sms afzender achterhalen

w v westerneng

hoe kan ik de naam achterhalen van iemand die een sms bericht naar mij
verstuurd via de pc - internet ?
waar te beginnen?
alvast bedankt
wijnand

--
w.we...@gelrevision.nl
http://members1.chello.nl/~w.westeneng/

The SMSC Master

Eerst via het SMSC adres van de afzender.
Dit zal de netwerk operator zijn die het SMS berichtje bij je afleverd.
Deze moet dan op zijn systeem kijken van welke klant (diegene die de
berichtjes laat sturen via web-pagina) de berichten komen.
Dan moet je kontakt opnemen met die eigenaar van de web site en die moet dan
ook nog eens een logging op zijn systeem hebben om het IP-adress aan een
naam t e kunnen koppelen.

Al met al dikke pret om dit voor elkaar te krijgen.

Als je geluk hebt staat het adres van de web site nog in het sms bericht dan
kan je enkele stappen overslaan.

MVG

"w v westerneng" <w.we...@gelrevision.nl> schreef in bericht

*Michiel*

>From: *Michiel* (Mic...@nospam.cjb.net)
>Subject: Aprilactie Ben Vrij: 0,1 EUR/SMS
>Newsgroups: nl.telecom
>Date: 2001-03-23 16:04:04 PST
>
>Zojuist gehoord via mijn Ben vrij prepay-telefoon (444):
>Tussen 1 & 30 april kost een SMS'je 0,1 Euro, ofwel 22 cent.
>
>Deze prijs geldt voor alle communicatie, informatie
>en entertainment SMS-diensten van Ben.
>
>Of dat deze actie-prijs ook gaat gelden voor Ben abonnee
>en Ben bijzonder bellers is mij vooralsnog onbekend.

Zo te lezen gaat deze speciale prijs gelden voor elke Ben-beller.
Op www.ben-online.nl wordt vooralsnog niets gezegd over deze actie.

http://www.ben.nl/ik_ben_ben/ben_tekst/html/sms/tekst_sms.html
[Last-Modified: Fri, 23 Mar 2001 10:37:55 GMT]

In de maand april betaal je slechts € 0,10. Dit is 22 cent per SMS’je.
(maximaal 160 tekens). Deze aanbieding geldt ook voor alle Ben
communicatie-, informatie- en entertainment SMS-diensten.

Met Ben SMS-diensten kun je persoonlijke berichten en allerlei actuele
informatie met je mobiele telefoon verzenden en ontvangen. De
berichten kan je verzenden naar mobiele telefoons, faxen en e-mail
adressen. Ontvangen kan je van andere mobiele telefoons en e-mail
adressen.

De berichten van maximaal 160 tekens worden als SMS (Short Message
Service) naar je telefoon verstuurd. Je kan deze berichten dan van je
display aflezen. Het verzenden van SMS-berichten kan gewoon via je
telefoon. Maar ook via internet is het gemakkelijk berichten aan te
vragen. Hoe je via je telefoon of het internet berichten kan verzenden
en ontvangen lees je onder de items hiernaast.

De kosten voor de diensten staan per onderwerp vermeld. Deze kosten
worden afgerekend via je normale rekening of beltegoed.

Ben vrij minimum beltegoed

Om SMS-diensten te versturen heb je minimaal € 4,- (f 8,81) beltegoed
nodig. Heb je minder beltegoed? Dan sluit Ben automatisch de
SMS-diensten tijdelijk af. En moet je eerst je beltegoed opwaarderen
tot minimaal € 4,- (f 8,81). Nadat de computer van Ben dit beltegoed
verwerkt heeft, activeert Ben automatisch je SMS-diensten. Als je
beltegoed minder dan € 4,- (f 8,81) is, ontvang je geen SMS
tekstberichten meer van Ben informatief.

Wachtwoord

Voor het aanvragen via internet heb je een wachtwoord (password)
nodig. Dit wachtwoord vraag je aan via je telefoon.
Zend via SMS het bericht: PASSWORD naar nummer 555. Je kunt dit
commando eventueel uitbreiden met een eigen voorkeur. Toets dan na het
bericht: PASSWORD een naam die je makkelijk kan onthouden.
Bijvoorbeeld Ben; dan verstuur je het bericht: PASSWORD Ben.
Bewaar dit password goed. Wanneer je Ben sms diensten via het internet
aanvraagt wordt er naar dit password gevraagd.

--
Michiel Per SMS reageren? E-mail naar nos...@sms.genie.nl

Posted by news://news.nb.nu

Robert Elsinga =8-)

On Thu, 29 Mar 2001 17:21:38 +0200, "w v westerneng"
<w.we...@gelrevision.nl> wrote:

>hoe kan ik de naam achterhalen van iemand die een sms bericht naar mij
>verstuurd via de pc - internet ?
>waar te beginnen?

Bij MTNSMS.com is dat soms vrij eenvoudig. Anekdote: ik kreeg (naar
aanleiding van een flamewar in nl.telecom) van iemand tientallen
SMSjes via MTN. Ach, niet zo spannend, maar dan is de accu zo snel
leeg... =8-) Dus mailtje naar MTN, IP nummer gekregen en met het
IPnummer in de hand kom je al snel achter de boosdoener.

Maar: medewerking van de SMSsite is wel handig.

Robert Elsinga =8-)

--
e-mail: robert (at) elsinga.org

GSM Link Heaven: http://www.gsm-link-heaven.net
Voice: +31 871 901111 (90cpm), fax/voicemail: +31 20 882 15 16