wiskunde nieuwsgroepen???

Bart Vandewoestyne

Kan iemand mij een nederlandstalige nieuwsgroep geven ivm wiskunde?
Mail mij aub!

L. Koene

In article <71o0bl$btq$1...@news0.skynet.be>, "Bart Vandewoestyne"
<b_vande...@hotmail.com> wrote:

> Kan iemand mij een nederlandstalige nieuwsgroep geven ivm wiskunde?
> Mail mij aub!

In nl.wetenschap en/of be.science zijn dergelijke vragen welkom.
Nederlandse newsgroups alleen voor wiskunde bestaan niet.

Bart

--
for e-mail remove NO-SPAM. http://huizen.dds.nl/~lkoene/

J. J. Lodder

In article <lkoene-ya02408000...@news.worldonline.nl>,
lko...@NO-SPAM.worldonline.nl (L. Koene) wrote:

>In nl.wetenschap en/of be.science zijn dergelijke vragen welkom.
>Nederlandse newsgroups alleen voor wiskunde bestaan niet.

Als je even terugkijkt bij DejaNews zal je zien dat er in het verleden in
nl.wetenschap
ook duidelijk wiskundige draden gelopen hebben,
o.a. over regelmatige lichamen, de cirkelbedekkingen van de bol,
het uitgesloten derde volgens Brouwer, enz.
En het eeuwig terugkerende quizmaster kansvraagje natuurlijk.

Niet vreselijk hoogstaand of diepgravend,
maar dat is de wetenschap in nl.wetenschap ook niet.
Van een nieuwsgroep kan en moet je dat ook niet verwachten.

Post eens wat, en als het wiskundige postvolume uit de hand loopt
kan je altijd nog een wiskunde (sub)groep oprichten.

Jan

--
Remove geen-junk. for E-mail replies.