KNMI Hoe-a-Joe-NEC-kennistest

Eric Visser

Oke, het gaat helemaal fout met de bijdragen van NEC'ers
op deze discussiegroep.
Na al maandenlang dat gezeik van PSv'ers en Ajacieden
te moeten lezen over echte supporters en meelopers begint
de discussie nu ook al bij de NEC-supporters.
Al dat gezeik al dat geschreeuw. Het niveau daalt.
Laten we voor eens en voor altijd een einde maken aan dit
gezeik en K.N.M.I. Ho-A-JOE de ultieme NEC-supporters-test
doen!

Ik stel voor dat Joost en David de vragen maken en Marc die
onlangs alle antwoorden uuit het hoofd heeft geleerd de
antwoorden nakijkt, of zoiets.

Dan zal blijken of onze Hazenkamp-schreeuwer inderdaad
de 'echte' supporter is die het zegt dat 'ie is.

Eric. (waar is Michel?)

Marc Schramm

Eric Visser heeft goede idee-en:

> Laten we voor eens en voor altijd een einde maken aan dit
> gezeik en K.N.M.I. Ho-A-JOE de ultieme NEC-supporters-test
> doen!

OK:

Vraag 1: Welke prins-gemaal opende in 1939 De Goffert te Nijmegen?

Marc Schramm (benieuwd)

K.N.M.I. Ho-A-Joe

In article <34DB9D...@dse.nl>, fi...@dse.nl wrote:

> [...]

> antwoorden nakijkt, of zoiets.
>
> Dan zal blijken of onze Hazenkamp-schreeuwer inderdaad
> de 'echte' supporter is die het zegt dat 'ie is.

Hier KNMI Ho-A-Joe die hier toch eventjes op zou willen reageren.Als jij
in een van mijn brieven kan vinden dat ik DE supporter heb je recht van
spreken,maar dat heb ik helemaal nooit beweerd.Ik heb gezegd dat ik mijn
club door dik en dun zal steunen,maar ik heb mezelf nooit de ultieme
supporter genoemd.
En waarom ben ik in godsnaam een schreeuwer ? Als je mijn brieven irritant vindt
dan lees je ze toch niet !

Ronald Huizer

Marc Schramm heeft geschreven in bericht

<>Vraag 1: Welke prins-gemaal opende in 1939 De Goffert te Nijmegen?

Prins Carnaval

Joost van Kuppeveld

Marc Schramm :

>Eric Visser heeft goede idee-en:

>OK:

>Vraag 1: Welke prins-gemaal opende in 1939 De Goffert te Nijmegen?

Eén van die goede ideeen was dat jij niet de vragen bedacht. Dit is
nl. op te zoeken.

>Marc Schramm (benieuwd)

Joost
(prins Bernhard)

Durk Harmen de Boer

Joost zegt voor:

>Joost
>(prins Bernhard)

Tsja, zo word het lastig voor GI-Joe. Mag' ie even nadenken, ja? Dank

Durk Harmen (had gedacht aan Prins Polygaam)

"Ik zie geen groep die de overtuiging heeft wereldkampioen te worden.
Dan word je het dus ook niet..." (Cruijff, WK USA)

Eric Visser

K.N.M.I. Ho-A-Joe wrote:

> Hier KNMI Ho-A-Joe die hier toch eventjes op zou willen reageren.Als jij
> in een van mijn brieven kan vinden dat ik DE supporter heb je recht van
> spreken,maar dat heb ik helemaal nooit beweerd.

Nee, maar er valt wel zo'n toon te bespeuren. Je sluit je mails bijna
altijd
af met iets van "Forza Hazenkamp!". Het is algemeen bekend dat daar de
mannen zitten die zich de ECHTE supporters noemen. Nu jij zo de nadruk
legt op jouw aanwezigheid op deze tribune lijkt het mij dat jij je ook
tot DE ECHTE supporters rekent en dus alle andere toeschouwers voor
weet-ik-
wat-allemaal uitmaakt.

Van die sukkels die gaan zingen van "Het was stil, in VENRAY!!", terwijl
ze er niet eens waren.

> En waarom ben ik in godsnaam een schreeuwer ? Als je mijn brieven irritant vindt
> dan lees je ze toch niet !

Een schreeuwer omdat je te vaak CAPS-LOCK gebruikt.
En het is juist leuk om bijdragen te lezen van andere NEC-supporters.
Het is wel grappig: Er zijn hier bijna meer NECérs dan Ajacieden en
PSV'ers
bij elkaar.

Eric.

Eric Visser

Joost van Kuppeveld wrote:

> Eén van die goede ideeen was dat jij niet de vragen bedacht. Dit is
> nl. op te zoeken.

Dat had ik al voorzien.
Maar je moet ook wel beginnen met een inkopper om de respondenr
gerust te stellen.

Eric.

Vlasman

> Het is wel grappig: Er zijn hier bijna meer NECérs dan Ajacieden en
> PSV'ers
> bij elkaar.
>
> Eric.

Dat betwijfel ik ten zeerste

Paul ( die voor PSV is )

Michel Gunsing

On Fri, 06 Feb 1998 15:30:44 -0800, Eric Visser <fi...@dse.nl> wrote:

>Eric. (waar is Michel?)

Joehoe, hier.

Michel (waar is mijn sjaal?)

K.N.M.I. Ho-A-Joe

In article <34DDA7...@dse.nl>, fi...@dse.nl wrote:

> [...]

> legt op jouw aanwezigheid op deze tribune lijkt het mij dat jij je ook
> tot DE ECHTE supporters rekent en dus alle andere toeschouwers voor

Juist,het lijkt je.Dus zeker weten doe je het helemaal niet.Dus wees wat
voorzichtiger met die voorbarige conclusies,oke.Ik ben misschien wel trots
op dat middelste gedeelte van de Hazenkamp.

forza hazenkamp
(NOU GOED,ERIK!)

Marc Schramm

Joost van Kuppeveld weet veel:
>Marc Schramm :

>Joost
>(prins Bernhard)

Ja, dit schiet niet op. Nou moet ik weer een nieuwe vraag verzinnen. OK, daar
komt ie:

Vraag 2: Welke linkshalf van n.e.c. werd in het seizoen '94-'95 topscorer van
alle linkermiddenvelders in de PTT-telecompetitie?

Marc Schramm (benieuwd)

| Wie wil er bloed op de achterbank van de degelijkheid? |
-- Frank Boeijen

Joost van Kuppeveld

Marc Schramm weet:

>Joost van Kuppeveld weet veel:

[bescheiden]

Ach, dat valt wel mee.

> [...]
>
>Vraag 2: Welke linkshalf van n.e.c. werd in het seizoen '94-'95 topscorer van
>alle linkermiddenvelders in de PTT-telecompetitie?

Moeilijk, moeilijk.

>Marc Schramm (benieuwd)

Joost (Carlos van Wanrooy)

> | Wie wil er bloed op de achterbank van de degelijkheid? |
> -- Frank Boeijen

Frank Boeyen is een schande voor de stad Nijmegen

Marc Schramm

K.N.M.I. Ho-A-Joe is aanhanger:

> [...]
>voorzichtiger met die voorbarige conclusies,oke.Ik ben misschien wel trots
>op dat middelste gedeelte van de Hazenkamp.

Zekers. Het is goed. Maar wat Eric zegt is dat hier op n.s.v. iedereen al voor
n.e.c. is. Jouw postings waren zeker objectief te noemen. Maar iedereen was al
op de hoogte en overtuigd van de inhoud. Bovendien is n.s.v.
anti-vitesse-arnhem. Zo is gebleken uit een recent opinie-onderzoek dat
vitesse arnhem een 2 scoorde op sympathiciteit. Dus, niet afhaken hoor.

O ja, dan komt hier vraag 3 speciaal voor jou:

Vraag 3: Wie scoorde de eerste goal in de fameuze
ECII-wedstrijd n.e.c.-barcelona, einduitslag 2-3?

Marc Schramm (benieuwd)

Wilco Vertegaal

Marc Schramm insinueert:

> vitesse arnhem een 2 scoorde op sympathiciteit. Dus, niet afhaken hoor.

Herstel: 2,4. Op een schaal van 1 tot 5.

> Marc Schramm (benieuwd)

Wilco (oplettend)
--
= Wilco Vertegaal =
= e-mail: vert...@stad.dsl.nl homepage: http://stad.dsl.nl/~vertegaa =

Joost van Kuppeveld

Marc Schramm:

>Vraag 3: Wie scoorde de eerste goal in de fameuze
>ECII-wedstrijd n.e.c.-barcelona, einduitslag 2-3?

Lastige vragen, hoor.

>Marc Schramm (benieuwd)

Joost (Anton Janssen)

David Reynolds

Marc geeft een inleggertje weg:

> [...]

>Vraag 2: Welke linkshalf van n.e.c. werd in het seizoen '94-'95 topscorer van
>alle linkermiddenvelders in de PTT-telecompetitie?

Tjonge Marc, dit heeft niets te maken met de 'NEC kennistest' maar
meer met een 'Marc Schramm kennistest'. Veeeeel te gemakkelijk.

Ok, K.N.M.I Hoe-aJoe, doe je best:

1. Wat is de herkomst van de naam 'De Goffert'.?
Dit is een leuke, die mogen gerenomeerde NEC kenners als Joost en
Michel ook beantwoorden.
2. Noem 4 duitse spelers die voor NEC speelden?
3. Wie scoorde het enige doelpunt voor NEC voor 20.000 man in de
promotiewedstrijd tegen Excelsior in de nacompetitie?
Jaar weet ik niet, wel dat de wedstrijd voor lange tijd gestaakt werd
vanwege het op het veld rennen van het publiek.
4. Welke club was de dupe van het feit dat de wedstrijd werd
afgefloten tegen NEC terwijl de bal onderweg was naar een doelpunt.
Eindstand was en bleef derhalve 3-2 voor NEC.
5. Hoe heet de favoriete spits van Joost ;-) bij wie je tegenwoordig
terecht kunt voor Dolmadakia en Moussaka?
6. Hoe heet het cafe van Eric van Rossum?
7. Van welke club nam NEC Mich d' Avray over.
8. NEC nam in het jaar dat Van Wanrooy van RKC kwam nog een speler van
datzelfde RKC over. Wie was dat?
9. Wie scoorde het doelpunt tegen Real Sociedad tijdens de Open Dag?
10. Welk NEC speler is momenteel topscoorder in de Amstel Cup?

Tjee, nou moet ik zeker nog een prijs verzinnen ook. Daar kom ik nog
op terug.

David (tevreden over de vragen)

Frank Tempelman

David Reynolds stelt wat kleutervraagjes:

: 1. Wat is de herkomst van de naam 'De Goffert'.?

: Dit is een leuke, die mogen gerenomeerde NEC kenners als Joost en
: Michel ook beantwoorden.

En ik. "Goffert" komt van "gofferdomme" (overigens evenals
"gelredome") dat in het NEC-stadion weerklonk als men verloor.

: 6. Hoe heet het cafe van Eric van Rossum?

Cafe' "De Valse Cheque".

: Tjee, nou moet ik zeker nog een prijs verzinnen ook. Daar kom ik nog
: op terug.

Stuur maar op.

: David (tevreden over de vragen)

Frank (al evenzeer tevreden)
--
Frank Tempelman
- Pep tuut piep / Daar hebbie de jeep / Van Jansen -

Marc Schramm

David Reynolds strooit met appeltjes en eitjes:

>Tjonge Marc, dit heeft niets te maken met de 'NEC kennistest' maar
>meer met een 'Marc Schramm kennistest'. Veeeeel te gemakkelijk.

O ja, dan zou ik willen weten waar je bijv. kan vinden dat Prins Bernard de
Goffert heeft geopend. Dan zou ik graag willen weten waar je kan vinden dat
Van Wanrooy, de Johan Neeskens van de jaren '90, topscorer werd van alle
linkshalven?

>Ok, K.N.M.I Hoe-aJoe, doe je best:

>1. Wat is de herkomst van de naam 'De Goffert'.?

Die is wel erg makkelijk. Goffert is etymologisch afgeleid van Geoffrey. Sir
Geoffrey om precies te zijn. Landgraaf van Wijchen in de 18e eeuw. Hij kocht
een hoop grond destijds in de buurt van het pittoreske plaatsje Hatert. In de
volksmond is dat lapje land toen 'Groffert' of 'Goffert' gaan heten.

David, waar kan ik meer info vinden over de Goffert en zijn geschiedenis?

>2. Noem 4 duitse spelers die voor NEC speelden?

Joerg Sobiech, de Mannie Kaltz en de Andy Brehme van de jaren '90 en een
meneer die de bal loeihard op het hoofd van de vragensteller schoot. Dat zijn
er dus vier.

>3. Wie scoorde het enige doelpunt voor NEC voor 20.000 man in de
>promotiewedstrijd tegen Excelsior in de nacompetitie?

De Wijs.

>Jaar weet ik niet, wel dat de wedstrijd voor lange tijd gestaakt werd
>vanwege het op het veld rennen van het publiek.

1989.

>4. Welke club was de dupe van het feit dat de wedstrijd werd
>afgefloten tegen NEC terwijl de bal onderweg was naar een doelpunt.
>Eindstand was en bleef derhalve 3-2 voor NEC.

Zeer terecht afgefloten. Tijd is tijd. Slechts voor het benutten van een
pingel mag extra tijd worden bijgetrokken.

>5. Hoe heet de favoriete spits van Joost ;-) bij wie je tegenwoordig
>terecht kunt voor Dolmadakia en Moussaka?

GLiatis.

>6. Hoe heet het cafe van Eric van Rossum?

D'n August.

>7. Van welke club nam NEC Mich d' Avray over.

Peterborough

>8. NEC nam in het jaar dat Van Wanrooy van RKC kwam nog een speler van
>datzelfde RKC over. Wie was dat?

Nu vergis je je. Men nam slechts Van Wanrooy over. Dat ie voor twee telde, zou
later pas blijken.

>9. Wie scoorde het doelpunt tegen Real Sociedad tijdens de Open Dag?

Ellerman, natuurlijk.

>10. Welk NEC speler is momenteel topscoorder in de Amstel Cup?

Koning, uiteraard.

>David (tevreden over de vragen)

Marc Schramm (eitjes)

P.S.: Eric Visser mot singe!

| Wie wil er bloed op de achterbank van de werkelijkheid? |
-- Frank Boeijen

David Reynolds

Marc Schramm wrote:
> [...]

Van Wanrooy, de Johan Neeskens van de jaren '90, topscorer werd van alle

Heeft niet zo zeer te maken met waar de informatie te vinden is maar een ieder die regelmatig post in deze groep is op de hoogte van jouw voorliefde voor linkshalf van Wanrooy. Als er dus een vraag mbt linkshalven in voorkomt kun je er al donder opzeggen wat het antwoord is, zonder te weten wat nou exact de vraag is.

> [...]

volksmond is dat lapje land toen 'Groffert' of 'Goffert' gaan heten.

Och.....

David, waar kan ik meer info vinden over de Goffert en zijn geschiedenis?

Ik heb het uit een boekje welk gaat over de geschiedenis van de wijk Quartier Guillaume, tegenwoordig beter bekent als het Willemskwartier. En uh daar stond het anders uitgelegt.

> [...]

meneer die de bal loeihard op het hoofd van de vragensteller schoot. Dat zijn

Zelfs als we Joerg zijn schizofrenie voor lief nemen moet ik je teleurstellen daar de schutter in kwestie , ene Selbach, ondanks wat zijn naam zou vermoeden geen Duitser is of is geweest. En Robby Hasselbach ook niet  trouwens.

>3. Wie scoorde het enige doelpunt voor NEC voor 20.000 man in de
>promotiewedstrijd tegen Excelsior in de nacompetitie?

De Wijs.

Voor of na het staken?

>Jaar weet ik niet, wel dat de wedstrijd voor lange tijd gestaakt werd
>vanwege het op het veld rennen van het publiek.

1989.

Ongetwijveld goed maar geen vraag.

> [...]

Zeer terecht afgefloten. Tijd is tijd. Slechts voor het benutten van een
pingel mag extra tijd worden bijgetrokken.

Mee eens, maar welke club was het nu?

>5. Hoe heet de favoriete spits van Joost ;-) bij wie je tegenwoordig
>terecht kunt voor Dolmadakia en Moussaka?

GLiatis.

Tja, te makkelijk. Was is al bang voor.

>6. Hoe heet het cafe van Eric van Rossum?

D'n August.

Zie 5.

>7. Van welke club nam NEC Mich d' Avray over.

Peterborough

Nope.

> [...]
>datzelfde RKC over. Wie was dat?

Nu vergis je je. Men nam slechts Van Wanrooy over. Dat ie voor twee telde, zou

Leuk geprobeerd maar het waren er wel degelijk 2.

>9. Wie scoorde het doelpunt tegen Real Sociedad tijdens de Open Dag?

Ellerman, natuurlijk.

Zo natuurlijk is dat niet, dacht ik zo.

>10. Welk NEC speler is momenteel topscoorder in de Amstel Cup?

Koning, uiteraard.

Yep

>David (tevreden over de vragen)

Marc Schramm (eitjes)

Tja, toch maar de helft goed. Dus nog geeneens een voldoende.

P.S.: Eric Visser mot singe!

 | Wie wil er bloed op de achterbank van de werkelijkheid? |
                     -- Frank Boeijen

Gadver, Marc. Na Adriaanse ga je nu die kwast van een Boeijen citeren? Met die pseudo intellectuele nonsens teksten van hem. Citeer dan liever die andere Nijmeegse popster, Ciska Peters.

David

     | Ik wil nooit meer naar een verjaardagsfeest omdat ze vervelend zijn |
                              -- Frank Boeijen --

(En daar had ie het bij moeten houden)

Marc Schramm

David Reynolds is streng:

> plaatsje Hatert. In de
> volksmond is dat lapje land toen 'Groffert' of 'Goffert'
> gaan heten.
> Och.....

Ja, OK. Er bestaan andere versies over het ontstaan van de naam
'Goffert', maar ik daag je uit met een plausibelere versie op de proppen
te komen.

> [...]
> Ik heb het uit een boekje welk gaat over de geschiedenis van de wijk
> Quartier Guillaume, tegenwoordig beter bekent als het Willemskwartier.

Wie is de schrijver van dit meesterwerkje? Is het bij de boekhandel
verkrijgbaar? Ik zou het graag willen inzien.

> Zelfs als we Joerg zijn schizofrenie voor lief nemen moet ik je
> teleurstellen daar de schutter in kwestie , ene Selbach, ondanks wat
> zijn naam zou vermoeden geen Duitser is of is geweest.

Echt niet? Ook geen dubbele nationaliteit?

> De Wijs.
> Voor of na het staken?

Duidelijk voor het staken van de wedstrijd.

> 1989.
> Ongetwijveld goed maar geen vraag.

Maar wel een bonuspunt.

> [...]
> Zeer terecht afgefloten. Tijd is tijd. Slechts voor het
> benutten van een
> pingel mag extra tijd worden bijgetrokken.

Ach so. Dat is typisch een vraag voor KNMI Ho a Joe.

> GLiatis.
> Tja, te makkelijk. Was is al bang voor.

Te makkelijk?

> D'n August.
> Zie 5.

Te makkelijk?

> Peterborough
> Nope.

Maar ik zat in de buurt.

> Nu vergis je je. Men nam slechts Van Wanrooy over. Dat ie
> voor twee telde, zou
> later pas blijken.
> Leuk geprobeerd maar het waren er wel degelijk 2.

Hmmm. Ik speel die ook door naar KNMI.

> Open Dag?
> Ellerman, natuurlijk.
> Zo natuurlijk is dat niet, dacht ik zo.

Als er gescoord wordt dan zijn het of Van EIjkeren of Ellerman.

> Cup?
> Koning, uiteraard.
> Yep

Knap toch?

> Marc Schramm (eitjes)
> Tja, toch maar de helft goed. Dus nog geeneens een voldoende.

Met bonus verdien ik een zes. Overigens weet Michel er meer.

> [...]
> Met die pseudo intellectuele nonsens teksten van hem. Citeer dan
> liever die andere Nijmeegse popster, Ciska Peters.

Die heb ik niet bij de hand. En de muziek is toch wel aardig van Boeijen
welteverstaan?

Marc Schramm (die een uitschakeling vreest)