Een mediterrane/tropische tuin aanleggen, welke planten gebruik je?

Reaktie_vondst

Hallo allemaal,
Ik wil een mediterrane/tropische tuin aanleggen. Welke planten kan ik
daarvoor gebruiken ? Ik zoek planten die in niet naar binnen moet halen in
de winter, onderstoppen en daardoor beschermen is geen probleem. Een
trompetklimmer en een palmboom (Trachycarpus Fortunei) heb ik al, nu de rest
nog. De oleander en de bougainville vallen bijvoorbeeld (helaas) al af omdat
ze naar binnen moeten s'winters. Bananenplanten ? Misschien ook een optie ?
Wie maakt me wegwijs of weet een leuke site waarop ik wat info kan vinden.

Bedankt voor jullie reakties.
Johan

-=BH=-

"peter" <18ko...@nospam.demon.nl> schreef in bericht

> - Banaan: musa basjoo, 's winters wel met een metertje stro afdekken.
> Geeft een heel tropisch effect want de plant kan wel een meter of vier
> hoog worden met reusachtige bladeren als je maar flink begiet en
> bemest

de musa basjoo is toch een palm? of heb ik het nu aan het verkeerde eind?

-=BH=-

AnneTanne

-=BH=- wrote:

> de musa basjoo is toch een palm? of heb ik het nu aan het verkeerde eind?

Het geslacht Musa is in elk geval banaan...

Anne

<http://annetanne.vosberg.be> <http://www.vosberg.be>

Marcel Harberink

"Reaktie_vondst" <Reaktie...@hotmail.com> schreef in bericht

Als we nog even wachten hoeven we niets meer binnen te halen vanwege de
steeds stijgende temperaturen ;-)

Helaas heb ik ook geen suggesties, maar ik volg het met spanning want ik had
zelf ook al zo'n plan ...

Marcel

Diana

"Reaktie_vondst" <Reaktie...@hotmail.com> schreef in bericht
Hoi Johan,

Ik hoop dat je hier iets aan hebt:

Naast de al genoemde Musa Basjoo en Trachycarpus fortunei:

Bamboe's (de Fargesia-soorten woekeren niet)
Callistemon (volgens boeken niet winterhard, maar bij mij staat een
volwassen exmplaar al enige jaren buiten)
Trachelospermum jasminoīdes (hetzelfde verhaal als boven), ruikt heerlijk,
wintergroene klimmer
Planten met groot blad als Rheum, Gunnera, Rodgersia
Grassen, het liefst in groot formaat zoals een aantal Miscanthus-soorten
Exotische uitziende bloemen in felle kleuren, zoals lelies en daglelies
(hemerocallis)
Canna's (wel uitgraven voor de winter, in het voorjaar weer planten)

Dat is zo'n beetje wat ik nu kan verzinnen, ik hoop dat je hier al iest aan
hebt

Succes, Diana

Reaktie_vondst

Bedankt voor jullie reakties, ik ga ermee aan de slag. Niet vermeld maar ook
in mijn tuin aanwezig zijn:
Trachycarpus Fortunei / Cannas / Buxus / 4 soorten bamboe / passieflora /
een heel klein olijfplantje / Yucca op stam (waarvan de onderste bladeren
verwijderd zijn)
Groetjes,
Johan