nomenclatuur van de strigidae

Pieter Wierenga (DTC)

de Naam van de Uil is Oehoeboeroe.
dat is mij vanavond (natuurlijk ten overvloede) verzekerd door 2
gerenommeerde biologen.

Cheers, Pieter

Malcolm X

On Fri, 07 Apr 2000 20:48:48 GMT, pie...@hacom.nl (Pieter Wierenga
(DTC)) wrote:

>de Naam van de Uil is Oehoeboeroe.
>dat is mij vanavond (natuurlijk ten overvloede) verzekerd door 2
>gerenommeerde biologen.

Mij ook.
Sterker nog ze wilden er een eed op doen dat Kees en consorten liegen
dat ze bruin zien.

>Cheers, Pieter

Francus uilus plumatus cum loofus maximus (ere-Belg)

Nomen est omen.

http://sites.netscape.net/frouleaux/homepage

Pieter Wierenga (DTC)

On Fri, 07 Apr 2000 23:51:13 GMT, jak...@fuckyou.co.uk (Malcolm X)
wrote:

>Mij ook.
>Sterker nog ze wilden er een eed op doen dat Kees en consorten liegen
>dat ze bruin zien.

ik snap de reaktie (in mijn meelboks) van het onbenul Ruud Harmsen
danook niet (zie onder)
Nij vindt 6 jaar therapie voor Kees wel genoeg geweest.
daar zie ik medisch gezien geen enkele onderbouwing voor.
Misschien moet Ruud opzouten naar nl.religie om es een paar *eeuwen*
zinvol over het bestaan van God te discussieren.
>From: rhar...@knoware.nl (Ruud Harmsen)
>To: pie...@hacom.nl (Pieter Wierenga (DTC))
>Subject: Re: nomenclatuur van de strigidae
>Date sent: Fri, 07 Apr 2000 21:56:17 GMT

> Gaan we weer crossposten en uilezijken? Weg hier! Oprotten!
> Terug naar je eigen speeltuin!
>
> Dat gezeur over die uilenamen is nou na zes jaar echt niet leuk genoeg
> meer om er iedereen voortdurend mee lastig te vallen.
>
> En nou krijg ik zeker weer zo'n zeurverhaal met "Harmsel kotste in
> mijn bakje enz." over me heen? Je doet maar.
>
> Ruud Harmsen - http://utopia.knoware.nl/~rharmsen/

overigens: volgens mij is *Ruud Harmsen* een nick van Patty Wereldsman

Cheers, Pieter

Fustigat

Tu, pie...@hacom.nl (Pieter Wierenga (DTC)), die Fri, 07 Apr 2000
20:48:48 GMT, in littera <38ee462...@news.hacom.nl> in foro
soc.culture.netherlands (et aliis) scripsisti:

>de Naam van de Uil is Oehoeboeroe.
>dat is mij vanavond (natuurlijk ten overvloede) verzekerd door 2
>gerenommeerde biologen.

Beken, Pieter: je had een WTT gedronken!
;-)

>Cheers, Pieter

Fusti
http://user.online.be/icone/scn/wttkuur/wtt.htm

Pieter Wierenga (DTC)

On Sat, 08 Apr 2000 14:09:44 GMT, Fustigat o...@guindailllle.com (Fustig
ator (I. C. O.N.E.)) wrote:

> [...]
>soc.culture.netherlands (et aliis) scripsisti:

>Beken, Pieter: je had een WTT gedronken!

nou dat is toevallig,
ik wel maar die biologen niet

Cheers, Pieter

Fustig ator (I. C. O.N.E.)

Tu, pie...@hacom.nl (Pieter Wierenga (DTC)), die Sat, 08 Apr 2000
16:36:10 GMT, in littera <38ef5fc...@news.hacom.nl> in foro
soc.culture.netherlands (et aliis) scripsisti:

>nou dat is toevallig,

ziejewel!!!

>ik wel maar die biologen niet

Die weten dat vanzelf omdat ze goed werden opgeleid in hun vak.

>Cheers, Pieter

Fusti

Pieter Wierenga (DTC)

On Sat, 08 Apr 2000 16:36:10 GMT, pie...@hacom.nl (Pieter Wierenga
(DTC)) wrote:

>ik wel maar die biologen niet

die dronken gewoon appelsap, NONDEJU!!!

Cheers, Pieter

Fustig

Tu, pie...@hacom.nl (Pieter Wierenga (DTC)), die Sat, 08 Apr 2000
19:09:51 GMT, in littera <38ef74f3...@news.hacom.nl> in foro
soc.culture.netherlands (et aliis) scripsisti:

>On Sat, 08 Apr 2000 16:36:10 GMT, pie...@hacom.nl (Pieter Wierenga

Foei!
ik vind dat je hardstikke verkeerde vriendjes hebt!
Dat loopt nog slecht met je af!;-)

>Cheers, Pieter

Fusti

Pieter Wierenga (DTC)

On Sat, 08 Apr 2000 13:38:11 -0400, koi...@start.com.au wrote:

>Moet je hier eens kijken:
>
>http://animaldiversity.ummz.umich.edu/accounts/bubo/b._virginianus.html
>
>Allemaal UILENONFORMATIE daar. De Oehoe staat er ook bij.

de Oehoe hebben wij hier ook in het Noorderdierenpark.
da's nog es wat anders dan op het web

Cheers, Pieter

Malcolm X

Pieter Wierenga (DTC)

On Sat, 08 Apr 2000 17:04:31 -0400, koi...@start.com.au wrote:
>De heer Harmsen moet wel een
>enorme uilenhater zijn.

goddank verspreidt hij geen levensgevaarlijke virussen/viri(?) zoals
Stereo.
Maar nl.taal blijft een claustromaan groepje.
Ondanks mijn lesbevoegdheid in de nl.taal, zou ik me niet graag in een
dergelijke ng afficheren.
Brrrrrrr........
Koibito vertel es, is het nou *kommaneuken* of *kommaasneuken*.

Cheers, Pieter

Fustig

Tu, pie...@hacom.nl (Pieter Wierenga (DTC)), die Sat, 08 Apr 2000
20:50:32 GMT, in littera <38ef935f...@news.hacom.nl> in foro
soc.culture.netherlands (et aliis) scripsisti:

Maar de Bubo virginianus is geen Oehoe, maar een amerikaanse uil.
Onze Oehoe heet Bubo bubo.

>de Oehoe hebben wij hier ook in het Noorderdierenpark.
>da's nog es wat anders dan op het web

Oehoes leven in vrijheid in beschaafde landen zoals Limburg en Belgie.
Alleen Calvinistische polderboeren houden ze gevangen in kooien.
;-)
>Cheers, Pieter

Fusti

eric schade

<koi...@start.com.au> a écrit dans le message :
3851fs41mrt40mehj...@4ax.com...

(knip)

> Het is duidelijk dat het hoog tijd wordt het nederlands nu maar eens
> compleet af te schaffen. Ikzelf heb daarbij een voortrekkersrol door
> bij contacten met nederlandse overheidspersonen uitsluitend in hoog
> tempo uitgesproken Americaans te gebruiken.

ES: Geeft niets. Er is zelfs een nieuwsgroep nzn.fr.langue.latine (ook een
dode taal); dus géén Nederlands meer? Géén nood. De nieuwsgroep nl.taal
blijft gewoon doorzwammen over NL.dode.taal tot minstens het derde milennium
na Christus.
Latijn taal van het Vaticaan? NLs taal van de quartaire soft-agogische
welzijnssector.

kees

koi...@start.com.au wrote:

> [...]
> bij contacten met nederlandse overheidspersonen uitsluitend in hoog
> tempo uitgesproken Americaans te gebruiken.

Ik praat tegen hollanders alleen Brabants

M.Reuland

eric schade schrieb:

> [...]
> na Christus.
> Latijn taal van het Vaticaan? NLs taal van de quartaire soft-agogische

M.R. uitstekend. Stelling: kan de taal een dode taal genoemd worden,
waneer we dan met de taal nog bezig zijn? De onderwerpen behandelen het
dagelijkse leven - geen kerk-cenario- en de taal moet om verstaanbar te
blijven, daaraan aangepast worden.
Dag Melis

Arthur Mol

> Maar de Bubo virginianus is geen Oehoe, maar een amerikaanse uil.
>Onze Oehoe heet Bubo bubo.

Dat bestrijd ik toch. Het is namelijk de Amerikaanse Oehoe. Daarnaast zijn
er ook tal van Bubo Bubo ondersoorten, tot wel 42.

>Oehoes leven in vrijheid in beschaafde landen zoals Limburg en Belgie.
>Alleen Calvinistische polderboeren houden ze gevangen in kooien.

Ha! ... En wij moeten als Hollanders wel goedkeuren dat de Belgen onze jonge
Zuid-Limburgse Oehoe's weglokken die daar met veel zorg in een groeve zijn
grootgebracht?

Fustig

Tu, "Arthur Mol" <arthu...@valkerij.nl>, die Thu, 13 Apr 2000
08:31:08 +0200, in littera <8d3pev$6h8$1...@porthos.nl.uu.net> in foro
soc.culture.netherlands (et aliis) scripsisti:

>Dat bestrijd ik toch. Het is namelijk de Amerikaanse Oehoe.

maar dat is een nep oehoe, zo feek als alles wat op de Nieuwe Wereld
te zien is. De enige ware juiste en ongeëvenaarde is de bubo bubo
bubo.

> Daarnaast zijn
>er ook tal van Bubo Bubo ondersoorten, tot wel 42.

Rassen van de Oehoe? Dat kan.

>Ha! ... En wij moeten als Hollanders wel goedkeuren dat de Belgen onze jonge
>Zuid-Limburgse Oehoe's weglokken die daar met veel zorg in een groeve zijn
>grootgebracht?

het biotoop van de belgisch-duitse grens is veel geschikter voor
Oehoes dan de steengroeven van de Pietersberg in Maastricht.

Fusti (Calvinisten verdienen geen oehoes!)

Arthur Mol

>het biotoop van de belgisch-duitse grens is veel geschikter voor
>Oehoes dan de steengroeven van de Pietersberg in Maastricht.

Vertel dat het paartje Oehoe's maar eens dat er zit. En geschikte biotopen
zijn ook weer voer voor geheel andere discussies. Ik ben het overigens wel
met je eens, maar dat is dan ook niet op emotionele gronden gebaseerd.

Arthur

Fustig

Tu, "Arthur Mol" <arthu...@valkerij.nl>, die Thu, 13 Apr 2000
10:58:06 +0200, in littera <8d422i$bcq$1...@porthos.nl.uu.net> in foro
soc.culture.netherlands (et aliis) scripsisti:

gesnopen!;-)

>Arthur

Fusti

Azrifel

Fustig ator wrote in soc.culture.netherlands:

>maar dat is een nep oehoe,

Net zo fake als de Wubbo Bubo.

--
Azrifel, heerser van de zeven woestijnen, baas over eigen lamp
Ik heb de macht, de macht om jou te woord te staan.

Pieter Wierenga (DTC)

On Sun, 09 Apr 2000 12:26:53 GMT, Fustig at...@guindailllle.com (Fustig

ator (I. C. O.N.E.)) wrote:

>Oehoes leven in vrijheid in beschaafde landen zoals Limburg en Belgie.
>Alleen Calvinistische polderboeren houden ze gevangen in kooien.

>;-)

De Buba Bubae in Emmen zitten niet zozeer in een kooi, zij kunnen
vrijelijk jagen op bezoekers.

Cheers, Pieter

Cridrosuzerei

Arthur Mol schreef op Thu, 13 Apr 2000 08:31:08 +0200 dit in

> Dat bestrijd ik toch. Het is namelijk de Amerikaanse Oehoe. Daarnaast zijn

> er ook tal van Bubo Bubo ondersoorten, tot wel 42.

De uil waarover deze discussie gaat
( http://arachne.jaze.net/~iqnullus/truth/superfoto.jpg ) is geen oehoe,
gezien de kleur van zijn ogen

Miereneter!Kropdrager!Dweil!Pincetpiemel!Koning der koningen!Galgenaas!
Slaapwandelaar!Jaap Jongbloed!Inboorling!Bosjesneger!
Kale kakkerlak!Verdoofde Injectienaald!Apekop!Hersenschim!Zwijnegel!
--
Binnen 15 jaar zal bij elke misdaad een computer betrokken zijn
-- Ken McPherson, Hoofd Computer Crime Unit Metropolitan Polica, 1985

Lid van: http://www.oochietoe.demon.nl/Icone/Keesclub/