Ik wil starten met een duikopleiding maar ik draag een bril

Rene Kamp

Aan ieder die mijn vraag kan beantwoorden,

Ik wil starten met een duikopleiding en nu heb ik een probleem, ik draag
een bril en nu weet ik niet of het mogelijk is om met bril en duikbril te
duiken of dat ik lenzen moet nemen.

wie kan me hier een oplossing voor geven,

ik wil namelijk over een tijdje er mee starten, dus daarom.

Jos Rosier

to Rene Kamp

Hoi Rene,

Er zijn speciale duikmaskers waar geslepen glazen in gezet kunnen
worden. Daar heb ik eerst 5 jaar mee gedoken. Een nadeel vond ik dat ik
het masker ook constant op moest houden boven water anders zag ik geen
moer. (Ik heb 2 x -4). Elf jaar geleden ben ik op contactlenzen
overgestapt en daar duik ik sindsdien ook mee wat mij zeer goed bevalt.
Ik ben er nog nooit één kwijt geraakt. Als je niet van die sterke glazen
hebt,(-1 of -1,5) kun je mischien ook wel zonder duiken, omdat alles
onderwater zo'n 25% wordt vergroot. Wat steeds meer van mijn cursisten
doen tegenwoordig is om tijdens de zwembadlessen van hun opleiding,
waarbij zij onderwater hun masker moeten afzetten, is om daglenzen te
gebruiken. Deze zijn zeer goedkoop en het is dus geen ramp als je er één
kwijtraakt, want s'avonds gooi je hem toch weg. Als mensen het niet
weten of ze nu met lenzen of met een duikmasker met geslepen glazen
willen duiken, raad ik ze aan om in iedergeval een masker te nemen waar
je later nog geslepen glazen in kan zetten. Een zeer populair masker
daarvoor is de Mares Vedra. Maar elk ander merk heeft daar ook speciale
types voor. Het belangrijkste is de persoonlijke pasvorm.

Veel succes, Jos Rosier

DD

On Thu, 31 Dec 1998 13:52:13 +0100, raa...@beer.com (Rene Kamp) wrote:

> [...]
>duiken of dat ik lenzen moet nemen.
>
>wie kan me hier een oplossing voor geven,
>
>ik wil namelijk over een tijdje er mee starten, dus daarom.

Je kan een duikbril met geslepen glazen kopen, met lenzen duiken kan
wel maar zou ik niet doen.

Guido & Tineke Selling

Rene,

Ik heb zelf -8 aan beide ogen, dus zonder bril doe ik niet zoveel.
Ik heb erg lang ook met kontaktlenzen gedoken, maar op een gegeven moment
verdroegen mijn ogen die niet meer. Ik geef zonder meer toe dat duiken met
kontaktlenzen de beste oplossing is. Je ziet ook zonder bril aan de
oppervlakte nog iets.
Maar ... er zijn momenten dat het wel heel prettig is om een bril met
geslepen glazen te hebben. Om te beginnen zijn die lang zo duur niet als een
gewone bril. Denk maar eens aan de zwembadoefeningen, brilletje af etc.
Zwembad water is heel onplezierig voor ogen met kontaktlenzen. Verder heb ik
ook wel eens dagen gehad dat ik even geen lenzen in wilde doen.
Kortom, duiken met lenzen is perfekt, maar ik zou er toch altijd een
duikbril met geslepen glazen bij houden.

Guido

Paul

Enne, waarom zou je niet met lenzen gaan duiken? Ik heb toch alweer 6 jaar
ervaring en tot volle tevredenheid...

Paul
p.sni...@rf.rabobank.nl
http://leden.tref.nl/pmsob

DD <a...@kpn.com> schreef in artikel
<368c8824...@news.telecom.ptt.nl>...

Gerald de groot

ik Gebruik al twee jaar dag lenzen en dit bevalt prima
en is relatief goedkoop

R&M

Zijn daglenzen alleen voor dragers van zachte lenzen (ik heb harde O2
doorlatend)? En wat kost zoiets?

Gerald de groot heeft geschreven in bericht
<76nhok$klv$1...@news.zeelandnet.nl>...

Andries Kalter

Ja, ook ik duik al weer jaren met (zachte) lenzen; en ook tot volle
tevredenheid.
En zonder problemen.
Dus waarom zou je 't NIET doen?

Andries Kalter.

Andries Kalter

Wim Hoogendoorn

Rene Kamp heeft geschreven in bericht ...

> [...]
>duiken of dat ik lenzen moet nemen.
>
>wie kan me hier een oplossing voor geven,
>
>ik wil namelijk over een tijdje er mee starten, dus daarom.

Reactie:
Het is bij elke goede duikshop mogelijk een
duikbril te kopen met op sterkte geslepen glazen
erin.

Gerald de groot

Ik heb geen idee of dit alleen iets is voor zachte lenzen
Mijn daglenzen kosten FL75 per 30 stuks van een sterkte
daar mijn ogen verschillende sterkte nodig hebben moet ik dus 2 pakken van
30 kopen.

En kan ik dus 30 dagen zonder problemen duiken.

Gerald de Groot

R&M wrote in message <76o18d$rqa$1...@reader2.wxs.nl>...

>Zijn daglenzen alleen voor dragers van zachte lenzen (ik heb harde O2
>doorlatend)? En wat kost zoiets?
>

>Gerald de groot heeft geschreven in bericht
><76nhok$klv$1...@news.zeelandnet.nl>...

R&M

Dat valt erg mee 150 piek per maand dus bij dagelijks gebruik. Ik ga eens
informeren bij mijn oogarts of dit voor mij ook kan (alleen voor 't duiken
dan).
Thanks

Gerald de groot heeft geschreven in bericht

<76tvbv$l0e$1...@news.zeelandnet.nl>...

Marcel Bus

Ik doe het al geruime tijd met harde lenzen , gaat goed (ik moet er
alleen niet aandenken dat mijn masker van hoofd stoot)

Marcel

M. te Brake

busje komt zooo