Schiphol travel taxi?

Hier nog meer mensen met negatieve ervaringen met de schiphol travel
taxi?
Het blijkt een landelijke organisatie te zijn waarbij de taxi van een
taxibedrijf uit een ander deel van het land kan komen: b.v. een taxi
uit den haag kwam mij ophalen in westbrabant.
Zo'n taxichauffeur uit een ander deel van het land kent de
plaatselijke verkeerssituatie bij mij niet en vertrouwt ten onrechte
geheel op zijn navigatiesysteem.
Dus als er wegwerkzaamheden zijn en sommige wegen zijn afgesloten kan
de chauffeur het niet vinden.
Dus kwam er om 2 uur 's nachts bij mij ook de telefoon: "ik kan het
niet vinden".
Gelukkig heeft de chauffeur mij uiteindelijk toch weten te vinden maar
we kwamen toch later op schiphol aan dan was afgesproken.
Bij het tv programma Kat in de zak kwam toen een stukje over de
schiphol travel taxi die te laat kwam opdagen door de sneeuw en dat
die mensen dus grote moeite hadden om hun reissom terug te krijgen van
dat bedrijf.
Nu zou je zeggen neem dan een lokaal taxibedrijf om mee naar schiphol
te gaan want die weten de lokale verkeerssituatie maar dat is voor mij
ook geen optie meer: het zijn onbetrouwbare bedrijven die niet komen
opdagen of ze gooien de hoorn op de haak, op klachtbrieven komt geen
antwoord.
Ik maak voortaan alleen nog gebruik van hotelovernachtingen als ik 's
nachts op schiphol moet zijn en er dan geen treinen rijden, en U?

Madretsma

"J" <ni...@niks.com> schreef in bericht
> Hier nog meer mensen met negatieve ervaringen met de schiphol travel
> taxi?

Nee

> Ik maak voortaan alleen nog gebruik van hotelovernachtingen als ik 's
> nachts op schiphol moet zijn en er dan geen treinen rijden.

Ik niet, maar dat is niet het antwoord dat je graag wilt hebben.

On Wed, 7 Nov 2012 17:05:21 +0100, "Madretsma" <in...@madretsma.hl>
wrote:

>Ik niet, maar dat is niet het antwoord dat je graag wilt hebben.

Moet je zelf weten als je risico's wilt lopen...

T. Lootrek

Op 7-11-2012 17:30, J schreef:
Vliegen is gevaarlijk en taxi's zijn gevaarlijk. Beide gewoon niet doen
dus, dan ben je van je probleem verlost.

ProOne

> [...]

> Ik maak voortaan alleen nog gebruik van hotelovernachtingen als ik 's
> nachts op schiphol moet zijn en er dan geen treinen rijden, en U?

Ik neem de nachttrein naar Schiphol

Piet Beertema

J wrote:
> [...]
> Zo'n taxichauffeur uit een ander deel van het land kent de
> plaatselijke verkeerssituatie bij mij niet

Dat geldt eigenlijk voor elke taxichauffeur die niet uit de
buurt komt. En zelfs een taxichauffeur die wel uit de buurt
komt kan voor verrassingen komen te staan.

> en vertrouwt ten onrechte geheel op zijn navigatiesysteem.

Hoezo ten onrechte? Waar zou hij anders op moeten vertrouwen?

> Gelukkig heeft de chauffeur mij uiteindelijk toch weten te vinden
> maar we kwamen toch later op schiphol aan dan was afgesproken.

Dat kan, maar 'later' is nog niet hetzelfde als 'te laat'.

> [...]
> schiphol travel taxi die te laat kwam opdagen door de sneeuw en
> dat die mensen dus grote moeite hadden om hun reissom terug te

Nogal wiedes, want ten eerste wordt dat in art.5 van hun AV
al uitgesloten, en ten tweede kan sneeuw, als er sprake is
van zware sneeuwval, als overmacht worden aangemerkt. Onder
die omstandigheden kan het ook voorkomen dat er vluchten
vertraagd zijn of geannuleerd...

-p

Adivino Siempre

ProOne drukte met precisie uit :
Ook als er geen treinen rijden dus ;-)

--
No trees were killed in the sending of this message; however a large
number of electrons were terribly inconvenienced.

On Wed, 07 Nov 2012 17:32:40 +0100, "T. Lootrek"
<forget...@selas.sy> wrote:

>Vliegen is gevaarlijk en taxi's zijn gevaarlijk. Beide gewoon niet doen
>dus, dan ben je van je probleem verlost.

Wat heeft dat nu met te laat op schiphol komen te maken?

On Wed, 7 Nov 2012 17:49:36 +0100, "ProOne" <Pro...@kpnmail.nl> wrote:

>Ik neem de nachttrein naar Schiphol

Ja, dat is lekker makkelijk als je in de randstad woont.

On Wed, 07 Nov 2012 19:42:03 +0100, Piet Beertema
<www.godfatherof.nl/@opt-in.invalid> wrote:

>Hoezo ten onrechte? Waar zou hij anders op moeten vertrouwen?

Nergens anders op. Daarom moet je die schiphol taxi ook niet
gebruiken.

>Dat kan, maar 'later' is nog niet hetzelfde als 'te laat'.

Nee, omdat ik genoeg tussentijd neem...
Maar als je dat niet doet kun je het haasje zijn.

>Nogal wiedes, want ten eerste wordt dat in art.5 van hun AV
>al uitgesloten,

Ook zonder sneeuw?

>en ten tweede kan sneeuw, als er sprake is
>van zware sneeuwval, als overmacht worden aangemerkt. Onder
>die omstandigheden kan het ook voorkomen dat er vluchten
>vertraagd zijn of geannuleerd...

Ja, neem het maar op voor die waardeloze taxibedrijven.

Bart Dinnissen

On Fri, 09 Nov 2012 16:42:34 +0100, in nl.reizen J <ni...@niks.com>
wrote:

>Ja, dat is lekker makkelijk als je in de randstad woont.

Jaloers? ;)

--
Bart Dinnissen

It's amazing that the amount of news that happens in the world
every day always just exactly fits the newspaper.
- Jerry Seinfeld

Geert

> Ja, neem het maar op voor die waardeloze taxibedrijven.

Afgezien jouw ervaring maar met 1 bedrijven is lijk je wel een stampvoetend
klein kind dat zijn gelijk niet krijgt.

Geert

"Geert" <Geert@VP*.nl> schreef in bericht

> Afgezien jouw ervaring maar met 1 bedrijven is lijk je wel een
> stampvoetend klein kind dat zijn gelijk niet krijgt.

'1 bedrijven' is cynisch bedoeld.

On Sat, 10 Nov 2012 09:57:27 +0100, "Geert" <Geert@VP*.nl> wrote:

>Afgezien jouw ervaring maar met 1 bedrijven is lijk je wel een stampvoetend
>klein kind dat zijn gelijk niet krijgt.

Dan heb je mijn posting niet goed gelezen want er staat duidelijk dat
ik met meerdere taxibedrijven problemen heb.

René Artois

"J" <ni...@niks.com> schreef in bericht
Goed gelezen, de header zei: "Hier nog meer mensen met negatieve ervaringen
met de schiphol travel
taxi?"

Maar als je problemen met meerdere taxibedrijven hebt dan zegt dat genoeg.

Nog een aanvulling op dit vorige bericht van mij:
In het buitenland kunnen taxibedrijven nog erger zijn.
Op geograhic channel is er het programma scam city.
Dat ging onder meer over taxibedrijven in Praag die je uit proberen te
zuigen met zo hoog mogelijke prijzen. Ook brengen ze je naar
hoerententen die ook hogere bedragen eisen voor ze je laten gaan.
Er komt op de nederlandse tv ook een programma oplichters in het
buitenland dat onder meer over Thailand gaat.
Ze laten zien dat je in ieder geval nooit in een tuk tuk moet stappen:
dat je dan naar een andere plaats gebracht wordt dan waar je naartoe
wilt.

René Artois

> [...]
> zuigen met zo hoog mogelijke prijzen. Ook brengen ze je naar
> hoerententen die ook hogere bedragen eisen voor ze je laten gaan.

Ook eigen ervaring?

> [...]
> Ze laten zien dat je in ieder geval nooit in een tuk tuk moet stappen:
> dat je dan naar een andere plaats gebracht wordt dan waar je naartoe

Jij zou zelfs problemen in metro in Rotterdam hebben.

Han Willemsen

J wrote:

> Ze laten zien dat je in ieder geval nooit in een tuk tuk moet stappen:
> dat je dan naar een andere plaats gebracht wordt dan waar je naartoe
> wilt.

Laat ik dan ook nog even een duit in het zakje doen: Ook nooit een Jet-Ski
huren, zeker niet in Pattaya of Phuket.

--

]-[an.

(will...@xs4all.nl - Utrecht).

On Tue, 22 Jan 2013 16:51:51 +0100, Ren� Artois <ren�@@artois.fr>
wrote:

>Ook eigen ervaring?

Nee hoor, ik had in reisgidsen al gelezen dat je nooit zomaar in een
taxi moet stappen.

René Artois

> On Tue, 22 Jan 2013 16:51:51 +0100, René Artois <rené@@artois.fr>
En hoe moet je het dan wel doen? Drie keer de grond kussen, rood poeder in
de lucht gooien en de taxichaufeur naar referenties vragen?

On Fri, 25 Jan 2013 16:55:28 +0100, Ren� Artois <ren�@@artois.fr>
wrote:

>En hoe moet je het dan wel doen?

Er zijn in Praag betrouwbare en onbetrouwbare taxibedrijven.
Die van AAA taxi schijnt wel betrouwbaar te zijn.
Maar je hebt ook nog de metro en het centrum kun je te voet doen.

Casper H.S. Dik

J <ni...@niks.com> writes:

>Er zijn in Praag betrouwbare en onbetrouwbare taxibedrijven.
>Die van AAA taxi schijnt wel betrouwbaar te zijn.
>Maar je hebt ook nog de metro en het centrum kun je te voet doen.

Dat zeiden mijn collegas ook en mijn ervaring met AAA in
Praag was goed te noemen (en ze accepteren creditcards).

Casper