zijn er nog vogels te koop voor een normale prijs

paul

Ik wou gisteren een koppel valkparkieten kopen kreeg ik dus een schrik 35
euro per stuk.
dat komt werd me verteld door de nieuwe wet die is aan genomen.
Dieren winkels mogen uitsluitend nog inkopen bij bedrijven die daar voor
zijn. En aangezien er geen import meer is worden de prijzen zwaar op
gevoerd.

ga maar kijk voor een Japanse nachtegaal voor heen 80 gulden geen invoer
meer dus nu +/- 150 euro.

wel KWEKERS van Nederland zijn jullie bezig de markt kapot te maken zo ik
vooral zo doorgaan.

Hier in het dorp sterft heel langzaam de vogel hobby uit.

ik ben er zelf uit gestapt om dat 1 de gemiddelde leeftijd boven 65 ligt
niet dat het erg is maar er wordt niks verteld over Hoe je iets moet kweken
maar alleen je kan ze toch bij me kopen nou dan krijg je prijzen om je oren
waar je van schrikt.

ik ben met de najaar storm veel vogels kwijt geraakt verzekering zegt nee
ik kan geen bonnen over leggen wat ze gekost hebben.
maar als ik uit leg van zo is het gebeurt krijg ik een prijs naar mijn hooft
gegooid van de verzekering O u heeft in 99 een Japanse nachtegaal gekocht
hoe duur was deze nou ja rond de 80 gulden dan krijg je de helft daar van
dus geen nieuwe nachtegaal ga zo maar door.

waarom worden die prijzen zo opgevoerd kijk nou bij andere beesten die
prijzen worden niet op gevoerd bv de hond koop ik een ras hond met een bloed
lijn ook 400 euro haalt een leeftijd van 15 jaar haalt een vogel dat neeeen
alleen een papegaaien halen makkelijk die leeftijd.

ik wil graag mijn vogel bestand weer op pijl brengen maar ik ben straat arm
als ik dat wil doen is er iemand die mijn vollere weer op pijl kan brengen
tegen normale prijzen.

paul iemand die gek wordt van die prijzen.

Mike

"paul" <paul...@quicknet.nl> schreef in bericht
Volgens mij ben je appels met peren aan het vergelijken. En rashond (New
Foundlander) kost ook 1000 euro. Als je een koppeltje valken wilt ga dan naa
r een kweker. Ik weet zeker dat je dan niet zoveel betaald. De bovenstaande
verspilde energie kun je beter gebruiken om iets verder te kijken dan je
neus lang is :)
Sportieve groetjes,
Mike

Mike

heb even op marktplaats gekeken en vond daar oa dit:
Kweekkoppel valkparkieten met jong
Prijs: ? 50,-
Beschrijving: Man Lutino (1 jr. oud), pop Cinnamon (1 jr. oud). Jong
zit nog in broedblok (ong. 3 weken oud). Eerste nestje van dit koppeltje.
In één koop ? 50,-.

paul

Het gaat hier om er zijn verschillende ziekte onder de vogels
die ziekte kiemen kunnen overslaan naar andere beesten
nu moeten de vogels die het land binnen komen eerst een paar maanden in
caratene( ? ) om de ziekte uit te bannen.

het gaat alleen om waarom moet de kwekers van Nederland mee met de prijzen
van de importeur die ze plaats op caratene( ? ).

daar gaat het om
en als het over een hond gaat klopt ben ik met je eens maar als dat aan
banden wordt gelegd dat je alleen nog beesten mag kopen bij speciale
bedrijven vliegt die prijzen ook omhoog allen het voordeel met honden ze
worden niet zovaak in een hok gestopt in een dieren winkel.

als een hond een ziekte met zich mee kan dragen die de vee stapel van
Nederland kan ombrengen gaat het net zo als met de vogels (ganzenhoeders)

paul

"paul" <paul...@quicknet.nl> schreef in bericht

bertus

Ik heb nog een koppeltje valkparkieten zitten, lutino man en cinnamon pop.
Geringd 2002. Beide van een (verschillende) kweker. Er zit nu één jong in
het blok.
Alles voor ? 50,-
Bert.

"paul" <paul...@quicknet.nl> schreef in bericht

Dave

Ben ik dan de enige die het met Paul eens is als sie zegt dat de prijzen
bijna net zo doorschieten als sinds het invoeren van de euro met de rest van
de producten heeft gedaan in ons land??? Vogels zijn echt te duur zo...

Dave

"bertus" <uncl...@xs4all.nl> schreef in bericht

---

Dave

Kijk bijvoorbeeld alleen eens naar de zebravinken van tegenwoordig... Moeten
al rap 10 euro kosten dat is 22.50 gulden per koppel... Betaalde je in een
winkel niet eens...

"Dave" <da...@home.nl> schreef in bericht

sandra

> [...]
> Dieren winkels mogen uitsluitend nog inkopen bij bedrijven die daar voor
> zijn. En aangezien er geen import meer is worden de prijzen zwaar op

Hoi Paul,
Wij hebben ook een valkparkiet en ik heb daar 10 gulden voor betaald.
Was ook van een kweker en hij is geringd. Zelfs voordat hij wegging kreeg
hij nog davitamon (hahaah voor baby's, hoe heet dat?). Het was een bejaarde
kweker die al z'n vogeltjes dat gaf voordat ze het nest verlaten :-)
De eerste valkparkiet die ik kreeg van deze kweker is helaas binnen 2 weken
overleden. Ik heb hem toen teruggebracht, hij heeft m onderzocht maar hij
kon niks vinden.
En deze kreeg ik "gratis" mee, hij wilde niet dat ik met lege handen terug
naar huis ging.
Maar al met al is 35 euro per valkparkiet wel erg asociaal veel!

sandra

Mels

kijk eens op www.marktplaats.nl daar zijn vaak leuke aanbiedingen. michel
paul <paul...@quicknet.nl> schreef in berichtnieuws
1045812310.989124@cache2...

Dobber

Als de prijzen zo enrom zijn gestegen heb ik nog een aardig partijtje
grasparkieten te koop ....
voor 20 Euro per stuk vliegen ze de deur uit!

Maar even serieus, al voor de invoering van de Euro stegen de prijzen van
vogels behoorlijk snel, daar kan je van balen, maar je hebt wel met levende
wezens te maken en niet met een of ander produkt van een produktieband
waarvan er dagelijks hetzelfde aantal van gemaakt worden.
Nu vind ik 35 Euro voor een valkparkiet wel overdreven veel, maar dat kan
alles te maken hebben met de ouders, vogelbezitters en handelaars zijn
namelijk eigenlijk een beetje rascistisch, voor een jong van prijswinnende
ouders betalen we veel meer dan voor een beestje dat ergens in een voliére
is geboren waar een aantal koppels door elkaar vliegen ...

"Mels" <miche...@home.nl> schreef in bericht

CouCou

De prijzen van de valkparkieten zijn inderdaad wel gestegen, maar of het zo
dramatisch is als hier staat, dat denk ik niet. Ik denk dat het ervan
afhangt welke kleurslag als je wil hebben en of het jonge vogels zijn of een
bewezen koppel.
Als je kijkt wat de verschillende kleurslagen kosten en wat ze in het
verleden hebben gekost.
In 1988 kocht ik een koppel albino valken, en betaalde toen 1000 mark, en nu
264 gulden (120 euro )
In 1988 kocht ik een koppel witkopvalken en betaalde toen 250 gulden en nu
132 gulden (60 euro)
Ik weet dat dit niet het vergelijk is met 2 of 3 jaar terug, maar wil
daarmee wel aangeven dat prijzen van vogels stijgen en dalen, afhankelijk
van het aanbod.
Momenteel is er grote vraag naar vogels uit Nederland voor de export. In het
buitenland geeft men hogere prijzen voor een vogel dan hier, dus betekend
dat er veel uitgevoerd wordt en dus minder aanbod op de Nederlandse markt,
waardoor ook de prijzen hier stijgen.

Nog een voorbeeld: Afhankelijk van de tijd van het jaar (wel of niet
kweekseizoen) kan de prijs van een engelse parkiet momenteel tussen de 10 en
27,50 euro liggen voor dezelfde vogel.

"Dobber" <reag...@NIEUWSGROEP.NL> schreef in bericht

Jake

"<---------Snip ------------------------------------------------------->

Wat ik snap, is dat de prijs van import vogels omhoog gaat,
quarantaine, weinig import enz. , maar dat eigen kweek vogels ook zo
vreselijk duur worden snap ik niet helemaal... :-( :-(

Dobber

is toch vrij logisch, als er weinig jongen uit het ei krupen, stijgt de
prijs !

"Jake" <jjvd...@hotmail.com> schreef in bericht

Jeroen M.W. van Dijk

Door dat de kosten van de importvogels gestegen zijn stijgt ook de prijs
van de wildvang vogels. Vroeger werd 100 vogels gevangen en maar 20 kwamen
levend aan in land van verkoop.
In de loop van de tijd zijn de eisen strenger geworden. Hier door mag niet
meer illegaal vogels gevangen worden.
Ook moet de vogel langer bij de handelaar verblijven op een aparte lokatie
ver van de verkoopruimten. Deze lokatie hebben zeer veel importeurs nieuw
moeten bouwen. Dit zijn al snel 3 maanden.

De kweker heeft geen vervoerskosten, maar wel kosten van voer en
huisvesting voor zeker een half jaar.

En voor sommige soorten zoals japanse nachtegalen komen de jonge vogels
alleen groot op levend voer. En dat is zeer duur voer.
De kwekers van japanse nachtegalen verkopen hun jonge eigenkweek nog steeds
met verlies.

Jammer genoeg betaalt de consument voor een wildvang evenveel als voor
eigenkweek vogels. Dit terwijl je bij de meeste wildvang vogels geen
documenten krijgt welke je wettelijk gezien wel dient te krijgen.
Alle eigen kweek vogels met een vast voetring mag je houden.

Maar de wildvang vogels niet, dat alleen met papieren.

Het document geeft aan dat je deze vogel mag houden en dat het niet
gestolen is of zo.

Ook voor verzekering heb deze papieren nodig.

Als je je aansluit bij de juiste verenigingen en ook bezig bent met het
kweken van ´dure´vogels, dan valt de prijs veel lager uit.

Jeroen M.W. van Dijk