waterleidingen reinigen

albert

wie weet waar je leidingen het beste mee kunt schoon maken van een camper
met vr gr A

LEENKNEGT Geert

"albert" <albert.op...@wxs.nl> schreef in bericht

> wie weet waar je leidingen het beste mee kunt schoon maken van een camper
> met vr gr A
>
> Beste Albert,

Voor U gelezen in NL.REIZEN.caravan
Blijkt dat het produkt CHEMPRO goede resultaten oplevert.
- Zou te verkrijgen zijn in zaken waar produkten voor wijnmakers verkocht
worden.
- Het produkt zou moeten toegevoegd worden in het reservoir waarna men de
pomp in werking zet en alle leidingen laat vollopen. 24 uurtjes laten
inwerken en volledig aftappen. Best is om nog even door te spoelen met vers
water.
- Dit produkt zou geen neveneffecten qua geur en smaak nalaten.
- Gebruik zeker geen soda gezien dit eventueel schade kan veroorzaken aan
aluminium onderdelen (o.a. kranen en mantel van warmwaterboiler)
- Men kan in geval van nood tevens een bleekmiddel zonder geur of
verdikkingmiddel gebruiken echter dit vereist een grondige naspoelbeurt.
- Indien je met teveel vragen zit kan ja best het CARAVANHANDBOEK (NL) eens
raadplegen.
Groetjes van Geert

Paul

albert schreef:

> wie weet waar je leidingen het beste mee kunt schoon maken van een camper
> met vr gr A

Op m'n homepage bij 'tips voor zelfombouwer' is bij 'periodiek reinigen
en ontsmetten van watertank en leidingen' je gewenste info te lezen.
--
Met vriendelijke groeten,
Paul

http://4711.cjb.net/
(Info t.b.v. zelf-ombouwers bestelwagen tot camper,
camperaars én andere kampeer-hobby-isten)

Peter Hoogeveen

Bij b.v. De Wit in Schijndel of elke andere camper/kampeerzaak is een
'organisch' middel te koop voor reiniging van de schoonwatertank en
leidingen.
Het merk weet ik niet meer. Kost ongeveer 30 gulden.

Succes, Peter

*Peter*

"LEENKNEGT Geert" <geert.l...@belgacom.net> schreef in bericht

> - Indien je met teveel vragen zit kan ja best het CARAVANHANDBOEK (NL)
eens
> raadplegen.
> Groetjes van Geert

Helaas is dat boek niet meer te koop, maar nog wel hier te lezen:
http://go.to/caravaninfo , daar vind je ook nog andere wijsheden, die ook
voor camperaars bruikbaar zijn.

Groeten
Peter

Joost Dirven

Bye the way,

Mercedes campers hebben ook een eigen club:

www.dubbellucht.nl

Tom

"Joost Dirven" <dir...@iaehv.nl> schreef in bericht

> Bye the way,
>
> Mercedes campers hebben ook een eigen club:
>
> www.dubbellucht.nl

Dat is bekend. Maar wat heeft dat met waterleidingen te maken?

Groeten,
Tom.

*Peter*

"Tom" <ttt...@wegspam.wxs.nl> schreef in bericht

Heb jij wel eens een camper zonder waterleiding gezien?
Zo oud ben jij echt niet!

;-)

Peter

P.E.H. Wal

Kopje chloor (bleekwater) op een volle tank water; nachtje laten inwerkrn en
goed naspoelen.
Voor de tank alleen kun je ook steradent-tabletten gebruiken!

Groet,

Peter

albert <albert.op...@wxs.nl> schreef in berichtnieuws
954k1j$1am9n$1...@reader04.wxs.nl...

Tom

"*Peter*" <p.waalbo...@convolution.nl> schreef in bericht

Dat zou dan niet zozeer www.dubbellucht.nl , maar www.dubbelwater.nl moeten
zijn...

Groeten,
Tom.

marjo vogel

Hoe vaak kun je dat het beste doen?

--
hypno...@planet.nl
http://home.planet.nl/~hypnovogel

P.E.H. Wal

Doe dit zelf in het voorjaar en halverwege het seizoen nog een keer.
Peter

marjo vogel <hypno...@planet.nl> schreef in berichtnieuws
957f8e$1apt8$1...@reader02.wxs.nl...

Peter Hoogeveen

Na de 'Winterstop' lijkt mij de beste tijd, dus voor gebruik in een nieuw
camperseizoen.