Tips Noorwegen???

Ciro

Hoi,

Ik ga met 2 vrienden met de auto naar Noorwegen. We pakken de boot van Kiel
naar Oslo (Colorline) en gaan in ieder geval naar de Noordkaap, verder zien
we wel, teminste, we moet wel de boot terug halen natuurlijk!

Heeft er nog iemand tips. Er schijnen behoorlijk wat muggen e.d. te zitten
van de zomer, klopt dat??

Enneh, hoe zit het met de hooikoorts daaro? in Finland schijnt dat wel eens
heel erg te zijn...

TIA!

Ciao,

Ciro.

E & H

> Enneh, hoe zit het met de hooikoorts daaro? in Finland schijnt dat wel eens
> heel erg te zijn...

Daar kun je in 't algemeen niet veel over zeggen. Ligt eraan waar je
precies allergisch voor bent.

Groet,
Elise

Ciro

> Daar kun je in 't algemeen niet veel over zeggen. Ligt eraan waar je
> precies allergisch voor bent.

Ik ben allergisch voor "pollen". Normaal blijft het bij wat snotteren. En
wat tranende / geirriteerde ogen/neus soms...

Vorige zomer in Duitsland leek het wel of mijn hoofd ging ontploffen, daar
moet ik dus niet meer zijn rond die tijd! Dat was best wel naar....

Ciao,

Ciro.

E & H

> [...]
>
> Vorige zomer in Duitsland leek het wel of mijn hoofd ging ontploffen, daar
> moet ik dus niet meer zijn rond die tijd! Dat was best wel naar....

Tja, maar dat wil niet zeggen dat je overal in Duitsland last zult
hebben in die periode natuurlijk. Neem je geen medicijnen mee?

Elise

E & H

> Ik ben allergisch voor "pollen". Normaal blijft het bij wat snotteren. En
> wat tranende / geirriteerde ogen/neus soms...

Pollen van grassen of bomen? Welke grassen, welke bomen.... dat
verschilt per persoon.

E.

Ciro

Elise,

Nee, gelukkig niet in heel Duitsland!! (Maak me gek! ;) )

Het was in het oefengebied Bergen (Bij Bergen-Belsen). Een gebied met erg
veel bos.. Dat zal er wel mee te maken hebben denk ik.

Alhoewel, na die oefening gingen we direct door naar Zoutkamp/Lauwersoog
(Groningen) om daar weer een weekje verder buiten te spelen en daar was ook
wel bos, maar ook behoorlijk wat hoog gras. Ook daar had ik er wel last van,
maar niet zo erg als de weken ervoor rond Bergen (D). Het "grappige" was dat
we 2 groepen hooikoorts slachtoffers hadden. 1 Groep had er dan last van op
een bepaalde tijd van de dag / bepaald gedeelte van het oefenterrein, de
andere weer niet...

Met andere woorden, ik weet niet exact voor welke pollen ik wel of niet
allergisch ben. Best wel lastig dus... Kun je dat ook laten testen dan? Ik
heb alleen een algemene test gedaan ik beroeps wer in '93. Alweer een tijdje
geleden dus!

Normaal gebruik ik altijd Zyrtec, heel af en toe Triludan (omdat ze weer
eens geen Zyrtec hebben) evt. in compinatie met een neusspray...

Gelukkig valt het dit jaar *NOG* mee!

Ciao,

Ciro.

ad van alphen

"Ciro" <ci...@speedfreakz.tmfweb.nl> schreef in bericht

Ja er zitten veel muggen, maar nog niet de helft van de aantallen uit de
verhalen. Er blijven er dan nog genoeg over. Neem niks mee van huis (zeker
geen milieuvriendelijke en/of alternatieve spullen), want dat werkt toch
niet; stap gewoon de eerste de beste Apotek of supermarkt binnen en voorzie
je van een voorraad chemicalien.
Als je echt niet van muggen houdt moet je niet naar Scandinavie gaan.

Met hooikoorts hangt het er maar van af waar je allergisch voor bent. In
ieder geval is het bloeiseizoen van grassen en bomen (mini-berken!!!) heel
erg kort en hevig; vooral in juni/juli. Ongeveer alles bloeit tegelijk, dus
als je daar dan last van hebt.....

Ondanks alles: veel plezier!

Ciro

"ad van alphen" <alphen...@freeler.nl> schreef in bericht

Hoi Ad,

> [...]
> geen milieuvriendelijke en/of alternatieve spullen), want dat werkt toch
> niet; stap gewoon de eerste de beste Apotek of supermarkt binnen en

Vanuit de laatste trip uit Venezuela hebben we nog wat "OFF" overgehouden,
dat is best wel sterk spul hoor! Zowieso nemen we maar een klamboe mee....
Moet voldoende zijn! En oordoppen, dan hoor je die krengen tenminste ook
niet! :)

> [...]
> erg kort en hevig; vooral in juni/juli. Ongeveer alles bloeit tegelijk,

We gaan 1 augustus die kant op, wie weet hebben we dan geluk! Heb van de
week al flink wat pillen ingeslagen, je weet het maar nooit! Ik heb zelf
last van "pollen", tja... je zal het maar hebben, in Nederland heb ik er
normaal niet zo last van... We zien het wel!

> Ondanks alles: veel plezier!

Tja, heel erg bedankt!

Ciao,

Ciro.

Ewald

Vergeet in ieder geval niet naar de Lofoten te gaan.
Als je eenmaal zo hoog in Noorwegen zit is het zonde om de
eilandengroep over te slaan.
Voor de rest kan ik natuurlijk alle highlights op gaan sommen maar die
haal je ook uit alle boekjes. Als je specifieke vragen hebt moet je
nog maar stellen.

Hint: koop bij het eerste de beste Statoil-benzinestation de kaart
(boek) van Scandinavie. Het is boekwerk met alle wegen van
Scandinavie.

Succes,
Ewald

Frank Laurens

Hi,

Is dat boek ook in Zweden te koop en zo ja waar? Wij starten onze reis in
Göteborg en gaan dan via Stockholm nar Helsinki om via de Noordkaap/Lofoten
in Zweden terug te keren.

--
Met vriendelijke groet/With kind regards,

Frank Laurens
Home page: http://www.gironet.nl/home/lpck
Op zoek naar/Looking for:
Laurens, Kleine Deters, Blokker, Koreman, Rood, Glandorff, Zwiers, Joosten,
Romijn, Torreman
"Ewald" <e.wolff...@madaflex.nl> schreef in bericht