God en zijn schepping

BugHunter

Stel dat god bestaat en dat-ie de aarde en de mens
geschapen heeft. Terwijl hij wist dat de mens ging
zondigen. Dat is dan toch een grote vergissing?

--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------

Thaora

Op vrijdag 29 november 2019 13:15:33 UTC+1 schreef BugHunter:
Nee het is een wrede grap van sadistische god
voor sadomasochistische gelovigen.

F+

BugHunter

Thaora <gawhoo...@gmail.com> schreef op Vr 29 Nov 2019 om 10:30:
Nou, in elk geval wel een zooitje. Hun god weet
toch alles? Oeps.

Cor Huizer

Op 29-11-2019 om 19:51 schreef BugHunter:

> Nou, in elk geval wel een zooitje. Hun god weet
> toch alles? Oeps.

Ja, God weet alles! Hij wist dus van tevoren dat wij mensen, vanaf Adam
en Eva, misbruik zouden maken van onze vrije wil. Maar, aangezien de
vrije wil van ons mensen maakt en geen dieren, is het geen vergissing,
of sadisme, dat God ons een vrije wil heeft gegeven. Anders waren wij
geen mensen maar dieren, zoals de mensachtigen die voor Adam en Eva op
Aarde leefden.

Want zie, dieren worden geleid door Gods Almacht en kunnen niet buiten
de aan hun soort gegeven gedrag stappen. Mensen worden geleid door Gods
Liefde en daarvoor is veel meer geduld en zachtmoedigheid voor nodig om
van hen kinderen van God te maken. Wij mensen kunnen kiezen en daarom
ook het kindschap van God verwerpen. Daarom kunnen mensen ook tegen hun
eigen natuur in handelen en bijvoorbeeld hun eigen kinderen vermoorden,
meestal nog voordat zij geboren zijn. Dat is tegen natuurlijk! Elk
handelen heeft zijn eigen gevolgen; wie uit vrije wil buiten de Geboden
van God stapt - welke precies overeenkomen met onze menselijke natuur -
zal vroeg of laat daarvan de gevolgen ondervinden. Dieren hebben daar
geen last van, omdat zij niet tegen natuurlijk in kunnen handelen.

Met vriendelijke groet,

Cor Huizer.

Pandora

On Fri, 29 Nov 2019 13:12:15 +0100, BugHunter <bugh...@com.invalid>
wrote:

>Stel dat god bestaat en dat-ie de aarde en de mens
>geschapen heeft. Terwijl hij wist dat de mens ging
>zondigen. Dat is dan toch een grote vergissing?

Dat is de paradox van het geloof, dat God alwetend is maar zich toch
steeds weer laat verrassen en dan toornig is dat het anders loopt dan
gewenst.

Sjoerd

Pandora:
> BugHunter:
>
> Dat is de paradox van het geloof, dat God alwetend is maar zich toch
> steeds weer laat verrassen en dan toornig is dat het anders loopt dan
> gewenst.

Nee, het zit anders. Zondigen is toch het werk van de duivel? En omdat de
mens een vrije wil heeft, kun jij ervoor kiezen om met de duivel in zee te
gaan. Cor heeft het net nog haarfijn uitgelegd. Als je maar beseft dan je
dan geestelijk ten dode bent opgeschreven.

Pandora

On Sat, 30 Nov 2019 13:24:03 +0100, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Pandora:

>Nee, het zit anders. Zondigen is toch het werk van de duivel?

De paradox is dat de Algoede zo'n wezen in het spel heeft gebracht.

Sjoerd

Pandora:
> Sjoerd:
>
> De paradox is dat de Algoede zo'n wezen in het spel heeft gebracht.

Om in geval van nood snel in te kunnen grijpen, heeft zich bij de mens
een Vrije Wil ontwikkeld. Maar die Vrije Wil bleek helaas ook een nadeel
te hebben: die kan zich tegen God keren. De boodschap is dus: pas op,
laat je niet door de duivel uit het veld slaan!
Het zal nog wel een jaar of tienduizend duren voordat de mens perfect is.

Pandora

On Sat, 30 Nov 2019 14:32:23 +0100, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Pandora:

>Om in geval van nood snel in te kunnen grijpen, heeft zich bij de mens
>een Vrije Wil ontwikkeld.

Om snel in te kunnen grijpen heb je genoeg aan reflexen en instincten.
De vrije wil doet juist een beroep op rede, wikken en wegen.

sobriquet

De boodschap is, pas op, laat je niet misleiden door suggestief
geleuter over denkbeeldige bovennatuurlijke wezens zoals god,
de duivel, boze geesten, kabouters, etc...
Wetenschappelijk is aangetoond dat god helemaal niet bestaat,
want mensen zijn niet geschapen door een bovennatuurlijke
'hogere macht' zoals god. Mensen zijn net als andere levensvormen
spontaan ontstaan in een natuurlijk evolutionair proces.
Dus god is een hersenspinsel wat alleen binnen de menselijke
fantasie bestaat, net zoals roodkapje.

Wat betreft perfecte mensen of de volgende stap in de evolutie
van de menselijke geest hoeven we waarschijnlijk niet zolang te
wachten.

https://www.youtube.com/watch?v=Kd17c5m4kdM

Sjoerd

sobriquet:
> Sjoerd:
>
> De boodschap is, pas op, laat je niet misleiden door suggestief
> geleuter over denkbeeldige bovennatuurlijke wezens zoals god, de
> duivel, boze geesten, kabouters, etc...

Wat sla je er toch raar in om. Uit het feit dat de vrije wil zich tegen
God kan keren, volgt dit helemaal niet. Hopeloos.
Besef je wel waar het over gaat?

> Wetenschappelijk is aangetoond dat god helemaal niet bestaat,

Begrijp nu eens wie of wat mensen met 'God' bedoelen. Niet door er over
na te denken, maar door het zelf te ervaren.

> ... Dus god is een hersenspinsel wat alleen binnen de menselijke
> fantasie bestaat, net zoals roodkapje.

Maar wel een hersenspinsel dat vorm geeft aan de signalen uit je onder-
bewustzijn, zeer diepe wijsheden naar je bewustzijn brengt en richting
aan jouw leven kan geven.
En onderschat sprookjes niet. Die zijn zo populair omdat ze resoneren met
iets uit dat onderbewustzijn.

> Wat betreft perfecte mensen of de volgende stap in de evolutie van de
> menselijke geest hoeven we waarschijnlijk niet zolang te wachten.
>
> https://www.youtube.com/watch?v=Kd17c5m4kdM

Je dwaalt weer af.

sobriquet

On Saturday, November 30, 2019 at 8:23:33 PM UTC+1, Sjoerd wrote:
> sobriquet:

> Wat sla je er toch raar in om. Uit het feit dat de vrije wil zich tegen
> God kan keren, volgt dit helemaal niet. Hopeloos.
> Besef je wel waar het over gaat?

Het gaat helemaal nergens over want die zogenaamde God bestaat
helemaal niet. Dus het komt op hetzelfde neer als mensen die hun vrije wil
gebruiken om zich tegen roodkapje te keren. Of mensen die een crowdfunding actie beginnen om wetenschappelijk onderzoek te financieren
om de stoffelijke resten van roodkapje op te sporen met behulp van
paranormale mediums die in contact staan met de ziel van roodkapje.

> [...]
> aan jouw leven kan geven.
> En onderschat sprookjes niet. Die zijn zo populair omdat ze resoneren met

Sprookjes zijn leuk en aardig, zolang het duidelijk is dat het
sprookjes zijn. Als mensen het serieus gaan nemen is er reden tot
zorg. Bv. mensen die met een vliegtuig een gebouw binnenvliegen omdat
ze denken dat hun denkbeeldige bovennatuurlijke schepper dat van
ze verlangt en ze daarvoor gaat belonen na hun dood.

> Je dwaalt weer af.

Jij komt met het idiote idee dat mensen over 1000 jaar perfect zouden
zijn. Het is niet helemaal duidelijk waar je dat soort voorspellingen
op baseert, maar het lijkt nogal uit de lucht gegrepen en het roept de
vraag op wat je onder een perfecte mens zou verstaan.
Evolutie is per slot van rekening geen proces wat op een gegeven moment
klaar is als een populatie de perfectie heeft bereikt en zich optimaal
heeft aangepast aan z'n omgeving. De omgeving is per slot van rekening
veranderlijk en het ziet er niet naar uit dat de omgeving in de toekomst
op een punt komt dat er geen sprake meer zal zijn van verandering.

BugHunter

sobriquet <dohd...@yahoo.com> schreef op Za 30 Nov 2019 om 11:46:
Toch zijn er dieren die al heel lang niet meer
veranderen.

sobriquet

Klopt, op sommige plekken zijn de omstandigheden relatief
onveranderlijk en dus is er weinig selectiedruk vanuit de omgeving om genetische aanpassingen in een bepaalde richting te sturen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Coelacanth

Maar we weten in ieder geval zeker dat ze uiteindelijk toch wel
zullen veranderen (gezien het feit dat bv de zon de aarde
zal opslokken).

https://en.wikipedia.org/wiki/Sun#After_core_hydrogen_exhaustion

BugHunter

sobriquet <dohd...@yahoo.com> schreef op Za 30 Nov 2019 om 14:12:
Maar dat duurt nog wel even. :-)

Cohen

On 30-11-2019 12:47, Cor Huizer wrote:

> Ja, God weet alles!
> Cor Huizer.

God 'weet' helemaal niets want [gG]od bestaat niet! Waarom hebben
sommige mensen het toch nodig om een papa/mama in de hemel te verzinnen
om het leven aan te kunnen? Zo kinderlijk en naïef, meelijwekkend eigenlijk.

--
Cohen, a 400-year-old AI which manifests itself by 'shunting'
through people. It is featured in the novels Spin State and Spin Control

Cohen

Ach ja, als je geen argumenten meer hebt dan begin je maar over de
'paradox' van het geloof. Zo lust ik er nog wel een paar!

Cohen

De enige [gG]od die bestaat is degene die wij mensen realiseren. Het is
natuurlijk nog maar zeer de vraag of deze vooralsnog zeer speculatieve
technologische toekomst realiastisch zal blijken te zijn.

Pandora

On Sun, 1 Dec 2019 11:40:51 +0100, Cohen <co...@spin.aioe.org> wrote:

>Ach ja, als je geen argumenten meer hebt dan begin je maar over de
>'paradox' van het geloof. Zo lust ik er nog wel een paar!

Ik probeerde slechts duidelijk te maken in welke bochten gelovigen
zich moeten wringen om hun verhaal van een alwetend, algoed, almachtig
opperwezen vol te houden. Ze hebben een blinde vlek voor de
tegenstrijdigheden die daar uit voortkomen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Probleem_van_het_lijden

Eli Kesef

On Saturday, November 30, 2019 at 9:46:39 PM UTC+2, sobriquet wrote:

> Het gaat helemaal nergens over want die zogenaamde God bestaat
> helemaal niet.

Bs"d

Gezwam in de ruimte zonder enig bewijs of onderbouwing.

Het is nu wetenschappelijk aangetoond dat God bestaat, en dat evolutie onmogelijk is en nooit heeft plaatsgevonden:

http://tiny.cc/God-wint

Cohen

On 08-12-2019 07:22, Eli Kesef wrote:

> Bs"d
>
> Gezwam in de ruimte zonder enig bewijs of onderbouwing.

Hoeft ook niet want het aantonen van het waarheidsgehalte van het
sprookje ligt bij de verzinner ervan. Degenen die in boze heksen,
kabouters, [gG]od, goden geloven moeten om te beginnen maar eens -
wetenschappelijk - aantonen dat het onderwerp van hun sprookje meer is
dan een simpel verzinsel.

> Het is nu wetenschappelijk aangetoond dat God bestaat, en dat evolutie onmogelijk is en nooit heeft plaatsgevonden:
>
> http://tiny.cc/God-wint

Wil je pseudowetenschap [1] s.v.p. niet verwarren met wetenschap?

[1] <https://nl.wikipedia.org/wiki/Pseudowetenschap>

Onderzoeker

Cohen was zeer hard aan het denken :

> [...]
> dan een simpel verzinsel.

> Wil je pseudowetenschap [1] s.v.p. niet verwarren met wetenschap?

Dan heb je het over de evolutie-theorie. Het ruikt naar wetenschap maar
is het niet. (en het stinkt zelfs een beetje)

--
Onderzoeker

Onderzoeker

BugHunter stelde dit idée voor :
Dus de evolutie-theorie werkt niet meer? (heeft ook nooit gewerkt)

--
Onderzoeker

Cohen

Dat kan je stellen maar de wetenschappelijke consensus is toch echt
anders! Laat je dus niet leiden door mythen die uit primitieve culturen
zijn overgewaaid. Als je vragen hebt wend je dan tot wetenschappers want
zij hebben er daadwerkelijk verstand van.

BugHunter

Onderzoeker <goedna...@onderzoeker.com> schreef op Zo 8 Dec 2019 om 08:58:
Juist wel, het zijn dieren die 'af' zijn in hun
biotoop.

Onderzoeker

Pandora drukte met precisie uit :
De wikipedia is geen autoriteit om hierover een oordeel te hebben.

Verder is het vermeende 'probleem' bekend, valse religie komt er niet
uit. De bijbel geeft toch hierop duidelijke antwoorden.

--
Onderzoeker

Onderzoeker

BugHunter schreef op 8-12-2019 :
Hoe zo, af zijn in hun biotoop? De evolutie-leer geeft het heel anders
weer. Of is dit nu voortschrijdend inzicht en is er geen evolutie meer
mogelijk? Geef dan een voorbeeld.
De mens is dan dan nu ook af in hun biotoop?
Geen verbetering meer mogelijk of is er nu meer sprake van degeneratie?

--
Onderzoeker

Onderzoeker

Cohen drukte met precisie uit :
Welke wetenschapper is echt onbevooroordeeld?

Maar dat doe ik zeker niet, want veel religies hebben er een warboel
van gemaakt. Je moet je zeker niet door mythen laten beinvloeden.
Echter, door nu alles maar op een hoop te smijten ben je ook verkeerd
bezig. Mensen bedriegen zich zelf door nieuwe mythen uit te vinden en
daar de echte wetenschap mee te bevuilen.

--
Onderzoeker

Cohen

De wetenschappelijke methode sluit alle subjectiviteit uit, dat is nou
net de clou.

> Maar dat doe ik zeker niet, want veel religies hebben er een warboel van
> gemaakt.

Alle religies zijn hetzelfde. Men denkt allemaal de waarheid in pacht te
hebben maar heeft daar geen enkele (wetenschappelijke) onderbouwing voor!

> [...]
> bezig. Mensen bedriegen zich zelf door nieuwe mythen uit te vinden en
> daar de echte wetenschap mee te bevuilen.

De wetenschappelijke consensus is anders. Wend je tot wetenschappers als
je vragen hebt. Laat je niet afleiden door pseudowetenschappers of
lieden die denken het te weten maar daar geen enkele maar dan ook
werkelijk geen enkele onderbouwing voor kunnen geven. N.B.
pseudowetenschappelijke 'onderbouwingen' of 'geloof' tellen natuurlijk niet.

BugHunter

Onderzoeker <goedna...@onderzoeker.com> schreef op Zo 8 Dec 2019 om 09:48:
Je staat in de bijbel (ziende blind).

Onderzoeker

BugHunter heeft uiteengezet op 8-12-2019 :
Evolutionsten geloven in blinde toeval. In zoveel toeval dat dergelijke
toeval niet geloofwaardig is.

Mensen schrijven informatie toe aan intelligentie, of het nu symbolen
op klei zijn of signalen uit de ruimte. Om die conclusie te trekken,
hoeven ze de oorsprong van de informatie niet te zien. Toch werd die
logica aan de kant geschoven toen de meest ingewikkelde code ooit werd
ontdekt de chemische code voor leven. Deze code, DNA, werd
toegeschreven aan toevallige processen. Is dat wetenschappelijk? Een
aantal gerespecteerde wetenschappers, zoals dr. Gene Hwang en professor
Yan-Der Hsuuw, zegt van niet.

--
Onderzoeker

Onderzoeker

Cohen stelde dit idée voor :
Echte wetenschap is niet op toeval gebaseerd. De evolutie-theorie is
geloven in/en op onderbouwingen van aanname op aanname.
Gelukkig dat je nu inziet dat dit niet mee telt in goede wetenschap.

Meningsverschillen over evolutie — Waarom?
https://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/1101985012

--
Onderzoeker

Rob Windgassen

On Sun, 08 Dec 2019 09:23:38 +0100, Onderzoeker wrote:

> Pandora drukte met precisie uit :

> De wikipedia is geen autoriteit om hierover een oordeel te hebben.

wikipedia is een electronische encyclopedie met bronvermeldingen, die je
bij het betreffende onderwerp kunt vinden, in tegenstelling tot jw.org
urls die jij hier regelmatig plaatst, jw.org heeft geen wetenschappelijke
authoriteit.
Daarnaast, als het simpele logica betreft kun je de wikipedia tekst
lezen en, hopelijk, snappen.

> Verder is het vermeende 'probleem' bekend, valse religie komt er niet
> uit. De bijbel geeft toch hierop duidelijke antwoorden.

Er is je al eerder aangegeven wat de wetenschappelijke wereld vindt
van de gebreken in de bijbel.
Ik heb je al gewezen op de problemen in de bijbel die worden aangestipt
bij de online cursus NT van Yale, hier les 5,

The New Testament as History':
- The accounts of Paul's travels in The Acts of the Apostles and Galatians
seem to contradict each other at many points.

https://www.youtube.com/watch?v=BQaOlxhg8xg

--
Rob

PauL

Op Sun, 08 Dec 2019 08:58:38 +0100 schreef Onderzoeker:

> BugHunter stelde dit idée voor :

> Dus de evolutie-theorie werkt niet meer? (heeft ook nooit gewerkt)

Er zijn, op het eerste zicht, ook continenten op Aarde die al
heel lang niet meer veranderen:

https://www.scientias.nl/de-aarde-in-het-verleden-van-supercontinent-tot-zeven-werelddelen/

Onderzoeker

PauL bracht volgend idée uit :
Dat heeft niets met de steeds veranderende over miljoenen jaren
evo-theorie te maken. Is nu de evolutie-theorie nu op z'n einde?

--
Onderzoeker

PauL

Op Mon, 09 Dec 2019 08:45:36 +0100 schreef Onderzoeker:
Je hebt daar volgende blijkbaar niet gelezen:
--->
dat plant- en dierenfossielen die aan de randen van beide continenten
werden gevonden sterk op elkaar leken en dat het onmogelijk is dat deze
dieren die flinke oceaan hebben overgestoken.
<---

> Is nu de evolutie-theorie nu op z'n einde?

Dat de evolutie op verschillende continenten heeft
plaatsgevonden (en plaats vindt)is geen bezwaar
voor de theorie op zich. Wel in tegendeel!

Onderzoeker

PauL heeft ons zojuist aangekondigd :

> [...]
> werden gevonden sterk op elkaar leken en dat het onmogelijk is dat deze
> dieren die flinke oceaan hebben overgestoken.

Vroeger was er op deze paneet een ander klimaat en door verschillende
oorzaken over de hele aarde verspreid. Denk maar aan de zondvloed,
complete veranderingen in de aardkorst en continenten. Plotseling
ontstaan.

Zeker, dat is geen probleem, dieren en planten hebben zich zo over de
hele aardbol verspreid. Aanpassing heeft zeker plaatsgevonden binnen de
bestaande hoofd 'soorten'. Zeker met planten is dit geval.
Vast is komen te staan dat variatie in de natuur alleen kan voorkomen
binnen de natuurlijke grenzen. Mutaties die kunnen ontstaan in het DNA
worden meestal geëlimineerd om de 'soort' in stand te houden.
Hoeveel hondachtigen bestaan er nu? De meeste hebben te maken met min
of meer ernstige genetische afwijkingen omdat er sprake is van
degeneratie. of inteelt.

> Dat de evolutie op verschillende continenten heeft
> plaatsgevonden (en plaats vindt)is geen bezwaar
> voor de theorie op zich. Wel in tegendeel!

De natuur laat zien dat er veel variatie kan onstaan in een populatie
van bestaande hoofd soorten, maar dit is geen bewijs dat zo de mens is
onstaan. Van aap tot mens, hoe verzinnen ze zo iets... of evolueren we
nu weer van mens tot aap?

--
Onderzoeker

Onderzoeker

Rob Windgassen schreef op 8-12-2019 :
Waar jij het over hebt, zijn menselijke gebreken. Veel menselijke
gebreken en conclusies zijn intussen onjuist gebleken. (juist door
wetenschappelijke onderzoek)
Het vertrouwen in dat grote boek is er alleen maar op vooruit gegaan.

De Bijbel — Historisch nauwkeurig.
https://www.jw.org/nl/wat-de-bijbel-leert/geschiedenis/historisch-nauwkeurig-bijbel/

--
Onderzoeker

PauL

Op Mon, 09 Dec 2019 15:48:58 +0100 schreef Onderzoeker:

> [...]

> van bestaande hoofd soorten, maar dit is geen bewijs dat zo de mens is
> onstaan. Van aap tot mens, hoe verzinnen ze zo iets...

De samenstelling van het bloed van chimpansees en mensen verschilt maar
heel weinig en hetzelfde geldt voor de basenvolgorde van hun DNA en hun
genen. Mensen hebben voor meer dan 98% dezelfde genen als chimpansees en
zijn nauwer verwant aan de chimpansee dan de chimpansee aan de andere
primaten, de gorilla's en de orang-oetan.

> of evolueren we nu weer van mens tot aap?

Als computers er voor zorgen dat we niet meer
moeten nadenken en de opwarming v/d Aarde er
voor zorgt dat we ons niet meer moeten kleden is
het best mogelijk dat we over x.xxx.xxx jaren terug
wat meer aapachtig gaan worden.

Eli Kesef

On Sunday, December 8, 2019 at 8:50:26 AM UTC+2, Cohen wrote:

> Hoeft ook niet

Bs"d

Ah, dus jij denkt dat je allerlei woeste kreten in de rondte kan strooien en kan gaan beweren dat sommige dingen feiten zijn zonder daar enig bewijs voor te geven.

Dat kan je natuurlijk doen, maar geen mens die je dan enige aandacht schenkt.

Zotten die allerlei onzin uitkramen zijn er al te veel.

Eli Kesef

Bs"d

Het stinkt niet een beetje, het stinkt heel hard. Het is pseudo-wetenschap bij uitstek.

http://tinyurl.com/fossielNL

Eli Kesef

On Sunday, December 8, 2019 at 10:22:21 AM UTC+2, Cohen wrote:

> Dat kan je stellen maar de wetenschappelijke consensus is toch echt
> anders!

Bs"d

"Wetenschappelijke consensus"?? Zoiets bestaat niet.

http://tiny.cc/Behe

Eli Kesef

On Sunday, December 8, 2019 at 11:16:36 AM UTC+2, Cohen wrote:
> De wetenschappelijke methode sluit alle subjectiviteit uit, dat is nou
> net de clou.

Bs"d

"De wetenschappelijke methode"?? Wat is dat? Leg eens uit?

Cohen

On 10-12-2019 08:00, Eli Kesef wrote:

> Bs"d

Bullshit!

> "De wetenschappelijke methode"?? Wat is dat? Leg eens uit?

<https://nl.lmgtfy.com/?q=wetenschappelijke+methode&pp=1>

Cohen

Bulshit!

> "Wetenschappelijke consensus"?? Zoiets bestaat niet.

Hoezo zou dat niet bestaan? Natuurlijk bestaat consensus tussen
wetenschapppers over specifieke onderwerpen wel degelijk.

> http://tiny.cc/Behe

Wat zijn dat toch steeds voor links naar pseudowetenschappelijke onzin
die je onderaan je reacties plakt? Moet dat iemand overtuigen van jouw
fantasietjes?

PauL

Op Mon, 9 Dec 2019 22:28:53 -0800 (PST) schreef Eli Kesef:
Een van de vereisten voor betrouwbare wetenschap is de repliceerbaarheid.
Ik gaf hier al eens een voorbeeld van evolutie middels een embryo van
een dolfijn waar de frontale neus evolueerde naar een spuitgat bovenaan.

We,l dat is repliceerbaar met slangen die hun poten verliezen of de mens
(grotendeels) zijn staart:
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/114596-mensen-met-staarten-bestaan-echt.html
(Bewijs van evolutie & ontstaan van een rudimentaire staart bij de mens)

Toon jij nu eens hoe je een Eva maakt uit de rib van een Adam.
Met (Wnt-3a en Cdx1)of zonder staart), het maakt niet uit,
als het maar een replica is!

Sjoerd

Cohen:
> Eli Kesef:
>
> Hoezo zou dat niet bestaan? Natuurlijk bestaat consensus tussen
> wetenschapppers over specifieke onderwerpen wel degelijk.

Consensus is iets subjectiefs! Terwijl je nu juist zelf beweert dat
wetenschap subjectiviteit uitsluit.
Conclusie: wetenschappelijke consensus is een contradictio in terminis.

Cohen

Dat is leuk gevonden maar de consensus betreft niet de wetenschappelijke
inhoud. Nee, het gaat om of wetenschappers overtuigd zijn van die
inhoud, waarbij de subjectiviteit van de mens aan de orde komt. Al snel
echter blijkt in zulke gevallen dat er niet te ontkomen valt aan de
wetenschappelijke inhoud, zodat eens en te meer bewezen is dat
[wW]etenschap de enige manier is om de wereld om ons heen te duiden.
Voor zover dat mogelijk is.

sobriquet

Eli de quote-miner zal wel weer met een zooitje irrelevante
quotes komen aanzetten.

Rob Windgassen

Ja, de bijbel is door mensen geschreven he.

> Veel menselijke
> gebreken en conclusies zijn intussen onjuist gebleken. (juist door
> wetenschappelijke onderzoek)
> Het vertrouwen in dat grote boek is er alleen maar op vooruit gegaan.

Dat beweert JG en andere religieuzen, maar je hebt nog steeds niet gekeken
wat wetenschappers er over zeggen, ik heb je nu al meerdere malen linkjes
naar die Yale cursus gegeven.
Durf je niet te kijken.
Weer het bekende spul om de ongeinformeerde brave schaapjes aan zich te binden,
maar waar geen wetenschapper z'n naam onder wil zetten.

--
Rob

Rob

Cor Huizer <cor.h...@planet.nl> wrote:
> En wij mensen
> hebben ons gevestigd in streken waar wij, zonder kleding aan, dood
> zouden vriezen.

En de bijbel (en koran) hadden dat nooit voorzien, gezien bijvoorbeeld
de referenties aan zonsondergang als markering van een dag.

Dat bewijst dat deze boeken geschreven zijn door mensen. Mensen die alleen
de situatie in het midden-oosten kenden, niet die op de noordpool. Want
daar waren nog nooit mensen geweest.

"God" had dat wel geweten, als die inderdaad bestond en die kennis en macht
had die er in de bijbel aan wordt toegeschreven.

Cor Huizer

Op 9-12-2019 om 21:30 schreef PauL:
Zonder kleding aan rondlopen heeft niets met aapachtig te maken. Wij
mensen zijn zonder kleding aan geschapen en elk kind wordt nog zonder
kleding aan geboren. Er zijn streken genoeg op Aarde waar gemakkelijk
bloot kan worden geleefd.

De reden waarom nagenoeg alle mensen tegenwoordig kleding dragen
-althans in het algemeen - heeft te maken met de zondeval van Adam en
Eva, want na de zondeval hadden de eerste mensen - geschapen naar Gods
beeld en gelijkenis - behoefte aan kleding. Niet vanwege de kou, maar
vanwege hun schaamte voor elkaar, veroorzaakt door de zonde. Dit geldt
nog in versterkte mate voor velen van hun nakomelingen; alle mensen op
Aarde. Maar u heeft gelijk dat wij, verwende huidige mensen, kleding
nodig hebben op koude dagen, bijvoorbeeld in de winter. En wij mensen
hebben ons gevestigd in streken waar wij, zonder kleding aan, dood
zouden vriezen.

Maar ik wil u herinneren aan onze verre voorouders in wat nu Nederland
heet en wel de Batavieren die hier in de Romeinse tijd leefden. Uit die
tijd is bekend dat een Romein - ik ken zijn naam niet - heeft opgetekend
dat de kinderen, ook in de winter, geheel bloot, dus ongekleed waren. Op
Vuureiland, ten zuiden van Chili, liepen de mensen, voordat blanken dit
eiland koloniseerden, geheel bloot, zomer en winter. Het is een koud
eiland, maar de mensen daar kenden geen kleding, alleen vuurtjes om zich
aan te warmen. Ook in die kou konden zij overleven, zonder kleding te
dragen.

God heeft ons mensen geschapen om bloot -kledingloos - door het leven te
gaan, behalve bij uitzonderlijke kou. Maar, door onze eigen zonden,
hebben wij mensen kleding nodig.

Wanneer dan mensen altijd kleding dragen en iemand op een warme dag het
grootste gedeelte, of alles, uittrekt om vervolgens te gaan zonnebaden,
dan verbranden wij mensen gegarandeerd. De reden is dat onze huid, onder
de kleding, te dun is geworden; loop slechts een week zonder kleding aan
buiten, maar altijd of nagenoeg altijd in de schaduw, en de huid is dik
genoeg om niet meer te verbranden. Zonder kunstmatige hulpmiddelen zoals
zonnebrand olie of crème.

Met vriendelijke groet,

Cor Huizer.

Rob Windgassen

Het geeft aan hoe wanhopig hij is en hoe ver hij inmiddels achterloopt.
Michael Behe is voor rechtbanken ontmaskerd als religieuze aanhanger
van pseudowetenschappelijke 'intelligent design'

https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Behe#Court_cases

--
Rob

Rob Windgassen

On Tue, 10 Dec 2019 14:31:12 +0100, Sjoerd wrote:

> Consensus is iets subjectiefs!

nee hoor, gewoon een kwestie van tellen.

--
Rob

PauL

Op Tue, 10 Dec 2019 14:22:37 +0100 schreef Cor Huizer:

> [...]
> vanwege hun schaamte voor elkaar, veroorzaakt door de zonde. Dit geldt
> nog in versterkte mate voor velen van hun nakomelingen; alle mensen op

Hoe verklaar je dan dat er naaktkatten (sphynx )konden
gefokt worden met gemuteerde, gevonden haarloze katten?

Cohen

Mensen maken fouten maar nuchtere, objectieve mensen vervallen dan niet
meteen naar de sagen en mythen die in het sprookjesboek [bB]ijbel
beschreven staan.
Meer pseudowetenschappelijk geleuter...

Sjoerd

Rob Windgassen:
> Sjoerd:
>
> nee hoor, gewoon een kwestie van tellen.

Ik heb het woordenboek er maar eens op nageslagen.

Consensus = overeenstemming van gevoelens of opvattingen.

Zo subjectief als wat.

Cor Huizer

Op 10-12-2019 om 14:56 schreef Rob:
God heeft de eerste mensen inderdaad geschapen in een warmere streek dan
de noordpool. Afstammelingen van Adam en Eva hebben zich over de gehele
Aarde verspreid. God gaf Adam en Eva dierenvellen als kleding (God gaf
hen in hoe zij deze kleding van dierenvellen kon maken), na de zondeval.
Als dan mensen ook op de noordpool gingen wonen, dan kenden zij reeds
kleding en, vanwege de kou, droegen zij kleding buiten hun woningen
(hutten, schuilplaatsen). Dat staat los van waar de Bijbelboeken zijn
geschreven. Mozes schreef, uit eerdere boeken, aantekeningen, de eerste
vijf boeken van de Bijbel. En dat met aan zekerheid grenzende
waarschijnlijkheid toen hij, met het volk van Israël, onderweg was van
Egypte naar het beloofde land, wat veertig jaar duurde.

Cor Huizer

Op 11-12-2019 om 04:35 schreef PauL:
Wat heeft menselijk ingrijpen in de uiterlijk van dieren - door God van
een vacht voorzien - met het zonder kleding, dus bloot rond lopen van
mensen te maken?

Cohen

Sjoerd

Cohen schreef:
> .... de consensus betreft niet de wetenschappelijke inhoud. Nee, het
> gaat om of wetenschappers overtuigd zijn van die inhoud, waarbij de
> subjectiviteit van de mens aan de orde komt.

Wie er nog iets van snapt, mag het zeggen.

Rob

en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heeft ie het hele
verhaal gewoon zelf verzonnen inclusief die "god" figuur.

(nog waarschijnlijker is dat zelfs Mozes nooit bestaan heeft maar ook
een karakter was wat door de bedenkers van die boeken erin geschreven is)

Cohen

Kijk, daarom ben jij geen wetenschapper. Je snapt er de donder van maar
je matigt je wel aan om de wetenschappelijke concensus over bv. de
evolutietheorie in twijfel te trekken. Op basis waarvan? Een zootje
mythen, sagen en legenden uit een sprookjesboek (a.k.a. [bB]bijbel. En
dan wil je nog dat mensen je serieus nemen?

PauL

Op Wed, 11 Dec 2019 12:44:38 +0100 schreef Cor Huizer:
Wel, als de vacht van een dier van nature gemuteerd is (en de mens
er een ras kan uit fokken met nauwelijks nog zichtbaar haar)
waarom zou de vacht van de mens dan niet kunnen gevormd geweest
zijn uit een aapachtige? Dat mensen kleding dragen kan evengoed
het gevolg zijn van evolutie en acclimatisatie.
Verder zijn er nog mensen die zich van schaamte niet veel
aantrekken. Ze hebben liever mooie accessoires dan kleding:

https://youtu.be/9U6ki9sD5Bk?t=163

Of zijn dat dan geen nakomelingen van Adam en Eva?

Onderzoeker

PauL schreef op 11-12-2019 :
Heb jij wel eens een aap gezien met een gouden ring?

Geef mij maar een banaan!

--
Onderzoeker

Onderzoeker

Cohen stelde dit idée voor :

> [...]
> mythen, sagen en legenden uit een sprookjesboek (a.k.a. [bB]bijbel. En
> dan wil je nog dat mensen je serieus nemen?

De evolutietheorie (nieuwe religie) is een prookje, en als je dat niet
wil geloven ga je op de brandstapel.

--
Onderzoeker

Onderzoeker

Op 10-12-2019, heeft Eli Kesef verondersteld :

Een apen luchtje of een stinkdier?

--
Onderzoeker

PauL

Op Wed, 11 Dec 2019 16:59:38 +0100 schreef Onderzoeker:

> Heb jij wel eens een aap gezien met een gouden ring?

Zelfs geen ekster want dat is ook een onwetenschappelijk verhaal:

https://wibnet.nl/dieren/vogels/klopt-het-dat-eksters-glimmende-dingen-stelen

> Geef mij maar een banaan!

Mag die genetisch gemodificeerd zijn?

https://www.wur.nl/nl/nieuws/Genetisch-gemodificeerde-banaan-niet-vatbaar-voor-gevreesde-Panamaziekte.htm

--->
Opvallend detail is dat het RGA2-gen van nature ook al in de Cavendish
banaan aanwezig is. Het gen is daar echter niet actief genoeg om de plant
bescherming te bieden.
<---

Foutje van de schepping?

Rob Windgassen

beter woordenboek raadplegen.
overeenstemming is wel synoniem, maar de toevoeging gevoelens/opvattingen niet.

https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=consensus

https://nl.wikipedia.org/wiki/Consensus

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschappelijke_consensus

is niks subjectiefs aan

--
Rob

Bert(AWRvB)

Op 29-11-2019 om 13:12 schreef BugHunter:
> Stel dat god bestaat en dat-ie de aarde en de mens
> geschapen heeft. Terwijl hij wist dat de mens ging
> zondigen. Dat is dan toch een grote vergissing?

Bronnenonderzoek doen!

Vroeger werden mensen vermoord als ze bronnenonderzoek deden. Dit
gebeurt tegenwoordig ook nog wel.

Vroeger maakten ze beelden omdat veel mensen niet konden lezen.

Veel cijfers en letters zijn van oorsprong afbeeldingen van
mensen/dieren/planten enz. (Officieel zouden alle Moslims hun Koran
moeten verbranden omdat er dus afbeeldingen van mensen/dieren/planten in
de Koran staan!)

Die zondeval is lulkoek bedacht door religieuze leiders die anderen
voor zich wilden/willen laten werken.

Ruzie tussen veeboeren die hun vee overal willen laten grazen en
bouwboeren die geen vee op hun land wilden.

Die zondeval is niets anders dan een teveel aan mensen en te weinig
voedsel.

Toeth-Anch-Amon (Egypte) ging belasting heffen op alcoholische dranken.
(De boom der kennis van goed en kwaad de vruchten ervan omzetten in
alcoholische dranken in Egypte! Hips/hik/.... )

--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde http://www.dekoepel.nl
UFOwijzer http://ufowijzer.nl

Cor Huizer

Op 11-12-2019 om 16:41 schreef PauL:
Mensen zijn geschapen als mensen en niet van apen afkomstig. Het is een
sprookje van de evolutie theorie aanhangers dat God niet zou bestaan en
dat mensen uit dieren zijn voortgekomen. Het kan waar zijn dat
mensachtigen voor Adam en Eva - die ook dieren waren - een vacht hadden,
maar mensen, geschapen naar Gods beeld en gelijkenis, niet.

Bloot lopen is de meest natuurlijke staat van een mens. Een mens zou
zich hiervoor niet en nooit hoeven schamen; het is het bijgeloof van
vele mensen dat bloot lopen schaamteloos is, terwijl wij mensen zo zijn
geschapen. Dat er culturen zijn die bloot zijn heel normaal vinden,
heeft niets met primitiviteit te maken, maar met een natuurlijk
aanvoelen van waar een mens zich wel voor moet schamen en waar geen
schaamte voor nodig is.

Bij ons wordt seksualiteit altijd als iets goeds beschouwd, terwijl
seksualiteit buiten het huwelijk iets is om zich voor te schamen. Komt
er dan een kind van onordelijke seksualiteit, dan wordt het kind
vermoord, vaak nog voor het geboren is, terwijl de zondaren de ouders
van dit kind zijn, maar al deze kinderen volkomen onschuldig zijn. Om
hun zware zonde - seks buiten het huwelijk - te verzwijgen stapelen deze
mensen op de zonde van een ongeordende seks, ook nog eens de zware zonde
van moord op hun eigen kind.

> https://youtu.be/9U6ki9sD5Bk?t=163
>
> Of zijn dat dan geen nakomelingen van Adam en Eva?

Alle mensen op Aarde zijn afstammelingen van Adam en Eva. De dia's en
filmbeelden, die in deze link te zien zijn, geven niet aan dat deze
mensen primitief zijn, wel dat zij een totaal andere cultuur hebben dan
wij in Nederland en Europa. Deze mensen staan dicht bij hun eigen natuur
en de natuur waarin zij leven.

Wij leven in een samenleving met heel veel bijgeloof; zoals om er een te
noemen, het bijgeloof dat er geen God zou bestaan, dus ook geen normen
en waarden vanuit God. Iedereen mag in onze samenleving hun eigen
zelfzucht volgen en - dat vinden de meeste mensen hier - hoeven in het
geheel geen rekening te houden met hun medemensen, hun naasten. Ook in
vele streken waar mensen wonen die u primitief zult vinden, wonen mensen
die in allerlei bijgeloof leven, omdat hen de Leer van Jezus Christus
nog niet is geleerd. Wij kennen deze Leer in Europa wel, maar heel veel
mensen hebben deze Leer verworpen, omdat zij liever hun eigen egoïsme
volgen dan God in Jezus Christus, met als resultaat dat ook zij zijn
ondergedompeld in vele vormen van wreedheid, bijgeloof en ongeloof.

Rob

Als je dat allemaal zo leest dan zie je maar weer wat een verknipte
mensen dat geloof achter zich aan trekt.

En we hadden het in Nederland aardig onder controle! Het geloof was
al tientallen jaren "on the way out".

Maar nu komen de barbaren het land weer binnen en krijgt het weer een
platform.

Cor Huizer

Op 12-12-2019 om 11:06 schreef Rob:
Deze barbaren zijn de aanhangers van de Islam, de moslims. Maar achter
de Allah van de Islam zit Satan verborgen; vandaar dat deze leer uit de
diepste hel altijd een barbarij is geweest en altijd zal blijven.

Dat is iets heel anders dan de Leer van liefde, die God in Jezus
Christus ons heeft gegeven. Deze Leer, mits geleefd, dus gedaan en
nagevolgd, geeft als resultaat een paradijs op Aarde. Helaas was zelfs
in de meest christelijke tijd in Europa een groot deel van de mensen die
deze Leer niet in de praktijk brachten, vanwege de verlokkingen van de
wereld, dus van het materiële. En niemand kan twee heren dienen; God en
de verlokkingen van de materiële wereld. Wie kiest voor de wereld, die
kan God verliezen, óók als het geloof in God met de mond wordt beleden.
Zoals God het Jesaja liet uitdrukken: 'Zij aanbidden Mij met de lippen,
maar hun hart is ver van Mij'.

Cohen

Oh? Maar zij denken daar heel anders over! Hun [gG]od is de enige ware
en achter die van jou zit [sS]atan! Kijk, nou zie je hoe idioot dit
soort sprookjes uitpakt! Afhankelijk van wie je het vraagt krijg je een
heel ander verhaal. Het enige overeenkomstige is dat het allemaal
sprookjes zijn.

Rob

> Deze barbaren zijn de aanhangers van de Islam, de moslims. Maar achter
> de Allah van de Islam zit Satan verborgen; vandaar dat deze leer uit de
> diepste hel altijd een barbarij is geweest en altijd zal blijven.

Dat zal vast wel, maar dat is niet het punt. Nederland was zover dat
de meerderheid van de bevolking erachter was dat religie alleen maar een
manier is om het volk onder de duim te houden (wat bij jou heel goed lukt)
en het wachten was alleen nog op het totale uitfaseren ervan door middel
van het overlijden van de grote groep ouderen die nog wel religieus was.
Nieuwe jongeren kwamen er nauwelijks meer bij, op wat kleine regio's na.

Maar toen kwamen de barbaren en andere moslims die hier weer fanatiek
aan religie doen, de bestaande verlaten kerken ombouwen tot moskeeen en
er nieuwe bij bouwen, en die hele achterhaalde ideeen weer indoctrineren
bij jonge kinderen.

En je ziet meteen de frictie die dat veroorzaakt.

Rob Windgassen

Juist de evolutietheorie verklaart waarom er in de loop van de tijd mensen
met verschillende pigmentatie (huidskleur) zijn ontstaan

https://nl.wikipedia.org/wiki/Huidskleur

<q>
Huidpigmentatie ontstond als een evolutionaire adaptatie om de nadelige
effecten van ultraviolet-straling te beheersen.
In donkere huid dringt deze straling in mindere mate binnen.
Donkere huid ontwikkelde zich op droge en zonnige plaatsen,
terwijl bleke huid, die vitamine D aanmaakt op basis van kleine hoeveelheden
zonlicht, zich later opnieuw ontwikkelde als adaptatie voor mensen die in
noordelijker streken waren gaan wonen.
</q>

voor welke breedtegraad/hoeveelheid zonlicht zou gods huid, en dus
dat van z'n gelijkenis, geschikt zijn?
Het lijkt er toch misschien op dat het scheppingsverhaal het sprookje is
i.p.v de evolutietheorie.

> Bloot lopen is de meest natuurlijke staat van een mens. Een mens zou
> zich hiervoor niet en nooit hoeven schamen;

inderdaad, het is afhankelijk van cultuurgebonden taboes, en die
zijn door mensen bedacht.

> het is het bijgeloof van
> vele mensen dat bloot lopen schaamteloos is,

ik zou dat geen bijgeloof noemen, maar eerder cultuur of gewoonte.
maar er zijn natuurlijk praktische zaken: het kan koud zijn
of je huid kan verbranden. De eerste kleding was vast praktisch,
daarna kwam waarschijnlijk gewoonte, en afwijken van (lokale) gewoonte
werd taboe.
In de westerse wereld lopen mannen vnl in broeken en niet in een jurk,
maar da's niet overal zo.

> [...]
> schaamte voor nodig is.
>
> Bij ons wordt seksualiteit altijd als iets goeds beschouwd,

wie is 'ons' ?
Ik denk dat het voornamelijk wordt gezien als een prive-aangelegenheid,
met daarbij een ondergrens aan leeftijd, pedofolie is in onze westerse
cultuur niet geaccepteerd.

> [...]
> hun zware zonde - seks buiten het huwelijk - te verzwijgen stapelen deze
> mensen op de zonde van een ongeordende seks, ook nog eens de zware zonde

Er zijn natuurlijk nogal wat meer varianten mogelijk, er worden sowieso
buitenechtelijke kinderen geboren, ook in nederland.
In oorlogsgebieden, is helaas, verkrachting een vrij veel voortkomend
verschijnsel. Vaak worden de betreffende vrouwen verstoten.
Wat zonde is en wat niet, is cultuurgebonden, door mensen ter
plekke bedacht.

> Wij leven in een samenleving met heel veel bijgeloof; zoals om er een te
> noemen, het bijgeloof dat er geen God zou bestaan,

Je hebt een nogal komische interpretatie van het woord bijgeloof:

https://www.encyclo.nl/begrip/bijgeloof
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bijgeloof

> dus ook geen normen
> en waarden vanuit God. Iedereen mag in onze samenleving hun eigen
> zelfzucht volgen

dat is nogal kort door de bocht. Het is een beetje armzalig om te denken
dat als je niet afhankelijk bent van de normen en waarden van een god
dat je dan helemaal geen normen of waarden zou hebben.
Juist het feit dat er verschillende culturen zijn met hun gewoonten
en hun eigen taboes geeft aan dat dat best kan, even los of je het eens
bent, c.q. eens zou moeten zijn met die (lokale) normen en waarden.

> en - dat vinden de meeste mensen hier - hoeven in het
> geheel geen rekening te houden met hun medemensen, hun naasten.

dat er misschien mensen zijn die zo handelen betekent nog niet dat dat
direct gekoppeld is aan 'niet geloven in god'.

--
Rob

PauL

Op Thu, 12 Dec 2019 10:32:07 +0100 schreef Cor Huizer:

> Mensen zijn geschapen als mensen en niet van apen afkomstig. Het is een
> sprookje van de evolutie theorie aanhangers dat God niet zou bestaan en
> dat mensen uit dieren zijn voortgekomen.

De evolutie op zich sluit het bestaan van een God niet uit.
Het wordt alleen maar weinig waarschijnlijk.

> Het kan waar zijn dat
> mensachtigen voor Adam en Eva - die ook dieren waren - een vacht hadden,
> maar mensen, geschapen naar Gods beeld en gelijkenis, niet.

Mijn nonkel zaliger (een beer van een vent)zijn rug stond vol haar
en als hij wat gedronken had trok hij daar een pluche van uit,
klopte op zijn borst en zei: Gorilla! Is dat naar Gods beeld en gelijkenis?