Boomschors als bodembedekker voor pad in tuin

C-CODE

Onlangs heb ik de site gevonden van een bedrijf dat handelt in natuurlijke
bodembedekkers. Het koste 30 gulden per zak van 70 kilo. Het lijkt me
ideaal om te gebruiken, heeft iemand hier ervaring mee ?

Alvast bedankt;

Rutger

C-CODE

Beste Nous

Dit is de site:

http://www.dekowood.nl

Ziet er op zich wel OK uit, zou ik zo zeggen

nous <nous....@planet.nl> schreef in artikel
<98sknl$vdt5$1...@reader03.wxs.nl>...

nous

nous

> Beste Nous
>
> Dit is de site:
>
> http://www.dekowood.nl

> natuurlijke

Ziet er wat mij betreft ook heel betrouwbaar en goed uit. Ben benieuwd wat
Martin hierover te zeggen heeft. Hij zit wat meer in deze materie.
Maar het lijkt mij een zeer goed produkt van een -er betrouwbaar uitziend-
groen bedrijf.
Maar wacht even op het advies van de echte kwekers en groendeskundigen onder
ons..ik sta nog maar in mijn kinderschoenen in tuinnierland.

groetjes, Nous.

Peter Govaere

Lijkt me vrij duur !

kijk eens op : www.eurocompost.be

C-CODE

er staat anders geen prijs bij ?

Peter Govaere <pgov...@pi.be> schreef in artikel
<98sq8u$umi$1...@news.planetinternet.be>...

Peter Govaere

Klopt !

Maar daarvoor dient dan bijvoorbeeld e-mail.

Heb er al materiaal gehaald. En ik weet wel zeker dat ik er toen veel minder
voor betaald heb

"C-CODE" <r.co...@kpn.com> wrote in message

Pjotr

Ik heb zelf heel goede ervaringen met boomschors en houtsnippers. Ik
kon er heel goedkoop aankomen, bij een houtzagerij bij mij in de
buurt. Voor een houtzagerij is het namelijk afval. Het kostte me maar
een gulden per volle vuilniszak, die ik zelf vol mocht scheppen.

Kortom: informeer eens bij een plaatselijke houtzagerij! Zo eentje
waar ze boomstammen rechtstreeks en onbewerkt uit het bos betrekken.

Pjotr.

Roger Bastin

Waarom moet dat nou weer gekleurd zijn? En moet dat dan natuurlijk heten?

Is er iets mis met de echte kleur van boomschors of houtsnippers. Op den duur
worden ze zwart, nou en? Wij gebruikten dit veel voor paden en de natuurlijke
groeiremmende (= onkruidremmend) stoffen in de boomschors maken het ook nog
onderhoudsvriendelijk. Gebruik dit materiaal echter nooit tussen je planten.
de groei wordt er aanzienlijk door geremd. de grond verzuurt en stikstof, de
belanmgerijkste plantenvoedingsstof wordt geblokkeerd. Omdat het langzaam
verteerd moet je af en toe aanvullen, na een of twee jaar.

C-CODE wrote:

--
Met vriendelijke groet,

Roger Bastin,

Kwekerij, Roger & Linda Bastin V.O.F.

Nederlandse planten collecties:
Lavandula, Rosmarinus, Salvia, Santolina, Thymus

http://www.bastin.nl/

Nieuwenhuysstraat 29, 6336 XV,
Aalbeek, Hulsberg (gemeente Nuth), Nederland
tel.: 045-5231475, fax: 045-5281405
e-mail: ro...@bastin.nl