe erfaring med spikerpistolene (dykkertpistolene)
og kompressorene til Biltema og Clas Ohlson? Er kvaliteten ok? (Nei,
selvfølgelig ikke i nærheten av en Paslode til 7000,-).

- Elling

Vidar Fredriksen

Jeg har inntrykk av at de er sånn tålig bra, men problemet er at går den i
stykker og du krever garanti må den sendes til sverige og har hørt at det
tar 1-3 måneder før den er tilbake...
"Elling" <edi...@vmetro.no> wrote in message

HM

"Vidar Fredriksen" <vida...@online.no> skrev i melding
så fall så har man rett på erstatningsvare !

Hans

Elling

Takk for tilbakemelding!

Har funnet en DeWalt (D51238K) til 1500 - 1600 kr (inkl mva) hos K-H
Service på Grønland i Oslo. Clas Ohlson sin tilsvarende (Besco fra
Taiwan) koster 1400 kr. Biltema har en "hobby"-modell til 600 kr og en
"proff"-modell til 1000 kr. I mine øyne et enkelt valg. Det blir Dewalt.

Har ikke helt bestemt meg når det gjelder kompressor, men også her ser
det ut til å være et relativt lite tillegg man må betale for å få et
anerkjent merke.

- Elling

Frode Strand

Elling wrote:

Har lånt en spikerpistol fra biltema en gang. Det endte med en del
banning og manuell spikring av taket :-(
Saken som skulle skyve fram spiker slarket såpass at den klemte dem fast
i stedet. Min eneste erfaring med spikerpistolene. Kjenner ikke
kompressorene, men jeg hører de får en del skryt.

--
fS
'92 MB 300TD Turbo

Frode Strand

Vidar Fredriksen wrote:

> Jeg har inntrykk av at de er sånn tålig bra, men problemet er at går den i
> stykker og du krever garanti må den sendes til sverige og har hørt at det
> tar 1-3 måneder før den er tilbake...

Har det ikke kommet regler som sier hvor lang tid garantireparasjoner
kan ta, eller gjelder det kun mobiltelefoner? Hørte i hvertfall snakk om
at man kunne kreve lånetelefon hvis det tok mer enn tre dager elns.

Message has been deleted

Per W.

"Elling" <edi...@vmetro.no> skrev i melding

> Er det noen som har noe erfaring med spikerpistolene (dykkertpistolene)
> og kompressorene til Biltema og Clas Ohlson? Er kvaliteten ok? (Nei,
> selvfølgelig ikke i nærheten av en Paslode til 7000,-).

Det spørs hvor mye du skal bruke den. Den holder nok til å f.eks sette opp
panel og lister på ett lite rom, men ikke noe mer enn det. Når det gjelder
slikt som spikerpistoler er det virkelig stor forskjell på kvalitet, og man
for som regel det man betaler for. Har selv brukt 2 stk billig pistoler
(dykkert) fra Byggmakker og fikk pengene igjen når nr2 ble returnert (etter
1 måned), de skal vistnok være av bedre kvalitet enn de som selges på
Biltema. Kjøpte til slutt en skikkelig til rundt 6000,- og den holder enda.
Når det gjelder kompressorene så er nok de av bedre kvalitet (ikke bra, men
de holder mer en nok til hobby bruk).

/Per W.

Frode Strand

Knut Oddvar Riisøen wrote:

> Jeg har spikerpistol fra Clas Ohlson, og den fungerer glimrende, sammen med
> kompressor fra Biltema som jeg låner iblant. Ulempen med den er at den er
> av typen som tar krampespiker også, f.eks. til takplater (som jeg kjøpte
> den for), men når man putter i vanlige dykkspiker så blir fortsatt
> "merket" den setter fra seg i veggen seende ut som etter kramper, dvs en
> liten "strek" istedet for et lite hull.

Kan du ikke justere med lufttrykket hvor langt den skal slå?

Message has been deleted

Frode Strand

Knut Oddvar Riisøen wrote:

> Frode Strand <frstrand@nonono_broadpark.no> tastet i

> Mulig det kan hjelpe hvis det går, har ikke testet...

Hakke peiling jeg, men da jeg lånte en, så fikk jeg beskjed om å prøve
meg fram med lufttrykket først, så slaget ble rett.

Gunnar Kulbotten

"Knut Oddvar Riisøen" <rx...@riisoen.net> skrev i melding

> [...]

> den for), men når man putter i vanlige dykkspiker så blir fortsatt
> "merket" den setter fra seg i veggen seende ut som etter kramper, dvs en

Jeg har en billigpistol fra Europris, og har skutt inn tusenvis av dykkert
med den. Har hatt forkiling et par ganger, men har ellers fungert utmerket.

Gunnar