vraagen over adsl en voip via TELE2

Massimo

Hallo,

Ik heb een paar vraagjes i.v.m. mijn voornemen om gebruik te gaan
maken van internetverbinding via TELE2 i.p.v. van xs4all voor adsl en
voip.

Ik maak nu gebruik van Voipbuster -waarvan ik ook een voip-in nummer
heb- voor telefoneren en dat wil ik graag zo houden.

1. Staat Tele2, die immers zelf ook telefoon aanbiedt, toe dat je niet
van hun telefoonaanbieding maar van Voipbuster gebruik maakt of hebben
zij hun modem 'dichtgetimmerd'?.
2. Is de modem die zij gebruiken geschikt voor voip? Dat wil zeggen:
zit daar ook zo'n phone-aansluiting op en kan je die dan voor
Voipbuster gebruiken?

Verder hebben ze 2 net iets verschillende aanbiedingen voor internet
tot downstream 20 Mb/s:
a. voor mensen die al een aansluiting via KPN hebben
b. voor mensen die dat nog niet hebben.

De aanbieding voor mensen die nog geen kpn-lijn hebben is voordeliger
dus daar zou ik gebruik van willen maken, *hoewel* ik momenteel wel
een kpn-lijn gebruik.

3. Moet ik dan eerst die lijn opzeggen en daarna pas mij bij Tele2
aanmelden om gebruik van hun voordelige verbinding te kunnen maken
-zij vragen maar E.5,00 p.maand voor de lijn zelf- of kan ik gewoon
mij bij Tele2 aanmelden en zeggen: ik wil van jullie aanbod van E.5,00
p. maand voor de lijn gebruik maken.

4. Het type en model modem wat zij gebruiken staat niet op hun site
vermeld. Weet iemand welk modem dit momenteel is?

Massimo
+++++++++++

Nini

Massimo <o...@tisnietwaar.nl.invalid> wrote in

> [...]
>
> Ik maak nu gebruik van Voipbuster -waarvan ik ook een voip-in nummer
> heb- voor telefoneren en dat wil ik graag zo houden.

Via het internet en via een ATA wel mogelijk. Als je gebruik wilt maken
van rechtstreeks naar IP-nummer bellen niet.

> 1. Staat Tele2, die immers zelf ook telefoon aanbiedt, toe dat je niet
> van hun telefoonaanbieding maar van Voipbuster gebruik maakt of hebben
> zij hun modem 'dichtgetimmerd'?.

Je kunt eenheleboel niet met hun modem, dat is afgeschermd.

> 2. Is de modem die zij gebruiken geschikt voor voip? Dat wil zeggen:
> zit daar ook zo'n phone-aansluiting op en kan je die dan voor
> Voipbuster gebruiken?

Weet het niet zeker maar het zal wel niet omdat je via de modem/router op
hun domein uitkomt. Ze gebruiken dezelfde instellingen.

> [...]
>
> De aanbieding voor mensen die nog geen kpn-lijn hebben is voordeliger
> dus daar zou ik gebruik van willen maken, *hoewel* ik momenteel wel

Overweging voor mij was dat er voor een paar euro het goedkoopste abbo
van de kpn beschikbaar blijft ebn je telefoonnummer. Bellen via internet
zit vaker storing op dan bellen met KPN. Dus als je internet eruit ligt
dan heb je altijd nog KPN(weliswaar erg duur) nog

> [...]
> -zij vragen maar E.5,00 p.maand voor de lijn zelf- of kan ik gewoon
> mij bij Tele2 aanmelden en zeggen: ik wil van jullie aanbod van E.5,00

Weet ik niet. Kun je navragen.

> 4. Het type en model modem wat zij gebruiken staat niet op hun site
> vermeld. Weet iemand welk modem dit momenteel is?

Ze hebben een eigen gemodificeerd model waar ze een heleboel
afgescherd/ontoegankelijk hebben gemaakt.

> Massimo
> +++++++++++

Ik had van te voren gebeld en duidelijk gemaakt dat ik bepaalde dingen
deed met internet en voip en dat die dinge zo belangrijk waren voor mij
dat het abbo er van af hing. Ze beloofden( na gebeld te hebben met de
achterliggende dienst) dat dit allemaal geen probleem was.
Dat bleek dus wel een probleem te zijn want het kon helemaal niet.
Heb meteen tele2 weer opgezegd en na wat juridische strijd tussentijds
beeindigd.
Krijg na een jaar nog steeds brieven van incassoburo die hier met veel
hilariteit worden ontvangen. Want ik heb mij aan de afspraken gehouden
die we zwart op wit hedden gemaakt en zelfs was ik bereid om te betalen
voor het gebruik tot einde abbo(3 maanden of zo). De kleuters van de
helpdesk belden nog over de problemen op toen ik al lang en breed bij ze
weg was.

Snelheid was wel oke. Bij mij dan. Was zo tussen de 12 en de 17 mb.
Heb ik nu ook.

Maar zij bepalen wat je wel kunt en wat je niet kunt.

Zou gaan voor een andere en je niet blind staren op de prijs.

Zou eens goed rondkijken op forums naar de problemen met tele2 en hun
modem/router en naar andere providers.

Tele3 is iets voor de windows gebruiker die alleen wat surfen en mailen.
Zelfs mijn schoonvader die een alles in 1 pakket heeft wil er na 1 jaar
al weer weg. Heeft heel veel problemen met de verbinding en de telefonie.
Er is daar al 5 keer een monteur geweest om de boel weer te fiksen.

Succes en sterkte met je keuze.

Nini

Massimo

On 29 Nov 2009 01:09:24 GMT, Nini <Ni...@oetGrunnen.nl> wrote:

>Massimo <o...@tisnietwaar.nl.invalid> wrote in

>Via het internet en via een ATA wel mogelijk. Als je gebruik wilt maken
>van rechtstreeks naar IP-nummer bellen niet.

Ah.

>Je kunt eenheleboel niet met hun modem, dat is afgeschermd.

Goed om te weten, en jammer.

>Weet het niet zeker maar het zal wel niet omdat je via de modem/router op
>hun domein uitkomt. Ze gebruiken dezelfde instellingen.

Juist.

> [...]
>zit vaker storing op dan bellen met KPN. Dus als je internet eruit ligt
>dan heb je altijd nog KPN(weliswaar erg duur) nog

Ik begrijp het niet helemaal, wat je hier zegt, want op de site van
TELE2 staat dat je bij hun gebruik maakt van de KPN-lijn.

>Weet ik niet. Kun je navragen.

Natuurlijk! Ik stel mijn vragen eerst hier omdat maar al te vaak
blijkt dat je hier eerlijker voorgelicht wordt dan bij de
telecomprovider zelf.

> [...]

>Dat bleek dus wel een probleem te zijn want het kon helemaal niet.
>Heb meteen tele2 weer opgezegd en na wat juridische strijd tussentijds

Oh jee, dat pleit niet voor hun.

> [...]
>
>Maar zij bepalen wat je wel kunt en wat je niet kunt.
>
>Zou gaan voor een andere en je niet blind staren op de prijs.

Na jouw gegevens heb ik al besloten om niet naar TELE2 te gaan...
Blind staren op de prijs wil ik ook niet, alleen zit ik op zo een smal
budget dat ik wel erg op de prijs moet letten.

>Zou eens goed rondkijken op forums naar de problemen met tele2 en hun
>modem/router en naar andere providers.

Dat is nu al niet meer nodig, dankzij jou. :-)

> [...]
>al weer weg. Heeft heel veel problemen met de verbinding en de telefonie.
>Er is daar al 5 keer een monteur geweest om de boel weer te fiksen.

Dus zelfs voor wat surfen en mailen niet geschikt... Ik heb al over
meer providers info gevraagd maar krijg steeds soortgelijke reacties.
Het begint er aardig hopeloos uit te zien.

>Succes en sterkte met je keuze.

Dank je en ook bedankt voor je informatieve reactie.

>Nini

Massimo

Rob

> [...]
> meer providers info gevraagd maar krijg steeds soortgelijke reacties.
> Het begint er aardig hopeloos uit te zien.

Je zit nu bij een provider waar je krijgt wat je wilt. Je vindt het
alleen niet leuk dat je meer betaalt dan je in advertenties van
prijsbrekers ziet staan.
Goed dat je eerst even informeert hoe het gaat als je naar zo'n prijsbreker
overstapt, maar hopeloos is het niet. Je kunt altijd nog besluiten te
blijven waar je bent.

WiND1

> Ik begrijp het niet helemaal, wat je hier zegt, want op de site van
> TELE2 staat dat je bij hun gebruik maakt van de KPN-lijn.

Koper, je maakt gebruik van het KPN koper. Er is verder niks KPN's bij.

--
WiND1

Nini

Massimo <o...@tisnietwaar.nl.invalid> wrote in

Klopt wel, maar dat is de adsl lijn. Telefoon lijn is dus KPN.
De beruchte of beroemde 4 draadjes in je stekker.
Dus je krijgt ADSL via 2 KPN koperdraadjes.
en de telefoon zijn de andere 2 draadjes.

> Natuurlijk! Ik stel mijn vragen eerst hier omdat maar al te vaak
> blijkt dat je hier eerlijker voorgelicht wordt dan bij de
> telecomprovider zelf.

Terecht, Maar ik weet het echt niet. Ik denk dat je die 5 euro betaalt
als je geen kpn aansluiting meer wilt.
Betekent dan ook dat bij een storing(tele2 of internet) je niets meer
hebt.
Daar doelde ik op voor het navragen. Sorry voor de onduidelijkheid
mijnerzijds.

Begrijpelijk. Zit ik ook. Helaas is de provider waar ik nu bij zit wel
goedkoop maar heeft ook problemen en je kunt je niet mee aanmelden.
Heb alleen nog de verbinding tot 20 mb( dus ook zo 12-17 mb) en
nieuwsgroepen.
Geen mail meer van hun en geen telefonie.
Kijk maar even bij de problemen van telebyte en Freeonline.
Maar voor 13,95 klaag ik verder niet.
Het hele verhaal is wazig en voor de toekomst onzeker.

> Dat is nu al niet meer nodig, dankzij jou. :-)

Punt is dat elke provider gebruikers heeeft die geen enkel probleem heeft
en er zijn er ook die veel of vaak problemen heeft
Voorbeeld(fictieve getallen) Ziggo heeft 600.000 gebruikers en misschien
5.000 Mensen die regelmatig problemen hebben. Dus overgrote meerderheid
heeft ze dan niet. Maar die 5.00 schreeuwen(en terecht) van de daken
zodat je de indruk krijgt dat er heel veel mensen met problemen zijn.

> [...]
> Het begint er aardig hopeloos uit te zien.

> Dank je en ook bedankt voor je informatieve reactie.

We zijn hier op de nieuwsgroepen om elkaar te helpen nietwaar. Het is
tenminste wel mijn instelling.

Sterkte.

Nini

JJC Nouws

Rob schreef:

Yep, heb ook behoorlijk spijt van mijn overstap voor telefonie naar
Online. Scheelt inderdaad tientjes per maand, maar regelmatig ben ik
onbereikbaar door storingen.

--
JJC

www.macfundamentalist.nl

Massimo

On 29 Nov 2009 10:31:18 GMT, Rob <nom...@example.com> wrote:

>Je zit nu bij een provider waar je krijgt wat je wilt.

Niet helemaal Rob. Ik wil graag wat meer snelheid voor minder geld.
:-) En dan kan ik wel inleveren op het gebied van de extra's zoals
nieuwsgroepen, ruimte voor website, etc. Dat soort dingen kan ik goed
en heel goedkoop apart regelen.
Bovendien is de voor mij zo belangrijke continuiteit van de verbinding
bij xs4all een aflopende zaak. Ik zit wat dat betreft nu goed omdat ik
nog geen 'xs4all only' verbinding heb maar ik verwacht dat ze wat ik
nu heb in de nabije toekomst afbouwen. En xs4all-only, daar heb ik
niet het minste vertrouwen in. Verder lijkt bij deze provider het peil
van\de bereikbaarheid van de helpdesk tot een bedroevend niveau te
zijn gedaald.

> [...]
>Goed dat je eerst even informeert hoe het gaat als je naar zo'n prijsbreker
>overstapt, maar hopeloos is het niet. Je kunt altijd nog besluiten te

Maar dat wil ik niet!

Massimo

Massimo

Eh... jah.

>Terecht, Maar ik weet het echt niet. Ik denk dat je die 5 euro betaalt
>als je geen kpn aansluiting meer wilt.
>Betekent dan ook dat bij een storing(tele2 of internet) je niets meer
>hebt.

O.k. Dat is voor mij best acceptabel. Ik heb ook nog een gsm. Wie niet
tegenwoordig. :-)

>Daar doelde ik op voor het navragen. Sorry voor de onduidelijkheid
>mijnerzijds.

Excuses gracefully accepted.

okee.

>Het hele verhaal is wazig en voor de toekomst onzeker.

??

> [...]
>heeft ze dan niet. Maar die 5.00 schreeuwen(en terecht) van de daken
>zodat je de indruk krijgt dat er heel veel mensen met problemen zijn.

Ja... Maar aangezien er geen -eerlijke- statistieken in te zien zijn
ga ik natuurlijk af op het aantal klachten dat ik zie staan...

>We zijn hier op de nieuwsgroepen om elkaar te helpen nietwaar. Het is
>tenminste wel mijn instelling.
>
>Sterkte.
>
>Nini

O.k. en bedankt Nini.

Massimo

Nini

Massimo <o...@tisnietwaar.nl.invalid> wrote in

Dat wazig en onzeker slaat op de provider Freeonline.
Alles is toen in de haast overgenomen door een belgisch bedrijf maar die
wil blijkbaar alleen de inbel klanten.

Wat er dus met de Hollandse ADSL klanten gaat gebeuren is sinds begin dit
jaar onbekend. Ook de helpdesk zegt het niet te weten. Ze zijn via de e-
mail wel te bereiken.
Zou jammer zijn als ze gaan stoppen.

Succes met je keuze en de verbinding.

Nini.

ETET

"Rob" <nom...@example.com> schreef in bericht

Moet toch even een lans breken voor Tele2.
Na een verhuizing heb ik besloten om Demon te verlaten en heb ik nu ruim
vijf jaar Tele2 (inmiddels 20 mb voor 19.95)(en KPN belbudget).
Na veel gewik en geweeg toch maar de gok gewaagd, maar ik was er niet
gerust op. Het eerste jaar kostte geloof ik 13,95 per maand (een heel
verschil met de 39 euro, die ik voor Demon betaalde). Dat was niet duur en
ik nam me voor om binnen het jaar op te zeggen als het me niet zou bevallen.
Als Tele2 klant krijg je korting op Tweaknews. Nu 20 mb voor ? 6.95, acht
verbindingen en een retentie van ongeveer zes maanden! (10 mb is ? 4.95).
Als ik in de loop der jaren acht keer mijn modem heb gereset, dan is dat
veel. Tele2 is er volgens mij een keer een of twee dagen uit geweest.
Tweaknews heeft drie keer een avond het niet gedaan. Verder bel je met de
helpdesk tegen normaal tarief.
Na XS4all, Sonera, UPC, Demon is dit misschien wel de stabielste verbinding
die ik heb gehad.

Mijn buren hebben ook Tele2 voor bellen en hebben maandenlang problemen
daarmee gehad. Het bleek, dat hun oude telefoontoestellen niet geschikt
waren voor Voip.
Nu hebben ze geen storingen meer.

Ik houd het bij KPNbudget, dat is betrouwbaarder.

ET

Massimo

On Sat, 2 Jan 2010 21:58:48 +0100, "ETET" <niet...@nietjuist.nl>
wrote:

Ik heb indertijd best wat klachten over Tele2 gelezen, maar je kunt
bij die prijsbrekers inderdaad ook geluk hebben...

> [...]
>waren voor Voip.
>Nu hebben ze geen storingen meer.
>
>Ik houd het bij KPNbudget, dat is betrouwbaarder.

KPN budget vind ik te duur voor wat je ervoor krijgt. Maar wat
telefonie betreft doet mijn combi van Voipbuster-abt. en goedkoop
mobiel via T-Mobile het goed genoeg. Alleen heb ik met een paar dagen
probleem gehad met Voipbuster dat vreemd genoeg voorbij lijkt nu ik
mijn tegoed -wat dagen te vroeg- na de 2de mail van Voipbuster heb
verhoogd...

Massimo

Voor adsl zou ik intussen overgegaan moeten zijn (per 1-1-2010) naar
KPN maar dat is misgegaan en zou wel eens een kleine tragedie kunnen
worden. Ik heb nog niet eens het zelfinstallatiepakket ontvangen. Na
een 2de telefoontje naar hun klantenservice van 47 minuten hebben ze
beloofd dat het alsnog in order zal komen. Een datum was niet te
noemen.

KPN, kwaliteitsprovider...

Massimo